Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Tenker på om man er lut blakk de to siste dagene. Hva er det "som kan skje" mener dere? (Altså som skulle by på problemer)
2SønnerSmå Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Barn kan bli syke --- medisiner er dessverre ikke gratis til barn (burde vært det)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Hvordan går det nå an å ikke fatte at uforutsette ting kan ramme hvem som helst når som helst? Du har en lang vei å gå og mye å lære...
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Hvis det er nakk om medisiner som er viktig, som barna virkelig trenger, så kan man få hjelp til å skaffe disse hos legevakta (betaler faktura senere)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Skjer det aldri noe uforutsett i livet ditt? Oi, du må kjede deg...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Barna dine kan bli syk Du og mannen kan bli syk Dere er tomme for melk og brød Du må hente ungene i bhg, men bilen går ikke
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Du har tungt for det? Problemet ligger ikke i å forstå at uforutsette ting kan skje, men i å finne eksempel en uforutsett ting som ikke kan løses selv om en har 0kr. og det er to dager til lønning.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Vinterskoene til ungen har blitt borte i barnehagen og de skal på skogtur dagen etter. Bilen stopper på veien og du må få tak i taxi og kranbil Du må ta buss til jobb
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Legehjelp til barn er gratis Egenandelen til lege (om mor eller far skulle bli syke) kan man be om å få faktura på man går ikke uforutsett tom for melk og brød, gjør man? Går til barnehagen da, ta bussen om du har kort, spør en venn eller familie om å hente, ta taxi og bruk kredit på visa, eventuelt be om en faktura...... Skjønner ikke hvorfor man skal lage så gigantiske problemer ut av noe som egentlig ikke er et problem.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Det er derfor bra vi har et kredittkort liggende til nødtilfeller:) Ser ikke helt problemet. Men er sjelden helt blakk. Bortsett fra mnd her:)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Du oser av uvitenhet. SELVSAGT kan mye inntreffe som gjør at selv ikke neste lønning eller den derpå kan løse problemet. Du må ha utolig begrenset forestillingsevne, stakkar. Kommer til å få sjokk den dagen noe uventet rammer deg og dine.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 Lån et par sko (om du ikke kjenner noen så spør de andre foreldrene i barnehagen, garanterer at noen har vintersko som er forsmå til sine barn men passer til ditt) Ha på barnet ditt støvler og ekstra par tjukkelester i Igjen, om bilen stopper, så be om en faktura At du må ta buss på jobb er vel ikke uforutsett....
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 ELLER, så er du typen som setter deg ned og gråter med en gang et problem oppstår, og jeg er typen som finner en løsning.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #14 Skrevet 28. oktober 2008 hehehe... Jeg er enig med deg, Småsporvinj;) Og jeg er vant til å være uten penger, ikke bare i slutten av måneden. Det ordner seg alltids;) Tror de som aldri har vært der, ikke vet hvordan en kan ordne seg uten penger, og har panikk for at det skal skje. En blir oppfinnsom. Nød lærer naken kvinne å spinne:)
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2008 #15 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er helt enig med småsporvinj. Dersom man sliter med null kroner på kontoen rett før lønn så er det ikke en verdenskrise. Man har normalt sett skapene, kjøleskapet og fryseren delvis fylt opp av mat. Skulle det bli medisinsk krise lever man i Norge og det vil derfor løse seg. Er det en støvel som får hull, så har man vel noen man kan låne støvler av denne ene dagen, eller man har et sosialt nettverk som ikke nødvendigvis er blakk samtidig? Jeg mener at dem som omtrent roper ut om barnemishandling dersom foreldre ikke har en bufferkonto bør se seg litt rundt for å oppdage hvordan barn som virkelig har det vanskelig har det. Det vitner også om manglende fantasi om man ikke ser for seg å kunne overleve to dager uten penger på konto.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #16 Skrevet 28. oktober 2008 du skal på intervju på drømmejobben og prøver å bleke håret hjemme, med det resultat at du MÅ til frisøren dagen etter Broren din har havnet i en dritt situasjon og må betale gjelda si til Espen Lie før fingrene blir kappet av Tanna di knekker å du må inn til tannlegevakta Barnet ditt skal på hallowen fest og du finner ikke igjen drakta fra i fjor
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #17 Skrevet 28. oktober 2008 Ha på deg en hatt Han fortjener å miste et par fingrer Du ber om faktura Du lager et kostyme
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #18 Skrevet 28. oktober 2008 Hadde aldri prøvd å farge/bleke håret hjemme før noe så viktig, om jeg ikke visste at jeg kunne det og fikk det til. Da hadde jeg heller gått med etterveksten. Broren min måtte bare gå til politiet og få hjelp der, da:) Det hadde jeg uansett sagt, og ikke gitt han penger til slikt. tannlegen har fakturaer.Kan til og med dele opp beløpet der:) Har nok noe gammelt som er mitt, som går fint an å lage kostyme av. Det var slikt vi brukte da jeg var liten, og det går i dag også Er vant til å være blakk, jeg.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #19 Skrevet 28. oktober 2008 Egentlig litt enig med deg småspovinj osv... Det finnes jo utallige muligheter hvis du kun mangler litt penger til uforestette ting og det er bare et par dager igjen til lønn. I værstefall hvis du må ha mat eller noe annet veldig viktig innen de to døgna, kan man jo ringe banken å spørre om de kan gi deg en liten kreditt på et par dager, og så be dem om å fjerne den minusen fra kontoen når lønnen kommer.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #20 Skrevet 28. oktober 2008 Gikk alltid med en oppklipt bossekk når jeg skulle ha kostyme jeg.. (Jeg skullle alltid være wednesday i the addams family)
blond Skrevet 28. oktober 2008 #21 Skrevet 28. oktober 2008 Synd om man ikke har råd til de uforutsette tingene som er helt nødvendige og all lønning går til det nødvendigste. Det er da man har dårlig råd.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #22 Skrevet 28. oktober 2008 Hahaha! det gjorde jeg som liten å (hehe.. nå kom jeg på en barndomsting jeg ikke har tenkt på en stund) Skulle liskom forestille troll jeg da, hadde hengene bokser rundt meg og stort hår^^ hehehe.. litt av noen tider det^^
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #23 Skrevet 28. oktober 2008 Du tror det bare er å be om faktura uansett hva som skjer og at alt nødvendigvis lar seg ordne på neste lønning? Da har du begrenset fantasi for ikke å snakke om IQ.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #24 Skrevet 28. oktober 2008 Om du tror du har kontroll på økonomien ved å ty til kredittkort så har du virklig ikke peiling, stakkar.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #25 Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det er faktisk så enkelt. Du har vanskelig for å føre en sakelig debatt? Eller føler du deg bare truffet som tafatt forelder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå