Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #26 Skrevet 28. oktober 2008 Å være sengeliggende døgnet rundt, og bli så sliten bare av å gå på do at man kaster opp er ikke noe noen gjør fordi de liker å være syke! Med ME føles det som om kroppen har influensa døgnet rundt i uker, måneder og år. Man klarer ikke delta i ungenes liv, man er så sliten at det føles ut som man er for trett til å sove. Man bare ligger og ligger, og det å snu seg i senga er for stor kraftanstrengelse til at man gidder. Å ha ME er ikke som å føle seg sliten og utbrendt etter en tøff tid på jobben. Det er en type utmattelse som man ikke kan forestille seg før man har kjent det på kroppen! Jeg unner egentlig ingen den sykdommen, men enkelte bedrevitere kunne ha godt av å kjenne den på kroppen, så ville nok pipa fått en annen lyd...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #27 Skrevet 28. oktober 2008 Uvitenhet og arroganse hos mennesker kjenner ingen grenser. Jeg har en venninne som har ME. Hun fikk dette etter mononukleose, så hun har det man mer betegnende kaller postviral ME. Hun var kjempedårlig, LENGE! Blir provosert når noen mener det er snakk om å skaffe balanse i livet. Høye krav og ikke klare å finne en god balanse i livet.... du er faen meg frekk HI. Skulle likt å se hvordan du HI hadde reagert på at 6 av årene dine i 20-årene bare forsvant mellom fingerene dine? Tror du hun lå i sengen i 3 år og ventet på balanse i livet sitt? Tror du virkelig hun lå der i 3 år fordi hun hadde så høye krav til livet sitt og pga press fra andre? Forresten, du vet at magesår var en "psykisk greie" pga stress helt til man faktisk fant bakterien helicobacter pylori som gjorde folk syke. Bare fordi legevitenskapen ikke har svaret i dag betyr ikke at det kan avskrives som noe som er påført innenfra (imotsetning til HIs "helt påført utenfra").
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #28 Skrevet 28. oktober 2008 Det er omtrent som å si at mennesker med Angst bare må "ta seg sammen!", eller at depressive må "skjerpe seg og slutte å sutre". Ved å si det slik tar du en lidelse, for noen en svært alvorlig lidelse, og gjør den til en liten bagatell som de selv har skyld i. Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #29 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har ME og vet selvsagt at det er en utelukkelsesdiagnose:) Ganske mange tester en må gjennom faktisk, MEN det er er vel ikke vår feil at det ikke finnes en test som sier: du har ME. Og alt det andre du beskriver stemmer hvertfall ikke på meg. Levde et helt vanlig liv jeg, var vel heller litt lat når jeg tenker meg om, men ble altså aldri frisk etter å ha fått kyssesyke (som faktisk ble PÅVIST med blodprøve). Du skulle bare visst du hvordan det er å være konstant sliten, for vi snakker faktisk om en typet slitenhet som jeg hvertfall aldri opplevde før jeg ble syk. Det er nettopp pga sånne som deg at jeg stort sett holder diagnosen for meg selv.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #30 Skrevet 28. oktober 2008 Er du helt idiot eller? "liker å være syke" du skulle få vært i mine sko du noen år, men antakelig hadde ikke engang du fortjent det! pleier å si at jeg ikke uner min verste fiende ME, men slik som du utaler deg burde jeg kanskje tenke meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå