Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #26 Skrevet 28. oktober 2008 til HI kjenner jeg koker av å lese innlegget ditt. Selv sliter vi ikke økonomisk. men jeg kommer aldri til å dømme noen som får barn som ikke har så god råd. syns du burde skamme deg. de fleste har så det strekker til. som mange sier. bedre å leve ett lykkelig liv fattig enn ett ulykkelig liv rik. at du ikke skjems. om folk ønsker seg barn så må de kunne få leve ut drømmen sin, med eller uten penger. nei har ikke ord. bortsett fra at du kan ikke være helt tilstrekkelig oppi skallen
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2008 #27 Skrevet 28. oktober 2008 Til mit innlegg til anonym 15:59 Jeg mente selvsagt at jeg håpte du skulle få fart i business snart, ikke far i business.. han er vel allerede back in business dog med lavere lønn
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #28 Skrevet 28. oktober 2008 De får barn etter barn fordi de ikke har råd til prevansjon og strømregningen. De fryser og må holde varmen på et vis.. Og det blir det barn ut av:-p Men... Tenk litt.. strekk øynene litt lenger enn din egen nese.. Det er ikke sikkert det er slik hver mnd for de det gjelder. Det finnes tider da jeg har mindre penger på konto enn ellers.. Men du med din fete konto og luksusliv kan bare le, for når det kommer til stykket er jeg sikkert 10 ganger mer lykelig enn deg.. Gå og kjøp deg den vaskemaskinen din du!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #29 Skrevet 28. oktober 2008 HI her igjen Nå vil jeg bare legge til at jeg er SJOKKERT over hvor paranoide og agressive folk er her inne. Mulig man blir sånn av å ha lite penger konto. Jeg har virkelig ikke godtet med eller ledd av de som har lite penger igjen på konto på slutten av måneden. Bare så det er helt klart. JEG SYNS SYND PÅ DE OG SYNS DET ER DUMT AT DET ER SLIK. JEG SIER BARE AT J E G HADDE VÆRT LITT NERVØS HVIS JEG HADDE VÆRT HELT BLAKK SLIK AT JEG IKKE HADDE HATT PENGER TIL NOE AKUTT SOM Å HENTE MITT SYKE BARN I BARNEHAGEN MED TAXI.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #31 Skrevet 28. oktober 2008 hva når man fx er i full jobb for første år på aldrisålenge (har vært student før), er nyseparert, bor alene med faste utgifter på nesten 13000,- og vanligvis har en inntekt på 25000,- til sammen med barnetrygd og alt! så kommer sommeren, man blir utnyttet på jobb til man går på veggen og MÅ ha ferie, på tross av at man ikke har opptjent feriepenger året før... jeg har hatt en samlet inntekt på snaue 14000,- 3 mnd på rad nå.... og har fortsatt de samme utgiftene hver mnd. utgiftenen er ikke iberegnet mat, klær, medisiner, lege, ferie osv.... dvs at jeg har 1000,- å kjøpe mat og klær og andre ting jeg og ungene trenger hver mnd... jeg har ikke plass til fryser her jeg bor, så jeg kan ikke hamstre billig. jeg har ikke hatt råd til å kjøpe ved så jeg har mått fyre med strøm enn så lenge... jeg baker brød, drikker vann og bruker omigjen..., men jeg har jo ikke nok til å betale alle utgiftene mine, så inkassokravene har ballet på seg i sommer... neste mnd får jeg endelig full lønn igjen, men jeg har allikevel masse å ta igjen og vet ikke når jeg er ajour igjen - om jeg noensinne blir det. jeg har 2 unger å passe på som jeg har delt omsorg med faren om... dette er definitivt ikke selv-valgt! selv om noen kanskje vil hevde at jeg ikke behøvde å ta ferie...., men med den jobben jeg har gjort i sommer var det det eller sykemelding... jeg trodde jeg valgte rett ved å ta ferie isteden - det var det ikke!
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2008 #32 Skrevet 28. oktober 2008 HI, jeg tenker det var denne delen av innlegget folk lot seg provosere av: "Vet ikke om jeg skal være sjokkert over at i et rikt land som Norge finnes det så fattige folk og SPESIELT når det går utover barn. Eller om jeg skal være sjokkert over at folk produserer barn etter barn når de ikke har NOEN penger på konto." Når du syns synd på folk så er det vel og bra, men når du sier du er sjokkert over at folk som ikke har penger på konto produserer barn etter barn så høres det uten tvil litt negativt ladet ut!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #33 Skrevet 28. oktober 2008 jeg er student, BF har en greit batalt jobb, vi leier et lite krypinn som er helt OK, og billig. Har en bil, men siden BF jobber innen bilsalg får vi gjort rep og slikt billig. Har et lite forbukslån som BF skaffet seg når han kjøpte bilen. Vi har stram økonomi. Nå er det 3 dager til lønn for BF, og vi har vel rundt 100 kr igjen å handle for. Men vi har bleier, mme, grøt, fruktpurè, bensin som rekker ut uka og mat til oss (kjip mat, men mat fordet) Slik er det nesten hver måned. Jeg syns det er helt ok jeg, er like greit å starte med stram økonomi, slik at man vet hvordan det kan bli og bruker og sparer deretter når man får bedre økonomi. Selvsagt finns det mange som har det akkurat som oss, det er for det meste slik det er å være nyetablert småbarnsfamilie. Hvis man skal vente til man har hus, flerfoldige 100 tusen på sparekonto,bikkje, og hvitt stakittgjerde vil man jo ikke kunne få barn før man er 30-40 år... Kan ikke skjønne at det skal være bedre at unge ikke skal tørre å få barn fordi de ikke har samme økonomi som foreldrene sine...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #34 Skrevet 28. oktober 2008 Derfor jeg skrev NESTEN ALLTID... Finnes selvfølgelig unntak, og synes det er ILLE med de som virkelig ikke har noe å leve av. Men, er så mye lettere å kalle seg fattig i dag.. Vi var ikke fattig selv om vi hadde gammel sofa og tv, arvet sykler osv..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #35 Skrevet 28. oktober 2008 3 mnd ferie... Jeg har en godt betalt jobb, men har IKKE råd til 3 mnd ferie. Det er det jo faktisk ingen i dette landet som har krav på. Og Ja, jeg har jobbet MYE i lengre perioder, mange timer overtid i en jobb hvor det er mye stress og høyt tempo stort sett hele tiden...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #36 Skrevet 28. oktober 2008 lol nei hadde ikke 3 mnd ferie, hadde 4 uker, men jeg har ikke fått utbetalt feriepenger så jeg har hatt redusert lønn i 3 mnd!!!! liten forskjell der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå