Gå til innhold

Noen med termin rundt 14.november??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde vært aritg å fulgt hverandre den siste tiden frem mot fødsel:o) Jeg føler meg ikke helt fødeklar enda, men det kommer vel. Ingen tegn på at det er noe på gang ihvertfall. Annet enn kynnere og litt murring i mage og rygg. Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! ja, jeg har termin den 13:) Begynte permisjonen min forrige uke (det gjorde vel du også da regner jeg med.. hehe), men da hadde jeg min kjære mamma på besøk, så det er først denne uka jeg liksom føler at permisjonen har startet skikkelig.

 

Jeg har heller ingen tegn til fødsel, og har egentlig vært i strålende form hele svangerskapet. Jeg er ikke lei enda heller, men kjenner at jeg gleder meg masse til å få tilbake kroppen min igjen.. Muligens man blir litt mer lei når man går over den magiske datoen;) Men siden det er så kosli (og luksus) å få lov til å ha fri samtidig som at man er helt frisk, så håper jeg at jeg får noen dager til for megselv før han kommer.

 

Imorgen skal jeg en tur til IKEA med svigerinnen min, og det er liksom en dagstur herfra, for jeg bor i Haugesund. Kjenner at jeg er bittelitt nervøs for at noe skal skje mens vi er der, men samtidig så kan man jo ikke sitte inne og vente på fødselen heller..

 

Har du hatt noen store plager ila svangerskapet da?

 

Ellers må jeg si at det nesten føles som om det ikke har gått opp for meg at jeg er gravid enda.. Og snart er jeg jo ikke gravid lenger.... Hvor ble tiden av??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden har flydd altfor fort synest jeg!!! Er så mye jeg føler jeg skulle ha gjort.....men begynner heldigvis å ha det meste klart. Startet permisjonen denne uken, men har vært hjemmeværende siden forrige uke. Ble sykemeldt en uke før permisjonen pga bekkenløsning. Har hatt det siden midten av svangerskapet, men er oppegående så skal ikke klage:o)

 

Var en tur på et kjøpesenter utenfor byen her idag, alene, og merket at jeg også var litt bekymret for at noe skulle skje, men det gikk helt fint. Enig med deg at vi ikke bare kan sitte inne å vente på at fødselen skal starte hehe!! Da hadde jeg nok blitt sprø!

 

Er dette din første eller har du noen fra før?

Jeg har en gutt på snart sju år. Han gleder seg enormt til å bli storebror. Han ble for øvrig født i uke 36 så rakk ikke forberede så mye den gangen. Har heldigvis kommet lenger denne gangen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI:)

Jeg har også termin 13. nov. Hadde vært arti om vi var en liten gjeng som kunne følge hverandre den siste tiden:)

Jeg bor i Trondheim forresten, enn du mor79?

Har egentlig ikke hatt så mange plager i svangerskapet, men jeg ble sykemeldt 3 uke før permisjonen pga høyt blodtrykk. Nå om dagene er det mange kontroller for å følge med på blodtrykket, er på kontroll ihverfall to ganger i uka! Blir jo nesten litt sliten,men det er jo samtidig deilig å føle at man blit tatt godt vare på .

Jeg har heller ikke merket noen tegn til fødsel ennå,men jeg er førstegangsfødende så hva vet vel jeg;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har termin 12.november og synes selv jeg har hatt mange symptomer på en nært forestående fødsel, nedsunken mage, hode festet ( begge deler for ca 4 uker siden ) slimpropp/tegning for en uke siden + vann i kroppen, oppblåst, veldig hyppige toalettbesøk, også på natt + masse kraftige kynnere....det hadde ikke gjort noe om han kom nå ;) tungt på slutten her.. hvordan er formen deres ?

 

Uansett, lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at vi er en liten gjeng da...Blir artig å følge med fremover:o) Her har kynnerne begynnt å tatt seg opp siste døgnet....hjelp!! De kommer ikke oftere, men er sterkere og vondere når de kommer. Samboeren min har lenge sagt at 29.oktober er den magiske dato, men jeg har ikke helt troen på at noe kommer til å skje i dag..hehe:o ) Er ikke helt klar enda heller føler jeg så kan godt drøye litt til. Har ikke blødd eller noe og det er vel et tegn på at fødsel ikke er rundt hjørnet?? Eller kan riene starte uten blødning først?

Huff...må være slitsomt med høyt blodtrykk Tone_80 og prinsessa, men er bra du blir fulgt opp så godt. Kom dette høye blodtrykket plutselig eller? Jeg har heldigvis vært "plaget" andre veien. Har hatt lavt blodtrykk så er til tider ekstremt svimmel...Bor for øvrig også i Trondheim. Vi på på Ranheim...enn du?

Ellers er formen etter forholdene bra. Merker at det begynner å bli ganske tungt og er oppe sikkert 5 ganger pr natt for å gå på do!!!!! Har hatt det sånn siste to månedene!! Det er litt frustrerende...men nå har jeg jo permisjon så da kan jeg heldigvis sove ut litt på dagen også...I dag tenkte jeg å vaske og rydde hus...ikke det at jeg burde pga bekkenløsning, men må bare ha noe å gjøre i dag kjenner jeg...

Snuppa 75..hvor kommer du fra?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har også termin 14. november. Har hatt et svangerskap med få plager.

 

Fra natt til torsdag og frem til lørdag har jeg hatt kraftige kynnere/rier, en stund var det helt ned i 3 minutter mellom riene som var opptil 70 sek lange. Var inne til en sjekk og var veldig moden og hodet var langt nede. Jordmor på St. Olavs tippet at vi ville ha den lille her i løpet av helgen som var, men etter lørdag har riene stoppet helt opp, har bare vanlige kynnere som før.

 

Nå har vi slått oss til ro med at det vil ta en stund, noe som passer godt ettersom vi har gledet oss til helgen som kommer med bursdagsfeiring og barndåp. Dessuten har jo den lille godt av å bli der inne en stund til.

 

Blir spennende å høre fra dere alle i dagene/ukene fremover.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 13. november jeg også. Jeg har vært hjemme siden 1. juli, så jeg begynner å bli drittlei av mitt eget selskap... Men skal ikke klage, for jeg har ikke hatt noen særlig plager. (Fikk ikke tilrettelagt på arbeidsplass, så jeg går på svangerskapspenger).

Jeg har ingen tegn på at noe er i ferd med å skje, men er også førstegangs, så jeg vet ikke helt hva jeg venter på. Jeg gruer meg ikke til fødsel, men er veldig spent!

Har sykehusene deres en maks-tid på overtid? Jeg tror det er to uker på Ahus , der jeg skal føde. Da er det max 1 mnd igjen til vi har baby i armene!

Vet dere hvilket kjønn dere får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Jeg bor i Sandvika (Bærum) så det er jo et stykke fra Trondheim.. hvordan går det med husvasken ? ;) ta vare på deg selv/bekkenet også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ferdig med husvask nå......kjenner at det nok ikke var så lurt...men kan bare skylde meg selv:o) Har hatt kynnere ganske hyppig i dag...et par ganger skikkelig kraftig også...har sikkert noe med at jeg har stresset rundt med støvsuger og vaskekost..huff...skal få samboer til å ta seg av vasken neste gang! Men noe må man jo bedrive dagene med!! Noen tips til å få dagene til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mor79:

Vi bor på andre siden av byen, nærmere bestemt flatåsen. Kanskje vi møtes på St. Olavs? Jeg kjenner fortsatt ingen tegn på fødsel, men er veldig klar mentalt sett. Begynner å bi lei av å vente. Kjenner at jeg blir litt oppgitt hvis jeg tenker på at man kanskje må gå to uker over tiden! Huff la oss håpe det ikke skjer med noen av oss! Da har man iallefall lov til å klage og være LEI!

Du spurte om blodtrykket, det har kommet snikende de siste 5-6 ukene og gravis økt. Har hatt over 100 i undertrykk ved noen målinger:( I går var det heldigvis litt lavere. Det høres ikke noe særlig bra ut å ha lavt blodtrykk heller, sikkert ubehagelig å være svimmel og ør hele tiden.

Lykke til videre hele gjengen. Arti at vi er så mange med termin den 13.nov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har termin 12. november. Har kynnere, men ingen andre tegn på nær forestående fødsel. Hodet har ikke festet seg, var hos jordmor tidlig denne uka og da lå bebisen i seteleie. Fikk beskjed om å flate helt ut hvis fødselen starter, enten med rier eller at vannet går, og komme meg hurtig på sykehuset. Det ble en liten vekker for meg, har nemlig vært i svært god form under svangerskapet, og hadde sett for meg at jeg skulle kose meg byturer mv, men det tør jeg ikke nå... Er vettskremt for at vannet plutselig skulle gå og at jeg må flate ut i full offentlighet i påvente av ambulanse..... Det blir nok mye hjemmesitting fram til terminen. Skal på ultralyd dagen før terminen, ligger bebisen fortsatt i seteleie da, blir det vel keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Tilbake fra IKEA, og ingen fødsel mens vi var der;) Skal en tur til svigers nå, så må lese alle innleggene her senere, men kosli å ha noen å følge den siste tiden:D:D

 

-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen:-)

 

Har selv termin 12. nov., men håper inderlig at også denne lille gutten vil komme litt før (nr. 1 kom tre dager før termin). Har igrunnen hatt et ukomplisert og veldig fint svangerskap, men har hatt bekkenproblemer siden uke 10 (100 pst. sykemeldt siden uke 25) og nå er det skikkelig ille. Ett lite gjøremål hver dag og jeg blir sengeliggende i timesvis... Ikke noe gøy når en har en liten pjokk på 1 1/2 år som en så gjerne skulle lekt litt med:-( Så derfor, håpe håpe på at jeg i alle fall ikke går over tiden!

 

Blir spennende å se hvordan det går med alle i dagene framover da. Til mor79: Ser du bor på Ranheim, der har vi vært mye:-) Halve slekta omtrent bor der, så det blir endel besøk. Spes. fint om sommeren, med bading i fjæra:-)

 

Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor79: Ingen fødsel den 29??

 

Ser at mange av dere bor i Trd. Jeg flyttet hit til Haugesund fra Trondheim for snart 2 år siden. Bodde på Nardo, for jeg studerte på NTNU. Skulle egentlig vært på en jubileumsfest der i helga, men syns at det ville vært litt risikabelt å reise så nært termin.. Og jeg kunne jo ikke akkurat vært med på festen (eller iallfall ikke tatt den fullt ut;)) regner med at vintern begynner å komme for fullt i trd nå:)

 

Hadde endel kynnere igår, og syns de gjorde litt vondt. Hehe, men fant ut at det sikkert bare var litt mageknip:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hEI HEI=) Jeg har termin 13.november....Vi venter en gutt;) Er det bare meg som gruer seg litt til fødsel? Skulle ønske jeg hadde fått mer tid til å være hjemme å kjedet meg for å bli klar men....har vært hjemme en uke nå og har hatt fullt med ting å gjøre;) Hvordan tenker dere det i forhold til fødsel og slikt? Jeg skal prøve på smertefri fødsel i badekar, er veldig spent på hvordan opplevelsen blir siden dette er første gang;) Jeg er foressten fra vestfold..........=) Har foressten i det siste vært plaget meg vondt i bekkenet og det tar så lang tid å komme seg på bena om morgen....litt slitsomt, men vel verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Nei, ingen fødsel den 29..hehe:o)

Har akkurat kommet hjem etter et besøk hos jordmor og hun kunne konstatere at jente ligger godt nede i bekkenet med hodet festet. Så alt skal være klart for fødsel. Det er rart å tenke på at det faktisk kan skje når som helst nå!!! Har en del vonde sammentrekninger, men ikke rier da de ikke er regelmessige. Jordmoren kalte det kontraksjoner.....noe som finner sted i overgangen mellom kynnere og rier...spennende:o)

Her i Trondheim begynner vinteren å komme ja. Våknet til minus 7 grader og rim på bakken i morges!! Ikke noe trivelig å gå ut da nei!! Enn i Haugesund?

Skjønner godt at du ikke turte ta sjansen på å reise jeg....best å holde seg i kjente omgivelser sånn på slutten:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ikke se bort i fra at vi møtes der nei:o)

Over 100 i undertrykk er ganske høyt ja. Får håpe det blir din tur snart så blodtrykket kan komme tilbake til normalen:o)

Jeg er faktisk ikke lei enda....men blir vel det når det nærmer seg termin tenker jeg. Har begynnt å få vanvittig mye vann i beina også. Ser ut som klumpfot jo!! :o) Men jeg har ingen lyst til å gå over tiden....Vi får krysse fingrene for at det ikke skjer! Lykke til til deg også:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter og verker meg syk snart jeg!! har termin den 17, har selv bursdag den andre, så håper at lillejenta ikke får samme dag som meg, det hadde nok vært litt trist for henne! merker det best i magen min, altså ikke "babymagen" men ellers, er mye uvel, og småkvalm, og magen demonstrerer litt.. slimproppen har ikke gått, men jeg har en rygg som er mye verre de siste fire fem dagene, mensmurringer nå og da, mye kynnere, men vet ikke hvor sterke de er, et bekken som verker mer enn før..

 

har hatt bekkenløsning fra tredje mnd, men den har blitt verre, for så å bli mye bedre, og nå kommet tilbake for full kraft.. har hatt mye hjertebank og er så enormt hoven, det gjør sykt vondt i leddene pga det. går på smertestillende pga sterk hodepine, men har ikke høyt nok blodtrykk og proteiner i urin til å være svangerskapsforgiftet.. var på kontroll på ahus i går, de skulle vurdere igangsettning til uke 38, men fikk ikke dette.. kunne begynt å grine der og da, fungere ikke i hverdagene, sitter bare å småsover og er helt utkjørt... men må bare håpe på at hun kommer ut snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens :-)

Har også termin 13. november, bor i Tromsø og venter første. Føle mæ ikke helt klar enda, e av dem som gjerne gå litt over tia :-) E jo selvfølgelig spent og glede mæ til å "hilse på" gullet. GRUE mæ til fødselen!

 

Har ikke hatt de store plagene (så lenge æ ikke gjør FOR mye i løpet av dagen) Magen har ikke vært så mye i veien heller :-) Har faktisk vært mye piggere de siste 2 ukene enn tidligere.

 

Det eneste æ e lei e sinnsyk halsbrann og oppe 2-4 ganger HVER natt. Det har æ vært sia før æ skjønte at æ va gravid.. Ja, ja e bare å se det positive i det, e i alle fall vant til litt nattevåk.

 

E åsså litt lei av å gå hjemme, har vært sykemeldt sia beg. av septemer pga mye stress på jobb, kroppen reagerte mye på det. Beordra til å holde mæ i ro av legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:) Jeg har termin 14 november og skal føde på Riksen. Er så lei av å være gravid nå. Har vært sykemeldt siden august pga bekkenløsning. Hodet til babyen festet seg for litt over tre uker siden, det var veldig smertefult, men etter noen dager ble alt mye bedre. Bekkenløsningen forsvant:) nå den siste uken har jeg fått veldig vondt i korsryggen igjen, mye kynnere og mensenmurringer..håper det betyr at hun kommer snart! gleder meg til å bli kvitt den store sprengte magen, så gleder jeg meg veldig til å mamma!

Så gleder jeg meg også veldig mye til å knaske Serranoskine og ta meg et glass rødvin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle ssmmen!

Hvordan går det med dere? spent på å høre.

Her begynner det å komme noen tegn på at noe skjer ihvertfall...i går hadde jeg vel det som kalles masrier. Kom med jevne mellomrom i hele går kveld og våknet av det noen ganger i natt. Samboer var sikker på at vi måtte dra avgårde på føden så han var ganske nervøs...selv om jeg forsøkte å berolige ham med at det nok er noen dager igjen:o) I dag virker det som det har stoppet opp litt. Har noen harde tak innimellom, men det er så lenge mellom hver gang at det neppe kan telle for noe...

Kjenner jeg begynner å bli litt mer fødeklar nå som ting begynner å skje her. Gleder meg til å se den lille og holde henne:o)

Hun er like aktiv som før i magen....er det normalt når det nærmer seg slutten eller? Hodet er festet, men kjennes ut som hun prøver å komme seg lenger ned:o) Hvordan kjennes bevegelsene ut hos dere andre nå når det nærmer seg....?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at noe begynner å skje hos deg.

Her er det lite som skjer egentlig. Var hos jordmor på fredag og endelig kunne hun konstantere at hodet er helt festet:) Det er da noe...hehe.

Synes at ting kan begynne å skje snart for i går og i dag har jeg hatt skikkelig nedpress og vondt i bekkenet. Ser jo helt teit ut når jeg skal opp av sofaen og ut å gå:( Får ikke sove skikkelig om natta heller.

Mensterminen min er 8 nov så håper den stemmer bedre enn

UL-terminen. Spennende og slitsomt å ikke vite når det kommer til å skje.

Min lille jente er også like aktiv som før. Magen er helt skjev til tider og jeg begynner å bli helt øm på høyre side av magen for der sparker hun hele tiden. Ser plutselig at beina stikker ut der, merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. jeg er nesten litt irritert nå.. Har nesten ikke hatt kynnere i det hele tatt til nå, og ingen tegn til fødsel.. Men etter sex idag tidlig fikk jeg plutselig litt rosa utflod. Ringte til føden for sikkerhets skyld. Bedre å ringe en gang for mye syns jeg. Og i hele dag har jeg hatt kynnere med jevne mellomrom og menssmerter. Så da ble jeg plutselig utålmodig.. Sukk!! Var faktisk så plagsomme sammentrekninger at da vi var hos noen venner tidligere idag, så klarte jeg ikke å konsentrere meg når vi spilte spill, og jeg tapte med glans:) hehe. Men siden jeg ikke har gått rundt og lett etter tegn føler jeg at disse vondtene ikke er noe jeg bare innbilder meg. Men nå er det plutselig full stopp... nesten så jeg har lyst å beordre mannen min til litt sengekos!

 

Men vi får jo mer permisjon hvis vi føder til termin da.. Så vi burde jo bare være glad for at det ikke skjer før termindatoen egentlig:)

 

Når dere skriver om liv, så har jeg også kjent like mye til nå, men idag har jeg jo BARE fokusert på kynnerne, så nå begynte jeg plutselig å lure på hvor mye liv jeg egentlig har kjent idag:oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi:o) Spennende..har du merket noe mer?

De masriene eller kynnerne jeg hadde har gitt seg....kommer noen vonde innimellom, men ikke noe regelmessig.

Når det gjelder sex....er det farlig for fosteret hvis man har åpning?? Vet ikke om jeg har det, men har liksom vært litt reservert i forhold ti sex siste ukene da jeg ikke vet hvor langt ting har kommet hvis du skjønner....huff..

Men høres ihvertfall ut som at ting er på gang hos deg da Putte med GUTT:o) Du må holde oss oppdatert hvis du har mulighet:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...