Gå til innhold

Tromsømamas 27.oktober


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Tusen takk for tips jenter!

 

Skal prøve å bytte til et annet merke med mme. Har ikke testet den fra apoteket, så kanskje det hjelper.

Har hatt malt i melka hver gang jeg gir erstatning. På 120 ml har jeg brukt alt fra en halv til en t-skje. Kan jeg kanskje ta mer..?

Vil jo ikke gi for mye heller dersom det kan føre til diaré.

Hva tror dere?

 

Jeg kjøpte malt på helsekostbutikken på Jekta (Polarsenteret).

Stort glass til en 70-80 kr.

 

Tenker ellers å starte med litt grøt. Benyttet muligheten til å handle grøt til 40% på Obs i går :-)

6. november er Liam 4 mnd, så da burde vel det være greit :-)

Hvor mye begynner man med..? Kan grøte også gi hard mage?

Noen som har erfaring med dette?

Tenker å prøve å blande den ut med morsmelk i begynnelsen.

 

Er så glad for at jeg har så mange her på "tromsøtråden" som jeg kan spørre! Kjempe glad for alle råd!!!

 

Ha en fin lørdagskveld!

Her nytes roen mens min kjære er ute på luftetur med hund og barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har malt på vanlig dagligvare, på obs står den i samme reol som barnematen. Lite blankt glass med sånn brun-svart seig malt i =)

Men tror ikke man skal overdrive bruken av det... Mener å huske man skal bruke bare 1 t-skje per døgn!! Det er vel noe med at man ikke skal venne kroppen til å måtte få noe for avføringa?

Jeg ville nok ha satsa på et nytt merke. Vi brukte collett til Alva og det funka helt fint! Ellers så kan du jo prøve litt med grøt. Maisgrøten skal være mildest for magen.

 

Må se om vi også kommer oss på treff på meieriet på mandag! Kanskje noen som vil gå med oss om været blir okay?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malten står som regel lamme vitamin/helsekost produktan i butikkan

 

Lucas har fått mme i en mnd nu, siden æ har så lite melk. Bruke ei teksje malt til 200 ml..han har aldri plagdes me magen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

Nå er vi kommet hjem til harstad. Kom fredag, men dro igår ut til Bø. Besøkte ei venninne fra Finnmark som var p å besøk hos sviegers der. Ble mye kjøring disse dagene, men nå holder vi oss i ro. Første dag i praksisen i morgen. Gruer meg som bare det:( jaja.. det får gå som det går..

 

Ang malt, så skal en vel kunne gi mer i en periode for å få fart på sakene, før en finner en dose som fungerer:D Mange som sier en kan ha det i gjevnlig, men mange ganger holder det nok å ha i av og til. Vi har jo gitt Aline mme siden hun var 6 uker, og brukte bare malt i en overgangsfase på kanskje 2 uker.

 

Pia: så bra du mest sannsynlig blir med på tapaskvelden. Gleder meg=) Hva studerer samboeren din? Kanskje Liam er klar for grøt han. Greit å begynne med tynn tynn mais eller risgrøt. Det var de " smakene" som hs anbefalte som mildest. Som jeg skrev tidligere her oppe, så kunne en godt ha i litt sukker for å venne de til grøten. Ja, selv om jeg var veldig redd for å få sukkerunge da.. hehe.. Aline spiser grøt som bare det, og har minimalt med sukker i:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elise: God bedring til dere=)

 

Anette: Så koselig med mor på besøk da. Kan tenke meg hun koser seg masse sammen med dere. Ikke værst at hun er så aktiv i en alder av 70 år. Bra det, både for kropp og sjel =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Stille på tråden hær...

 

Ang babysvømming dåkker som går dær, har dåkker de små lamme dåkker i garderoben eller? Kordan gjør dåkker d når dåkker ska dusje og sånt etter svømminga?

 

Har dåkker de små lamme dåkker i dusjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja va veldi stilt her...

 

syns æ kan huske at dem har hatt me sæ ungan i dusjen..

 

kossn våkne ungan dåkkers? andrea e uroli gjennom hele natta, ligg å hyle litt åsså. tar æ ho ikke opp når ho bynne å kave så våkne ho. ho kan holde på sånn nesten hele natta. i dag bynte ho i 2 tia, å æ har våkna kvær hall time fram t hall 8 av at ho har kava sånn. e d nån som vet ka d kan skylles eller ka man kan gjøre for at ho å æ ska få såve ånkli igjenn?

 

å foresten kossn gjør dåkker d når dem har bynt å snu sæ rundt i senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk du bytta nicket pusi =)

 

Har ikke hatt problem med at hun våkner å hyler om nettene, men kaving kjenner jeg til ja. Hvis det ikke er mat hjun vil ha så hjelper det å snu henne på siden så hun ligger stødig og dytte inn sutten =)

 

Det er vel ikke så mye å gjøre med det når de begynner å snu seg. Klarer ikke å huske om jeg gjorde noe med det da alva begynte å snu. Jeg snudde henne tilbake hver gang jeg så det, men hun var snar og snu seg igjen så det hjalp jo lite!

 

Du kan jo prøve å la henne ligge på siden? Jeg bygger opp rundt siri så hun ligger stødig, og om hun skal rulle noen vei så er det mot ryggen. Legger dyna godt under magen på en måte..

Noen babyer liker jo best å ligge på magen!

 

 

Kommer meg ikke på treffet i dag, må finne sofa =P Den gamle forsvant i går kveld etter å ha ligget en time på finn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: Jeg har Aurora med meg i dusjen, mens andre er sammen med pappaen i dusjen. Det varierer... I dusjen er vi veldig flink å hjelpe til med hverandres babyer, f.eks. holde de når mammaen dusjer. Går så fint så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt begge dela ang malten. Nån sir man ska ha litt i hver flaske og nån sir man ikke må ha mer enn litt om dagen. Trur d e veldi forskjellig fra unge t unge egentli..man må bare prøve sæ fram. no ska vi prøve å ikke ha malt i å se korsn d går.

 

Pusi: lucas har åsså vært sånn nån netter. Men han har skikkeli skrekket i søvne åsså..kan holde på ei stund og så sover han bare videre etterpå. har lest at man ikke ska ta dem opp da, bare la dem holde på videre.Æ bruke å putte inn smokken hannes å da slutte han å skrik litt, for så å bynne igjen litt etterpå..d e slitsomt..men etter at vi fløtta han inn på eget rom så sover vi begge to mye bedre. Har begge dørn oppe da, så høre han om han sku våkne. Men slipp den små sutinga i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja der va æ ikke mer fødeklar;)

 

ja andrea har åsså hatt to gang der ho hylskrik, ånkli ekkelt. ska man ikke ta dem opp da? hmm, får prøve d:) får prøve å legge ho litt på sia åsså..:)

 

e ikke sikker på om æ kommer mæ på tapaskvelln. ska ut to gang å spise no før jul så må se ka pengan rekk til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias har og skrekke i søvne litt, men trur han drømme eller har mareritt?!

Men tar ikje han opp, så længe d ikje e behov før d!

 

Ang grøt, kor mye ska man øke med før hver dag når man hold på me tilvenninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fikk du til å skifte navn?

Har ikke kommet meg inn på siden min på flere mnd.

Får opp denne feil mld Fatal error: eZ publish did not finish it's request

 

The execution of eZ publish was abruptly ended, the debug output is present below

 

har sendt mail til web ansvarlig,men får ikke svar.Er vel fordi man ikke er betalende medlem her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk opp samme feil melling, skreiv bare t dem at fikk opp feil melling der d sto fatal error å at ikke hadde vært inne på sia mi på mange måna, så årna dem d:) e heller ikke betalans medlem... bare prøv å skriv på nytt t dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May-Helen: Har du bestilt bord eller skal jeg gøre det?

 

Kommer ikke på svømning idag, Gustav (og jeg) er blevet forkølet! ikke megen søvn på os for tiden!

 

Maria: Kan du sende mig dit smsnr. så vi kan snakke videre om ikea. mit nr er 99396877

 

Annette: Tror ikke jeg får tid til at strikke hue til dig. Men gir gerne opskriften :). Det er veldig enkelt... Jeg driver og strikker poncho m baby hul... og skal til at sy støvler og har et par andre ideer og skal flytte hus, til dk på torsdag og male hus og.... ja du ser ;-)

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanne!

 

MItt mobilnr er 90724126

Vi som har nok å styre med om dagan..

E så smått begynt å pakke. Ska ta det over tid, så vi får sortert mest mulig. Det e styr, men det blir så bra til slutt :)

God tur til Danmark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne: har ikke bestilt bord enda, bare gjør det du hvis du vil. Skal du kjøre til Tone på onsdag, isåfall, kan jeg og Jenny haike?

 

Da var vi starta på andre svømmekurs, gikk veldig greit idag. Gøy å se kjentfolk i vannet også:) Pappan fikk være med idag også siden storebror er på ferie hos mormor og morfar denne uka.

Rart å være uten han, men også litt godt:) Han elsker å være sammen med sine besteforeldre, samt være mye sammen med sine søskenbarn, så han er så fornøyd!

 

Han hatt ei flott helg med besøk hjemmefra. Var i bursdags hos min storesøster på lørdag og da hadde vi overnattingsgjester i den forbindelse fra fredag til søndag.

 

Nå er det litt avslapning på sofaen før trening på sats, håper jeg ser deg der Janne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har litt å styre med Maria og Susanne! Husflytting og oppussing :-) Men er jo litt spennende da!!

 

Da var vi også startet på andre svømmekurs. Aurora begynner å bli ordentlig trygg i vannet- spreller som bare det!! :-D

 

Ja May Helen, vi sees på trening om litt :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå d va så koselig å være på babysvømming.... Glede mæ allerede te neste gang :-)

 

Må man si ifra på babysvømming, vest d e en gang man ikje kan komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi synes også babysvømminga e kjempebra =) Artig å se deg igjen Annette! Neida, man trenger ikke si fra om det er en gang man ikke kan komme. Vi var i Trøndelag en gang sist kurs, sa ikke i fra.

 

Så flink dere er May-Helen og Janne som trener på kveldstid også! Skal dere på babysats på Langnes imårra?

 

Susanne: Kor lenge bli du i Danmark no? Kommer du på neste babysvømming? Så artig at vi e på samme kurs! :)

 

Skal også sende mail te webansvarlig, får samme feilmelding... tror det skjedde nåkka når N-N var blitt født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: vi blir i dk til den 17. novenber. Så vi går glip af næste svømning også.

 

Jeg bestiller tapas idag!

 

Janne hvor morsomt at Aurora er så sprelsk i vandet. Gustav er bare det hjemme i badekaret, men da er han til gengæld helt vild. Hvis vandet var fløde ville han lave krem af den.... mit kære lille piskeris :-)...

 

håber inderligt at vi kommer i form til på onsdag så vi kan komme på træf hos dig Tone, er 99% sikker på at vi klarer det. Syntes Gustav er bevet meget bedre og jeg er selv på bedringens vej jeg og... Ville nødig gå glip af træf... Må ha det...Bare må ha det :-)

 

Så May-Helen: Ja lad os slå følge. Vi kan gerne ta min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt bord på Åpenbar kl 20:00 den 2. december. Bad om det bord som var mest koselig! Jeg bestilte til 11 (som har meldt sig på nu), med mulighed for en til....

 

Hun spurgte om vi ville forhåndsbestille. Gå ind på tapas linken på den andre tråd og diskuter dette m mig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du tar initiativ Susanne, jeg gleder meg stort til tapaskveld :-)

 

For et ruskevær! Jeg gruer meg til å gå ut for å hente J i bhg.. Huff!

 

Ellers kan jeg ha hjemmetreff neste ondag om dere vil komme :-) Jeg baker rundstykker, så ta gjerne med litt pålegg eller noe godt til kaffen :-)

 

Skal si det var godt med litt trening i dag etter tre ukers opphold. Det trengtes!

 

Nå holder jeg på å farge ull og er meget spent på resultatet..

 

Ang trege mager: Mitt supertips er hjemmelaget aprikos og sviskemos. Satte alltid i gang magen hos J. Kok opp svisker og tørkede aprikoser med litt vann. La det koke i ca 20 min. Mos med stavmikser og bruk kokevannet til å regulere tykkelsen. Fryses i passelige posjoner (lurt å bruke sånn isterningbrett). J syntes det var godt og det satte virkelig fart på magen. Tror det er mest vann i den sviskersafta på butikken. Dette passer jo selvfølgelig best for babyer som er begynt å spise.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...