Gå til innhold

Tromsømamas 27.oktober


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Møt George Clooney, Brad Pitt, John Malcovich og Frances McDormand i en mørk spionkomedie fra Coen-brødrene, fire ganger Oscar-vinnere i 2008 for "No Country for Old Men".

 

Osbourne Cox (Malkovich) er CIA-agenten som sliter litt over snittet. Ikke fikser han jobben, ekteskapet er i krise og samtidig er han for glad i spriten. Harry Pfarrer (Clooney) jobber i finansdepartementet, ikke helt spiselig for alle sine omgivelser. Fritiden går med til nettdating bak konas rygg, han lager sexleketøy i kjelleren og har et forhold til Osbournes missfornøyde hustru.

 

Når Osbourne får sparken bestemmer han seg for å skrive sine memoarer - selv om han særdeles lite å skrive om. Han skiver et første utkast som raskt havner på avveie, i hendene på to skruppelløse gymstudio-ansatte, fast bestemte på at det er superhemmelig informasjon de plutselig har fått tilgang til. Plan pengeutpressing er nært forestående.

 

Kjærlighet og forretninger går hånd i hånd helt til ingen lenger vet hvem de kan stole på. Og til de involverte alle må stille seg det samme spørsmålet: Hvor smarte er de egentlig, gjengen der borte hos CIA?

 

Burn after reading som er babykino på torsdag :) Hvem er med? Komedie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e kanskje me på eide..men lucas ska ha vaksin sin da..burde man holde sæ hjemme da eller? e så redd han ska bli dårlig=(

 

Kunne tenkt mæ å vært me på babykino..nårtid kl e d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gomorgen jenter!

 

Janne og Kari Anne: Ja, artig med rullsying. Ikke noe garvet i gamet jeg heller. Noe jeg har begynt med etter vi flytta hit og "har blitt innviet" i fam til oles tradisjoner.

 

Susanne: Jeg kommer. Tar med forlengeren din!

 

Elise: Tar gjerne følge. Hvilken vei har du tenkt til å gå? Hvis du gidder kan du jo gå hit og så kan vi ta følge herfra..

 

Tone:Vi kommer neste onsdag.

 

Elke: Høres ut om Ole kan komme på julelunsj, så da blir ikke Tobias helt alene mann.

 

2 des passer for meg og. Ser jo ut til at vi blir ganske mange! Koselig;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone jeg kommer den 5., men ikke imorgen!

 

Glæder mig til at høre hvad rullesyning er for noget.... tror det må være en kulturel greie... hva for en rulle :-)???????

 

Men du er åbenbart flink Minda :-)

 

Mit tlf 99396877, ses snart.

 

Og tak Tone for forståelsen... Har selvfølgelig svunget mig lidt rundt og ryddet lidt, men helt enig! Det behøver ikke at være helt rent heller... ;-) Min undskyldning er.... øhhhhhh dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda, Janne og Kari Anne: Artig å høre at dere også syr rull - er jo en gammel tradisjon som jeg innbiller meg at mange ikke lenger kan. Sjøl lærte jeg det av mamma for to år siden og skal sy rull i år igjen.

 

Susanne: Rull er kjøttpålegg av lam. Man skjærer rått kjøtt i småbiter og stapper disse inn i slagside av lammet. Så syr man dette "igjen" slik at det ser ut som en stappet pølse. Deretter legges det i lake, kokes og presses. Det er det beste julepålegget jeg kan tenke meg! Den samme tradisjonen finnes sikkert i Danmark, men heter kanskje noe annet??

 

Jeg kommer forresten ikke på treffet ditt, vi sto opp for en halv time siden. Jeg tror Adam har økedøgn for han ville spise hver andre time hele natten, så min nattesøvn ble ødelagt.

 

Hvor lenge lar dere barna amme på natta? Får Adam lov, så ligger han gjerne der i en time og ammer!! Men det får han ikke, jeg hekter han av etter 20 minutter. Regner med at han har tømt puppen da... Er litt usikker på det da, men han må liksom lære at natta først og fremst er til for soving. Lange måltider kan han heller ha på dagen.

 

Tone: Planen er babykino på torsdag. Jeg har sans for Coen-brødrene. Ofte er humoren litt "mørk", men som sagt så liker jeg det.

 

Jeg skal sette av 2. desember til tapas!! :) Og jeg kommer uten mann 21. november, regner sterkt med at han må jobbe på det tidspunktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Marlen: Noen babyer reagerer på vaksinen med å bli slappe og få litt feber på kvelden eller dagen etter. Vært hyggelig om dere kom på Eide, men du kan jo se an hvordan Lucas reagerer på vaksinene?! Babykino er hver torsdag klokka 12 =) Si fra om du kommer på Eide eller babykino så kan æ ta med klærne dine fra krokofanten!

 

Her ammer vi en time på natta... først en halvtime på den ene puppen og så en halvtime på den andre. Men det er for at jeg skal være sikker på at han tømmer puppene siden han har lagt på seg litt lite... Men vi ammer bare en gang på natta som regel, noen ganger to.

 

Liker også Coen-brødrene sine filmer, No country for old men va kjempebra, så den under filmfestivalen. Noen som har tenkt å gå på filmfestivalen te neste år? Æ har tenkt det... :) Har vært hver år. Har brukt å jobbe som frivillig, men det går ikke no da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æ får se det an=) har logge me influensa siden fredag, så har helt glemt av de klærne ja..bra du sa d=) Ska se om vi ikke får hente dem imårn om æ ikke kommer på eide..visst ikke så kan du bare ta dem me på torsdag ja=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Nå er mamma skrevet ut av sykehuset, så nå kan jeg være sosial igjen :) Har vært der en del ja. Men det skulle bare mangle. Mamma va ikke så syk at hun måtte ligge hele tiden, så ho kjeda seg rett og slett!

 

Ser det er mange som har vært syke eller har hatt sykt barn.

Her har vi vært heldig å kommet oss unna det.

 

Å ja har glemt å si det, men Kristine og jeg kommer på julelunsj 21/11

Blir nok ikke tapas på meg 2des, for da har vi nettopp overtatt huset, og er midt oppi oppussing. Vi må jo ha alt ferdig til 8/12, for da skal de overta her.

 

Ellers har jeg vært på 4 mnd kontroll i dag

Snuppa er blitt hele 7180 gr og 63,50 cm.

 

Takker for tips da jeg (Kristine) hadde bleieutslett

Lufta ho godt, og skifta på ho på natta.

Fungerte kjempefint!

 

Dokk hadde vell trivelig treff hos Susanne i dag

Jeg skal på babykino torsdag, så da sees vi jenter.

Kanskje kafe etterpå?

 

Ha en fin kveld, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Nå er det en stund siden sist jeg var her inne, har vært 1 uke på Kreta, og vært syk etter vi kom hjem. Har blitt bitt av influensaen, men er bedre nå. Ser ut som det blir en dag uten Paracet idag:) Håper bare ungene slipper unna. Ser at jeg ikke er alene om å være syk for tiden, god bedring til dere andre.

 

Jeg har ikke fått oppdatert meg på alt her inne, men litt. Vi kan ikke komme på treff på Eide idag for vi skal på 3 mnd kontroll. Gruer meg til Lea får sprøyte... det er ikke gøy. Håper hun ikke blir slapp og dårlig av den.

Ser ut som dere får det travelt ifm inn,- og utflytting Maria. Men det blir vel koselig med jul i nytt hus. Hvor skal dere flytte?

 

Julelunsj 21.nov høres koselig ut, og jeg og Lea vil gjerne bli med på den.

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Ei uke på Kreta hørtes deilig ut! Skulle gjerne vært der nå istedet for iskalde Tromsø. Prøver å fyre i peisen nå, men får ikke helt til. Brrr!

 

Sprøytene i dag går sikkert helt greit. A fikk sine for ei uke siden, han skrek mye med én gang men det gikk fort over. Og han hadde ingen spesielle reaksjoner etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Dåkker som e begynt me tilvenning av grøt, kordan lage dåkker den første smaksprøven?

 

Går d annt å få ei lita "oppskrift" på d? :-) Kordan grøt type e d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med maisgrøt!! Og bland mme/mm og grøt til en tynn grøt. Trenger bare ei t-skje så trenger ikke mye av hver til første smaksprøve =) Det er ikke mer hokkus pokkus enn det!

Så legger du litt i munden og lan han få smake og smatte litt på det... Og så får du deg en god latter ;-)

 

Jeg har vist fått mensen igjen =(

Men noen som vet om det påvirker melka på noen måte?? For Siri er ikke særlig fornøyd med puppen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise: Okei, hehe...

Har og fått mensen igjæn, mene æ huske at d kunne bli annen smak på melka da at ungan kunne merke d..

Men kan være at æ tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Noen ganger kan melken forandre seg litt på smak når mensen er kommet tilbake, og av og til reagerer barn på det. Det forekommer også at melkeproduksjonen går litt ned disse dagene, men dette vil gå opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra Kreta Elin. Hørtes utrulig digg ut å være der! Drømmer om sol og varme nå :-) Spesielt etter sommeren som var :-p

 

Randi: er ganske usikker på hvor lenge Aurora ammer på natta, jeg sovner som regel av når hun spiser. Men de gangene jeg klarer å holde meg våken, så slipper hun selv taket etter ca. 10 min. Hun gjør seg ganske fort ferdig med måltidene både på dagen og på natta.

 

Huffda Elise, er mensen kommet? Må innrømme at jeg ser ikke så veldig fram til den kommer, har vært fint å være uten den i alle disse månedene. Hehe...

 

Regner med jeg skal på kino i morgen. Høres ut som en bra film :-) Sees da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på kino imorgen alligevel... Har fået besøg af svigermor :-)

 

Hyg jer!

 

Er der nogen som vil bestille fra Ikea samme med mig?

 

Skal vi starte en link for dem som skal på Åbenbar den 2. december? Vi må nok snart bestille bord!

 

Kopier Navnene:

 

Åbenbar 2. december kl 20, Jeg kommer:

 

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke på kino i dag likevell.

Da var det Kristine sin tur til å bli syk. Er tett som bare det, og har feber. Så vi må nok holde oss inne i dag.

Kos dokk jente!

 

Har bra lyst til å være med på Åpen Bar, men det er i den uka vi skal gjøre alt med huset. Så da kan nok ikke Frode ta seg av snuppa. Timene er dyrebar med all hjelpen vi skal få den uka

Synes det blir litt råflott av meg da dra på byen

 

Men jeg får vell en sjanse til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åbenbar 2. december kl 20, Jeg kommer:

 

Susanne

Janne

Tone

Randi

 

 

Jeg kommer dessverre ikke på kino i dag likevel, Alva har fått feber og er hjemme fra barnehagen. Det er jammen mye sykdom i disse tider...håper inderlig at jeg ikke blir syk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

 

jeg og elise vil gjerne være me på julelunch den 21.nov. men bare hvis d er greit for dere og at d ikkje e forseint å melde seg på..

 

hilsen inger lise og elise, som er her inne å sniker. klarer liksom ikkje å la vær siden jeg gikk på så mange bim treff sammen med dere juli jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/php/art.php?id=792036

 

link til en artikkel om babycallere å stråling som ulf fant.

 

Her har vi det koselig ilamme Mor. Idag baka ho "morbrød" (vanlige brød altså, bare veeeldig gode!!!) å så ska ho lage kjøttkake en anna dag.

 

I natt fikk æ endelig sove noen tima i strekk. Etter intens pupping sovna ho endelig rundt midnatt, å sov da te halv 4!!!!!!! Puppa igjen å sov te rundt 6, puppa igjen å så lå vi te 9. Utroli greit!!!

 

No sitt ho på fanget mitt å totta, søtt, men trasi.....

 

Flaska nekta ho fortsatt å ta å grøten e ikke populær, men vi kan ikke gi opp. Kjenn jo at det ikke e så mye melk som før, så ho har ikke nå valg....

 

håpa filmen e bra, æ gleda mæ te å se den på dvd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...