Gå til innhold

Skravletråden for oss på Nedre Romerike ;)


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Nei det er nok vel så tøft for mannen sånn psykisk.

Men de gjør jo veldig mye ved bare å være der og massere osv. Jeg var ikke i stand til å ta en eneste beslutning sist jeg fødte, så det var jammen meg godt at han fikk formidlet det han visste jeg ville sagt.

Hadde skrevet "ønskebrev" til føden som han ga til dem (jeg ga blaffen i hele greia) og det tok de faktisk veldig hensyn til!

Fødebag ja.. Trenger kanskje ikke være så stor, men jaggu greit å ha pakket den i tide! Blir bra stressa når det først begynner, og da er det ikke tida å lete etter ladern til kameraet, slippersene man ikke har brukt siden sommeren osv.

Veldig greit å øve litt på pust ja. Jeg gikk på yoga for gravide sist, hjalp veldig på både innstilling og hvordan å takle riene. Får ta frem cd'en igjen snart tror jeg :-) Kjenner jeg ikke er innstilt på å føde i det hele tatt, men kommer vel over nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes ikke jeg hadde så mye jeg skulle pakke, men den bagen ble jammen stor likevel, for å få plass til alt oppi den... :)

 

Og mannen er godt å ha tilstede, ja! Etter min fødsel, har jeg klart å få med meg hele historien om hva som faktisk skjedde, ved at han har kunnet fortelle sin opplevelse av det også. Kunne aldri tenkt meg å fått et barn til verden, uten å hatt han der!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppskrift på gode karamaller, som er en mellomting av myke og harde? Tenkte jeg skulle lage litt julegodt i løpet av desember, når jeg skal gå hjemme.... Hvis noen vil være med, kan vi gjerne ha litt juleverksted sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, min kjære sovna også, og heldigvis sov han godt. Han hadde nemlig glant rett hjem hvis han hadde åpna øya da jordmora skulle undersøke meg... Skikkelig bra bilde å få på netthinna...:)

Det jeg hadde bruk for av det jeg pakka i bagen var toalettsaker, brukte bare joggebukse og den sykehusskjorta ellers...

Alle må liksom bare gjøre sine egne erfaringer, er nok ikke en ting som er rett for alle nei....

 

Bic&Bac: Jeg er utrolig god på å spise karameller så jeg stiller som smaksprøver!!!!!!!! :) Det MÅ man jo ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi jeg er også kjempeflink til å spise godis så her kommer nr 2 i køen av smaksprøvere :D

 

Jeg er forresten veldig for juleverksted da :) sånt er sååå koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips-77: Jeg tror jeg er utmerket smaksprøver selv ;)

 

Elin: Da får vi ta litt juleverksted i desember da!!! :D Det eneste jeg skal gjøre sammen med eldstemann, er kakebaking av pepperkaker eller spekulasi (hvis mamma finner oppskrifta...). Ellers skal jeg lage ting alene, uten hans "hjelp" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sitter jeg da, midt på natta, og husker plutselig hvorfor jeg for to år siden sa at jeg aldri mer skulle bli gravid!!! Syns bare alle plagene har kommet så utrolig mye tidligere denne gangen, så nå er det i hvert fall lenge til mars........

La forresten ut en ny tråd om hvem som kommer på mandag, sånn for de som ikke er helt med i denne tråden :) Er ei jeg kjenner litt som kanskje blir med så jeg får se om hun titter innom her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

julie: hvordan går det på jobben om dagen?? har julerushet begynt å komme sakte men sikkert??

 

Vips: kjempeflott med ny tråd. Lett å glemme også at det er treff på mandag å jeg hadde aldri som ny lest meg igjennom denne tråden for å se om det var noe info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips-77: greit med en påminnelse om at det ikke er det vanlige stedet også... :) Skjønner hva du mener.. jeg sa det ikke forrige gang, men har sagt det denne gangen ;)

 

Julie: skjønner :) Håper du får en rolig vakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bekken selges billig. Defekt, men forhåpentligvis mulig å reparere!!

 

blæææ... Nå kaster jeg offisielt inn håndkle. Kommer meg ikke på jobb selv om jeg hadde planer om å tvinge meg selv i dag. har hatt 1 dag (nesten) hvor jeg ikke har hatt sååå vondt siden lørdag. Æsj!

 

Godt i allefall at det er torsdag. Skal til legen på mandag å be om 100% sykemelding fra nå av!

 

Har en gledelig nyhet da :) skal på time hos gruppefysio nå på tirsdag så nå er i allefall fysiotimer i gang både i sal og i svømmehall :) Veldig glad for det for ingenting skal være uprøvd for å se om det er mulig å få bekkenet bedre og mer stabilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.

Da er jeg tilbake fra stressukene mine.... Blir aldri over føler jeg.....

Dagene har gått i ett fra morgen til kveld.

Men nå må jeg begynne å bli litt ego og tenke på meg selv har jeg funnet ut. Det er jo ingen andre som gjør det når man alltid er den som styrer og ordner.....

 

Kroppen har ihvertfall vært snill med meg så langt. Har begynt å kjenne noe inne i venstre rumpeballe og har fått beskjed av ei venninne at det kan være begynnelsen på Isijas... Men, det er det jo selvfølgelig ikke..... Skal til jordmor på torsdag, så jeg får vente med å konkludere med noe før da....

 

Har nå bare 4 kurskvelder igjen på dansingen og et styremøte før jul, så jeg håper jeg nå skal kunne trekke meg tilbake med god samvittighet :o)

Jeg har ihvertfall fått med meg at vi skal spise på Peppes på mandag.

Da er jeg på plass :o)

 

Gleder meg til å se dere igjen og skravle litt baby og ting og tang, for det har jeg ikke hatt tid til med noen i det siste....

 

Fortsett å ta vare på kroppene deres jenter, spesielt dere som allerede sliter med plager.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swcdans: blir hyggelig å se alle igjen da, ja!!! :) Og du må absolutt ta vare på deg selv. Ingen andre som blir å gi oss medalje i ettertid, dessverre.

 

Selv er jeg bare frustrert over permisjonsstyr fort ida.... og vondt bekken, som har blitt vondere og vondere utover uka nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke se for meg at noen med vett vil ha bekkenløsning :P

 

swcdans: Hadde en sjef en gang som var en klok dame. Hun sa at når man lå nede for telling var det ingen som kom med blomster og medalje fordi man hadde vært flink på jobben! Husk å ta vare på deg selv oppi alt styret på jobben! Ikke alltid lett da.

 

Da var det søndag morgen å vi har fått SNØ i natt :D

Hadde kroppen vært optimal skulle jeg kastet meg ned å laget snøengler, men tør ikke sjanse på det nå gitt. hehe tenk om jeg blir liggende å ikke kommer opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Elin: Kjempe koselig med snø:) Men sikkert lurt å vente med snøenglene til du er sikker på du kommer deg opp igjen;)hehe!

 

Helt enig med deg i at det ikke er noen som helst som kommer å belønner oss for at vi stod på så innmari på jobb....det har jeg skjønt!

Så derfor skal jeg ned på 50 % fra desember. Jeg vil gjerne være noenlunde sprek og opplagt når lille baby kommer!

 

Dessuten er desember en ganske stressende(men kjempe koselig!!!) måned på jobben min hvertfall med kunder som handler julegaver og julebordsantrekk. Så tror dagene kommer til å fly! Da er det greit å ikke være helt utkjørt når jeg er ferdig på jobb,slik at jeg orker å handle julegaver og alt det andre som følger med den resterende tiden jeg har fri:)

 

Men gjett hva jeg har gjordt!!! Jeg har jaggu lagd julekort selv i år:) Og de ble riktig så fine om jeg må få si det selv. Satt og klippet og limte i flere timer her om dagen, koste meg masse. Hadde bestilt alt mulig hobbygreier fra Ebay: papp, glitterlim, paljetter formet som stjerner, nissefigurer, snømenner, sånn julescrapbookingpapir og masse mer:)

Kjempe gøy var det!

 

Så nå har jeg ordentlig julesteming jeg:)

 

Fortsatt god helg jenter!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

 

Hos meg er det ikke kommet noe snø enda, men jeg har sol og det liker jeg.

Jeg er mye bedre i formen en jeg har gjort på lenge.

I dag skal jeg ut å spise middag med noen fra jobben min.

Det kleder jeg meg til. Jeg ser også frem til i morgen.

Ha en forsatt godt søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var koselig med snøen som kom sent i går kveld, ja :) Men ikke nok snø til å lage snøengler her iallfall.

 

Bra dere ser at det er bedre å tenke på seg selv enn å slite seg ut. Om man jobber fram til siste dag før permisjon, og er helt utslitt, er det dessverre ingen belønning å få. Men jeg skjønner godt at de fleste vil jobbe mest mulig, for egen del! Jeg lærte av første gang... jobbet ikke fram til perm. men jobbet til jeg ødela meg sjøl helt.. Men kjenner til de som har jobbet så lenge og så hardt, at de har vært helt tappet for krefter når de har kommet til permisjon og fødsel... Ikke stress i hjel de siste ukene før fødsel, når dere har permisjon heller, damer!!!

 

Når er det forresten man MÅ søke jobben om permisjon?

 

lille rose: det høres koselig ut med kollega-middag! :)

 

Julie: Jeg har også laget julekort selv i år :D 28 stk julekort ligger oppe og bare venter på desembermåned, sånn at de skal få tekst inni seg også :) Har lagt ut bilder av mine kort, i scrappebloggen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt sykt hvor "fort" det går når man er nede på 2 sifrede tall!

Gleder meg skikkelig mye til lillegull kommer da:)

 

I dag gikk jeg ut i 100% sykemelding fram til permisjonen begynner. Har hatt skikkelig smerter de siste ukene i bekkenet så jeg ikke engang klarer å komme meg på jobben. Snakket med de masse først da å de var enig med meg om at 100% var det beste både for meg og de!

Håper jeg orker pakker og julestri da. Ellers får Thomas ta seg av den delen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som er for at vi lager en ny skravletråd?? synes denne begynner å bli grenseløst lang. Ny burde vel hete Egon 17 desember Nedre Romerike mamma 09 :) Eller noe i den duren. Da har vi en skravletråd pr gang vi har treff også så alle får med seg infoen til treffet i første post. Jan/feb/mars mammaer er vi jo ikke bare lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...