Gå til innhold

Skravletråden for oss på Nedre Romerike ;)


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

Yeah,94 dager igjen:) Har helt glemt tiden, for den går jaggu fort nå!

 

Hadde du det hyggelig på julebord i går Elin? Jeg var også på julebord, med hele senteret jeg jobber på. Litt rart å være på julebord uten å drikke, og følte meg litt utafor etterhvert...dvs når de andre nærmest begynte å danse på bordene, da takket jeg for meg:) hehe!

Men det var godt med årets første julemat, nam nam! Elsker julemat!

 

Ellers er formen kjempe bra om dagen, ikke noe vondt i ryggen å snakke om, og lille jenta sparker og romsterer masse:) Det er så moro!

 

Fortsatt god helg!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Suzy: vi bodde i asker før :D derfor det var sååå kort vei :)

 

bic: Jeg skal kjøpe sånne store tunge ting også så jeg er pent nødt til å vente til Thomas er ferdig på jobb evn en lørdag. Skal ha med en kommode til neste gang jeg er innom så rommet til gullgutten vår blir ferdig.

 

Lille: 99 dager igjen på meg også :D *jippi*

Bekken suger. Jeg gleder meg til jeg og bekkenet bare hører sammen igjen jeg uten at det hilser så mye på! Føler nesten at jeg sitter på stas når Thomas styrer og vasker hjemme :)

 

Julie: Julemat var herlig :) Skal på neste julebord om 2 uker!! *jippi*

Mer snaddermat til meg! Hadde det veldig hyggelig men savner et glass vin til maten. Ikke mange månedene igjen nå da til at det kan nytes :)

Vi kastet vel inn klutene kl 01.15 i går. Da var jeg stuuup trøtt og Thomas var ganske munter :P (ikke like spretten og munter i dag tidlig da :D )

 

Så bra at formen din er fin og at jenta di danser i magen! :)

Jeg var helt sikker på at lillegull lekte tarzan i magen min i går.

Kjente nesten at han slang seg i navelstrengen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: ah, ok.

 

Siden jeg ikke liker vin eller øl, har ikke jeg helt det samme forholdet til julebord... og maten, da.. Men nå har de vært ganske rolige, de julebordene jeg har vært på etter jeg var ferdig som student. Får se hvordan dette julebordet blir, så vet jeg hva jeg kan vente meg neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man er oppe før fuglene bør lillegull egentlig få en skjennepreken! Våknet for 1 time siden å kan lett konstatere at det ikke skjer en ting på tv mellom kl 06-07. Ikke noe bra i allefall :P

 

Bic: hahaha du får meg til å høres som den fyllefanten da :P er jo ikke pga øl (som jeg ikke liker i det heletatt heller faktisk) og vin jeg liker julebord. Synes det er koselig å sitte ned å spise med mange som jeg som oftest ikke sitter å spiser med på den måten :) Det å kunne snakke om annet enn jobb etc. å bli bedre kjent med en kollega.

Alle er jo gjerne så fine også. Der hvor jeg var på lørdag var alle pyntet enten med dress eller kjoler.

 

Da var det i allefall mandag folkens. 1 uke igjen til treff på peppes.

Kjenner en fantasi om hvitløksbaguettene der allerede nå.

For de som ikke har testet de så er de absolutt en fryd for ganen med smeltet ost på toppen og en liten tomatskive eller 2 :) nam nam

 

I dag er det endelig bassengtrening også :D husker hvilken nytelse det var å duppe kroppen nedi det varme vannet for en uke siden. Gleder meg masse akkurat nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen....

 

Jeg har i dag så store smerter i bekkene at jeg måtte kaste inn honkle å ikke gå på jobb.

Jeg hadde aldrig kommet meg ned trppene...

Ser frem til den dagen jeg kan gå å være nomal i bekkene mitt.

Føler meg litt innestengt i 4 ets. Men jeg har så vont at jeg hadde vel ikke gått noen plass i dag...

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da *trøste*

Bekkenvondt er ikke gøy. Mitt driver å murrer om dagen også. Noen dager er gode mens andre er helt ubrukelige!!

Kast deg ned i badekaret og få deg litt ekstra søvn i dag. Jeg synes i allefall at varmtvann kjelper når kroppen er lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skulle gjerene tatt en tur i badekaret men jeg kommer meg ikke over kanten.

det gjør så vont at det j\kan jeg bare gleme.

men jeg har varme mate i sengen som jeg satte på den hjalp litt men ikke mye

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Jeg er sikker på at du egentlig ER den fyllefanten :P Hehehe... Neida, skjønner hva du mener. Værre med de klærne.. iallfall i år ;)

 

lille rose: All medfølelse kommer fra Elin og meg, som nettopp har vært i bassenget. Var ikke like varmt i dag. Vi levde farlig, og var der UTEN badehette, og stort sett bare hvilte bekkene våre (hm, var vanskelig å skrive bekken i flertall, gitt!)... Etterpå skal vi spise rösti ala meg, nam nam!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bare må jeg klage litt, er syyyyyyyk!!!!

Christine begynte å kaste opp fredagsnatt og spydde ut sin egen seng, før hun gikk løs på vår seng fire ganger!! Hun har vært slapp og ikke spist hele helgen, men kvikna til i dag.. Men da var det min tur - har heldigvis ikke kasta opp men er i møkka form og har akkurat klart å komme meg litt ut av senga - men ikke lenge før jeg må krype til køys igjen merker jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips-77: så kjedelig :( God bedring til deg!!!!

 

lille rose: formen noe bedre etter dagens hviledag, eller like ille? :s Du får få fram krykkene!

 

Elin: Vi glemte at du skulle ringe fysio... first thing tomorrow!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeei hvor er skjørtet mitt???? Jeg hadde et svart mammaskjørt fra forrige svangerskap, som jeg tenkte å ha på meg på julebord og i jula. Men nå finner jeg det ikke! Har lett gjennom klær som henger, de vanlige hyllene i klesskapet, og i kommoden. Men jeg finner det ikke! Finner alle de andre klærne, men ikke skjørtet. Uææææææ hva skal jeg ha på meg da???? Ser ut til at jeg må kikke etter juleklær likevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips 77: uff da. Håper du blir bedre raskt!

 

Bic: Jupp skal klare å huske det i morgen! takk for rösti middag :)

 

Blæææ jeg har vondt i kroppen min! var å trasket en liten tur på sandvika storsenter før svømmingen, men virker ikke som det var et triks. Fikk i allefall tak i 6 bodyer til 160 kr fra Brubaker på barnas hus :D var tilbud der nå. Jeg og Thomas har gått igjennom skuffen her hjemme å fått litt oversikt over hva vi har av mini klær å hva vi trenger/mangler.

 

Dette er det vi har tatt utgangspunkt i av ting mini minimum BØR ha fra str 50/56 til str 62 :) Mikset sammen en liste utifra hva vi har funnet på nett.

 

6-8 langermede bodyer

3-4 sparkebukser

3-4 gensere

2 pysjamaser

3-4 hele sparkedresser

Selvfølgelig sokker, men det har vi en liten arme av etter farmors strikkekunster å det har vært med et par eller fler sokker når vi har fått ting :)

 

Noen av dere 2 gangs mammaer som har inspill??

Dette gjelder bare klær da. Selvfølgelig får han bleier, salver etc.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 3 pysjamaser. Ellers er dere nødt å vaske pysjamasene med én gang de er skitne. I værste fall kan du måtte skifte et par pysjer på en natt, og da har du ingen rene... Så jeg ville hatt flere pysjer enn 3 også, forsåvidt...

 

Hva med yttertøy? En god dress til å ha på når dere skal ut av huset, til å ha på kjøretur og slikt...

 

Ville nok hatt flere bodyer også, og særlig hvis det her skal gjelde helt fram til str 62... Men dere kan kjøpe etterhvert også, så ikke noe stress med å ha alt i hus med én gang.

 

Vet du ikke spurte etter det, men ang. sengetøy anbefaler jeg også å ha tre sett. Da slipper du å vaske med én gang det er skittent, og du har et ekstra i kriseløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pysj og sengetøy tipset er notert :) Husk at dette er minimums listen da. Lillegull kommer nok til å ha mer enn minimumet vil jeg tro :D hehe

 

På fler av str videre oppover har vi allerede mer enn nok bodyer faktisk. var bare i den minste str 50/56 vi trenger et par til for å nå "minste kravet".

 

Yttertøy er allerede i boks hos oss. Har kjøpt en kjempesøt mørkebrun fleece dress med for fra Kappahl i str 56. Er sånne søte små bjørneører på den:) Ellers er vognpose med lammeullsfor fra jeg var liten på plass også :)

Kan hende at vi kjøper en dress til, men det blir på vintersalget i såfall!

 

Vi kommer til å ha 2 dyner til mini da. en som er i 60x80 for vogn og vugge å en som er 100x et eller annet når han kommer over i sprinkelseng.

Tenkte å ha mest mulig kjønnsnøytralt sengesett på den aller minste str i allefall så det kan brukes hvis nestemann ikke er gutt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også to dyner... den minste først, i sprinkelsenga. Så bytta vi dyne, når det ble for varmt for vinterposen. Da tok vi den minste i vogna, og 80x100 i sprinkelsenga.

 

Greit å avvente litt kleskjøp også.. så ser dere om dere får en unge som trenger bare én body per dag eller om dere trenger minst tre bodyer per dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin, husk at dere får garantert MASSE klær i barselgaver... Det er helt utrolig hvor morsomt folk syns det er å shoppe til de små. Vi kjøpte nesten ingenting på forhånd forrige gang, og har enda enkelte klær med merkelappen på enda... Rakk ikke å bruke alt og så får man gjerne noen favorittplagg som man bruker mer enn andre.

Ellers enig i det med pysjamaser, det var vel det vi måtte kjøpe selv husker jeg, fikk det meste av annet i gaver opp til str 74 ;)

Men gøy å shoppe da, så litt må det jo bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææ kan ikke vente såå lenge da :D jeg er helt anal på det å ha ting ferdig i god tid. Kjenner at jeg liksom ikke klarer å slappe av helt!! :D

Det er jo gaver man kan bytte til større str også da når de kommer med lappen på :) . Nesten alt vi har fått hittil er i større str så det er grunnen til at listen ikke er "komplett" på den minste :)

Jeg venter til etter jul så tar vi pysjamas runden :) greit å handle på salget.

Noen fler som er like opphengt i å ha alt ship shape som det jeg er?? (tør liksom ikke stole på at vi får det vi trenger engang jeg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt sånn forrige gang jeg, Elin. Kunne ikke føde før vi hadde det vi trengte i hus, inkl klesskapet vi hadde sett oss ut på Ikea. Sa til mannen at jeg nektet å føde før det var på plass. Så sto det der plutselig en kveld jeg kom hjem gitt, og to dager etter gikk vannet ;-)

Ang. klær kjøpte vi veldig lite, men det var pga vi ikke visste kjønnet. Så tenkte at mannen fikk løpe og kjøpe når vi visste hva det ble, gadd jo ikke bare ha hvitt og brunt. Men fikk så mye i gaver så vi har egentlig ikke trengt å kjøpe noe særlig til vesla. Som regel handler jeg fordi jeg synes det er koselig, ikke fordi hun MÅ ha noe (bortsett fra sko og sånn da). Har faktisk brukt alle klærne hun har fått minst en gang, så det må vi være fornøyd med. Er uansett stusselig å pakke bort klær som ser helt ubrukt ut!

Støtter forøvrig rådet med nok pysjer og bodyer. Vi hadde skikkelig gulpejente, så det ble noen skift iløpet av dagen.. bæsja seg helt ut gjorde hun og. Mye kroppsvæsker med dissa små ;-)) Husk å kjenne etter hvor elastisk stoffet er når du handler og, noe er skikkelig trælete å få på. Liker omslagstopper til de helt små jeg da, ellers har jeg brukt en strl for stort heller enn å presse på noe som egentlig er passe ;-) Det vi brukte mest var body og strømpebukse, annet dill som kjoler og hettejakker ble fort lagt til side. Men koselig å pynte de litt ekstra det første kvarteret av et besøk da hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pysjer og bodyer skal vi få i hus her :) hehe kommode fra Ikea også :P nå har vi en, men planen er 2 og med den er jeg akkurat som du skrev om klesskapet dere skulle ha på plass :)

Tror ikke vi får opp skyvedørsgarderoben da til junior kommer :D det er jeg vel innsett :D

 

Skal en tur ut med mamma på fredag så da ramler det sikkert litt av det vi trenger til lillegull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med besteforeldre :-))

Vi fikk det meste vi trengte av utstyr av foreldrene våre. Kan jo ikke være noe dårligere med nr 2, kan de vel? ;-) Skal kjøpe vugge som pjokken kan ha i stua, og til vår store glede sa mamma at den kunne hun spandere! :-)

Spørs om ikke det blir en ny vognpose her og, også må vi ha dunpose til bilstolen (blir mye farting med den når storesøster skal til og fra barnehagen). Og kanskje stellebord til badekaret, siden det nok blir mest praktisk nå. Hm..skulle jo ikke være nødvendig å kjøpe så mye til nr 2, men jammen meg blir det litt likevel..hihi..Gøy å shoppe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at når det er første gang så styrer man mye mer og da må man jo få lov til det :)

Husker forrige gang hvor mye styr det var om pakking av fødebag og hva man absolutt bare måtte ha med, og alle flergangsfødende sa jo at man hadde god tid når det først var i gang og at man trengte nesten ingenting. Men for oss som aldri hadde vært med på dette, vi pakka vel hver vår store bag laaaaang tid i forveien, he he... Hadde bare bruk for en brøkdel, men men....Er jo litt av forberedelsene å styre litt da - og det syns jeg absolutt man skal hvis man har lyst.

Merker stor forskjell nå ja, vi har alt vi trenger stort sett, og det er liksom ikke fullt så spennende denne gangen men det er vel bare naturlig det..

Shop i vei sier bare jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor bag til føden, hva snakker du om? ;-) Hadde med en perm fra Lamaze kurset med fødestillinger og pusteteknikker! Hahahaha...

 

Men puste og telle teknikken fra dette kurset fungerte utmerket slik at jeg bevarte roen og hadde et slags arbeidsfellesskap med mannen min. Når han ikke sov da. ;-) Måtte la han sove litt etter jeg fikk epidural. Hvordan skal man holde seg våken en hel natt når man ikke har smerter selv? Jeg som lo av en annen man som hadde sovet, men det var før jeg var der selv. Stakkars menna vårses. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått vite at pusteøvelser er gull å kunne :)

Er nok ikke lett å være blivende pappa oppi alt det her heller. Min sliter med at han ikke kan gjøre noe for meg selv om jeg har det vondt. Er liksom ikke noe han kan gjøre for å lindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. klær i gaver, skjønner jeg at dette er veldig variabelt. For jeg var veldig glad vi hadde nok klær i hus fra før, i hovedsak, for det meste vi fikk i gaver var i str 68 og 74, og ble liggende ubrukt i skapet i mange måneder.... Så vi fikk lite i de minste størrelsene.

 

Og det jeg pakket i den store bagen, fikk jeg stort sett bruk for, faktisk. Hadde med egne gensere (vide), gode bukser, gode truser... slippers/badesko. Egne toalettprodukter (ansiktskrem, deo, tannbørste, tannkrem, håndkrem, sjampo, dusjsåpe, lypsyl...). Videokamera og fotoapparat. Mobillader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...