Gå til innhold

Skravletråden for oss på Nedre Romerike ;)


Bic&Bac

Anbefalte innlegg

foreløpig torsdager 15.30, men står på venteliste til tirsdager 12.30 eller var det 13.30?? Det husker jeg jammen meg ikke... Synes det var litt seint med 15.30, for da rekker jeg ikke barnehagen om jeg skal hente etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiny, må være 1230, for 1330 er det ikke time, da er det fortsatt vi fra 1230-timen som er der ;)

Jeg hadde selv time 1530 opprinnelig, men det ble for sen barnehagehenting her også. Derfor fikk jeg bytta gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare vente på plass jeg og, får ta det kl slettet jeg får men sa at 1530 passa dårlig.. Men jeg må gå både tirsdag og torsdag så ser nok noen av dere der etterhvert :)

Det hjalp meg ikke stort forrige gang, men kanskje det blir bedre denne gangen :) Håper jo det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Roma, var litt både og. Savna sønnen, folka var sure, maten vond, byen støyete, ingen info på attraksjonene.. Men det er jo noen staselige byggverk og et historisk sted, så vi måtte jo ha dratt før eller siden. :-)

 

Når det gjelder den farskapserklæringen er det ikke en selvfølge at det skjer på sykehuset Bic&Bac - det skjedde nemlig ikke for vår del! Jeg trodde at når mannen (som da var "bare" samboer) skrev under på papirene i forbindelse med fødselsnummer, de som kommer i posten en måneds tid etter man føder, så var alt i orden. Fikk tilfeldigvis vite når sønnen var nesten et år at mannen skulle ha skrevet under på en farskapserklæring i tillegg! Mannen måtte da dra til et NAV kontor og fylle ut et skjema. Kunne blitt styrete om jeg hadde dødd før det, selv om det sikkert hadde ordnet seg.

 

Nå er vi gift og det ufødte barnet hans, selv om det ikke trenger å faktisk være det! Logisk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Ok, såpass. Vi fikk skjemaet for å fylle ut bare et par dager etter fødsel, hos ene som jobba på ahus. Så trodde de var flinke å gjøre det med alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Farskapserklæringen skrev sambo under på et par timer etter fødselen.. Merkelig at det er så forskjellig praksis på det, er jo ikke lett for oss vanlige å vite hvordan dette fungerer.. har nok å tenke på fra før av syns jeg :)

Faylinn: det er jo helt merkelig at det tydeligvis ble glemt i deres tilfelle, og ja, det er teit at det er automatikk når man er gift, men ikke når man "bare" er samboer....

(Skulle forresten hilse tilbake fra Kab :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld jenter......

 

Da var det helg igjen, og nå går ukene jammen fort.

Vi nærner oss jul med raske skritt....

Etter jul er det bare et par, par uker igjen til de små kommer...

 

Samboeren min meg og magen min var på jule handel i dag.

Jeg er helt utslitt nå... Jeg er glad for at jeg er så godt som ferdig, pare et par igjen og der vet jeg hva jeg skal handle......

 

Det er bare til samboeren min, jeg ikke vet hva jeg skal finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden går fort nå! Bare noen få måneder igjen nå...nesten skummelt hehe!

 

Tror på du var utslitt, men gud så deilig det er ferdig med julegavene :) Her er også nesten alle gavene i hus. Mangler til svigerbror, svigerbror og kone og min bror, samt sønnen vår og min kjære. Min kjære har bursdag før den tid, så den gaven har jeg iallfall bestemt meg for. Julegave må sees an, vi har pratet om å kjøpe laptop sammen, men spørs om det ikke må vente til etter flytting.... så blir bare en liten gave til hverandre i år. Så må sette meg ned i tenkeboksen snart, og finne ut hva jeg kan gi til jul. Men har et par idéer, da...

 

I morgen er det farsdag. Jeg har kjøpt en liten gave fra sønnen vår, og laget kort. I dag stod de to opp sammen. Jeg var sent hjemme, etter konsert i går :) I morgen får jeg stå opp med han, så får vi lage frokost til oss alle tre. Tenkte lage sjokoladekake i dag, så vi kan kose oss med det i morgen også :) Og marshmallows, så kan vi lage kakao også, på kvelden.

De to er ute nå. De skulle se en fotballkamp her nede etterpå, så skal jeg komme og møte de når den er ferdig, så skal vi handle da.

 

Tirsdag til onsdag skal mannen på kurs, så da blir jeg alene hjemme (med sønnen vår).

 

Vært rolig her inne de siste dagene... mange som har vært stille.

 

Jeg er spent på om det blir flere enn lille rose, Elin og meg, + evt. Faylinn hvis hun kan, på treffet her den 19.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder pass den 19. nov. Formen har virkelig dalt denne uka. Bare såvidt jeg har orka å passe sønnen i dag mens mannen min har måttet andre ting. Føler meg jo helt nummen i kroppen!? Hvor ble energien av? Prøver febrilsk å få ryddet i alle eskene vi har dratt med oss flytting etter flytting, men nå orker jeg bare bittelitt av gangen.. Skal til legen i morgen, men han sier vel ikke så mye fornuftig. Er stort sett bare optatt av blodtrykk og sf mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Ok, god bedring! Hvis du skulle ombestemme deg, er det helt ok. Det blir et treff da uansett om det blir bare Elin, lille rose og meg, eller om det kommer flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy flate å tiden flyr assa. Snart jul og greier.

Jaaaiks :) har ikke kjøpt en eneste julegave hittil jeg. Kan egentlig ikke si at jeg ser fram til det heller. Bekkenløsning og shopping hører merkelig nok ikke sammen :P

Har i allefall bestemt meg for å kjøpe Philips wakeup light til Thomassen min :) Nå har han ønsket seg den 1 år så da er det kanskje på tide :)

Han får julekalender i år også så uansett blir det 1 gave for hver dag fram til jul å så denne i tillegg :)

Mamma skal få gavekort på Sandvika storsenter så hun kan kjøpe seg litt klær etc samt gavekort på hudpleie fra oss. Hun har vært kjempesnill og hjulpet oss masse siden vi flyttet inn i det nye huset, så det fortjener hun. Svigers aner jeg ikke hva jeg skal gi. Noen gode tips anyone?? Egentlig tas gavetips til menn mot uansett. Synes de er vanskelige gitt :)

 

Ellers har jeg hatt min første time med bassengtrening i dag. Superdeilig og varmt vann :D klager ikke et sekund engang på tempraturen der assa. Litt slitsomt å trene etter maaange måneder med lite aktivitet så jeg merket at musklene ropte av lykke over å bli brukt. :D Gleder meg allerede til neste mandag jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin, temperaturen var knalldeilig i dag, ja!

Ingen gavetips til svigerforeldrene dine, gitt... lettere med gaver når man har fått unger! Da kan man gi bilder, fotogaver og ting ungene lager... ;)

Er veldig fornøyd med å være nesten ferdig med julegavene, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:)

 

Åhhh, jeg gleder meg til jul altså! Det er den beste tiden på året syns jeg:) Har ikke kjøpt èn eneste gave enda, men tenkte å begynne etter neste lønning. Vet ikke hva jeg skal kjøpe til noen enda, enig i at det er vanskelig med disse mannfolka:)

 

Ellers er ikke formen helt topp i dag nei. Uff, syns det går sånn i bølgedaler. Jeg har èn til to gode uker, og så snur det brått. I dag var jeg nødt til å dra fra jobb etter tre timer fordi jeg hadde vondt i magen:( tror det strekker i disse livmorbåndene samt at det virker som om fordøyelsen stopper helt opp, mageknip...Følte meg ganske slapp og uggen også, så det hjalp å komme seg hjem på sofaen. Sov i to timer.

Føler meg litt bedre nå....men bare litt:(

Har ingen av dere problemer med magen innimellom??

 

Jeg må bare avvente å se angående treffet hos deg Bic&Bac den 19. Både når det gjelder formen og jobb. Driver med opplæring av ny ekstrahjelp, samt intervjuer av den nye som skal nn i vikariatet mitt neste år, så det er en del å henge fingrene i. Puh!

 

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: ok. Bare å komme hvis det passer, det :)

 

Hva mener du med "problemer med magen" da? Jeg kjenner det strammer seg i magen innimellom, og merker ting går tregere... men ikke noe mer enn det. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, jeg er så misunnelig på den bassengtreninga, men jeg har klor-allergi så det utgår for min del :( I helga måtte jeg ha hjelp for å komme meg ut av senga og greide nesten ikke å gå, så det er frustrerende å ha det sånn....

 

Julegavene må nok vente en mnd til tenker jeg, har så mye annet pengene må gå til akkurat nå så blir spennende å se hvordan formen er når man skal jakte på gaver på overfylte kjøpesentere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bic: så med andre ord så kan Thomas lage gave til de så er vi ferdig med den :P hehehe Han er jo "ungen" deres selv om han begynner å bli litt stor ;)

 

Julie: uff det der hørtes ikke godt ut. jeg hadde jo sånne skikkelig kjipe magesmerter da ting strakk seg i magen, men nå i ettertid kjennes det mer ut som man er støl eller noe hvis du forstår. Ikke samme smerte dritten som første runden!

 

Vips-77: åhhh stakkars. Ikke noe gøy når man blir helt invalid. Man føler seg så ubrukelig i tillegg :( kjedelig med klor allergi! har du prøvd å sett om badstue funker mot smertene da?? har en samboer med leddgikt og varme fungerer veldig bra på han når alt bare er vondt og leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fantastisk ide :D skal høre med Heidi( søster'n til Thomas) om hun vil komme å male også så de får kunstneriske gaver fra begge "barna" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, da ble hele det lange innlegget mitt borte. :-( Men essensen var at bekkenet mitt i dag har blitt utrolig mye værre og at jeg lurte på om noen av dere følte dere hadde utbytte av å gå i fysioterapi? Er det i så fall timer med terapaut, gruppetreningen eller bassenget som hjelper?

 

Sist jeg var gravid følte jeg ikke at det hjalp, noe jeg har sjekket ut i dagbøker fra dengang. Men hva ellers skal jeg gjøre nå som jeg ikke har råd til akupunktur eller osteopat som jeg mente hjalp meg litt sist? Så vidt jeg vet er ingen av disse dekket av folketryden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Nå har ikke jeg vært lenge nok i bassenget til å si ja eller nei, men en ting som er sikkert er at det ikke skader å prøve! Både fysio og basseng blir jo dekket så det koster deg ikke noe ekstra.

Erfaringsmessig fra en tidligere runde med både basseng og gruppetrening med fysioterapaut (for noe helt annet enn svangerskap da :) er at det hadde god virkning på meg! Det kommer jo også ann på hvor man går og hvor dyktig fysioterapauten er! Husk også at hvis du føler at det ikke gir deg noe utbytte så gi beskjed. Da finner som oftest fysioterapauten andre øvelser til deg. Det som funker for en funker nødvendigvis ikke for alle :)

 

Tror ikke akupunktur eller osteopat blir dekket nei så det går på å måtte prioritere ned evn noe annet hvis du skal ta deg råd til det!

 

I dag har jeg egentlig en flott dag. Kjenner at jeg er stiv i kroppen etter i går, men det er DEILIG å føle at den er blitt brukt igjen :D Planen er å vaske hus og klær før Thomassen min kommer hjem. (virker nesten som det er det eneste jeg gjør hjemme om dagen hehe)

Venter fortsatt på svar fra Gruppefysio på Lørenskog at de har time ledig til meg fast på tirsdager. Gleder meg masse til å begynne der sakte men sikkert :)

 

Driver å føler med på nedtellingen på min side om dagen også :) er sååå klar for at det skal ned i 2 sifret istede for 3 sifret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hjelper og hjelper... det vet jeg faktisk ikke. Nå begynte jeg tidlig med gradert sykemelding, samtidig som jeg begynte med fysioterapi. Var værre i forrige svangerskap, men om det er tilfeldig, om det er fordi jeg begynte tidlig med fysioterapi eller om det er fordi jeg har hatt tidlig gradert sykemelding - eller en kombinasjon av disse - det vet jeg ikke. Men så lenge det er gratis og det ikke gjør vondt værre, syns jeg det er greit å være med på det. Får bevegd litt på kroppen iallfall. For annen trening blir det ikke, og gå tur orker jeg ikke for tida. Så da blir det bittelitt trim iallfall...

 

Elin, vær forsiktig så du ikke ødelegger den gode formen da, med husvask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

 

Jeg må nå si at jeg er kjempe glad for at jeg ikke skal handle mere julegaver.

Eller jeg har en igjen og den er til kjæresten min.

De andre to pakkene som gjenstår skal gutten min handle for meg.

Jeg har begynt å få problemer med bekkene mitt, har vanskelig for å komme meg opp trapper.

Det er ikke så greit når jeg bor i 4 ets. uten heis.

Skal til legen i morgen vi får høre hva hun har å si....

Er redd jeg må kaste inn honkle og ikke jobbe fult lenger men bare litt...

 

Jeg er ikke klar for å sitte hjemme resten av tiden i alle fall....

Da kommer jeg til å gå på veggene.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...