Gå til innhold

Ketolysegjengen!! Jeg henger meg på dere etter "invitasjon" fra alba;) så lager jeg en ny tråd i samme slengen!


thea07

Anbefalte innlegg

katoes

jeg bare tar meg tid til det å trena så da får gubben ta ungene. trener hjemme med sykkel og en stepper. men har ikke holdt på så lenge da 4 uker. jeg har fire unger og en halvtime for meg selv det forlanger jeg at jeg skal ha. du er jo flink du og da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imponerende Lise :) Og ikke minst veldig fornuftig :)

Joda, prøver å være flink jeg også. Legger ofte turene til etter barna har lagt seg. Går på Aerobictrening i gymsalen på skolen som ligger 200 meter unna. Er så vanvittig glad for det tilbudet. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten det.... Jeg har prøvd meg på litt trening hjemme før, men det går dårlig for min del. Kansje løfte litt vekter og litt situps etter jeg har gått tur er noe jeg kan begynne med..... Hmmm , det var lurt :-)) Idag har jeg sagt klart ifra at jeg har tenkt å gå meg en god tur i skogen på dagtid. Liker best å gå i skogen, men da må det være lyst.... Nå fikk jeg enda mere pågangsmot her. Når du Lise får til trening så ofte med 4 barn, så har ikke jeg noen unnskyldninger for jeg har bare 2.....

Prioritering, er det vel de kaller det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med å gå på ketolysekuren. Synes ikke det har vært vanskelig å følge den i det hele tatt. Spiser jo det samme som de andre i familien, men kutter ut poteter,ris og pasta. Har eget brød som jeg baker selv. Jeg er ingen god baker, men det gikk fint :-) Har laget meg egen is som jeg kan ha til dessert hvis de andre skal ha noe godt. Nå har gått på kuren i akkurat 3 uker. Føler meg på ingen måte lei i det hele tatt. Bare har lyst til fortsette :-)

Men anbefaler å bestille "full pakke" fra ketolyse.no. Veldig nyttig å lese boka. + å se den videoen som følger med. Har vært kjempe nyttig for meg i allefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har vært borte noen dager, så ikke oppdatert her inne.

Ser ut som det har vært ganske rolig, ja.

 

Veiedagen på søndag viste 1 kg mindre, så tilsammen gått ned 7 kg nå :-D

 

Har ikke hatt tid til å planlegge mat de siste dagene, så har blitt mye speilegg, eggerøre og omelett. I morgen skal jeg ihvertfall IKKE ha egg. Hehe...

 

Hvordan går det med dere, jenter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Tross masse trim og at jeg har vært i ketose hele tide, så har vekta gått opp.... Ikke mye, men 200 gram ble det. Så vekta sto på 85,6 idag... Liker å tro det er muskler da.Har lest om at det ofte står litt stille rundt tredje uka...

Har ikke minska noe på cm heller... 1 cm rundt rumpa, men ellers som sist uke. Jeg får prøve å fortsette med treninga og gåturene mine, så går det forhåpentligvis litt ned snart...

Bra jobba Alba. 7 kg er bra det :-) Gleder meg til jeg har klart det :-)

Fortsett å stå på jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man er forebredt på at vekta står stille, så er det veldig kjedelig..Selv opplevd å gå opp så mye som 800 gr og det var utenom mens.

 

Så flink du er til å trene!!

Det er ikke jeg...Skal ihvertfall ha det som nyttårsforsett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stille på tråden her nå...hm...

Hvor er dere flinke keto-damer...???

 

Har et vanvittig sug etter spagetti i dag :-(

Sikler nesten ved tanken...

MEN: klarer meg, jeg!!

Ingen sprekk før den planlagte julepausen jeg skal ha.

Så det så.

 

Spist kyllingsalat til både lunsj og middag i dag, og keto. skiver til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på denne tråden jeg og!

Begynte i går. Må ned minimum 15 kilo før jeg blir fornøyd med tingenes tilstand!

Har ikke fått pakken med stix og brødmix enda, lager lavkarbo brød etter en oppskrift fra lavkarbo.no.

Vet ikke om jeg er i ketose enda, men føler meg litt svimmel og rar og har en vanvittig stålånde!

Men har hatt en vanvittig energi i dag, og selv om jeg kjenner at dette er uvant for kroppen min så er jeg fast bestemt på å følge opp!

Nå SKAL kiloene vekk koste hva det koste vil!!

Noen som vet hvor fort man kommer i ketose??

Har jo som sagt ikke fått utstyret enda...

Hvordan reagerte deres kropper til å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ketobabes:D

 

Jeg er fortsatt flink med ketolyse, er bare veldig dårlig på å logge meg på her for tiden:) Hehe. Blir mest å være på lavkarbo.no:o)

 

Jeg har iallefall veiedag i dag. Og nå etter 4 uker veier jeg 75 KILO!! =) Har altså gått ned 5 kilo på 4 uker!! Veldig stolt av det!! Bare 5 kilo igjen nå så er jeg i MÅL=D

 

I dag hadde jeg en ganske planlagt sprekk, da jeg hørte det kunne være bra for kroppen å gå ut av ketose en skjeeelden gang, for å gi den et lite "karbosjokk". Føler meg ikke skyldig etter å ha holdt meg til kuren uten sprekker i 4 uker! Så i dag har jeg kost meg med: valfer, brød, syltetøy, rømmegrøt med masse sukker på, sjokolade og smågodteri!

 

Men jeg skal si dere at nå føler jeg meg ikke bra i kroppen, så jeg bare gleeder meg til å fortsette på kuren i morgen=) Blir nok MINST en måned til neste sprekk også, føler meg mye bedre, friskere og raskere uten karbs i kroppen=)

 

Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, tudelideisann!

Jeg har vært passiv den siste uka for det var så rolig her, men det kan vi jo gjøre noe med ;o)

 

Husker ikke hvor lang tid det tok å komme i ketose, men det skjedde raskt. Jeg var svimmel, rar, slapp og var såååå sulten. Ting ble bedre etterhvert. Har nå holdt på i 5 uker og 2 dager og har holdt meg slavisk til kuren hele tiden :-D

 

Lykke til!!

 

p.s. Jeg skal ned dobbelt så mye som deg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang, thea!!

:-D

 

Er det bra å komme ut av ketose av og til?

Aldri hørt..hehe...( ikke frist meg..)

 

Vi må prøve å blåse mer liv i tråden vår!

Er litt mer motiverende å ha noen med i kampen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alba.....

Hadde ikke du veiedag på søndag? Åssen gikk det?

Jeg har i morgen, er veldig spent...... Krysser fingra for at det har gått litt ned..... ellers vet jeg ikke hva jeg gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katoes:

 

Stemmer det :o)

Ned 0,5 kg på en uke.

Skulle gjerne sett at det var mer, men vet jo at man må være tålmodig...Hehe...Ned 8 kg på 5 uker da, så kan jo ikke annet enn å være fornøyd :o) Målet om 10 kg innen jul er overkommelig ;o)

 

Krysser fingrene for veiedagen din i morgen!!

Og husk; er ikke nedgangen det du ønsker, så ta frem målebåndet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Glemte å stikke innom her å skrive i går. Hadde veiedag da jeg....

Skuffende nedgang :-( Denne gangen var det ned 300 gram. Bedre enn 200 opp som sist da...... Men synes liksom at jeg er flink, men mulig jeg gjør noe feil. Blir nok nødt til å lese litt i boka og se på kursvideoen tror jeg.... Vil ikke gi meg enda, for jeg trives igrunn med maten og alt sånn :-) Vet at jeg er i ketose også, for jeg har testa ofte.....

Hvis noen har noen tips, så kom gjerne med de......

Men, jeg får stå på. Skal ut å gå i kveld :-)

Men ang. målebånd ja.... Det har blitt borte 3 cm rundt magen, 1 rundt hoftene og 1 cm rundt rumpa :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så gøy og motiverende når vekta beveger seg litt vel sakte nedover, at den øker eller stagnerer... :-(

 

MEN; tålmodighet er en dyd og det MÅ vi ha, fordi vi skal nå våre mål!! Ikke sant? ;o)

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg, men har bestemt meg helt klart for at denne gangen gir jeg meg ikke. Dermed basta! Hehe...

 

Her har jeg hatt en fin dag.

Lagde meg lavkarbolapper i går, og de smaker ikke så verst med smør og mye ost på. Lest inne på lavkarbo.no at for mye keto.brød kan stagnere vekta, så spiser litt mindre av det nå enn jeg gjorde før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover, jeg skal ikke gi meg !!! Skal holde ut. Det går egentlig greit det. Hadde nok ikke gått med en annen type kur tror jeg.... Så lenge man kan spise så mye god mat er det ikke farlig :-) Heldigvis så var den noen centimeter som ble borte her og der, så da er det ok at det ikke vistes så godt på vekta. Men jeg har nok hatt litt vel store forhåpninger om å rase ned i vekt ja.... Ingenting går helt av seg selv har jeg jo egentlig lært da....

Spiser ikke så mye ketobrød heller. Aldri mer enn en gang om dagen, og jeg spiser det ikke hver dag heller...

Må innrømme at jeg ikke veier maten, men regner sånn grovt sett ut at jeg ikke overskrider 15 karbs. Men mulig jeg bør gjøre det mere grunndig og kansje skrenke inn til 10 karbs per dag noen dager. Vet ikke hvor lett det er men... Skal lese litt og se litt på kurs-dvdèn forhåpentligvis i morgen. Mulig jeg finner ut av litt da :-)

Stå på videre folkens. Det skal jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

 

Katoes: Du burde ikke senke inn til 10 karbs om dagen, da går du vel saktere ned?? Man skal jo ikke ha for lite heller! Jeg fikk høre at jeg fikk i meg for lite fett, så nå har jeg begynt å gjøre ting for å få i meg mere fett: Bruker masse margarin hver gang jeg steker noe, spiser mer bacon, kalde stekte skogsbacon er god jobbsnacs ved siden av en salat=) Også bruker jeg alltid ost og minst 3 egg i salaten, som jeg lager nesten hver dag! Og fetaost og oljen fra fetaostglasset. Og etter jeg begynte med denne eggesalaten med bacon har jeg mye mindre sultfølelse, så det hjalp nok bra!!

 

Jeg har sluttet med brødet, var i den uken jeg spiste brød at jeg gikk opp 500 gram:s Og nå har jeg gått ned en halv kilo siden søndag (4 dager)!!! Altså nede i 74,5, ned 5,5 kilo:):) Håper jeg har gått ned til 74,0 på veiedagen(søndag) da har jeg gått ned 6 kilo på 5 uker da. Helt utrolig syntes jeg=)

 

Og en ting, jeg har funnet sukkerfri/karbofri sjokoladekjeks på ULTRA på sandvika storsenter=D Pluss kjempestort sukkerfri sjokolade utvalg samme sted og tilogmed sukkerfri marsipan!!! Gjett om jeg ble lykkelig da?? hehe......Og jeg har spist en sukkerfri sjokkis nesten hver eneste dag (anton berg) pluss 4 av de sjokoladekjeksene om dagen denne uken, alikevel går jeg ned=) Og det er så HEEERLIG!

 

You go girls!!! Bare 4,5 kilo igjen her!! Dette klarer vi virkelig!!!!!! Late meg som aldri har klart en kur mer enn en uke klarte det, da kan vi alle klare det;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal vel ikke være under 15 karber for dagen.

Sjansen for å gå på sparebluss med for lite inntak av både karb. og fett er vel der.

 

I går hadde jeg en stor keto.bakedag :o)

Får besøk i helga, så må ha litt godt jeg også da.

Lagde dobbel porsjon med lapper, 2 store keto. brød og ostekake.

Skal selvsagt fortsette å holde meg slavisk til kuren og jeg vil nødig lage 2 middager, så her skal gjestene våre få lavkarbo-mat hele helgen :o)

Spennende!

 

Thea: du er jo snart i mål du!! :-D

( vil ikke at du skal forsvinne fra tråden da men...unner deg jo selvsagt å nå målet ditt!!)

 

Vet dere hva, jenter: VI ER SUPERFLINKE!!!

Gleder meg til veiedag søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dere har så rett. Jeg titta litt på videoene her i går. Har blanda litt, hvis man ikke får utslag på stixen, da skal man senke karboinntaket. Jeg får teste ut å spise enda litt mere fett. Og mulig jeg tåler dårlig den sukkerfrie sjokoladen til Anton..... den som jeg synes er såååå god.... Får prøve fra mandag av å ikke spise den da :( Men var på vekta til morgen idag, måtte bare smugtitte litt. Da var vekta nede på 84,7 , så kansje noe løsner litt nå...

Du har helt rett Alba, vi er flinke :-) Selvom jeg ikke har gått ned så mye som dere, så gjør jeg alt hva jeg kan og det er ikke noe problem heller ! :-))))

Må prøve meg på litt bakst i helga jeg også. Har ikke vært så flink til det. Er det lapper som er det beste? Hva med vaflene? Noen som har prøvd?

God helg jenter

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 1 kg ned fra forrige søndag :-D

 

Er fornøyd med det og like fornøyd med at selv om vi har besøk i helga, så klarer jeg å holde meg i ketose!! Har hele tiden holdt meg til 15 karber pr dag, men i går gikk jeg nok over med 2-3 karber men testen viste ketose i går kveld. Serverer lavkarbomat, ostekake, sukkerfri sjokolade m.m. her og alle virker fornøyd. Hehe...

 

Jeg har ikke prøvd vaflene, men har veldig lyst! Elsker jo vafler da... :-P

Lappene syns jeg er gode. Har tatt frem nå som jeg skal kose meg med til frokost. Gjestene våre skal få vanlig brød :o)

 

Ha en flott søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 1 kg ned er bra :-) Du er flink :-)

Godt gjort å klare og holde seg i ketose med besøk i helgen ja.... Men, som du sier, så er det ganske greit når du serverer samme type mat som du selv spiser :-)

Jeg prøvde meg påå å lage en sjokoladekake i går. Den var ikke god :( Prøvde å ha krem til også, men nei - den gikk i søpla... Skal snart lage meg mere is en dag. Det er godt :-) Men må få kjøpt småbokser og fryse ned i .... isen blir så vanvittig hard å dele opp.... Er spent på veiedag til tirsdag. Har ikke vært noe flink med turer denne uka :(

Må prøve å få gått en skikkelig tur i kveld :) Dvs, jeg SKAL gå meg en skikkelig tur i kveld ;-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig greit å for det meste servere ting jeg kan spise. Har i dag servert andre kaker enn ostekaken jeg kan spise, men det går helt greit. Hadde også poteter til middag og brød spiser jo alle bortsett fra meg til frokost, og det går også greit :o)

Det er ting som pasta, pizza og potetgull jeg ikke klarer tanken på å ha rundt meg. Hehe...

 

Har du funnet oppskriften på sjokoladekaken på lavkarbo?

Hvorfor var den ikke god? Sterk sjokoladesmak?

 

Har ennå ikke prøvd meg på is, men tror jeg må det snart... :o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...