Gå til innhold

Ketolysegjengen!! Jeg henger meg på dere etter "invitasjon" fra alba;) så lager jeg en ny tråd i samme slengen!


thea07

Anbefalte innlegg

Den andre begynner jo å bli meget lang! Jeg er på dag 8 nå og det går kjempebra, ned 3 kilo til nå=) har spist lite siste dagene pga sykdom men begynner å trå seg til nå. Her sitter jeg og knasker på en egenkomponert tacogreie, litt kjøttdeig med bittelitt tacokrydder og vann, masse ost, litt salatblad, grønn paprika, en dæsj kesam og paprika krydder for syns skyld:) Nam nam! Det eneste jeg kunne bytta ut var kesam med seterrømme men det hadde jeg ikke! Har enda ikke laget brød da, men det skal jeg se til å få gjort, så jeg kan spise ristet brød med masse ost som en foreslo:D nam nam. Hvem brød er best og minst eggesmak i?

 

KETOLYSE ER TOPPEN:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Velkommen! Jeg er endelig på nett igjen etter en uke uten internett hjemme (har det på jobb da, men kan liksom ikke være for aktiv på nettet da :-))

Jeg har gått på ketolyse i nesten to uker, hadde en liten sprekk i helga, men satser på å være back on track igjen nå! Har ikke testet meg i dag, og skal gå på vekta i morgen tidlig. Blir spennende! Gikk ned 2,5 kilo sist uke!

Jeg har bare bakt et brød, det var Lollypopbrødet (fant det på lavkarbo.no), og der sto det blant annet at linfrøene skulle bløtlegges et par timer før du bakte med det. Ikke gjør det! Linfrøene ble kjempeslimete, og brødet direkte vemmelig! Men jeg har tenkt å prøve på nytt en dag, og prøve en annen oppskrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

 

Bak prinsessebrødet jeg har postet i den andre linken. kun masse frø og kruskakli. ingen ting blir slimete og det smaker nam!! ;D

 

thea. velkommen skal du være, og tenkte på at vi burde lage en ny tråd. blir så lange. :D grattis med diett og ny livsstil. ser du skriver at du brukte kesam og som du selv sier, så benytt rømme. fett må man ha for å forbrenne fett. husk å steke i meierismør eller fete oljer også. lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med ny tråd, thea, og koselig at du vil følge oss :o)

 

Jeg er i dag på min 16.dag og har gått ned 6,1 kg!!

Det er DEILIG å tenke på :-D

 

Jeg har bakt brødet hvor oppskriften på bakemiksboksen, men byttet ut kruskakli med solsikkefrø. Syns det smaker veldig godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for råd=) Deilig å ha noen å støtte seg til på veien, har nemlig ikke fått med meg noen IRL. Da skal jeg lage prinsessebrød i morgen:) blir deilig med brød, det er så lettvindt å lage seg et lite måltid når man har brød tilgjengelig!

 

Alba du er utrolig flink da som har gått ned 6 kilo så fort!! Håper jeg klarer det samme:) Dere andre også, dere er jo kjempeflinke, så målbevisste! Jeg vil ned til 70 kilo og har nå 7 kilo igjen. Er 1.70 høy. Jeg har veiedag hver søndag! Har dere en spesiell veiedag?

 

Jeg har laget meg en slankeblogg også, men den kan dere få på PM om dere vil, tørr ikke legge den ut på dinbaby=) Der står det alt jeg spiser hver dag, og "før" bilde! Gleder meg til "etterbilde" når målet er nådd, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thea:

 

Ja, det er kjempefint å ha følge med noen her inne.

Har heller ingen IRL som slanker seg med meg.

 

Jeg veier meg også søndager ;o)

( vel...veier meg vel hver dag, men noterer vekta hver søndag...hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten min i dag:

 

Lunch: litt bacongull :s (syyyk)

Sen middag: Taco!

Snacs: antonberg sukkerfri sjokkis og IFA

 

Ble bedre utover dagen i dag, så da ble det tacomiddag, og det var skikkelig godt! Spiste med familien, jeg bare droppet lompene og maisen. Var kjempedeilig alikevel:) Hadde ikke så mye tacopulver i kjøttdeigen, men tok masse seter rømme! Men stiksen er mørkrosa da! Så er ikke over 15 karbs nei!

 

I morgen skal jeg jobbe 14 timer (to jobber) så da må det planlegges;) Har skjært mange strimler av paprika, agurk og ost, lagt med noen skinkeskiver skiver og har stekt 6 baconskiver. Det er lunch. så er det marinert laks med stekte aspargestopper og seter rømme til middag (hvis det er stekepanne på kveldsjobben det har jeg aldri sjekket gitt:p) Så tok jeg med en sjokkis og nøtter og IFA. Og fun ligth saft. Også laget jeg litt sukkerfri gele i en boks til dessert.

 

Skulle jo bake prinsessebrødet i dag, har jo kjøpt inn alt å greier, men neida jeg har jo ikke brødform!! Så ut å kjøpe det fort som mulig! Er sååå fysen på sånn toastet brød med ost. JAmmi! Men en ting, fant ikke hvetekli, bare havrekli på meny, vet dere hvor de selger hvetekli??

 

Stå på jenter:-) Min tiende dag i morgen! Bare 7 kilo til målet! Tenker ikke på at jeg er på kur engang, bortsett fra endel planlegging og innkjøp.. Lovely..

 

Alba hvor langt har du igjen til målet ditt? Dagsmaten din så digg ut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thea:

 

Mitt mål på kuren er å gå ned 30 kg!

Så jeg har intet annet valg enn å være tålmodig...

*plystreplystre*

Har holdt meg slavisk til kuren siden jeg startet, og selv med venninnetreff i morgen så skal jeg spise før jeg reiser hjemmefra.

 

Jeg bruker solsikkefrø istedenfor kruskakli i brødet, jeg.

Smaker veldig godt og er godt med tyggemotstand :o)

Baker fra oppskriften som står på bakemiksen.

 

Er IFA ok på ketolyse?

Savner veldig noen pastiller å tygge på..

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror thea mener prinsessebrødet. det er det alt mye solsikkefrø i! :D

 

så over til meg selv:

 

spist i dag

frokost: 1 egg og 3 skiver bacon, 3 skiver spekeskinke

lunch: en kopp kakao med krem

middag: fersk suppe servert i barnehagen. jeg var værre en ungene. satt å plukket ut potetbitene. flaut. haha.

kvelds: en skive prinsessebrød med blåmuggost.

 

har ikke trent siden søndag. maken til slappfisk. skal i morgen da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, prinsessebrødet har jeg ikke bakt :o)

 

Min meny i dag:

 

lunsj: ketoskiver og 2 speilegg

 

middag: hjemmelagde kjøttkaker i brun saus og grønnsaker

 

Nettopp handlet og fylt opp i kjøleskapet med fete oster, fløte, meierismør ++ Hehe....noe av det beste jeg vet er Brie-osten, men kan jo tenkes at jeg vil bli litt lei den etter kuren :o)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :o)

 

Lagde meg en stor tallerken med deilig kyllingsalat til lunsj i dag.

Spiser ikke frokost lenger, men lunsj når lillegutt har sovnet på dagtid.

 

Skal ut med venninner i kveld og spiser noen keto.skiver før jeg reiser. Sparer penger og slipper så mye spørsmål :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!

 

Jeg har mistet såå mye pågangsmot:( Veide meg i går og veide ikke et gram mindre enn for 4 dager siden:( Og jeg har nå vært syk en uke nå og er det fortsatt, og da er det såå utrolig kjedelig å lage all mat fra bunnen av:( snufs...I dag tror jeg at jeg har spist for mange karbs også. Spiste taco, og vi hadde en pose taco krydder i kjøttdeigen og jeg spiste halvparten:s Og en halv bocca sjokkis (27 gram) :( Uff jeg har så lyst til å gi opp og bare trøste spise hele helgen:( men vet hvor mye jeg vil angre da...Be for at jeg blir frisk a jenter!! Så jeg ikke gir opp her! ER jo bare på dag 10....uff! BAD DAY!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten IFA kan spises, bare kjøp den typen STORE IFA med "søt lakris smak" 1 karbs per 100 gram og posen er 31 gram=) No problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Ikke for å blande meg inn her, men er redd du har sett litt feil på IFA-posen... men det er faktisk 15,7 gram karbohydrater i en hel pose med IFA. Da er det den posen med store IFA søt lakris jeg ser på her nå. Leste i denne tråden her tidligere at det gikk fint å spise de, så jeg ble så glad. Men så oppdaget jeg at det var noe mer... :-(

Hvis det ikke finnes en annen type da som jeg ikke har sett...

Men er litt nysgjærrig på denne sukkerfri sjokoloaden.... er det lite karber i den? vet du hvor mye?

Jeg er egentlig ikke med på denne tråden, men har fulgt litt med allikevel i og med at jeg går på ketolysekuren jeg også.... Har bare holdt på halvannen uke, så er veldig fersk i dette her. Lærer endel av dere drevne :-)

Også en ting til, hvis noen vil svare... Åssen lager dere kakaoen deres? Kremen har jeg funnet ut av selv, så det går bra. Hehe....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du katoes, den IFA`en, jeg vet det er 15,7 gram. Men se to hakk under karbohydratene=)

 

Carbohydrate 15 gram

hvorav sukkerarter 0,2 gram

hvorav sukkeralkoholer 14 gram

 

Sukkeralkoholer kan man trekke fra, det er ikke noe problem på ketolyse, det er bare sukkerartene man skal se etter! Så da blir det jo bare 0,2 karbohydrater per. pakke=) Så ingen problem!

 

Og jeg kjøpte en ferdigpulver kakao, "Confecta 72% kakao" Det er porsonspakker, drakk første koppen nå og den var grei, litt bitter, men kanskje bedre med krem! Men nå som jeg leser bakpå pakken, det står ikke noe om karbs på den, bare at den er sukkerfri :s Ops!! Men jeg fant den på lavkarbohyllen på price club da... hmmm, nå tørr jeg ikke drikke mer før jeg har sjekket nærmere. står at det er skummetmelkpulver i også....uff....bedre dag i morgen håper jeg, bare gjort feil i dag jeg.....sånn går det når man er sjuk....snufs....

 

Kan jo prøve å lage kakao med den sukkerfri antonberg sjokkisen?? Står sikkert en oppskrift på lavkarbo.no....Forresten er det 3 karbs per hundre gram i den sjokkisen...Står 46 karbs bakpå sjokoladen men 43 av de er sukkeralkoholer eller noe sånt så det skal trekkes fra....les nærmere på lavkarbo.no.. En sjokolade veier iallefall 45 gram tror jeg, så det er 1,5 karbs per sjokkis da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten hvordan går det med deg på kuren da katoes?? Går det bra?? Jeg gikk ned 3 kilo første uken min.... er bare 10 dagen min nå, men er ganske LEI pga sykdom, og generellt lei maten for tiden=(......har du gått ned mye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lager kakao med helt vanlig bakekakao og fløte. funker som fy. ha i litt søtning om du liker det søtt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Tusen takk for virkelig oppløftende informasjon :-) Kan tro jeg ble glad nå ja !!!!! TAKK !

Var ikke klar over det med sukkeralkoholer... lært noe nytt nå ja. Det er bra.:-)

Skal virkelig sjekke ut den Antonberg sjokoladen. Har de den i vanlige butikker?

Har forresten laget kakao med bakekakao og fløte. Syntes det er litt kvalmende, men med masse krem går det greit. Greit å ha muligheten til litt kakao i disse mørke høstkvelder....

Det går bra med meg på kuren egentlig. Synes det går greit å følge den, ikke noe problem. Har spist masse deilig mat. Ikke hatt spesielt sug etter søtsaker heller heldigvis :-) Det trodde jeg skulle blli det tøffeste, men går overraskende bra :-)

På halvannen uke gikk jeg ned 2,5 kg. Fornøyd med det :-)

Håper ikke det gjør noe at jeg smugtitter litt inne på tråden deres innimellom...? Det er ganske nyttig for meg -)

Nå er det helg! Lykke til igjennom den.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katoes:

 

Veldig hyggelig om du vil skrive sammen med oss på denne tråden, så gjør gjerne det!! Jo flere desto bedre ;o)

 

Lurer også på hvor de selger Anton Berg??

 

I dag har jeg nok en gang vært gjennom mange fristelser. Var på besøk hvor det ble servert deilig nystekt bakverk + boller...

MEN; jeg spiste før jeg reiste dit, så kun kaffe på meg.

*klappe flinke meg på hodet*

 

Mat i dag:

 

frokost: omelett

 

kvelds: skal spise taco med lavkarbolefser

Gleder meg!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver veldig gjerne litt her inne ja. Litt enklere når vi er i samme båt på en måte....

Så flink du har vært idag Alba :-) Jeg har også vært litt flink synes jeg... vi hadde planleggingsdag på jobben. Der ble det servert nybakt kringle og sjokolade mm. Jeg sto glatt over. Hadde med en boks med hvalnøtter jeg da.... Det verste er at det gikk over all forventning greit altså... Kjenner jeg er redd for å komme ut av ketosen. Det hadde vært surt nå. Skal selvfølgelig ha pause i jula da,....

Men jeg var på Meny ista, der fant jeg sjokoladen :-)))) Det var lykke på jord. Jeg elsker sjokolade. Og den var veldig god. Nå er jeg veldig glad i mørk sjokolade da....

Har forresten et håp om å gå ned 20 kg....

I første omgang skal jeg komme meg under 80 tallet. En seier bare å se 70 tallet. Så starter den virkelige store jobben og nærme meg 60 tallet. Er 163 cm, så å komme seg under 70 kg bør jo være et realistisk mål egentlig. Men kan ikke huske sist jeg var på det nivået, det er lenge siden..... Men for en seier det hadde vært og kommet dit igjen da. En drøm !

 

Litt om meg....

Gift

33 år

2 barn - gutt på snart 4 1/2 og ei jente på 2 år

 

 

ja..... de lavkarbolefsene, hvor får man tak i de....?

Jeg er en tacoelsker nemlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ica har som regel anton berg, og butikker med litt bedre utvalg enn kiwi. ;p Ica har også sukkerfritt som også har sjokolade og noen sukkertøygreier der du kan trekke fra alkoholene (maltitolen..)

 

 

Spist i dag:

 

frokost: 2 prinsesseskiver med sylte og senep

lunch: en grillpølse og et hjerte med vaffel i barnehage. opps.

middag: kyllingvinger og salat

 

vekt siden jeg har veiedag i dag: 72.1 kg og ned 200 gram. det går ikke akkurat fort men det er helt greit. har bmi på 24.9 det betyr at jeg nå er normalvektig. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å få så mange tips her. :-) Det gjør hverdagen mye enklere :-)

Høres helt fantastisk ut å være normalvektig. Lurer på om jeg noen gang kommer dit....

 

Hvos mye har du gått ned på ketolysekuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...