Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #26 Skrevet 4. november 2008 Gratulerer med graviditet, når har du termin? Kjenner til det med kvalmen, det er veldig kjedelig og slitsomt! Fint med venninner man kan dele ting med og få en helt ærlig mening fra. Det er ofte det vi trenger! Masse lykke til med graviditeten og ha en fin dag og uke selv!
mortilgutt Skrevet 4. november 2008 #27 Skrevet 4. november 2008 Har termin 12.juni, så det er leeeeenge igjen..... Venter at kvalmen skal gje seg!!!! Prøver å tenke at for kvar dag eg er kvalm så er alt i orden. Skal til første legetime i morgon. Det vert spanande. har vore til to ul allerede, men er liksom litt meir "skikkeleg" når eg skal til legen min.... Du får og ha ei god veke, og god natt!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #28 Skrevet 16. januar 2009 Hei hovedinnlegger! Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Både jeg og min mann er vokst opp i krisne familier, min mann har hatt det enda mer religiøst enn meg, men vi har begge vært mye på møter oppgjennom barndommen og kristendommen har preget vår oppvekst. Vi har begge fått dette livet opp i halsen, mengihetsliv med religiøsitet, lover og regler og mye dårlig samvittighet. Den dårlige samvittigheten har blitt en stor og slitsom byrde. Vi har ikke sluttet å tro, vi har opplevd for mye til å bare kunne si at Gud ikke finnes. Vi vet at han finnes. Men vi har innsett hvor stor Guds nåde egentlig er og det har gitt oss hvile. Vi vet at jesus døde for oss og at vi er helt og totalt syndfrie. Vi trenger ikke å gjøre eller ikke gjøre noe som helst for han har gjort alt, vi trenger ikke å ha dårlig samvittighet for noe lengre. Ingenting kan skille oss fra Gud, Guds nåde har ingen grenser. Når Gud ser på oss ser han ingen synd, det var dette som var poenget med jesu død.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #29 Skrevet 16. januar 2009 Hei hovedinnlegger! Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Både jeg og min mann er vokst opp i krisne familier, min mann har hatt det enda mer religiøst enn meg, men vi har begge vært mye på møter oppgjennom barndommen og kristendommen har preget vår oppvekst. Vi har begge fått dette livet opp i halsen, mengihetsliv med religiøsitet, lover og regler og mye dårlig samvittighet. Den dårlige samvittigheten har blitt en stor og slitsom byrde. Vi har ikke sluttet å tro, vi har opplevd for mye til å bare kunne si at Gud ikke finnes. Vi vet at han finnes. Men vi har innsett hvor stor Guds nåde egentlig er og det har gitt oss hvile. Vi vet at jesus døde for oss og at vi er helt og totalt syndfrie. Vi trenger ikke å gjøre eller ikke gjøre noe som helst for han har gjort alt, vi trenger ikke å ha dårlig samvittighet for noe lengre. Ingenting kan skille oss fra Gud, Guds nåde har ingen grenser. Når Gud ser på oss ser han ingen synd, det var dette som var poenget med jesu død.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #30 Skrevet 28. januar 2009 Gud var villig til å dø på et kors for deg. Kirken mener at han helt klart ville gjordt dette "bare for deg" om det ikke hadde vært andre som også trengte dette offeret til/fra Gud for at ikke Gud skulle straffe deg. Men når sant skal sies, har nå Gud fått mye skryt for dette i ettertid, og en plass ved Guds høyre hånd, som han kanskje ikke ville fått ellers. Så selv om han VILLE gjordt det bare for å skåne deg for Guds straff, så hadde det en del andre positive følger også. Bl.a. Kvarme ble jo også fritatt for straff i same omgang.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #31 Skrevet 28. januar 2009 JESUS var villig til å dø for oss. Jesus er ikke Gud, men Guds sønn.. Jesus er EN gud, ikke Guden. "Gud fikk en plass ved Guds høyre hånd"?? Kan du sitte ved din høyre hånd? Gud var villig til å ofre sin sønn, Jesus, og Jesus døde som et sonoffer for at alle mennesker skal kunne bli frelst og tilgitt våre synder.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #32 Skrevet 30. januar 2009 Jada anonym 08:28 Jeg VET det høres fullstendig ulogisk ut. Ville bare oppsummere noe av det jeg mener er Kirken den Norske's dogmer. At Jehovas vitner mener "Jesus er ikke Gud, men Guds sønn" er greit nok. Men Statskirka står altså for treenighetslæra ink. det at Jesus er Gud. Videre er Jesus (i følge kirka) selve Guden i og med at han er en gud og det bare finnes én. :-) Jesus fikk en plass ved Gud's høyre hånd. Men i og med at Jesus ER Gud (i følge statskirka) kan man like gjerne si at Gud fikk en plass ved Guds høyre hånd. Kjære anonym 08:28: jeg skrev det slik nettopp for å markere at det er litt snodig at noen får en plass ved sin egen høyre hånd.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #33 Skrevet 4. februar 2009 Hei HI, dette er kanskje litt på sida av hva du tenker, men du kunne jo kikke litt etter ikke-religiøs inspirasjon, setter sjøl stor pris på Oxfordprofessor Richard Dawkins bøker og essays, og nrk sender for tida tv-serien hans "Darwins verden" (alle episodene legges ut på nett-tv etterhvere). Det går jo mye i "naturlige forklaringer" ift skapelsen osv, men han har også mange betraktninger rundt moral, etikk og meninga med livet. Pedagogisk, interessant og provoserende til tider - anbefales :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå