Gå til innhold

Noen som skal føde på Ringerike Sykehus i november???


Endelig Mor til2:-)A04&C08

Anbefalte innlegg

Hei igjen jenter!

Da er jeg endelig hjemme fra sykehuset...Med en perfekt liten sønn:)

Jeg ble satt igang på torsdag pga. høye leververdier, men etter 5 prostintabletter og to netter + en dag med rier (og mye venting) ble jeg sendt hjem for å vente på naturlig fødsel.Leverprøvene var bedre, så babyen var ikke lenger i fare. Dette var på mandag. Jeg hadde akkurat svingt inn på gården for å hente min 19 mnd. gamle sønn hos svigermor da de ringte fra føden... - jeg måtte komme tilbake fordi galleprøvene nå var alt for høye.

Legen hadde igrunn gitt opp at noen kur skulle virke, så hun tok vannet selv om jeg bare hadde 2 cm. åpning.

Det skjedde ikke veldig mye, så etter 1,5 time ble jeg satt på drypp.Dette var kl. 19.30, og 22.53 var babyen ute.

Hadde det ikke skjedd den kvelden hadde det blitt ks tirsdag morgen.

Rimelig glad for å slippe det:)

 

Håper dere andre også snart får se deres søte små...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tessa 86:-)

 

GRATULERER SÅ MYE MED EN SØNN:-) åååå så bra at alt gikk bra, selv om det ikke er aå artig at du hadde galleprøvene var høye.....og at du ble satt i gang. men det kom noe godt ut av det da:-) ååååå Jeg misunner deg, som sitter der med nyfødt baby, og er ferdig med fødsel og alt:-) KOS deg masse:-) har gutten fått no navn da??? ha en god Helg.

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! Håper snart det blir min tur..

I natt kastet jeg opp og har vært kvalm og hatt vondt i hode det meste av dagen idag. Nå har jeg heldigvis fått i meg mat...

 

Kan dette være et tegn på at ting nærmer seg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Navnet ble visst Eirik...

Litt rart igrunn, for det er et navn som ingen av oss hadde tenkt på..

Men når jeg lå og tittet på ham etter han ble født, så var det helt klart en liten Eirik... Det bare dukket opp sånn plutselig og sånn ble det.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, her skjer det saker og ting - så moro Tessa, gratulerer så mye som nybakt mamma :o) Og så fint navn dere valgte på veslegutten. Du får sende over masse fødestøv til oss andre, for her skjer det ialle fall ingenting... 2 dager til termin i morgen... så blir det vel overtid denne gangen også da.

 

Kooooos deg masse med veslegutten tessa :o) Hvordan går det med dere andre? Var det et tegn på at noe var på gang gullfisk??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. en liten tur innom:-) ja i dag har jeg termin...... men jeg har en 4 dager gammel jente i hus;-) hun er ei bestemt ung dame og synes at soving er VELDIG oppskrytt.........

 

Fødselen veldig kort.... jeg lagde "fødepizza" på lørdag.... og kl 2100 begynte jeg å få kjempe vonde regelmessige kynnere, gikk å la meg, og kl 0330 våknet jeg med veer, 5-7 min mellom hver, men veldig korte varighet.... så siden jeg ikke fikk sove mere så begynte jeg å bake brød og ordne...... kl 1600 ringte jeg føden, men jeg hadde fortsatt korte men regelmessige veer, dro på føden 1900 bare for å sjekke. da hadde jeg "bare" 2 cm åpning, men jeg fikk ikke dra hjem pga at hjerteslagene til jenta lå på 180-200 slag, måte sitte LENGE med den målingen, og jeg som ville stå å gå under riene.... jordmor som tok oss i mot regnet ikke med at vi kom til å føde den natta....

 

etter mye vondt og personlighetsforandring av undertegnede (var så sint og VILLE ingen ting som jordmor sa, kverulerte på ALT) (jeg fikk ikke keisersnitt da jeg ba om det, og heller ikke epidural da jeg ville ha det........... jordmødere er slemme altså...... he he he he) (og jeg ville IKKE presse og hvertfall ikke bruke riene mine til å få ut ungen...... da var det best å knipe igjen og IKKE presse hvertfall......ja ja en er ikke seg selv når en har så J***** vondt) jeg hadde skrevet i ønskebrevet at jeg ville ha akupunktur, så klart så var det IKKE en som kunne det på jobb den natta, fikk "vepsestikk" da, og nøyt det i fulle drag, jeg VILLE stå og gå under hele fødselen, så jeg blei skikkelig rasende da jeg MÅtte legge meg i sengen for å bli undresøkt, babyen måtte få seg måler i hode osv osv. pga mange ting måtte jeg oxo trykke ut jenta på rygg......

 

men jeg fødte ei nydelig jente kl 0454 17 november. hun var 3400 gram og 50 cm lang;-) etter legekontrollen beli det påvist at hun har hofteleddes dysplasi, så hun må ligge med pute mellom beina i 6 uker først..... og så skal vi på ul konrtoll og må ta det derifra..... det gjør ting litt mere vanskelig og krevende..... amming, skifting, og alle de "søte" klærne blir "borte"........men det er bare små ting i det store perspektive.men ser ikke så negativt på det nå....

 

ellers var oppholde å føden/barselen VELDIG kaos.... fra fredagen til torsdagen da jeg dro hjem var det i hvertfall født 20 unger, så alle rommene var fulle, venterom, mottaket, undersøkelsesrom og flere rom på gyn ble brukt...... personalet FLØY overalt, en natt ble det født 7 unger eller no..... men allikevel når de kom for å hjelpe oss så tok de seg tid. Jeg hadde ei jente som skrek HELE tiden nesten og vi sleit litt med ammingen, hun var VELDIG sulten. så jeg fikk ikke mange timer på øyet på barsel. ikke at jeg har fått så mye søvn i natt heller, men siden det er første natta hjemme, går det seg vel til etter hvert. vi sliter fortsatt litt med ammingen og jeg synes ikke at ammingen er så mye kos enda..... er VELDIG sår og blør endel unedr amming, men det går seg vel til når brystknoppene blir mere herdet. ja dette var min fødselshistorie.... tenkte den skulle bli kort, men jammen blei den lang, men kjenner at det er litt terapi å skrive den ned:-) håper dere som er igjen har født nå, sender MASSE fødselstøv;-) håper det ikke er så kaos på føden nå;-) LYKKE TIL

 

klem fra veslemor og Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Her er det fortsatt 2 dager til termin... men har mye murringer i magen idag..så vi får se hva som skjer.. Har hele tiden sagt jeg tror jeg går over termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!!! Gratulerer med vesle frøkna A-04!!!!!!!!!! Så deilig at det hele er over da, må si jeg misunner deg litt på den ;o) Forstår at du kanskje har hatt en litt tøff fødselsopplevelse, men jeg er likevel så glad for at det tross alt gikk fint til slutt :o) Det er ikke for gitt at alt går like greit bestandig, og oppstarten blir nok sikkert litt ekstra tøff når veslejenta har hofteleddsdysplasi. Men heldigvis er jo utsiktene for å bli helt frisk veldig gode, så dette kommer nok til å gå så fint at :o) Kan tenke hun er den skjønneste ungen likevel jeg, eller hva ;o)

 

Jeg var på sykehuset på onsdag, hadde vurdering i forhold til igangsetting, men det ble det ikke noe av nei... Ungen har det så bra, så mor får bare gå her med en masse rier som ikke tar seg opp hun.... Uff, litt lei... 2 dager på overtid nå. Men jeg skjønte det var kaotisk på føden ja! Vente, vente, vente og vente ;o) Kanskje like greit at bebis venter til det har roet seg litt ned der :o)

 

Ja, ja, Gullfisken, vi får gå her og vente litt til vi da! Jeg skulle så inderlig gjerne ha satt igang nå, UL viste at baby veier 4 - 4,2 kg nå sånn ca, og jeg ønsker virkelig ikke å føde en "konfirmant", men, alt jeg har prøvd av bestrebelser på å få fart på sakene ender bare med disse lureriene, som ikke hjelper på annet enn å bli desto mer sliten, så nå tar jeg livet med ro, og håper bebis bestemmer seg for å komme ut av seg selv, helst i natt ;o)

 

Fortsett å holde oss oppdatert da jenter, selv om dere er ferdig med strabasene og er vel hjemme igjen :o) Går med deg da Tessa?

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også i mål:) fredag kl 23.50 kom lille noah på 3170g. I morgen skal vi hjem. Dette blir spennende! Alt bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! Gratulerer Gullfisken :o) Så deilig for dere!!! Gleder meg til å høre mer om fødselsopplevelsen, gullgutten og hvordan du har det etterhvert :)

 

Personlig sitter jeg her, 1 uke på overtid og er bare sliten og lei meg for øyeblikket. Er vel snart alene igjen her på novemberforumet jeg ;o) Men, maks en uke igjen nå, så har vi gullet vårt vi også :o)

 

Kos dere så masse med bebisene da jenter, og oppdater på hvordan det går :o)

 

Klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Gullfisken:-) da er du oxo i mål:-) hvordan går det med dere???

 

Miemamma, hvordan går det med deg?? Har du født???

 

Her går det litt opp og ned, har akkuratt kommet gjennom et døgn med skikkelig MEGA melkespreng, feber i 40 og migrene oppe på det...... kommer vel pga at jeg ikke har fått sove mere en 3 timer om natta...... lurer på hvorfor sånne små må sove om dagen og være våken om natta??? snudd døgnet helt..... og amming er ikke lett altså, jeg ammet ikke storebror "normailt" hadde en flaskesmokk uten på brystknoppen, da han ikke ville suge, så dette er første gangen jeg har ammet "vanlig" og jammen er det vanskelig å få til riktig ammeteknikk og sugeeknikk. har VELDIG vondt , men piner meg gjennom.... håper bare det blir bedre etter hvert:-)

 

Nei, nå er det ei som vil ha oppmerksomhet:-)

 

Lykke til alle sammen:-)

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse Gullfisken!

Håper alt går bra med dere!

Nå lurer jeg veldig på hvem du er altså... :)

Vi tusler jo rundt med hver vår lille krabat bare noen få meter fra hverandre.... ;)

Vi må ta en trilletur når du føler deg klar for det... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle:)

 

Her står det bra til. Noah er foreløpig en snill gutt:) men han også er litt mer urolig på natten og sover mye om dagen;) Ammingen er også en liten utfordring, blir jo sår og det gjør en smule vondt kan man si. Men man må nesten komme seg igjennom det for gullets skyld;)

 

Jeg var forresten ikke helt klar for fødselen når riene startet, var jo sikker på å gå over termin. Begynte å få litt svake rier i 14.00 tiden. Klokka 15 var det begynt å ta seg opp. Når samboer kom hjem kl 16.15 var det ca 3 min mellom riene. En time senere ringte vi føden og fikk beskjed om å komme. Ble undersøkt rundt kl 18 og hadde 4 cm åpning. Å etter 6 timer var han ute kl 23.50 fredag kveld. Spurte om epidural og skulle få det, men plutselig var det for sendt. Ikke lenge etter kunne jeg begynne å presse.

 

En trilletur sånn etterhvert høres koselig ut tessa:)

Hvordan går det med deg Miemamma?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere nybakte :o)

 

Så godt å lese at det går fint med dere! Litt startvansker er det jo gjerne, og den amminga kan være en tålmodighetsprøve den, det husker jeg, men når den først er vel etablert, er det jo så utrolig koselig :o) Jeg ble også veldig sår en stund i starten med nr 1. Men, hadde god hjelp av å pumpe en del med elektrisk pumpe i begynnelsen, da fikk brystene hvile litt for ammingen iblant. Så det kan jo være verdt et forsøk om det blir fryktelig vondt for dere.

 

Jeg, nei hva skal jeg si??? Har gitt opp håpet om at baby kommer for egen regning jeg. Er 8 dager over termin i dag. Ble jo satt igang med førstemann, og han kom på dag 15, så egentlig burde jeg vel ikke være overrasket. Bare at jeg har hatt så mange tegn, så hadde trodd og håpet at kroppen skulle ordne opp selv denne gangen. Men etter uttallige netter med tak og murringer nå, tror jeg vel ikke kroppen helt fikser dette på egenhånd. Så på mandag skal jeg føde jenter :o) Da blir jeg satt igang, om ikke noe har skjedd i helga da, men det har jeg nok vondt for å tro.

 

Holdt på å gå fra vettet her en stund i forrige uke, men nå har jeg roet meg med at jeg får nyte noen ekstra dager hvor jeg kan hvile og gjøre det jeg måtte føle for å orke. Så nå er jeg godt igang med adventspyntingen, og huset er snart gullende rent, så vi skal i alle fall få det kos når vi kommer hjem i desember :o) For at det faktisk blir desemberbarn på meg, det må jeg vel bare innse ;o)

 

Så vil jeg bare si - kos dere så masse masse med knøttene deres :o) Den tida er så inderlig dyrebar, så stress ned, og bare nyt :o) Så burde vi vel få til et treff på nyåret etterhvert!

 

God advent til dere alle sammen :o)

 

Klem fra Miemamma og lille treging ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter :o)

 

Og ja, jeg er endelig i mål jeg også :o) Har forøvrig vært det en uke, men har ikke rukket å underrette dere før nå -sorry ;o) Men kl. 04.16 natt til lørdag 29. nov, kom prinsen vår i turbofart! Vi rakk så vidt føden, kom inn med 5 cm åpning, og en halvtime senere var gutten ute! Så det hele gikk veldig fort. Tok vel rundt 2,5 - 3 timer fra jeg merket litt murringer på natta til det hele var over, og siden jeg har hatt så mye maserier skjønte jeg ikke at det var fødsel på gang før et par timer før han kom - jeg skulle jo settes igang på mandag jeg!! Det ble en svært intens fødsel, fikk ingen pauser når det gikk så fort, men alt gikk veldig fint, og jeg rakk ikke engang overveie smertestillende, så det var jo greit.

 

Vi fikk en stor og flott gutt, han er 53 cm lang, og veier hele 4810 g! Til tross for størrelsen, gikk fødselen helt ukomplisert for seg, og måtte kun sy et lite sting, og har kommet meg veldig fort. Vi dro hjem fra sykehuset på mandag, så jeg rakk å komme meg hjem til advent - kjempefornøyd :o)

 

Nå koser vi oss hjemme, med to herlige gutter :o) Ammingen går fint, og ellers tar det vel litt tid å få rutine på hverdagen antar jeg ;o) Eldstemann har taklet storebrorrollen på en flott måte, merker litt antydning til sjalusi de siste dagene, men det må man regne med. Nå er det visst en som gjerne vil ha litt mat her :o)

 

Hvordan går det med dere?

 

Klems,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Miemamma!

 

Kan tenke meg det var godt å komme i mål:)

Vi tar en dag av gangen, men går ganske så fint med oss. Nå er det jo minus 10 grader ute, så litt kaldt å ta med seg gullet ut. Kjedelig, men sånn er det.. Kunne trenge litt frisk luft kjenner jeg. Kanskje jeg skal gå meg en tur alene når samboer kommer hjem..

 

Noah er en snill gutt, men tror han allerede er en "mammadalt";) liker å sove hos meg (både i armene og på magen mi om dagen og sammen med meg i senga på natta). Kan så små babyer bli "bortskjemt" så tidlig? Trodde ikke det jeg men..hehe.. Vi koser oss vertfall,

klesvasken hoper seg opp og "hybelkaninene" vokser frem i hjørnene:)

 

Ellers går det bra med ammingen, var jo litt sårt første uka,men så gikk det seg liksom litt til da...

 

Et treff på nye året er jeg med på:) Ha en strålende adventstid:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei,hei!

Håper dere har fått en god start på det nye året... :)

Tenkte det hadde vært hyggelig å få til et treff snart...

Noen som blir med på cafè?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Jenter:-) Godt Nytt år til alle dere:-) Blir men på treff jeg vett du:-) bare si tid og sted:-) så møter vi opp vi;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...