Gå til innhold

Noen som skal føde på Ringerike Sykehus i november???


Endelig Mor til2:-)A04&C08

Anbefalte innlegg

jeg har tremin 21 november:-) hadde vært gøy å bli kjent med noen som oxo skal føde rundt de tider:-)vet at det ikke er lenge igjen, men først nå har det "gått" opp for meg at det faktisk er snart......he he he ha en fortsatt god helg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Jeg og skal føde på Ringerike, og har termin 19. nov, så det var vel nesten match ;o) Håper gjerne fødselen inntreffer før, men belager meg på en god ventestund enda. Har født på Ringerike en gang tidligere, og var veldig fornøyd med oppfølgingen. Ser så frem til å møte lillebror nå :o)

 

Hvordan er det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei. jeg oxo håper virkelig at fødselen starter før temin:-) men med Lillemann så gikk jeg 10 dager på overtid...... så da kan det vel hende jeg ikke føder før i desember eller no......:-( det ser jeg ikk fram til..... Lillemann ble oxo født på Ringerike sykehus.jeg synes oxo oppfølgingen der var bra. jeg går hos jordmor på sykehuset.

 

jeg sliter veldig med bekkenet:-( og er derfor fullt sykmeldt:-( og sliter mye med vonde og mye kynnere. men ellers går det greit:-) med deg da???

 

ha en fin søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du :o)

 

Måtte smile litt da jeg leste din historie, den er nemmelig temmelig lik min egen! Gutten vår ble født 14 dager etter termin, så har vel ikke de helt store forhåpningene om at det skal skje noe før jeg heller nei ;o) Ble satt igang den gangen, og fantes overhodet ikke moden. Gruer veldig for å gå lenge over termin denne gangen også, så har vel mer eller mindre en avtale om at jeg får overtidsvurdering på sykehuset rundt termintider, dersom ikke noe har skjedd til da. Ellers går jeg også hos jordmor på sykehuset, og syns det fungerer godt :) Skal forøvrig til kontroll på torsdag, og er ganske spent på hvordan det ligger an nå. Bebisen kan se ut til å bli stor, og de var litt usikre sist på hvorvidt han har snudd seg, så om de ikke er 100 % sikre nå får jeg time til UL for å sjekke. Noen setefødsel er ikke aktuelt her i gården nei...

 

Jeg har også full bekkenløsning, og har vært 100 % sykmeldt siden august. Hadde jeg vært i jobb skulle jeg gått ut i permisjon i dag, men er glad for at jeg ikke har behøvd å slite med å komme meg på jobb på en stund. Har noen prolapser i ryggen i tillegg, så jeg er spent på hvordan formen blir etter fødsel, men håper det går seg til relativt raskt.

 

Hvor gammel er din førstemann? Og hvor gammel er du? Sønnen vår er 3,5 år, og jeg selv er 28 :o)

 

Hvordan er formen din nå da? Jeg har masse murringer og stikninger + kynnere om dagen, og en del av slimproppen har løsnet. Men føler vel likevel ikke på meg at fødselen er umiddelbart forestående nei. I morgen er jeg fødeklar i følge terminberegning, weee, det er litt spesielt! Håper vi slipper å gå så lenge til begge to, kanskje vi møtes på sykehuset, så like terminer som vi har :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23.november. Hadde siste dag på jobb idag! Da jeg gikk fra jobben gikk det opp for meg at nå er det ikke lenge igjen.

Gruer meg veeeldig, men har hørt de er flinke på Ringerike sykehus...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Miemamma:-)

 

jeg oxo går til jordmor på torsdager:-) men jeg skal ikke før 6...... går du til elin...... jeg går ut i permisjon på fredag:-) har vært 100% sm i snart 4 uker tror jeg.....

 

i natt trodde jeg det var noe på gang...... da hadde jeg så vondt at jeg ringte nesten til føden..... men jeg hadde ikke veer,ikke tak, men hadde vondt konstant hele tiden i 2 timer. en J******* lang vee....... jeg har høy smerteterskel, men det var en skikkelig vond 8...... på en smerteterskel på 10.......

men det ga seg litt etter hvert, men har fortsatt vondt:-( og masse kynnere, men det har jeg hatt siden juni......

 

jeg er 33 år(gammel.....he he he ) og gutten min ble akkuratt 4 år:-)

 

vet ikke noe om slimproppen, har ikke sett noe til den......tror jeg. så den heller ikke med førstemann......

 

 

Til Miemamma og Gullfisken83

 

bor dere langt unna sentrum??? vi bor i Haug.

ha en fortsatt fin uke;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :o) Så moro, nå er vi tre med nesten lik termin på Ringerike :)

 

Må fortelle om kontrollen min i dag, som ble litt for spennende en stund for min del! Ja, jeg går forresten hos Elin, herlig dame :o) Jo, jeg hadde time, og skulle sjekke leie igjen da, siden de var bittelitt usikre sist. Og så viste det seg de var enda mer usikre i dag, "fant" ikke hodet til babyen... Så jeg fikk en haste UL, og ble skikkelig redd en stund for at det gikk mot KS og hele pakka. Men neida :o) Bebis ligger med hodet laaaaangt ned i fødselskanalen - klar til å komme ut!!! Weee, det var så godt å høre!! Og jeg som ikke trodde han hadde glidd ned i bekkenet enda, det var jo en stor bonus :o) Så nå blir det bare å gå og vente da, jordmor trodde absolutt det var tegn som tydet på at ting kunne være i ferd med å skje, alt i fra i natt, men kan jo gå to-tre uker enda, så skal prøve å ikke blir FOR utålmodig :o) Ellers fikk jeg jo målt veslegutt i og med jeg fikk en ekstra UL da, og heldigvis ser det ut til at han ikke er så stor som det jeg fryktet, mellom 3,5 - 4 kg til termin, er vel ganske normalt det. Min førstefødte veide 3870 2 uker over termin, så han var jo egentlig ikke spesielt stor til å komme såpass lenge over termindato.

 

Hva jobber dere med forresten? Jeg er lærer, men akkurat nå virker jobben milevis unna ;o) Skal virkelig bare nyte denne barseltiden, er jo ikke sikkert man får oppleve det igjen...

 

Nå skal dere høre, at jeg bor nok et godt stykke unna Hønefoss, har 45 minutters kjøring. Men siden jeg har bodd der i flere år, og skal føde der, har det vært naturlig for meg å gå til kontroller der også. Har nær familie i byen, så er der nokså ofte. Hvis vi skulle finne på å kanskje treffes med babyene etterhvert er jeg absolutt ikke vond å be selv om jeg bor et stykke unna, vant til å kjøre bil jeg, så tar gjerne en tur på kaffebar likevel ;o)

 

Oi, oi, 2 timer med vondt ja, A04, det hørtes ikke mye godt ut stakkars!! Men kanskje det hjalp på modningen din? Håper det! unødvendig med slike vondter, hvis ikke de fører med seg noe godt ;o) Hvordan er formen nå da?

 

Tvi, tvi jenter, for snarlig fødsel, vi venter lille venn - kom, kom :o) (vet dere forresten hva dere venter???)

 

Med ønske om en riktig god natt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal føde på Ringerike i november. Har termin den 9., men tør ikke å håpe for mye på at det skjer før tiden da jeg gikk 12 dager over forrige gang.

 

Hadde jo vært gøy å treffes før vi føder (hvis vi rekker...)

Jeg er forresten 26 år, og bor i Heradsbygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, alt bra?

 

Idag har jeg vært på kontroll hos jordmor på sykehuset. Alt såg bra ut og de trodde hodet var festet.

 

Føler ikke at det skjer noe her med det første, men håper jeg slipper vente helt til desember:p (termin 23.novmeber).

 

Hvor i Heradsbygda bor du da tessa? jeg bor i baldersvei.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

kjempe koselig at det er noen som har termin sånn a samtidig med meg:-) dat kan hende vi møtes alle på føden:-) tror nok det er endel som skal føde/er gravide nå i november...... fikk nesten ikke time om to uker hos jordmor, de var ALLE fullbooket i to uker.........men jeg ble skviset inn:-)

 

I dag var jeg hos jordmor, babyen lå fortsatt med hode ned, men er ikke sikkert at den har festet seg. da jeg fulgte Lillemann i barnehagen i dag, så sklei jeg på isen og jeg forskrevet meg noe inns inn i H*****' det var/er så vondt så jeg brukte vel fem ganger så lang tid som jeg pleier å bruke fra parkering på sykehuset til føden....... så nå gruer jeg meg til dagene framover...... gleder meg SÅ til å få tilbake kroppen min og et godt bekken.....

 

det var ikke det som jeg hadde gledet meg til når permisjonen skulle starte....... men jeg har vært delevis og fullt sykmeldt i 6 uker, så det kom ikke til å bli en dans på roser, men jeg hadde håpet på at jeg kunne kommet meg litt ut på tur og dratt på shopping eller no..... men det kan jeg bare glemme, det er et mareritt å vite at jeg må hente eller levere Lillemann om dagen, det å sette seg og komme ut av bilen er jo helt forferdelig......

 

jeg jobber i barnehage, er ped.leder. og trives kjempe godt med det. men det skal bli godt med permisjon nå. gleder meg enormt til babyen komme:-)

 

håper alt er bar med dere og at vi snart ligger på føden alle sammen:-)

Ha en fortsatt god uke;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei.

 

har dere hatt en fin helg??? ligger kanskje noen av dere på føden??? det gjør ikke jeg. tror denne babyen kommer til å være i magen til den blir jagd ut..... håper dere alle får en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke havna på føden enda vertfall:p samboer har sagt han tror 13.november, vertfall før neste kontroll 17.:P men det tror ikke jeg! hehe... når nok til termin og vel så det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :o) Ikke på føden jeg heller nei, men har faktisk overnattet der en natt! Det er en uke siden i dag. Satte igang her med masse vonde kynnere/rier, som etterhvert ble så regelmessige at vi syns vi måtte ta kontakt. Da vi ankom føden hadde jeg tre min mellom hver, og slik fortsatte det noen timer, men så bare dabbet de av! Tro om det var kjedelig da!!! Hadde ikke åpning, men livmorhalsen har i alle fall flatet ut, så noe godt gjorde de jo forsåvidt. De første dagene etterpå hadde jeg store forventninger om at det skulle sette igang igjen, men her går jeg nå enda, uten at noe har skjedd, så nå prøver jeg å ikke tenke for mye på det, er jo tross alt enda 10 dager til termin for min del...

 

Det kjipe med det er at jeg har mye vondt. Masse sterke kynnere, og fryktelig nedpress. Iblant gjør det så vondt når jeg reiser meg etter å ha sittet en stund at jeg bare må sette meg igjen, og det er ganske slitsomt :( Får gjort svært lite fornuftig om dagen, sover masse når lillegutt er i barnehagen, og er litt lei for at denne siste tida skulle bli sånn. Hadde gledet meg til å gjøre unna de siste forberedelsene, og kanskje få unna litt til jul nå på tampen, men det ble nå med tanken det da.

 

Ellers har veslegutten her blitt forkjøla, så sånn sett er det helt greit å vente noen dager til så er han forhåpentlig på bedringens vei. Bare håper jeg ikke blir syk selv, ser med gru på å gå i fødsel med masse hoste og gørr... Men får satse på vi slipper unna det i alle fall :o)

 

Skal på kontroll på tirsdag. Er veldig spent på hva de sier da. Har et håp om å slippe å gå med følelsen av å være begynt på en fødsel, med de vondter det medfører, altfor lenge i alle fall. Så får vi bare se :o)

 

Huff, det bekkenet ditt må du passe godt på nå, A04! Håper det har bedret seg litt?

 

Masse lykke til fremover jenter, syns det fødes i øst og vest her om dagen, så det blir spennende å se hvem som blir først ut av oss! De var forresten veldig hyggelige på sykehuset, følte oss godt ivaretatt. Kan vel ikke si jeg gleder meg til fødselen akkurat, men det må en jo bare igjennom, så får bare prøve å tenke positivt :o) Hvordan føler dere det i forhold til fødselen forresten? Har dere noen spesielle ønsker?

 

Ha en fin uke, forhåpentlig med fødsel i sikte!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da bor vi faktisk i samme vei da:)

Akkurat nå ligger jeg på sykehuset, og vet ikke helt hvor lenge jeg blir her.... Men da kan vi jo treffes og trille tur når babyene har kommet da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miemamma hvordan gikk det på kontrollen i dag da??? var du hos jordmor???

 

og Tessa82 ligger du på sykehuset du??? pga forestående fødsel eller??? håper det går bra med deg da:-)

 

her går det litt bedre med "forskrevingen" min, så i morgen skal jeg prøve å komme meg en liten tur til Hønefoss og få gjort de siste innkjøpene før baby`n kommer......

og skal prøve å være med gutta mine til Alnabru og få kjøpt inn noen julegaver...... det er mye å måtte tenke på når man "minster" noen uker i november og desember. selv om jeg var på shopping på Sandvika senteret 3 uker etter at storegutt kom til verden....

 

Gruer meg litt til fødselen ka du si, men storegutt endet det i katostrofe keisersnitt, så jeg har vært gjennom nesten hele fødselen, men gikk glipp av det å trøkke den ut, og det ser jeg ikke fra til denne gangen....... hadde jeg fått valgt nå hadde jeg ønsket Keisersnitt, men "alle" vil at jeg skal føde normalt, så fa prøver jeg det igjen......

jeg håper bare at de jordmødrene jeg møter denne gang kan sette akupunktur..... for det er det jeg vil ha som smertestillende og saltvannsstikk.....

 

håper alt er bra med dere:-)

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :o)

 

Oi, nå er vi spente på deg Tessa82!! Har det blitt baby på deg?? Håper uansett hva som er årsaken til sykehusoppholdet at det står bra til med både deg og baby :o)

 

A-04, godt å høre at du "er på beina" igjen :o) Skummelt med den isen om dagen altså! Har du merket noen tegn til fødsel enda da? Gruer du deg for fødselen du? Huff, det er ikke noe særlig. Ta deg en god prat med jordmor om det, kan hende det hjelper? Satser på du får en fin opplevelse denne gangen!

 

Her ble det ikke mye nytt å berette fra kontroll, for det var ingen fremdrift. Ingen åpning enda, så må nok bare smøre meg med tålmodighet ja. Men skal på vurdering til onsdag igjen med lege og UL, dersom ingenting har skjedd til da. Går med relativt mye smerter i underlivet, og begynner å bli bra sliten, baby er stor nok, så håper det bare setter igang nå altså. Trenger jo litt krefter til den store styrkeprøven også!! Jeg gruet meg en del til fødselen sånn midt i svangerskapet, og kan vel ikke akkurat si jeg gleder meg nå heller, men kjenner på meg at jeg ser veldig frem til å få det overstått, så får bare bite tennene sammen og "hoppe i det" når tiden er inne :o)

 

Noen gode råd for å få fortgang i sakene da forresten?? Prøver dere modningsakupunktur?

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har ikke prøvd modningsakupunktur nei. Har hørt det er mest effektivt om man han begynt å få åpning, men ikke vet jeg..hehe..

 

Jeg var oppe på sykehuset en tur igår. Har vært så lite liv i magen i det siste, så jeg fikk komme opp å tatt en sparkeprøve/CTG. Da ble det selvsagt liv der.. følte meg litt hysterisk av å ringe, men samboer overtalte meg. Å jeg er glad for det nå. Så godt å få høre hjerteslag og kjenne aktivitet. Er vel lov å være litt nervøs som 1.ganga vel? :P

 

God helg alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei. jeg her de siste gangene jeg har vært på fyrio.behandling oxo fått modnings nåler. det her ikke skjedde noe enda, men jeg har ei veninne som fikk satt det på føden etter en jordmortime. hun har ikke født enda, som jeg vet da....ellers så drikker jeg "bitter lemon" der er det et stoff som kan sette i gang fødselen.(kinnine) ghore det sist, men da var jeg jo 10 dager på overtid....... skal lage "føde pizza" i helgen og se om det hjelper..... men tror nok dette bare hjelper om en er moden for det......orker ikke å vaske hus med dette bekkenet, eller gå lange turer løpe i trapper eller annet fysiske ting:-( men babyen kommer når den kommer....

 

jeg har oxo veldig lite liv i magen, noen kvelder må jeg virkelig tenke etter om jeg har kjent liv..... og når jeg tenker hardt så kommer jeg på, "ja, da hikket babyen" eller da rørte den på seg for jeg bøyde meg. DET er ALLTID mye bedre å ringe føden og komme der å få sjekket. da jeg gikk med Lillemann så var jeg oxo på en ekstra UL og CTG, for han var oxo veldig rolig.

men nå håper jeg at jeg snart skal ligge på føden i noen dager samtidig:-) men jeg kjenner IKKE noe i det hele tatt enda......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er meg som har skrevet over....... den ble sendt før jeg ble ferdig med å skrive og lagre..... vet ikke hva som skjedde....

 

Jeg gruer meg ikke sånn VELDIG til fødselen, men jeg er veldig spent og håper alt går bra denne gangen, men hadde noen spurt meg hva jeg ville, så hadde jeg sagt "keisersnitt" men jeg er helt klar for å prøve å føde "normalt" jeg tar ting litt på sparket og tenker at dette er noe jeg ikke kan forberede meg så veldig mye til, alle fødsler er forskjellige. så det som skjer det skjer....

 

Hva har dere pakket i fødselsbaggen da??? skal dere ha med egne klær til babysen???

misunner deg Miemamma som får UL, jeg hadde endel UL før jeg gikk ut i sykmelding, men det er jo nå oxo en lurer veldig på om barnet har det bra....

 

ønsker alle en god helg og at noen av oss føder.

 

klemmer

 

har dere vært på 3DUL??? vi var det. spennende;-) babyen lignet på Storebror;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg veeeldig til fødselen jeg også! Men man må liksom gjennom det. Må bare ta det som det kommer...

 

Har pakka det meste i fødebagen/veska, men ikke helt ferdig...må ta oppi litt mer toalettsaker å sånn rett før vi drar..

Har også pakka stellevesken til babyen med egne klær til den. Syns det blir ekstra stas med egne klær:)

 

Å ja, vi var på 3D i sandvika rundt uke 29, det var artig:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...