Gå til innhold

mamman til william, I wonder...:)


HjelpesMEJ

Anbefalte innlegg

Heisann!

Åååå du er jo bare banet du da ;)

Kan jeg spørre hvorfor du har begynt å jobbe så tidlig?

 

Hørtes fryktelig deilig ut med badestamp og vin =D Veldig bra tiltak altså!

Håper du kommer deg avgårde på det :)

 

Så kjedelig at folk bare slutter å komme.. jeg syns iallefall det er en stor trivselsfaktor i de treffene :) Mini er ikke helt enig men.. :/ Han blir bare redd når de andre roper og skriker og vil bruke han som klatrestativ! Eller som vil hilse på heeeelt oppi øynene hans ;) Ikke så populært nei.. Blir spenstig å begynne i bhg i januar =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, ser det for meg. Bruker ham som klatrestativ, hahaha. Petter har ei venninne som er 2,5 mnd gamlere, og hun er helt vill. Petter blir også brukt som klatrestativ, koseklut osv... Og han er litt sjokka, men han lader sikkert bare opp. For den som ler sist, ler best:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir tran til kveldsmaten. Ganske populært faktisk, armene går alle veier når han ser flaska :))

 

Akkurat nå sliter vi med en overtrøtt gutt.. :(( Våknet klokken 15, og nektet å sove noe mer etter det! Og her legger vi han for kvelden 19.30..

Så nå klarer han ikke finne roen og sovne stakkar! Mannen min som tar han nå. Sovner i armene, men er kul umulig å få lagt han i fra seg uten at han våkner. Så fant frem vugga igjen vi, håper på å få rugget han i søvn..

Ikke akkurat noen bra start på kvelden/natta da vi setter i gang prosjektet "slutt på nattmat".. Wish me luck!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE TIL:)

Huff, vet av den der at han sovner i hendene, men i det du legger dem ned i senga, PLING, så er de våkne...

Er mye flinkere med Petter jeg, enn det jeg var med førstemann, Kristoffer. Han måtte tilslutt ha sovemedisin, huff a mej, snudde døgnet helt. Sover dårlig den dag i dag... Tror jaggu han var 5 år før han sov over...:)

Men, Petter må nok skrike sine modige tårer han ja..Jeg har ikke kropp til å gå med ham til han sovner, er jo 9,5 kg.... Nei, om alt er bra, og han "bare" er overtrøtt, legger jeg ham og går inn til ham ca hvert 10 min... sier ifra om at jeg er her, og går ut igjen..

Det gjorde jeg på nattavvenning med pupp og. Jeg brukte 3 netter, begge gangene... Har mer tro på at mor skal gjøre det, hyler mer om pappaen kommer inn:) Stikker i mammahjertet, men men...

Ønsker dere iallfall lykke til, håper det blir kort prosess:)

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ung ja, men ser ingen problemer i det:) Både moren og søsteren min var like ung når de fikk første å i tillegg så er jeg veldig rolig av meg så jeg blir ikke hysterisk om jeg ikke får gå ut på byen hver helg:) Koser meg mer hjemme med William jeg:)

 

Off, jeg må vel også begynne med nattavvenning snart:/ Håper liksom at det skal gå av seg selv! Nå ligger han på våres rom, så jeg håper han klarer å sove natten igjennom når han kommer på eget rom! Bruker jo å våkne av at vi snur oss, og når pappa får de rykningene sine å velter alt som står på nattbordet:/

Om jeg må nattavvenne han, så regner jeg med at det må bli pappan som tar seg av den delen, for han nekter å sovne uten puppen når jeg er tilstede og klager bare noen minutt når pappa legger han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har lest alt overstående, men jeg var også 20 år da jeg fikk førstemann:) Hadde ingen problemer med det. Synes selv jeg var flink til å "legge om", sånn at jeg var "meg selv" da jeg var sammen med venner som ikke hadde barn. Ikke for det, ingen andre enn jeg på min alder hadde det. Det eneste jeg fant ut, var hvem som var mine virkelige venner:) Gjorde bare godt å finne ut det, hehe. En annen ting, er at jeg og Kristoffer (han heter det;) har et kjempegodt forhold i dag. Kompisene hans synes jeg er kjempekul, hehe, mye kulere enn mamman deres. Og mange lurer på om jeg er søstra hans. Haha, unger vet jo ikke helt dette med alder da, men men, tar det til meg jeg assa:):)

Så det å være ung mor, har helt klart flust av fordeler:) Min mor var også ung da hun fikk meg, men det var mer vanlig på den tiden, aillefall her. Så jeg har en lillesøster på 14 år..:)

Alder har ingenting med saken å gjøre, en vokser med oppgavene:)

 

Ang nattavvenning, så må jeg bare få si, at det går fort!! Så lenge en er konsekvent, så er det ingen problemer:) Jeg som tok det her, og det gikk overraskende bra! Begge gangene:)

Petter har blitt enda mer forkjøla nå, fryktelig irriterende!! Synes han fortjener en pause nå.

Hadde ham med i bassenget på lørdag, syntes han var bedre. Tror det var 34 grader i vannet, og varmt i garderoben..Men sikkert derfor han er værre...Æsj...

Men hadde så veldig lyst til å starte med basseng. De mister lukkemekanismen når de er 5 mnd..Heldigvis har Petter den ennå, så jeg dukka han under. Fikk noen øvelser som han kunne gjøre, så har stor tro på at motorikken skal bli bedre med litt bassengtrening:)

Ikke akkurat power pilates, men det får duge, hehe.

 

Ellers da så snødde det her i dag:):) Gleder meg til å introdusere snø for Petter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å lese litt, men det ble litt mye så jeg fikk ikke med meg at du var 20 når du fikk den første..Det er sant at man får se hvem som er virkelig venner! Er desverre veldig mange som sluttet å ta kontakt allerede da det begynte å vises at jeg var gravid, men det er ikke noe stort tap for som sagt så viser det hvor god venn de egentlig er!

Det går jo faktisk andre veien og.. det er noen jeg ikke har hatt særlig kontakt med de siste årene, å de er på besøk stadig vekk nå! En av dem var også en av de første som kom på døra da vi kom hjem fra sykehuset:)

 

Har ikke turt å ta William under vann jeg.. Høres jo ut som at han kveles om han får vann i ansiktet når vi dusjer, så jeg tror virkelig ikke at William har den lukkemekanismen mer:/ Men han elsker å være i bassenget da:) Bruker å gå i et basseng som har 37 grader så det er veldig behagelig å varmt, å som han koser seg:) Plasker masse, å smiler hele tiden så det er tydelig at han liker å være der:)

 

Petter er mye syk stakkar:/ Får håpe han blir frisk snart! Så han kan komme seg ut i snøen å rulle litt:)

Her kom det snø for første gang for noen uker siden! Kledde på William dressen, tok med meg kameraet å tok han med ut i hagen.. Tenkte at jeg måtte filme at han "lekte" i snøen for første gang. Satte han ned men det var ikke populært..Begynte å hylskrike stakkar, virka kjemperedd! Så det ble ingen filming å ingen rulling i snøen:/ Får prøve igjen en annen gang:)

Får håpe introduseringen for snø ggår litt bedre for dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil komme nye venner, og en må bare sette pris på dem som kommer, og tenke at det er de gamle vennene som har tapt på dette:)

Mine gamle venner kom tilbake etter noen år, da de selv kom i den samme situasjonen, men ting ble aldri de samme...

Veldig dumt egentlig, for en trenger ikke ha unger for å fortsette å være venner. Det skjer noe stort i livet ditt, men man skifter ikke personlighet for det..Men, alle må få ta sine valg:)

 

Ja, jeg og synes Petter er mye syk...Det var Kristoffer også, desverre. Og siden de ikke har samme Pappa, føler jeg at dette er min skyld:) haha, de to fedrene er kjappe til å skylde på meg om guttene er like, og det kanskje ikke er de mest positive sidene, hehe.

Men, men, vi får håpe på det beste...:)

 

Hehe, nei jeg har ikke introdusert Petter for snøen, den kom i går. Men uansett, jeg tror jeg venter litt:) Det meste er jo nytt for ham, men skjønner hva du mener. Haha, husker da Kristoffer var liten, og han fikk akebrett til jul. Mamman rett ut og plasserte gutten på akebrettet og dro ivei...Mamman og akebrettet ja...gutten hadde allerede bikka av:) Jeg ytret glede og iver da vi akte ned bakkene, men Kristoffer foretrakk ikke en mine, haha. Ja,ja, ivri mamma da vøtt:)

Men, jeg har kjøpt utedress til Petter, så jeg har en plan! Ikke brukt den ennå da men. Kjøpte både fleecedressen og utedressen til reima. Kjøpte labber og votter i samme og. Godt fornøyd med labbene og fleecedressen iallefall. Kan jo ikke ha sko, og de labbene er gode. Labbene fra ullkorga (voksi) er også gode har jeg hørt.

Håper det kommer mer snø, og at den legger seg til jul..Blir liksom ikke det samme uten...

Gleder meg til jul kjenner jeg:)

 

Men, jeg skulle så absolutt vært ute og kjøpt meg en kjole til julebordet på lørdag...Skulle vel også ha tatt litt sol... Huff, kjenner at jeg utsetter det litt...Er flinkere på belieskift og matching av barnetøy for tiden enn styling og handling av kjoler...:)

Ja ja...

 

Hvordan går det med natteavvenningen? Begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant! Man trenger ikke å ha barn for å være venner! Men de fleste tenker vel at når jeg (i dette tilfellet) har fått barn så "har jeg ikke tid" til venner..Noe som er feil. Ja, jeg prioriterer annerledes nå som jeg har fått barn å han er den som kommer i første rekke, men jeg er fortsatt den samme!

 

Hehe;p Må bare le når du skriver det om Kristoffer:) Kan se det for meg:) Men man blir jo ivrig, det er jo nytt å vil prøve med de for å se hvordan de reagerer, selvom de kanskje ikke syns det er like gøy som oss:)

 

Har en sånn puma utedress som William arvet fra søskenbarnet sitt som er 1år eldre! Den er kjempegod å varm! Å nå skal jeg kjøpe sånne labber også.. Har lett etter sånne men har ikke vist hva det het før du skrev det, så takk for den:D

Å jeg gleder meg å til jul! Første jul med gutten min! Så det blir spesielt:) Har allerede kjøpt adventskalender til han.

Også kan jeg faktisk føle meg vel denne julaften! I fjor tok jeg på med en kjole å skulle liksom pynte meg, å typisk min flaks var at den dagen så hadde jeg mer vann i kroppen enn jeg noensinne har hatt så jeg ble bare deppa! Følte meg som den klompen, siden leggene mine var like stor som låra mine er til vanlig:/ ikke ett vakkert syn..

 

Får ta handlingen til julebordet en annen dag da:) Men det blir helt sikkert deilig å kunne dolle seg opp litt å komme seg ut blant folk:) Kjenner selv at jeg gleder meg til julebordet! Men samtidig så har jeg ikke vært ute siden William ble født, så jeg gruer meg litt å!

 

Har ikke helt klart å somle meg til å begynne med nattavvenningen, men begynner nå de nærmeste dagene! Han har våknet masse de to siste nettene bare for å få puppen i munn, for så å sovne igjen..Også begynner jeg å savne en hel natt med søvn kjenner jeg:) Så om du har noen gode tips så tas det imot med stor takk:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, nattavvenning ja... Enda en av de tingene som er fryktelig lett i teorien, men...hehehe, ikke helt det samme når en skal begynne, desverre.

Jeg mislyktes veldig med Kristoffer, han har heller ikke vært av sovetypen..

Petter derimot, kan sies å være av den enklere sorten:) Det eneste som var "minuset" her, var at det var hos oss ingen vits i at far skulle ta dette...Dette var en mammas jobb;)

Og en ting er sikkert, jeg trodde han var mer avhengig av puppen enn det han i virkeligheten var... Så jeg lurer på om jeg trodde det for at det var fryktelig mye enklere for meg. Da han var liten, våknet han, inn med puppen, sovnet!! LETT:) hehe...

Så når jeg kommer inn, er jeg rolig, har allerede bestemt meg lissom. Tar han rolig opp, snakker rolig med ham. Roer ham om han skriker, snakker og tilbyr ham tåteflaska med vann. (Gjør det samme hver kveld).

Lar han få drikke, og snakker rolig til ham hele tiden. Så legger jeg ham ned, prøver å få det til uten at han da begynner å hyle...går som oftest. Snakker fremdeles, gjør hele tiden ting (rolig) sånn at jeg på en måte avleder ham og har oppmerksomheten hans. Så setter jeg inn smokken, samtidi sier jeg det samme, alltid. "sånn! Nå er det natta, nå må du legge deg (begynner å gå mot døra), mamma er på stua, gla i deg." Hehe, men på trøndersk:) Har en teori om at snakkingen beroliger ham, og vil hele tiden at han skal vite at jeg er der. Så starter det, rasingen.. Jeg orker ikke legge meg, i starten tok det over en time, så jeg satt ved dataen. Tok tida, gikk inn hvert 10 minutt ca. Hadde bestemt meg på forhånd, så jeg ikke skulle svikte i kampens hete, hehe.

Gikk inn, snakka til ham. Noen ganger tok jeg han opp, men det prøver jeg å unngå. Men er ikke noe nazi opplegg, så om han raser, tar jeg han opp og roer ham. Men har en tendens til å bli mer hyling da hehe. Hvis ikke, gir jeg ham smokken, snakker og sier avsluttnings talen mens jeg går ut...Da er han som regel ikke rolig...)

Ja,ja sånn holder jeg på til han roer seg og sovner...Tok 3 netter begge gangene.... Og det er ingenting! Og veeeldig verd det:)

Uansett, så må du ha lykke til! Og ikke start før du har bestemt deg:)

 

Jeg måtte le da du skrev det med adventskalenderen:) Haha, den passet veldig inn i akebrett/snø praten vår her:) hehe

 

Det ble en tur til trondheim på meg i dag, og tror du jaggu ikke det ble en kjole:) Juhu:) Ahhh, godt å være ferdig med det! Kjøpte juleklær til Petter og, på H&M. Bukse, vest, hvitskjorte og propell:) Tenker han blir kjekkas:)

 

Nå er klokka snart halv 6, så da starter tv-programmet til Petter. Hehe, følger med på drømmehagen, er helt hekta. Sitter i sofaen og klapper og ler:)

Ja,ja, 8 mnd og tv slave:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 netter er vel det det bruker å ta.. å søvn hele nattan er virkelig verdt 3 netter med skriking! Gruer meg bare til han begynner midt på nattan:/ Er ikke bestandig så veldig tålmodig midt på nattan, men pappa reagerer ikke i det hele tatt når William hyler på nattan så jeg gidder ikke å håpe på hjelp fra den kanten:p

Høres veldig greit ut sånn som du gjør det! Tenkte vel å prøve noe liknende! også lurte jeg på om jeg skulle prøve opp-ned metoden, men samtidig så er jeg usikker på om han klarer å roe seg sånn at han sovner om jeg skal ta han opp for hver eneste lyd:/

Tror egentlig ikke jeg kan tenke så mye på forhånd, men bare hoppe ut i det! Vet jo ikke hvordan han blir å reagere!

Skulle ønske William hadde brukt smukk eller koseklut så han hadde hatt noe å kose seg meg i senga etter at jeg har lagt han, men han har hele tiden nektet så det er ikke noe å gjøre med det:)

 

Så bra du fant deg kjole da:) så slipper du å tenke mer på det:p Jeg har enda "god tid" så jeg har ikke begynt å stresse med det enda:)

Petter blir nok sikkert kjekk på julaften ja:) Har bukse og hvit skjorte til william, så jeg magler bare slips eller sløyfe:) Bestemor vil jo at han skal ha sløyfe å en rød vest som hun strikket til lillebroren min, så det er mulig han har det på seg på julaften:) Det hadde jo vært gøy å se William i den vesten:)

 

Å Petter er ikke den eneste som er tv-slave:) William sitter klistra til tv skjermen hver morgen om morgen å ser "venner med tigergutt og brumm", "mikkes klubbhus" og "små einsteins"! Holder på å le seg ihjel når de begynner å synge:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tv-slaver vi oppfostrer:) Men, det innrømmer jeg først som sist, at det at ungene kan se litt tv og slappe litt av da, det er jaggu godt når de blir eldre. Men, seff innenfor rimelighetens grenser:)

Må bare fortelle, for Kristoffer hadde fotballavsluttning her en dag. Treneren hadde laget et spørsmålsark, delt inn i grupper og laget konkurranse. Det ene spm var: Hvem bodde på katthult?...Jeg er oppvokst i tiden med Pippi, Emil og mormor og de 8 ungene, så for meg var den lett, Emil:) Men, ungene nå til dags er oppfostret på disney channel, så de hadde ikke peiling!! Så kom det fra den ene gutten: Scooby Doo??

Jeg holdt på å dø av latter:) Huff, jaja...

 

Vettu, Petter er heller ingen smokke gutt, men han får den når han skal legge seg, og da tar han den. Dvs noen sekunder bare, starter som oftest å leke med den. Men etter han ble større og fikk tenner, synes han det er godt å bite i den. Så du kan godt prøve igjen. Han har heller ingen koseklut, men har en sånn gassklut, stor type, som jeg legger ved siden av hodet. Han har siden han var liten dratt ting over ansiktet, ikke dekt hele, men nesten. Mange unger som synes det er godt at en legger en klut over pannen. Da himler de med øynene og sovner tvert. En sånn gassklut er ikke farlig, og gutta er så store nå at de flytter den om den er i veien. Prøvde å ta den da han var liten, men niiiiks...da våknet han som regel. Rare greier... Nå bruker han også kluten til å klø i munnen med, for det klør nok litt.

Skal ikke mye avledning til med disse små, og de er litt gullfiske aktige, hehe, de har dårlig korttidsminne, så de avledes fort av distraksjoner:)

 

Arti at William kan arve noe broren din har hatt:) Moro om en har bilder av begge i den...

Skal dere være hjemme på julaften / julen, eller er det fult opp?

 

Og ang pappaer og soving, så kjente jeg meg godt igjen...Hjelpe meg, er det mulig..Sover seg jo gjennom de værste raserianfallene:) Ja,ja litt bra da, her iallfall, så han får søvn. Skal jo på jobb...Men, skjønner det ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, her var det skjedd mye.. tar meg en tur inom i kveld, nå skal jeg bare informere om målene etter hs besøket i dag.

76 cm og 10,5 kg :))

Vektkurven har flatet litt mer ut nå kan man si, takk og lov, hehe ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm hvor skal jeg begynne..

Nattavenning ja! Fikk en serdeles dårlig start med en overtrøtt gutt som overhodet ikke fant roen..Tror han sovnet i 23.30 tiden.. :/ Våknet en gang etter det, men da fikk han bare litt vann og så sov han til 7. Andre natta var værre.. ofte våken, og vanskelig å få til å sovne igjen. I natt var det veldig greit! Våknet da pappa'n gikk og la seg, så da fikk han vann, bøttet innpå, og sloknet til kl.06. Småsutret til jeg tok han opp kvart på 7. Gaaaanske sulten da ja! :) Vi gikk begge inn til han, og da han såg meg var det rett frem med skjelvende underleppe og strake armer.."mamma..puuuuupp!" :)

Krysser fingre og tær for en likedan natt i natt :))

 

Har foresten introdusert Andreas for sny! Tror han syns det var kjemperart..Satt han midt i en snyhaug, stooore øyne, hihi ;) Blir vel mere etterhvert, for nå holder den på å regne bort..

 

Har foresten fått tak i barnevakt til julebordet! Lillesøstra til "barnevaktfikseren" :) Hun er 16 og godt vant med unger, så vi får prøve:) Med mindre nettene ikke blir noe bedre da, da er det liksom ikke vits..

Kjole ja.. der sier dere noe.. jaja, ingen der som har sett kjolene mine før, så da er det ikke så farlig;) Men må kanskje sjekke at den ikke er pølseskinn, haha =D

 

Har jeg sagt at han holder på å komme seg i krabbestilling?? Husker ikke jeg, så here we go ;) Jada, får rompa opp og knærne innunder seg, men armer?- nei det har vi ikke sett;))

 

Snakkes! c",)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe;) Er sant det, nå går det bare på disney channel!

Men litt tv slaver må de få lov til å være:)

 

Tenkte vi skulle feire jul hos min mor! Jeg er veldig familiekjær, så jul med bare meg, pappan å William det tror jeg blir for likt hvilken som helst hverdag!

Så blir det vel kanskje en liten tur til farmoren til William på nyttårsaften..Ikke helt planlagt så mye enda:) Enn dere da?

 

Får kanskje prøve med smukk eller klut da, hvis det kan funke selvom de ikke er vant til å bruke det:)

Å nå har faktisk William klart å sovne uten pupp på ettermiddagen 4 dager på rad:) Liggende ved siden av pappa da, men alikevel uten pupp!! Så det viser jo at han kan:)

 

Vi var også hos helsesøster idag, å Andreas er nok enda større enn William:) Han var 69 cm og veide 8580 g:) Han har hele tiden ligget litt under kurven, men han har helt perfekt høyde i forhold til vekt:)

Også måtte vi til legen å da:/ For idag når vi sto opp så hadde William så mye puss i begge øynene, jeg mistenkte jo med en gang øyekatar for vi var på besøk hos søskenbarnet til William på søndag å hun har det, men søsteren min sa at smittefaren var over.. Det var den ikke:/ Var inne hos legen i 1minutt bare..Var ingen tvil om at det var øyekatar, på begge øynene:( Stakkars gutten min, har vært plaget med puss i det ene øyet siden fødselen pga tett tårekanal, å når det endelig åpnet seg for en uke siden så trodde jeg vi skulle være ferdig med at øyet var igjennklistret om morgenen, men så får han øyekatar på begge øynene stakkar:( Ikke rart han hater å vaske øynene! Er jo full kamp hver morgen!

 

Så gøy at Andreas har begynt å komme seg opp på alle fire da:D Da er det jo ikke så lenge til han er over alt, hele tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars William! :(( Det er ikke greit å være liten..Er det ikke det ene så er det det andre! GOD BEDRING!

Men så flink han er å sovne selv, det kommer seg etterhvert :)

 

Andreas bruker heller ikke smokk, men han har en bamse som han er veldig glad i :) Den ligger som regel over ansiktet hans når han sovner:) Den får gjennomgå når han er sint ( flyger veggimellom!), han leker med den før han sovner og når han våkner, og så er den mye kos.)

Han lyser opp når han ser den bamsen!

 

Vi tenkte å være så spenstige å kjøre nordover til jul...63 mil! Skal være hos svigers. Og bil må vi nesten ha når vi skal farrte til venner og kjære rundtomkring:) Blir vel å kjøre på natta når han likevel skal sove, så slipper vi matstopp og sånne ting..Forhåpentligvis går det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke William fortjener å få mer prakk med øynene nå som han har slitt med det siden fødselen...Synes det er litt utgjort... Kanskje han er mer disponibel for å få det siden han har slitt med tårekanalene?!

 

Her er det alltid litt spesielt på julaften siden vi må dele ungene....

Vi har i år "formiddagsjulaften". Da får vi ungene på lillejulaften, uansett om vi har dem i utgangspunktet eller ikke. Så står vi tidlig opp, spiser en god frokost, i pysjen:) Så pynter vi oss, og får så masse besøk som bare mulig. Hehe, jeg trives veldig med mange rundt meg. Så både mine foreldre, svigerforeldre, besteforeldre og søsken kommer. Julenissen må nok komme i år og, mest for Petter sin skyld:) Ikke at han skjønner noe av det, men starten på en tradisjon. Og selv om de andre ungen ikke tror på julenissen, er det noe som hører med. Blir mer som et berg med gaver, så barna har nok å gjøre. Bare barna som åpner gaver da, alles oppmerksomhet er rettet mot dem:)

Så leverer vi dem kl 17 hos de andre foreldrene. De er der til 4 juledag, så kommer de hjem og blir ut nyttårshelgen. Sånn gjør vi annenhvert år. Savner dem alltid når de ikke er her, men lite å gjøre med det, desverre.

Sier det bare, håper dere holder sammen med deres respektive... Unner ingen, hverken unger eller foreldre denne ordningen.

Hører med til historien at jeg var sammen med min første fra jeg var 16 år... Da det ble slutt, hadde vi prøvd å få forholdet til å fungere i flere år. Da jeg møtte min nåværende, egentlig rett etter det første forholdet, brukte vi ett år på å treffes før vi bestemte oss for å flytte sammen. Har helt tiden gjort det vi mener er det beste for barna. Derfor ventet vi mange år før vi bestemte oss for å få et barn sammen..

Huff, her ble det mye info som dere sikkert ikke behøvde, hehe, men men...

 

Ellers da så har slett ikke Petter satt hverken kne eller hender under seg...:) Men han sitter støtt og godt ja, bikker ikke.

Men alt blir, hehe.

 

Andreas er lang da:) Hvilken str bruker du på klærne? Petter bruker 80 i stort sett alle merkene..De varierer jo stort, så egentlig litt rart:)

Hva med William?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv et skillsmissebarn, og det unner jeg ingen. Annenhver jul og påske sammen med pappa og lillebroderen, og noen uker på sommeren.. Har ikke noe ordentlig forhold til noen av dem, noe som er ganske trist!

Så håper inderlig mannen min er "the one", for å bruke det uttrykket! :)

Vi har vært sammen siden vi var 16. Hadde en kræsj for ca 2 år siden, men fikk ordnet opp i det:) Giftet oss i sommer <3

 

Petter er myyye flinkere til å sitte:) Andreas kan sitte en liten stund før det bærer ut til en av sidene eller rett bak, hehe:)

 

Klær ja.. I bukser og gensere bruker han 86, men ikke snakk om jeg får på han en body i 86..skjønner ikke helt det der. Går uansett i ullbody nå. Janus sin 80 er akkurat passe, så har kjøpt mest 90 til han. Vinterdress (Troll) i 98..Litt stor ja, men heller det enn noe som blir for lite med èn gang!

 

Det høres foresten veldig koselig ut sånn som dere har ordnet det i julen:) Åååå gleder meg til å pynte til jul, bake litt og lage pepperkakehus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns heller ikke han trenger å ha noe mer problemer med øynene sine stakkar:( Tror ikke han er mer disponibel..Er vel bare rett og slett veldig uheldig! Så nå blir det krangling med øyendråper 6-8 ganger om dagen i nesten en uke fremover:( Det er virkelig ikke lett å dryppe øynene hannes!! Men det får bare være, det er jo noe som må gjøres!

 

Så koslig at dere gjør så mye ut av morgenene når ungene er der da!! Å de får jo to julefeiringer, så de klager nok ikke;)

Men jeg forstår at det nok aller helst hadde vært best å ha de hele dagen! Hadde nok heller ikke syns noe om å sende William bort på en dag som julaften, som man helst vil feire med de man er glad i! Dere går jo ikke glipp av ansiktsuttrykkene deres da når de får gavene sine, pga måten dere gjør det på:) Så det er nok litt deilig:) Hørtes iallefall ut som en fin måte når man alikevel skal dele det opp:)

 

Planen er jo å holde sammen med sambo:) Nå strider vel oddsen mot oss siden vi også var ung når vi møttes (jeg var 16), men har ikke tenkt til å gi opp forholdet for en bagatell å det er pga William! Vil veldig gjerne at han skal vokse opp med begge foreldrene sine!

Vi fant egentlig "fort" ut at vi ville få barn.. Noen kan nok tenke at det var litt for fort, men jeg er glad for det, for vi brukte 1 år på å bli gravid å når jeg endelig ble det så kom jeg ikke lenger enn 2,5 mndr ut i svangerskapet før jeg mistet, å da tok det enda et år før jeg ble gravid med William, som er det beste som noensinne har hendt meg:)

 

William drukner nesten i 80 han:p bruker 68-74 vi:) Ligger på den nest nederste streken på den kurven helsesøster har.. men det som teller er jo at han følger sin egen kurve å det gjør han:)

Å Petter kommer seg nok helt plutselig avgårde han også;)

Søsteren min fortalte at datteren til en venninne av henne har begynt å krabbe (!) å hun er født i slutten av mai, mens min som nesten er 3mndr eldre nettopp har begynt å åle seg:) Nei, vi får kose oss, vi har jo babyer lenger enn alle de andre som var oppe å gikk rundt bordet i en alder av 6mndr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på dere!!

Hvordan gikk det på julebord? Fikk dere dratt begge to? Og guttene overlevde fint med barnevakt?:)

Her gikk det i hvertfall strålende =D

Da vi endelig kom oss ut av døra var den nesten 19.30, og mini var sovnet. Fikk briefet barnevakten i full fart, men glemte alt om hvor doen var og sånne praktiske ting, hehe, stakkars jente, hun må ha syntes vi var heeelt tullete;)) Første gang vi har barnevakt pluss superstresset pga dårlig tid..

Han hadde våknet èn gang og ikke villet roe seg, så da hadde hun tatt han opp til han ble rolig og så lagt han ned igjen.. og surprise, surprise..-Han sovnet som en stein :)))) Hadde vært litt redd for at han ville bli redd om han såg et fremmed menneske på natta men.. Han fikk såvidt hilst på henne før vi la han, men tviler vel på at han husket henne etter den korte stunden. Så alt gikk bra, og jeg har fått troen på å bruke barnevakt, hehe :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...