Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er så sliten, orker ikke å ha det sånn lengre. Hater hvordan kroppen min er blitt, veier 70 kg og er 1.65 høy. Er lei av å føle meg feit og stygg. Tror tilogmed samboeren min synes jeg er feit, han har ikke sagt det, har spurt han, han sier nei, men før jeg fikk datteren vår så holdt han alltid rundt meg når vi sov, (jeg ligger på siden også holder han rundt meg) men nå har jeg jo den feite ekkle magen som henger når jeg ligger på siden. Han holder aldri rundt meg lengre, selv om jeg spør Jeg har tatt av 5 kg på litt over 2 mnd, men samboeren min har ikke lagt merke til det engang. Han har ikke sagt et ord om at jeg er flink eller noe..! Jeg vet han elsker meg, det vet jeg 100 %, men han hater å snakke om følelser og slikt! Jeg er lei av at mine såkalte venner driter i meg. Det er alltid JEG som må spørre de om vi skal treffes, de spør aldri meg. Jeg er lei av å sitte hjemme hver dag. Jeg kan jo være med å finne på ting med vennene mine selv om jeg har fått barn! Jeg er lei av å grin og være lei meg hele tiden. jeg har begynt på høyskolen, men klarer ikke å lese fag hjemme, orker det ikke. har bare lyst til å ligge under dynen for alltid. Avogtil håper jeg at jeg skal bli syk slik at jeg mister matlysten og blir tynn, det høres helt sykt ut, det vet jeg, Jeg vet at jeg har det så jævlig mest pga vekten min, men er ingen som bryr seg føler jeg. Har snakket med min mor og søster og da begynte jeg å grine, gikk på badet og de kom etter, men de sa bare:"nå må du gi deg, du er ikke feit osv" så virker ikke som de tror på meg eller rett å slett ikke bryr seg. huff, var i hvertfall deilig å få skrevet det ned..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Høres ut som er depresjon. Du trenger noen å snakke med. Ta kontakt med fastlegen- han kan gi deg hjelp til ev diett.. trening- samtale- Psykolog el. og når det gjelder studier- Når du får lyst til noe annet enn å ligge under dyna- så kan det hende at du fpr lyst til å studere også!! - og man trenger ikke lese hjemme- biblioteket- lesesal el. Det er mange muligheter... Stå på- Husk at det er høst - og for mange blir ting vanskeligere om høsten!! MEn det er mulig å endre på livet. - gå energi- men de fleste av oss - trenger litt baccking på å få det til!! - Lykke til- og en klem til deg
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Har vært hos legen min, jeg fortalte at jeg ikke klarte å gå ned i vekt etter fødselen, da skrev hun bare ut en resept på xenical til meg(slanke tabletter) men de virket ikke på meg. Men får ta meg en tur til hun igjen. Jeg går mye på tur, men føler jeg ikke får noe mer energi av det. tusen takk for at du svarte meg=)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Fortsett med å gå turer- jo flere dager du klarer å komme deg ut jo bedre er det- Jeg har selv hatt det ganske slik du beskriver- og til tider ville jeg bare gå i hi- grave meg ned- eller bare sove- Men skriv ned de tingene du synes er vanskelig - kortfattet- om hvordan du har det- ta med brevet til fastlegen- og be om hjelp til å finne ut av dette- det hanlder ofte lite om slanking- men mye om andre ting.. og så noe som jeg også har slitt med- er å få nok søvn- og det er vikitg!!!! så nå skal jeg prøve å legge- meg- og det burde du også!- godt forslag?- Det er en oppfordring!- God natt;) Ny dag- nye muligheter i morgen!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Enig med anonym 01:39. Og i tillegg tror jeg at moren og søsteren din tror deg.. Hvis en av mine venninner sier de synes de er feite.. Da svarer jeg også at de må gi seg, for det er de da absolutt ikke. Dette er en måte å forsøke å trøste på. Gi komplimenter fordi vi mennesker tenker at komplimenter øker selvtilliten.Og det gjør det vel hos mange også.. Hadde det som deg etter jeg fikk første barnet.. Jeg er 1,75 og veide før første svangerskap 50 kg. Jeg jobbet aktivt med dans og sang den gang og vekt var viktig. Gikk opp over 20 kg og følte meg som ei dundre på 72 kg.. Men etter 3 år gikk jeg ned alle kiloene og ennå litt mer.. Jeg tror at du ser bedre ut nå enn du noen gang har gjort.. Du oser av mammalykke, så du ser nok sikkert strålende ut.. Du føler deg feit fordi du ikke er like tynn som du var før, men jeg er, som sagt, sikker på at du stråler ynde mer enn noen gang før:-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Så snill dere er =) Får vel gå å sove nå, god natt HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg vet ikke om du går inn og leser dette HI, Kan bare si at du er ikke alene om disse følelsene, noen ganger føles det bare som hele verden går i mot deg og at du aldri skal klare å bli lykkelig med deg selv. Jeg håper du hadde en dårlig dag i går og at i dag er litt bedre og du klarer å se litt lysere på hverdagen. 70 kg og 165 høy var det samme som jeg var for noe år siden. Jeg har alltid hatt lav selvfølelse, men nå måtte jeg ta grep om meg selv og meldte meg på slankekurs. 6 mnd senere hadde jeg tatt av 10 kg. Det er en hard kamp og skulle forandre seg alene, det er altfor lett å gi opp. Vet ikke om det blir det riktige for deg men det tar tid for å bli kvitt de ekstra kiloene, men med litt innsatsvilje går det alltid bra! Vet ikke om dette er noe som helst trøst, men vil bare si at jeg føler med deg. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Foressten! 5 kg på 2 mnd er jo supert!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 FY FAEN I HELVETE!!!!!!!!!!! HADDE JEG VEID DET DU GJØR HADDE JEG FAEN IKKE VÆRT SÅ UTROLIG FREKK Å SYTE OG SUTRE SLIK DU GJØR!!!!!!!!!!! NOEN MENNESKER HAR IKKE DEN FJERNETST ANELSE OM HVA DET VIL SI Å HA ET PROBLEM!!!!!! DET ER OVERHODET IKKE SYND PÅ DEG! SKJERP DEG, IKKE RART DU FÅR DÅRLIG RESPONS FRA DINE OMGIVELSER MED SÅNNE OPPKONSTRUERTE PROBLEMER. HERREGUD AT DET GÅR AN!!!!!!!!!!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 NN 12:21 Helt seriøst, den der kunne du spart deg for! Selv om andre har det "verre" så betyr ikke det at problemet forsvinner, gjør det vel?! "Jeg har avogtil vondt i foten, men det burde ikke jeg syte over for tenk på de stakkarsene som ikke har fot i det hele tatt! " Herlighet..... Hi, det må være vanskelig for deg. Men du er jo allerede på bedringens vei siden du søker hjelp. Men anbefaler deg å skrive ned alt som plager deg og søke hjelp hos legen din. Sett deg også ned å prat med samboeren din, fortell han absolutt alt om hvordan du har det. Kanskje han bare er litt blind for slikt? Ønsker deg masse lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #11 Skrevet 24. oktober 2008 Seriøst? 165 høy og ynkelige 70 kilo?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 24. oktober 2008 #12 Skrevet 24. oktober 2008 Himmel for et svar!! Ser du ikke at HI sliter?Og det har nok ikke bare med vekten å gjøre,og det må jo du se også..Hvordan kan du trykke noen som er nede i kjellern lenger ned??Kankje du hadde hatt det bedre med deg selv om du tok litt grep om deg selv og ikke tråkker på de som ligger nede.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Umulig å ta Hi seriøst. Så mye problemer pga den vekta lissom? Djeeezz!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #14 Skrevet 24. oktober 2008 Anonym 14.29 og dere andre som mener hun ikke har noe problem. Jeg veit ikke hvordan dere ser ut, men tykk, middels eller tynn, VI HAR ALLE KOMPLEKSER, har vi ikke lov til det heller?? Må man være sykelig overvektig for å få lov å føle feit? Herregud! Denne siden er laget for ALLE og ALLE kan si hva de vil!!! Syns det er dårlig gjort å si at hun ikke har noe problem! Hva veit dere om det????
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #15 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er en gutt/mann, og vi har fått et barn, men samboeren min er blitt like tynn som hun var fra før. Hun har fått litt mage pga fødselen bare. Og den elsker jeg og ta på, holde rundt om natta. Hun selvsagt synes det er ubehagelig for hun liker den ikke. Og tror kanskje jeg gjør det for å være slem. Men det gjør jeg ikke, jeg elsker kroppen til samboeren min. Om hun hadde vært 50kg eller 100kg så hadde jeg aldri brydd meg. Kropp er kropp, og det er ikke kroppen jeg valgte når jeg ble sammen med henne, det var henne! For det hun er. Så til dere andre damer som synes dere ikke har noe vakker kropp, så vil jeg tro at samboerene deres ikke bryr seg. Så fikserte er vi menn ikke, tror dere tar på vei for det langt mer enn oss. Og hvis det er det dem bryr seg om så er det utrolig stygt gjort. Så vær fornøyd med den kroppen du har. Er personligheten en skal like. Kun et tips!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #16 Skrevet 24. oktober 2008 Ha-ha, ja, nettopp, anonym 14.37: siden er for alle og alle sier det de vil. Og jeg sier at Hi har luksusproblemer!!!!! Teit du er.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #17 Skrevet 24. oktober 2008 Hvorfor er det så mange her inne som svarer på så ufølsommer måter? Og understreker det hele med utropstegn og store bokstaver? Det å ha det vondt, kan ikke måles. Om jeg ikke har det bra, kan jeg ikke bare tenke at andre har det verre enn meg, det er faktisk lite trøst i det. HI, jeg tok meg den frihet å regne ut bmi for deg. Den var på 25,7, som etter tabellen er i grenseland mellom normal- og overvekt. Selv er jeg mye tyngre enn deg, jeg veier 85 kg og er 173 cm:) Men føler meg ikke SÅ tykk, fordi jeg har kraftig benbygning, og har vekten jevnt fordelt. Da jeg veide 75 kg, fikk jeg høre at jeg så SÅ bra ut! Da var jeg heller ingen sylfide. Poenget mitt er bare at det ikke er alltid at "idealvekten" er like ideell for oss alle. Da jeg veide noenog60 kg, fikk jeg spørsmål om jeg hadde anoreksi! Jeg ble rett og slett beinete, og så alt for tynn ut. Men skjønner deg så godt, det er ikke gøy å gå opp i vekt. Høres likevel ut på meg som om det ikke bare er vekten du sliter med. Jeg hadde villet ta en prat med legen hvis jeg var deg. Håper det ordner seg for deg. Ikke bry deg om de som gir deg disse krasse svarene.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #18 Skrevet 24. oktober 2008 At hi sliter, er jo ikke bra. vondt å slite med selvfølelsen... Men at hun har et reelt vektproblem er noe forbanna piss! når sambo sier du ikke er tjukk, så er det fordi du er ikke er tjukk. godt mulig noe ikke er bra i forholdet, men skjønner godt de som blir provosert av at du klager på 70 kg og 165! Vekta er det ingenting i veien med, men hodet, selvfølelsen og forholdet kan hende trenger litt jobb...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #19 Skrevet 24. oktober 2008 Nei, men et reelt vektproblem er jo noe helt annet enn det man oppfatter selv. Og derfor går det jo an å vise et minmum av empati - det fremgår jo helt tydelig av His innlegg at hun i hvertfall ikke trenger et realt spark til... Nei, HI; du er ikke feit, men trenger noen å snakke med som hjelpe deg å få opp troen på deg selv. Kanskje kan mannen hjelpe deg, men hvis ikke må du prøve å forklare noen som står deg nær hvordan du har det inni deg. Dersom det er slik at det går utover studier og vennesamvær har det gått for langt - da trenger du hjelp. Og det får du nok ikke her inne, dessverre.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. oktober 2008 #20 Skrevet 24. oktober 2008 Dersom dere ufølsomme og selvsentrerte anonyme faktisk leser hovedinnlegget en gang til så skriver faktisk HI at hun er lei av å FØLE seg feit og stygg. Altså sliter hun med hvordan hun har det. Og dere tror vel ikke helt seriøst at de svarene dere gir henne hjelper vel? Blir dårlig av å tenke på at det er slike mennesker som er her i verden. ALLE problemer er like viktige, noen mer alvorlig enn andre ja, men like viktige. Slutt å bagatelliser problemet til HI, for dette er tydligvis noe hun syns er tungt. ARG, jeg blir så sint av dere! *Hormoner raser, haha*
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #21 Skrevet 24. oktober 2008 Man kan faktisk veie 35 kg og være 165 cm, og fortsatt føle seg overvektig... Poeng: Mange har problemer i forhold til kroppsbilde osv. Jeg tror det er viktig å fokusere på andre ting! Det er i hvert fall det jeg prøver å lære datteren min!! )
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #22 Skrevet 24. oktober 2008 Ikke for å være ekkel, men hvis man klare å blåse den vekta Hi snakker om opp til å bli et så stort problem, ja, da er noe feil. Muligens heller i hodet enn på vekta, ja. Det er provoserende for noen å se at den vekta skal være så dramatisk. Det er jo indirekte å gjøre narr av mange som er mye tyngre og virkelig har helsproblemer pga vekt! Kankjse Hi trenger å høre disse reaksjonene også. Jeg gidder i allefall ikke å jatte med. Jeg respekterer likevel at Hi har det leit. Men her er det hjernen og ikke kroppen som først og fremst bør jobbes med!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #23 Skrevet 24. oktober 2008 Du er ikke feit allefall. Jeg er 170 og 85kg.. Gleder meg til å komme ned på 70 igjen.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 24. oktober 2008 #24 Skrevet 24. oktober 2008 "Det er jo indirekte å gjøre narr av mange som er mye tyngre og virkelig har helsproblemer pga vekt!" Hva for noe?! Så om man har et galt kroppsbilde og forteller andre om det så er det å gjøre narr av andre som har det verre?! NN, du må rett og slett romstrere litt i hodet ditt og finne tilbake fornuften din, for den er virkelig borte!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #25 Skrevet 24. oktober 2008 Nix, Dark Night, alle problemer er IKKE like viktige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå