Gå til innhold

En tråd for oss som er motstander av abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det å bli født uten noen forutsetninger for å klare seg, med ingen oppfølging av mor, evt. kastet rundt i fosterhjem/barnehjem, leve livet og vite at man ikke er ønsket osv, osv, antagelig er en skjebne verre enn "døden" (som jo abort beskrives som her).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo tilby dere av ta dere av de barna selv.

Skrevet

jeg var den første som svarte på denne tråden.. og mitt råd\forslag gjelder enda..

Adopter bort barna!

Skrevet

Det finnes laaaange adopsjonslister i Norge så disse 14 000 tilfellene det er vært år ville fått gode familier. Men jeg skulle nok ønske at vi kunne finne på noe lurt slik at mor og far ville og kunne klare å ta seg av egne barn i første omgang.

Skrevet

Kusina mi ble adoptert bort da hun ble født på 70 tallet. 30 år etter har hun tatt kontakt med tante og onkel som da er hennes biologiske foreldre. De er nå bestevenner og hun har hatt et godt liv hos sine adoptivforeldre.

Selvsagt finnes det historier som ikke er like gode, MEN mennesker kommer på kjøret uansett fortid de har...

Det er så mange gode mennesker i Norge som ikke har muligheten til å få barn selv som mer enn gjerne ville hatt et barn og gitt barnet kjærlighet. Jeg tenker også at mange av de som i utgangspunktet ikke ville bli gravid og beholde barnet endrer dette synet i løpet av graviditeten når magen vokser og man kjenner liv, man blir svært knyttet til barnet da og jeg tror mange ville ha behodt barnet alikevel.

Skrevet

Se på mannen deres hvor mye han betyr for deg. så se på barna dine som ikke hadde vært til uten mannen din. så mye betyr han for mange mennesker. tenk om mamman hans hadde tatt abort? hvor ville du vært i dag da uten han?

så lenge det lille hjertet slår er det mord. spiller ikke noen rolle hvor liten man er så lenge man har et hjerte som slår.

Et slånde hjerte=LIV

Når jeg tenker tilbake på den intens smerten jeg påførte barnet mitt i det jeg valgte det bort, blir jeg helt knust! Jeg var mamman dens og skulle liksom beskytte det for alt i verden. Folk er egoistiske. Unnskylder seg med hvor fælt barnet ville hatt det om det fikk leve. Det veit du da ingen ting om! INGEN kan se framtiden.

Jeg er imot abort og skulle ønske politikerne våknet opp!

Skrevet

Det jeg mener med mye mer er: feks økonomi,helse,det og bli alene mor osv.Tror du at de du kjenner har fortalt deg alle grunnene til at de har tatt det valget.Kanskje det er lettere for de og bare si at det ikke passet enn og sitte og forklare det og dessuten er det ikke alle som vil eller ønsker seg barn !!Er det forbudt og ikke ville ha barn?

Og ang det med prevansjon.Det er faktisk ganske mange som ikke kan bruke noe annen form for prevasjon bortsett fra kondom .

Det er veldig mange som får forferdelige bivirkinger av p piller,spiral,p stav osv.Bi virkninger som kan være dødelig som feks blodpropp..

Og tror du virkelig at en mann er sammen med en som ikke vil ha sex med han? ja da lurer jeg fælt på hvilken verden du lever i?

Skal kvinner som er redd for og bli gravid leve alene hele livet sitt da?

Skrevet

Hva i all verden er det dere galne damer driver med???? Det er faktisk ille nok for de stakars jentene som er er i den sitvasjonen at de faktisk MÅ ta abort. Jeg skjønner bare ikke hva dere tenker med.

Jeg for min del skjønner faktisk godt at unge jenter tar abort, man er faktisk et barn selv når en bare er 15 år. Og hva med de som er utsatt for voldtekt eller incest??? Dette er faktisk barn som i utgangspunktet aldri skulla ha fått sett dagens lys. Å jeg nekter og tro at dagens damer bruker abort som prevansjon.

Jeg skjønner godt de som tar abort pga av økonomi. ikke lett og oppdra unger når en er på randen av konkurs.

Det er HELDIGVIS selvbestemt abort i dette landet, sånn at dagens kvinner får besteme over sin egen kropp. For drøyt når en gjeng med skrullete abortmotstandere skal komme her og bestemme over andres kropp og egenvilje. Ærlig talt, slike innlegg som dette gjør meg kraftig provosert!!!!!!

Skrevet

Du har tydligvis ikke arbeidet i helsevesentet...Har mange eksempler på kvinner som har tatt abort 3-4 ganger..verste tilfelle var ei som hadde tatt abort 7 ganger...

Du er ganske naiv hvis du tror at folk ikke tar abort for ingenting. Det er tross alt 14 tusen aborter årlig...ikke alle de som det har svikta prevensjon for, eller icest eller voldtekt. Flesteparten er kvinner som driter i prevensjon fordi de regner med det går bra, og når de plurselig finner ut at de er gravid er det jo bare å ta en abort og begrunner det med ditt og datt....

Skrevet

Nei, kvinner som er redde for å bli gravide trenger overhode ikke å leve alene et helt liv. Men hvis uhellet er ute vil hun være beriket med familie for alltid. Og hvis hun ikke vil det kan hun f.eks. adoptere bort barnet. Hennes tap, barnets gevinst. Og ja, det er noen som ikke kan bruke annet en kondom. Men hvorfor skulle tilfeldighetene tilsi at det er de samme kvinnene som ikke kan bruke annet en kondom som også ikke er i faste forhold der barn er ok? Jeg er målløs over alle som er godt voksne og allerede har barn som tar abort fordi det kommer en til. Jeg ønsker ikke at det skal være deres valg alene. En besluttning som går på liv og død bør ingen kvinne eller mann for den del sitte alene med. Om vennene mine forteller den hele sannhet, og at de skulle føle at de hadde noe å forsvare ovenfor meg? Vel, jeg kan ikke kjenne mine venners innerste tanker. Men jeg har kjent begge i henholdsvis 28 og 16 år. De har selv tatt det opp. Ikke en gang, ikke to ganger men gang etter gang. Jeg har kommet på en ting jeg mener vil hjelpe. Og det er bedre rettigheter for studenter som får barn. Beløpet bør økes og barnehageplass nært universiteter og høyskoler burde holde til fullt belegg.

HI

Skrevet

Selv om du er for selvbestemt abort ønsker sikkert du også å få ned aborttallet så kom med forslag. Ikke meningen å såre noen.

Mvh HI

Skrevet

JO jeg jobber faktisk i helsevesenet og de kvinenen/jentene som har tatt abort har gjort det med tungt hjerte.

Hvordan i all verden tror dere egentlig er å bære frem et barn når du vet at barnefaren aldri i verden kommer til og stille opp... du har liten famile og få personer i det hele tatt som er villige til og støtte deg.

Og hvordan blir det med økonomien når barn nr 4 melder sin annkommst??? tja da må vi jammen gå til innkjøp av nytt hus og bil. Det er faktisk en ganske stor omstilling det er faktisk ikke alle som har råd til og hoset opp en halv million fordet at de skal få et ny baby i hus.

Og på toppen av det hele står vi kvinner og sutrer over kvinneundertrykkelse...det er da pokeren meg VELDI merkelig side den størset undertrykkelsen etter min menig er at en kvinne ikke skal få lov og bestemme over egen kropp. Og hvem er de største motstanderene jo KVINNER!!!!!

Skrevet

ja abort er og blir drap desverre, skulle gjerne kaldt det noe annet for å skåne alle som bare "må". og desverre er det ofte mannen som presser det igjennom, kvinner må lære seg at noen menn er sånn. de har ikke de samme biologiske instinktene som kvinner. og de fleste jeg kjenner som har tatt abort har virkelig angra!!!! så iallefall, ikke gjør det fordi inseminatoren svikter med sin flaut lave moral, dere dreper mennskeliv uansett hvordan dere tenker/ikke tenker. dette er mennesker, uansett om de ikke har nådd uke 12 eller 20 eller hva søttern som er siste grense. jeg synes dere burde tatt dere jobb på en sykehusavdeling som utfører aborter eller blitt lenka fast til en skjerm med nessa-filmer....

Skrevet

HVor mange barn i Norge kjenner ikke faren sin da??? Det er mange...barna vokser da opp for det, man MÅ jo ikke ha en far for å bli elsket? Hva med lesbiske som får barn da? Ingen far som stiller opp der...

Når det gjelder økonomi er det det latterligste argumentet ever...I Norge får du støtteordninger i hue og i ræva...

Folk må tenke over at man kan bli gravide når man har sex...dersom de ikke bruker prevensjon og absolutt skal ha sex må de ta konsekvensen av det. Alle vet vel hvordan barn blir til????

Skrevet

ja vi kunne for eks starte med legene, hva innerst inni helvette er det som får høyt utdanna selvstendige mennsker til å utføre drap fordi dessillusjonerte unge mennsker og staten finner det for godt å kreve det. er jo rett og slett pinlig at en yrkesgruppe profiterer på drap!!!!!!!!!!!!!!

dessuten er strengere abort regler et lite signal om at man kanskje må ta et par konsekvenser, mange notoriske abortberter som ikke hadde hatt løpetid på 9 mnd iallefall........

Skrevet

Eh, til anonym der oppe, som synes så synd på de med for eksempel dårlig økonomi og bf ikke stiller opp... Hva med å slutte og pule og bruke dildoen istedet? Blir for tynt grunnlag.

Skrevet

Jeg har vært i den situasjonen hvor jeg er i ett fast forhold med faren til barnet mitt og blitt gravid pga at kondomen sprakk og jeg kan ikke bruke noe annet enn kondom pga sykt mye bivirkninger og stor fare for blodpropp .Jeg var midt oppe i ett attføringsprogram jeg hadde kjempet for å få i 10 år.som jeg allerede hadde avbrutt en gang for å få sønnen min og når jeg valgte å få han så ,mistet jeg retten til attføring og jeg hadde 0 penger .Jeg måtte kjempe med nebb og klør får og få den tilbake (når man går på attføring og blir gravid har man 0 rettigheter).

Jeg valgte abort ,fordi jeg ikke hadde noe annet valg .Samboern min følte seg overhode ikke klar for å bli far igjen og hvilken rett har jeg til å tvinge på han et barn som han ikke vil ha og det er heller ikke rettferdig overfor det barnet..(Må si det at samboen sa at uannsett hva jeg valgte så støttet han meg 100%)

Jeg hadde mistet pengene mine og det hadde ikke gått ,når vi sitter med 2,2 mill i gjeld.

Og det var bare noen av grunnene til at jeg valgte å ta abort,det var mange andre grunner også...

Så hvordan kan du sitte og dømme meg ??

Og det er mange grunner til at man velger og ta abort og det er ett veldig tøft valg å ta.

Skrevet

Det er bullshit at i norge så har man støtteordinger i hue og i ræva .Det gjelder for noen ,men ikke ALLE.

Skrevet

men sant og si skal man være glad for at folk puler ennå....verden går i mangel på barn, folk blir mindre og mindre fertile, de bruker prevensjon som ødelegger helse, sexlyst og fertiltet.

og det har alltid vært sånn at folk liker å ha sex og det skal man prise seg lykkelig for....

vi er dessillusjonerte nok som vi er allerede....

Skrevet

Huff, den historien var vond å høre. Kanskje kan vi alle lære noe av din historie. Husk samfunnet har stor kraft og det er urettferdig at man setter kvinnen i en sånn posisjon. Sender deg noen varme tanker i natten.

HI

Skrevet

Godt innlegg 0010

Det er jo faktisk merkelig at leger som har avlagt ed på at de ikke skal ta liv gjør det i hytt og gevær. Stiller meg litt tvilende til at de samme menneskene skal redde babyer som er født altfor tidlig. De er jo blitt veldig kalde til livet som tydeligvis ikke er ukrenkelig for disse. Æsj.

Skrevet

ja, til og med militære begynner å snakke om at man er personlig ansvarlig for det man utfører av feanskap, så det er mer enn pinlig at disse legene ikke skjønner at det er noe som heter ordrenekt, man må ikke være kristen for å skjønne at drap er drap uansett og det er en ordre fra kvinnen og den etterhvert temmelig tynnslitte politikeres begjær etter makt, abort er ikke og kommer aldri til å bli kvinnesak, det er noe ganske annet, uten at jeg skal utbrodere!!!!

"Blod og sirkus til folket"

Skrevet

Syns det er så merkelig når endel skariver slike ting som at "la meg få bestemme selv! Om jeg tar abort, hvordan er det din sak? Påvirker det deg?" Når du leser om drap av en treåring i Trønderlag i avisa, pvirker ikke det deg direkte, men du synes det er grusomt, urettferdig og groteskt fordet! Det blir på samme måte med abort. Jeg syns faen ikke at det er greit at noen myrder sitt uføde barn!

Og når det er snakk om å bestemme over egen kropp, hadde det bare vært din egen kropp det var snakk om, hadde det ikke vært no problem. Om det var blindtarmen eller galleblæra du skulle fjerne, greit det. Men når du tar abort, velger du for et annet menneske! Du tar fra et menneske retten til å bestemme om det skal leve eller dø! Og det har ingen mennesker rett til! Om du slår ungen din, anser jeg det som min sak jo!

Når man har sex, vet man hva det kan føre til. Selv om man pbruker prevensjon! Så tar man det valget om at man vil ha sex, må man være klar til å ta de eventuelle følgene (det være seg kjønnsykdommer, livmorhalskreft eller graviditet)! Er man ikke klar til å ta seg av et barn, er man ikke klar for sex!

Skrevet

Jeg er ikke enig i at det er min sak om noen dreper fosteret sitt, men jeg mener at samfunnet er ansvarlig for hva de tilbyr alle disse umodene sjelene, og som en del av samfunet er det alles plikt å passe litt på hverandre. Derssom en treåring vil løpe ut i veien stopper man de uansett om man er morra dems eller ikke. Og jeg anser folk som velger provosert abort for umodene enten på et moralsk nivå eller fordi de ikke er løsningsorienterte nok. Abort er en enkel løsning for samfunnet og personen som gjør dette, klart de ikke skal pakkes inn i bomull fordi de velger å ta imot et tilbud om offentlig legalisert drap. Klart de skal skjønne at abort er drap. Hvem er tjent ved at disse jentene som uasett på et eller annet nivå kommer til å slite med valgene sine, skal feie dette under teppet, med at "det var et vanskelig valg". Ja jeg håper inderlig det var vanskelig. Men jeg håper virkelig at alle legene som leker bøddel med gode offentlig finansierte lønninger engang får seg den smekken de fortjener. De er de mest ignorante sjelene i dette spillet. "det er synd på disse jentene" eller "stakkars barn som ikke er velkommen" osv. De forstår ikke at veien blir til mens man går den. De fleste av disse mødrene er normale mennsker som fint hadde klart oppgavene med et barn. Og disse gutta som rømmer og manipulerer vet at de har en pikk med funksjons dyktig sperm, om ikke annet for en liten stund. Folk lærer seg ikke å finne løsninger ved å tilby de abort. Og til alle dere som litt "høyt på strå", det er ikke noen unnskyldning at dere er under høyere utdanning og har så utrolig mye mere å tilby disse barna to år senere. Det passer ikke inn med selvbildet og imaget deres å sette en uplanlagt unge til verden før mormor og morfar har gitt dere sin velsignelse. Knaskje dere ikke arver hytta dems? Dere er så styrte av andre og deres egen mangel på innsikt at det er helt flaut.

Skrevet

Tomme tønner ramler mest, og i innleggene over her er det øredøvende ramling. Hvis dere skal være konsekvente så håper jeg dere praktiserer avholdenhet og ikke bruker prevensjon, tenk alle de barna dere ikke lar komme til verden? Heldigvis at det var mer tak i de kvinnene på seksti- og syttitallet som kjempet fram rettigheter dere nå tar for gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...