Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Til alle dere som er mot selvbestemt abort. Kan vi klare å legge hodene våre i bløt å finne på noe lurt som vil redusere aborttallet i Norge. Og kanskje gjøre abort unødvendig for flesteparten i befolkningen. Jeg har sett meg lei på at menn presser (mentalt) jenter-kvinner, til abort. Etter å ha hatt 2 venninner som har tatt abort, de angrer ikke, men de sier begge at de ville behodt hvis kjæresten hadde sagt det var ok. (Den ene giftet seg senere og fikk barn med samme mannen) Ser jeg klart at noe må gjøres. De hele toppet seg da jeg fikk høre av en kollega som hadde 3 barn at mannen ville hun skulle fjerne nr. 4 og det gjorde hun- for mannen sa han ville gå om hun ikke gjorde det. Jeg mener små spirer av mennesker har retten til liv. Hvis vi tar en liten brainstorming nå om tiltak som vil hjelpe hadde det vært supert.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Trenger dere virkelig enda en tråd? Dere har jo kuppet en hver tråd som omhandler abort på dette forumet, selv dere dere blir bedt om å ligge unna.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg vet om kvinner som har tatt abort gjentatte ganger, og er alenemødre til flere, og som angrer på at de ikke tok abort med de også! Hva med å bruke prevensjon eller iallfall angrepille? Synes angrepille er litt ekkelt også, det kan jo være spiren til et nytt liv. Har selv tatt angrepille 1 gang. Stiller seg annerledes ved voldtekt og incest, da skjønner jeg godt at folk tar abort.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 er både i mot og ikke i mot abort.. er i mot abort når man tar abort for det ikke var planlagt osv , da vil jeg se på aborten som et prevansjonsmiddel noe det ikke er og heller ikke skal brukes som.. Men blir en jente/dame utsatt for voldtekt/overgrep og blir gravid, syns jeg abort er greit for da har di faktisk ikke samtykket til samleie..
!!!! Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Som det framgår av mitt nick ønsker jeg å bidra litt til denne tråden. For det første ønsker jeg kondomauomater på alle ungdomsskoler og vidregåendeskoler samt alle bensinstasjoner. Så ønsker jeg angrepiller på de samme automatene. Liker ikke bruk av angrepiller heller men det er bedre en alternativet. Jeg ønsker meg at alle over 18 år må snakke med en sosionom og en lege før de skal ta avgjørelsen og at abort grensen senkes til 6 uke. Altså før hjerte begynner å slå.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 angrepiller rundt omkring er vel heller ingen god ide, mener jeg da.. Da er liksom ikke kondomet så viktig lenger.. For de som ikke tenker på sykdommer. Men ellers gode ideer Luthers M.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 hmm tror vi må jobbe for å senke abort grensa. Mange leger er enige så det burde ikke vært så vanskelig å fått det til. Skulle ønske at andre partier en krf hadde det på programmet sitt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Dere begynner i feil ende jenter! Det ER selvbestemt abort i dette landet. Hva med å fokusere på å opparbeide selvtilliten til kvinner. Få dem til å forstå at de faktisk ikke er totalt avhengig av mannen for å verken ta en avgjørelse om å bære frem et barn, eller klare å ta seg av det etter fødselen. Hvorfor ikke bygge nettverk hvor kvinner kan hjelpe hverandre til å støtte og lage praktiske ordninger? Hva med å opprette bokollektiv hvor kvinner i samme situasjon kan bo og hjelpe hverandre i hverdagen. Hvor de kan få kurs og oppfølging slik at de blir sterke og støttende for andre kvinner. Og ikke minst bli gode rollemodeller for barna sine? Jeg synes dere jobber tungvindt og har en lang vei å gå om dere ønsker å oppnå målet deres. Tenk alternativt og se om ikke dere kommer litt lenger. Og ja, jeg er for selvbestemt abort, men ser også at det kan gjøres mye med holdninger og kvinners selvtillit før det kanskje kommer så langt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Er dere virkelig så naive og trangsynte at dere tror at de som tar abort bruker det som et slags prevansjonsmiddel ?????Det er svært få som bruker det som prevansjonsmiddel og som som regel ligger det mye mer bak en abort enn ,det passer ikke så bra nå ..Mye mye mer... Hvorfor skal ikke kvinner få bestemme over egen kropp?Hva med de kvinnene som ikke kan bruke noe form for prevansjon? Senke abort grensa til 6 uker ?er du helt tullete ? de fleste oppdager ikke at de er gravide før de er 6 uker på vei? Det å fjerne abort /senke grensen fører jo bare til flere illegale aborter som setter kvinnens helse i fare! Lever dere på begynnelsen av 1900 tallet eller i 2008?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Mamma'n til William, det er jo ikke VI som er trangsynt... Hva mener du "ligger bak" da? Jeg kjenner flere som har tatt abort flere ganger, fordi de ikke VILLE ha et barn. Det passet ikke! Ikke oppdager at de er gravid? EH, har du hatt ubeskyttet sex, må du jo ha det i bakhodet at du kanskje er gravid. Blomster og bier og så videre? Hvem er det som ikke kan bruke prevensjon da? Det finnes jo utallige typer; p-p, pessar, kondom med el uten latex. p- sprøyte, spiral, p-stav... Den får du dra lenger ut på landet med.Hvis de mot formodning ikke kan bruke prevensjon, og ikke vil bli med barn, hvorfor i huleste har de sex da? Da får de heller kjøpe seg en dildo, og bruke fingeren.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Herregud, det handler da ikke bare om å bli presset av mannen... Hva om man blir gravid på spiral, P-sprøyter, P-piller, sprukket kondom.. Man bruker da dette for å unngå å bli gravid Har selv tatt abort tidligere, angrer ikke. Gravid i uke 37, gleder meg... Er ikke alle som ser på det som drap å ta abort så tidlig. Ærlig talt, vi lever i 2008 og har selvbestemt abort i Norge. I mange tilfeller er det faktisk bedre med abort. Er vel mange nok barn som vokser opp med for dårlige rammer i dag??? Våkn opp!! Hvilken forskjell gjør det for dere om jeg tok abort eller ikke?
!!!! Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Kjære 1531 Alle de forslagene der var kjempefine. Det er stortsett akseptert å bli alenemor, men vi må jobbe for at det skal bli enda mere ok. Tilrettelegging er alfaomega.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #14 Skrevet 22. oktober 2008 Prevensjonen i dag er meget sikker, selv har jeg tatt pillen i ca. 12 år, har aldri blitt gravid på den. Litt for mange "uheldige", tror ikke på det. Nettopp, vi lever i 2008, skulle tro vi hadde kommet lenger enn som så. Barnet blir jo maltraktert, og føler smerte når det suges ut av kroppen. Er ikke mot abort ved incest, voldtekt e.l., men ved aborter der folk "plutselig" blir gravide. Har du sex, bør du også være såpass ansvarlig at du beholder barnet dersom du blir gravid. For eksempel ved sprekk i kondomet, som er mindre sikkert enn for eksempel pillen.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 Mange blir dessverre presset av en mann, bare se på vår egen beholdebarnet debatt på bim. Jeg syntes det er flott at du ikke angrer. Jeg har kun empati med de som har vært stillt ovenfor et så vanskelig valg. Og ja vi har selvbestemt abort, og det vil i allefall jeg ha slutt på. Jeg mener barn har rett til å bli født. Også ditt barn. Hva kunne samfunnet eller dine nærmeste gjort for deg slik at du hadde beholdt?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #16 Skrevet 22. oktober 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/138641423 LES OG GRÅT
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #17 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg valgte å beholde til tross for far, dessverre er ennå stigmaet stort. Men hver gang jeg ser på ham blir jeg kvalm ved tanken på far som var for avlivning. Tror det vil hjelpe etterhvert som det blir vanligere med enslig adopsjon. Da tror jeg stigmaet slipper.
Guttemamma75 Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 Om man er for eller i mot abort er det vel ingen som seriøst tenker at man noen gang kommer til å gå bort i fra selvbestemt abort?? Og kan ikke skjønne at noen kan ønske det???? Vil vi virkelig tilbake til strikkepinner og kloke koner? Dere er vel ikke så naive at dere tror at det ikke forekommer aborter i land der selvbestemt abort er ulovlig?? I alle slike land finnes det et illegalt marked hvor man kan få abort under tvilsomme hygieniske forhold uten medisinsk oppfølging eller kvalifisert personell... Nei, om man mener abort er feil så får man heller jobbe med holdningene til folk og gjøre det mer akseptert å bære fram barn selv om man er i en vanskelig situasjon..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #19 Skrevet 22. oktober 2008 Så vidt jeg skjønner på mange her er dem de helst vil til livs de som bruker abort som prevensjon og gjør det mange ganger. Men jeg må jo si at er det noen som bør få fortsette å abortere, så er det jo disse. De er jo tydeligvis helt oppegående og bør kanskje ikke ha barn. Det er faktisk mange tilfeller hvor det er bedre å slippe å bli født.
!!!! Skrevet 22. oktober 2008 #20 Skrevet 22. oktober 2008 For det første er ikke det å være mot selvbestemt abort det samme som å være 100 prosent mot abort. Jeg kan absolutt se tilfeller abort for meg både hadde vært viktig og riktig. F.eks incest, svært ung alder, der morshelse vil lide overlast. For det andre tror jeg det er få som ikke kan gjøre et barnsliv bedre en det å ikke være født.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #21 Skrevet 22. oktober 2008 Vel, ei venninne av meg har blitt "uønsket" gravid 3 ganger med spriral... Hun hadde da 2 fra før.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #22 Skrevet 22. oktober 2008 Og dessuten blir ikke alle gravid på pillen, men noen gjør faktisk det..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #24 Skrevet 22. oktober 2008 Lurer altid litt på folk som sier at det er bedre om barna deres ikke blir født når de har muligheten til å adoptere bort. Sikkert ikke mange som ikke i det minste kan gjøre det for babyen sin. Men det virker som om adopsjon har gått helt av mote nå.
malingus Skrevet 22. oktober 2008 #25 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg signerer bare Luthers Kjære Katharina! Ingenting mer å tilføye for øyeblikket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå