Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #26 Skrevet 20. oktober 2008 Joda, den har vært planlagt siden forrige jul. Svigermor tripper etter å være vertinne, så i år skal vi dit. Ulempe; stygg mat, siden dama ikke kan lage mat om det så sto om livet. Fordel; ungene sover over, så vi drar hjem som barnløse og kan nyte 1.juledag i fred og ro, hihi;-) Man må ta det gode ved det onde, eller noe sånt.
Koseklompen Skrevet 20. oktober 2008 #27 Skrevet 20. oktober 2008 I år og alle årene fremover skal vi være hos mine foreldre og søsken og feire jul. I å med de har en stor gård å ta vare på, så kommer de seg ikke bort julaften. De har avløser som jobber for de til faste tider/helger, men de gir avløseren fri julen. Så det blir til at vi reiser opp til de julen. Vi gleder oss kjempemasse, er alltid koselig hos de og en føler seg alltid velkommen og tatt vare på. De har og en kjempestor eiendom med skog og store jorder hvor stefaren min har laget istand akebakke, evt hoppbakke og snowboardløype. I ene kroken i skogen har de laget til en sittegruppe i sirkel og bålplass i midten, der har vi grillet mange ganger, sommer, høst, vår og vinter. Alltid like koselig Tuppa storkoser seg sammens med de og er knyttet til de. Søsknene mine er 11, 9 og yngste blir 7 på samme dagen som tuppa blir 3 år. Hun er sterkt knyttet til de og de er en skikkelig rampegjeng når de kommer sammen Kan ikke si mange ganger nok hvor vi gleder oss til å feire jul med familien vår som vi er så glade i.
pandabjørn Skrevet 21. oktober 2008 #28 Skrevet 21. oktober 2008 Her blir det 4 jula hos oss på rad og slik blir det nok alle år fremover....synes det er veldig kjekt å ha jula hjemme siden vi har 2 små barn.......de får jo så masse pakker av mine foreldre + fra tanter/onkler osv... vi liker oss godt her hjemme også, det er mannen min som står for maten og min mamma lager riskrem kunne ikke falle meg inn å feire jul med svigerforeldrene m/3 av søkna til min mann (alle 3 er single) for det første så har mine svigerforeldre en kjellerleilighet med 2 soverom og de bor på rundt 50 kvm skulle vi liksom vært der alle 9 stk så hadde jeg nok fått klaus, ikke er det soveplass til oss heller bare til søskna til mannen... synes 6 stk her hjemme er akkurat passe
Sivalur Skrevet 21. oktober 2008 #29 Skrevet 21. oktober 2008 Turbotuppa: kan jeg få ta med mann og barn og komme og feire jul sammen med dere??? Det hørtes da bare helt utrolig idyllisk og koselig ut!!!!!!! Skjønner veldig godt at du gleder deg! For vår del blir det vel jul hos svigers i år, var hos min familie i fjor. Neste år tror jeg det er på tide å begynne med egne tradisjoner hjemme, så da får de som vil komme dit eventuelt. Men det er jo et år til enda da, hehe.
Blåmandag¤ Skrevet 21. oktober 2008 #30 Skrevet 21. oktober 2008 Vi skal være hos oss. Vi pleier det, det blir litt mye stress å være hos mamma eller hos svigers. Faren til eldste kommer hit, og det gjør også mamma med samboer. Som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå