Gå til innhold

Kaffe i barnehagen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med barn 1-3 år og har gjort det i mange år som både dagmamma og i barnehage.

Når jeg leste dette innlegget tenker jeg litt tilbake på et barn jeg hadde for noen år siden. hun var litt over 3 år den gang.

Ho var veldig opptatt av kaffe og lekte at ho drakk kaffe hele tiden.

(Hadde aldri smakt det men mamma og pappa drakk det jo)

 

SÅ en dag lekte vi at vi hadde kaffeselskap, hadde et slikt plastikk leke service med kaffekopper som de fikk drikke vann fra.

 

Så når moren kom og hentet fortalte ho jo stolt at ho hadde drukket kaffe. :-)

 

Greit karnsje at jeg kjente moren godt og ho aldri ville tro at jeg hadde gitt ordentlig kaffe til barnet hennes.

Drikker ikke kaffe sel engang.

 

Men poenget mitt bare for at barnet sier hun har drukket kaffe betyr det ikke at hun faktisk har gjort det.

Barn kan blande lek og virkelighet til tider.

 

Men er ikke verre en at du spør de ansatte.

Og gir de kaffe så bare si at du helst ser at din datter ikke får smake dette.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri gitt barna mine kaffe. Kaffe er ganske sterkt for magen for enkelte, jeg får ofte vondt i magen av bare en halv kopp, så jeg lurer egentlig på hva som feiler foreldre som gir barna sine kaffe.

Trodde ikke barn hadde godt av koffein.

Skrevet

Det er ingen foreldre som gir barna kaffe. Men hvis et barn spør om å få smake så får de det. De drikker ikke kaffe, men de har fått smake.

Etter å ha fått smake en gang er det ikke så magisk lenger.

 

 

Skrevet

"Det er ingen foreldre som gir barna kaffe.." Hvordan vet du det?

Stesønnen min bruker tydeligvis å få kaffe av mora, og han har adhd også.

Skrevet

Nå snakket vi om i barnehagen da. At noen ellers gjør det kan godt være. Men i barnehagen har ungen garantert bare fått "smake".

Skrevet

Jeg hadde nok også tatt det opp med personalet, hva er vitsen med å la de smake på kaffe liksom?

Må da være opp til foreldrene om de vil la barna smake, og ikke noen som jobber i en barnehage.

Skrevet

Ingen vits, men det høres ganske så hysterisk ut.

 

Men enig bedre å ta det opp med personalet enn å lage en stor sak utav det. Skal ikke se bort i fra at det hele bare er tull heller.

 

Ungene har kanskje bare lekt at de lagde kaffe.

Skrevet

Men cola, det kan man gi ungene... Er jo fullt av koffein det også... og mindre sunnt enn kaffe, for enten er det masse sukker i, eller enda verre, fullt av sukkererstatning som er helseskadelig.

Skrevet

Enig med siste anonym her.. cola er jo like ille, om ikke verre pga sukkernivået!

Hvis ungen min masa om å få smake kaffe, så jeg jeg gitt han/henne en slurk.. for det smaker ikke godt, og det spørsmålet hadde neppe kommet igjen.. men jeg ville jo selvfølgelig ikke putta masse melk oppi osv, for at barnet SKAL like det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...