Gå til innhold

Kaffe i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5 år fortalte meg i går at hun hade fått smakt kaffe av de voksne i barnehagen!! Det var nesten en halv kopp, hun synes det er godt med kaffe, det vet jeg, men uansett synes jeg ikke det er helt riktig av de i barnehagen å gi barna kaffe... Det var flere som fikk smake og det skjer visstnok ganske ofte. Noen andre som har vært borte i noe lignende?? Hva gjøre? Det er jo ikke farlig men tenker de kan få vondt i magen, det er jo litt unødvendig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her ble det virkelig satt noe viktig på dagsorden...

Skrevet

Mulig hun fikk en slurk og at resten var skrøne og ønsketenkning? Barn sier mye rart.

Skrevet

Jeg synes du skal ta det opp med oppvekstutvalget i kommunen du bor i.

I morgen den dag.

Skrevet

Jeg syns du skal spørre de som jobber i bhg!

Man SKAL si fra om både positive og negative ting, det er KUN da de kan forbedre seg!

Si at du ikke vil at hun skal smake dette mer.

Kaffi er ikke bra for voksne en gang, så hvorfor i all verden skal barn smake det????

Skrevet

Ha-ha, enten er det en spøk, anonym 23.08 eller så er du skikkelig bitch og ute av stand til å kommunisere. Hva med å henvedne seg til barnehagen først før du blåser saken ut av proporsjoner??? Djeeezzz.

Skrevet

Lillemor her drikker det. Kaffe med masse melk. Ser hun noen voksne i barnehagen drikker dette plager hun livet av dem dersom hun ikke får smake. Kaaaaaaaaaaaaaaafe.. vell ha kaaaaaaaaaaaaaaafe:) Ganske irriterende etter en stund kan jeg tenke meg. Blir jo en liten slurk eller så i uken, og det bryr jeg meg ikke nevneverdig over.

Liker du det ikke, så si fra til personalet så gjør de det neppe igjen:)

Skrevet

Til anonym 23:14

Jeg finner ikke ord for å beskrive hva jeg tenker om at du faktisk TVILTE på om det var en spøk eller ikke. Hodet mitt er faktisk i kraftig "ristemodus" ennå.

Skrevet

Jøje meg. Var dette noe å ta opp da. Det er jammen ikke lett å jobbe i barnehage i dag. Dette må du ikke ta opp..... Herregud, har det klikka for Hi eller.

Skrevet

Jøss, finner du ikke ord??? Hva med norskkurs for innvandrere eller noe slikt da. Må jo få utvidet det vokabularet ditt litt kjapt!!!! Ordbok, hørt om det? Lese mer og utvide horisonten / ordforrådet??? :D

Skrevet

Jeg finner heller ikke ord. Bortsett fra stakkars barnehageansatte og en hel haug med hysteriske foreldre.

Skrevet

Ser at dette er et forum for analfabeter. Tipper jeg snur i døra, jeg...

Skrevet

Kaffe gir utslag på dopingtester bl.a. Så ikke kom her å si at det er greit for barn å drikke dette. Det kan være gift for kroppen.

Skrevet

Greit det. Men dette vet barnehagepersonalet også. De har helt sikkert ikke gitt jenta de store mengder!

Skrevet

SPiller ingen rolle. Gir du barna dine øl eller sprit selv om du vet at en slurk ikke har noe effekt?

Skrevet

Ærlig talt, vi har da vel ikke SÅ lite å bekymre oss for at vi trenger å lage kela av noen munner kaffe?

Men gjentar det seg kan du jo ta det opp med de ansatte..

Skrevet

Jeg sier bare at stakkars barnehagepersonell som skal forholde seg til hysteriske foreldre. Hold dem hjemme hvis dere er så hysteriske!

Skrevet

Noen er opptatt av at barna skal spise opp skorpene i barnehagen eller at de har nok klær på ute, eller de ikke sover etter et visst klokkeslett.

At foreldre ikke liker at de ansatte gjir barna kaffe, bør ABSOLUTT tas opp med personalet, som alt annet man er misfornøyd med. Dette vil nok også alle bhg-ansatte sette pris på- hvis ikke kan de ikke forbedre seg.

Skrevet

Gi dere a! Kaffe er på ingen måte farlig! Hadde jentungen drukket en kanne om dagen, ville jeg reagert - men kaffe er jo ikke farlig og kan ikke sammenlignes med hverken øl eller sprit! Hvor gamle er dere a? Det er en myte at kaffe er farlig - inneholder mange fine antioksidanter og kan finfint drikkes av både store og små! Voks opp!

Skrevet

Man kan ikke ta opp alt man er misfornøyd med hvis det er filleting. Da må man ha barnet hjemme og kontrollere alt som skjer selv.

Skrevet

For noen er ikke kaffe en filleting. Jeg ville ikke likt at mine barn drakk kaffe. Det kan vel sammenlignes med at noen foreldre ikke vil at barna skal være med barnehagen i kirken før jul og høre om gud og jesus..... Det skal respekteres.

Skrevet

Men du over må innrømme at det er jammen ikke lett å være førskolelærer i dag? Ja, de fortjener høyere lønn.

Skrevet

Det er en HELT annen diskusjon. Her diskuteres det hva vi som foreldre ønsker at barna våre skal oppleve/ikke oppleve når vi overlater livet deres til andre mennesker. Vi har da fremdeles noe å si når det gjelder barna våre, selv om de går i barnehage???

Skrevet

Ja, men jeg må få mene at det er tullete!

Skrevet

Du må mene hva du vil for min del, men syns likevel at vi må få gi beskjed til de som passer barna våre hver dag om hvordan vi vil ha det uten at andre skal håne det. Det som betyr mye for noen, betyr lite og ingenting for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...