Gå til innhold

Blødninger tidlig i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for noen dager siden bekreftet at jeg er gravid. Ca 5 uker på vei,så rimelig fersk.

Men det er noe som bekymrer meg fryktelig.

De to siste gangene jeg har vært på toalettet i dag har det kommet lyse lyse rødt på toalettpapiret. Det er ikke i nærheten av mye,og det er ikke rødt. Det er så vidt jeg så det.

Hva kan dette være?

Hilsen bekymret jente

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vere at nokon små blodårer sprekk og det viser seg som lyserødt på papiret, ikkje uvanlig. Sjølv hadde eg blødningar i 4 veker (7-11), nokon dagar med mykje og nokon slik du beskriv det. viste seg at eg hadde lettblødande livmorhals. Er no 24 veker og alt er fint, men ser sjølvsagt alltid etter spor på blod :)

Skrevet

Du aner ikke hvor lettet jeg ble over dette svaret! Tusen takk! :)

Som sagt,så kan det ikke kalles en blødning engang,var så vidt jeg så det liksom:) Men man blir jo bekymret da!

Men jeg slår meg til ro med at alt er i orden.

Tusen takk:)

Skrevet

Idag tidlig når var var en tur på do kom det faktisk blod på papiret. :s

Uff,føler meg helt hjelpesløs,hva kan jeg gjøre liksom.

Skrevet

jeg blødde mangen ganger i 1. svangerskap og 1 gang i dette:)

fikk vite at det var helt vanlig :)

Skrevet

Jeg blødde også flere ganger da jeg var 5-7/8 uker på vei. Jeg syntes det var skikkelig ekkelt. Har et barn fra før og da opplevde jeg aldri noen blødninger under graviditeten. Blødning tidlig i svangerskapet er visst ikke uvanlig. Men jeg anbefaler deg å ta kontakt med lege hvis du er urolig. Selv fikk jeg komme til tidlig ultralyd, og det var fantastisk å se at det var liv i magen. Jeg var faktisk helt sikker på at jeg hadde abortert.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er som sagt ikke mer enn 4 uker og 6 dager gravid. Og skulle jo da hatt mensen denne uken.

Nå har jeg da fått mensen,kjenner igjen følelsen i magen. Men blør ikke ikke halvparten så mye som ved vanlig mens.

Heller ingen smerter.

Ringte legevakten,men det gjordet meg ikke mindre nervøs. Hun sa at det var enten spontan ab. eller vanlig blødning. Jeg fikk beskjed om å legge meg ned på venstre side,drikke mye væske og vente. Thats it.

Hvor lenge skal jeg ligge sånn da? :(

Skrevet

Blør du i dag også? Sm tidligere sagt her er det noen som blør litt, og det er normalt. Men umulig å si om det er normalt eller en begynnende spontan abort i ditt tilfelle. Venstre side?hmm, hørtes rart ut....

Om du er veldig bekymret ville jeg reist til fastlegen og bedt om en hcg blodprøve i dag og en ny om 3- 4 dager, dette for å sjekke om hcg nivået ditt er stigende..... Om det er stigende er nok at foreløpig bra:)

Lykke til

Klem

Skrevet

Syns det kan være lurt av deg å be om den blodprøven jeg, så blir du kanskje beroliget om den er fin:)

Skrevet

Da er jeg blitt sykemeldt ut uken. Har også fått beskjed av legen,over tlf :s at jeg mest sannsynlig får en S.A. Så her sitter jeg,aner ikke hva jeg skal tru eller forvente.

Skrevet

Hei! Ville bare si at jeg blødde 3-4 ganger forrige svangerskap og HVER gang jeg kom på legevakta eller var i kontakt med legen fikk jeg beskjed om at det nok var en spontanabort på gang... Det endte riktig nok i en MA 2-3 uker senere. Men tror de fleste leger bare sier det... Lykke til!

Skrevet

MA er missed abortion...

Er ikke helt sikker, men er da fosteret dør uten at man blør det ut.

Man må få utskraping for å få ut fosteret.

Skrevet

Såpass ja. Uff,mye man skal være redd for ja.

Noen som vet hvor lang tid det tar før en S.A "setter" i gang?

Skrevet

spurte du ikke legen din om å ta hcg blodprøve? En nå og en igjen om 3-4 dager...

Skrevet

Nei vet du hva,det glemte jeg helt. Han ba meg bare være hjemme,slappe av å se det ann :s

Skrevet

Om du fortsatt er bekymret syns jeg ikke du skal finne deg i et tlfsvar fra legen din, jeg hadde ringt i morgen kl 8 å bedt om å snakke med han evnt få hastetime samme dag og forklart for han at du evnt ønsker ta 2 hcg blodprøver med 3-4 dagers mellomrom for å sjekke om hcg er stigende eller fallende.

Lykke til

Skrevet

Ja,jeg skal gjøre det i morgen tidlig.

Men er det no svar på hvor lang tid det kan ta før en S.A setter i gang?

Skrevet

Jeg hadde en SA for noen uker siden, etter noen dager med lyyyserosa på dopapiret, så jeg skjønner godt du er bekymret!

Da jeg var inne hos legen (jeg begynte å blø ordentlig en søndag - fikk legetime mandag) tok jeg en urinprøve der. Svaret på den var at hcg-nivået var så lavt at det helt sikkert var en SA.

Det går altså veldig fort ned igjen!

Har du smerter? Dette trenger jo ikke være en SA selv om du blør mye! En venninne av meg blødde veldig veldig mye og var helt sikker på at hun mistet, men det var ingeting i veien med fosteret! :)

Lykke til, Kinemor85! :)

Skrevet

Jeg har ingen smerter i det hele tatt. Og har blødd siden i går.

Kvalm på kvledstid og tisser ca 4 ganger i timen :P

Tusen takk! :) Jeg håper,men vil liksom ikke håpe helt hvis du skjøner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...