Gå til innhold

Vekt økning...??? Hvor mye før og nå????


2 jenter, snart en gutt..

Anbefalte innlegg

Starta på 53 kg, er nå 28 uker på vei og 56 kg, dvs 3 kg opp.. La bare på meg 5 kg med førstemann (tok av 10 kg i ettertid), men da var jeg veldig aktiv i hele svangerskapet. Er nå hjemmeværenede, sykemeldt med bekkenløsning og rekner med at det blir noe mere enn 5 kg denne gangen ja.. Men skal for all del ikke klage, de sier jo at 12 kg er normalt å legge på seg så har noen kg opp igjen der til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint innspel frå ho som ikkje veier seg. Eg trur og vi fokuserer alt for mykje på vekta. Eg gjer det sjølv. I følgje legen min er det veldig mykje som er normalt, det kjem an på kva kropp du har frå før og sjølvsagt spelar det ei rolle om ein et sånn nokonlunde sunt, akkurat som elles. Sjølv legg eg ikkje på meg i det heile i svangerskapa, men lege og jordmor stussar ikkje over det i det heile, så lenge magen veks og alt elles ser greitt ut. men det er klart, flatar måla ut er det grunn til å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere kan være irritert for å ha gått opp 5-8 kg!?!

Det er da ikke meningen at man skal slanke seg når man er gravid!!!

Husk at det dere bærer på er ca 3 kg nå. Baby, morkake og fostervann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 30. 4-5 kg opp. Hadde mer enn nok å ta av i utgangspunktet og magen er STOR, så junior får vel det han skal ha.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd for å se at det meste er normalt :)

Jeg veide 53 før og 65 i går (29 uker i dag). Altså 12 kg. Synes det er mye, men legen sa at når jeg ikke legger på meg ellers (har bare lagt på meg på magen og puppene), så er det fordi kroppen har behov for det. Tenker uansett at det viktigste er å spise normalt å kose seg av og til :)

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starta på 78kg, og er nå oppi 86kg.. 31 uker på vei..

Forrige gang var jeg 62kg, og la på meg 30kg!! Har sliti litt med å gå ned, men det ser mer lovende ut denna gangen :) Kan trøste meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...