Gå til innhold

Vekt økning...??? Hvor mye før og nå????


2 jenter, snart en gutt..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg startet på 60kg og er 70kg nå har 8 uker igjen... Var redd for å legge på meg mye og få vanskeligheter etter fødselen. Men hvis man "tar bort" magen har jeg jo ikke lagt på meg noen ting... Syns det er veldig greit at veien tilbake ikke blir så lang. Spiser akkurat det jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Man "skal" visst minst legge på seg 12 kg.. Min mor la bare på seg 9 kg, mens min beste vennine som veiede 50 kg før svangerskapet la på seg 28kg... Så det varierer veldig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

startet på 86 og er 99 nå! mitt mål er å ikke gå opp mer en ca 20 denne gangen. gikk opp over 30 sist! så 13 kg er ikke verst, men kiloene kommer snikende på slutten, klarte å gå ned alt forrige gang så d skal jeg gjøre denne gangen + litt til er planen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starta på 62 kg og er nå oppe i 69. La på meg 12 kg totalt da jeg var gravid med nr 1, og 10 av de var borte da vi kom hjem fra sykehuset, så jeg stresser ikke. Er 27 uker på vei nå og faktisk 2 kg lettere enn da jeg var så langt på vei med nr 1 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jenter plager oss selv alt for mye med disse vektgreierne! Jeg tipper jeg har lagt på meg 10-12 kg til nå, er 30 uker på vei... Men hva betyr det egenlig, så lenge alt er normalt?! Jeg spurte legen min om det virkelig er nødvendig i veie seg, å da sa han nei. Så jeg har ikke veid meg siden uke 12, kanskje...

Har faktisk ikke badevekt hjemme, og kommer heller aldri til å skaffe meg det. Merker at jeg har gått opp i vekt ved at klærne strammer, å da er det bare å trimme mer, og kutte ned på det usunne...

 

Mener ikke å være belærende, men vet av erfaring hvor oppslukende det kan være å tenke på det der med vekta... Føler meg generelt ok med de ekstra kiloene graviditeten fører med seg, men innimellom er det selvsagt ikke fult så hyggelig... Da tror jeg at jeg hadde blitt nuts dersom jeg hadde hatt noen form for målestokk, som sa meg at 12 kg er nok gjennom hele graviditeten.

 

Jeg er ei heilt normal jente, med celullitter både her og der, og strekkmerker får jeg sikkert også.. Mulig jeg ikke blir noen sexbombe noen gang, men forhåpentligvis blir jeg mamma - noe som ikke kan måle seg med noe som helst annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. trenger man ikke veie seg på kontroller? :) Jeg er snart 29 uker på vei, og opp 7 kilo. Dvs jeg har lagt på meg 7 kg på ca 5 mnd, for det var da jeg veide meg første gangen på kontroll, og det er igrunn ikke såå ille.. Spis normalt, og tren moderat. De ekstra kiloene som kommer kan vi jo ikke gjøre noe med med det første uansett :D Og som det er sagt ovenfor her, forsvinner jo mange av kiloene rett etter fødsel.. Har dere fått stor mage da jenter? ;p Min vokser så sent.. akk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er i uke 27. starta på 81kg nå veier jeg 85kg. så har gått opp 4kg. fornøyd med det. virker som jeg har gått ned i resten av kroppen og at det er magen som har fått de kiloene liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27+4. Veide 78.5 den dagen jeg fant ut at jeg var gravid og veier 85.5 i dag, dvs opp 7 kilo. Noen sier at man legger på seg mest i uke 18 til 24, mens andre sier etter uke 32, men utifra de jeg kjenner så varierer dette veldig. Så lenge jeg holder meg på max 15 totalt, så skal jeg ikke klage.

Syntes 7 kg selv er litt mye, men kan ikke si at jeg har gjort så mye med det heller, trener ikke og må nok innrømme at jeg spiser altfor mye søtsaker! Mannen min jobber i treningsstudio og mener at jeg bør trene for at fødsel og tiden etterpå skal bli bedre (han har heldigvis ikke klaget på vekta mi), men føler at jeg ikke har den ekstra energien som trengs for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på ca 68, og veier nå rundt 75... så opp 7kg og er 26+5 idag. Sist var jeg 78kg i uke 28, og endte opp på 81 da jeg fødte i uke 36. Var 65kg 3mnd etter fødsel med å amme og gå tur på 1 1/2 time hver dag, og etter 6mnd var jeg 62kg. Men så kom de jo gradvis på igjen til neste graviditet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet vel på 66-67, og har vel nå gått opp ca 10-12 kg tenker jeg. Sist jeg sjekket hadde jeg gått opp ca. 8-9 kg, men jeg bruker fortsatt de vanlige buksene mine, så de har nok fordelt seg nokså jevnt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 77,5 før jeg ble gravid. Nå er jeg 30 uker og 94,5 kg. 17 kg det!Jaja. Gikk opp ca. 20 kg sist og det ser ut som det blir godt over det denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på 63, er 71,6 nå, er 31 uker i dag. Så opp 8,6 kg, er vel ok det, men begynner å føle meg litt stor nå, ser det på dobbelthaken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29 i morgen. Startet på 53kg-62kg nå. Synes det er helt ok jeg. Føler meg helt fin og har ike fått mye "overflødig". Uansett betyr vekta svært lite for meg nå. Det viktigste er at alt er bra med babyen. trimmer det jeg orker og spiser akkurat passe, mer kan man jo ikke gjøre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...