Gå til innhold

Hva er dere utdannet som og hva jobber dere med? Sykemeldt?


@nneliten

Anbefalte innlegg

Hei!

Er utdannet frisør,- og er sykmeldt 100 %. Sliter med ekstrem sv.skaps kvalme, og er hypersensitiv på lukter om dagen....Kaster ikke opp så mye nå lenger, men kvalmen er nesten konstant. Er 16+3 .

Savner jobben, så håper at jeg blir bra snart......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er utdannet vernepleier og jobber med poliklinisk behandling av personer med rusproblemer.

Er 40% sykemeldt da jeg er trøtt og sliten... Synes dagene nå passer bra for meg og min familie - har overskudd til lillegutt på to år.

Har i tillegg en mann som er selvstendig og som jobber mye, samtidig som vi bygger hus!!!! Blir godt å bo seg inn i nytt hus med ny baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Er utdanna førskulelærar og jobbar som ped.ledar på småbarnsavd (14+4)!

 

Jobbar fortsatt 100%, men vurdera å sjukmelde meg 20%. Hadde våre godt me en dag fri i veka for å få samle litt ekstra energi, og vil no veldi gjerne holde ut og jobbe så lenge som mulig:) Men de er slitsomt!! Er 18+3:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sosionom og jobber i Bufetat. Er 17 uker på vei og har vært 50% sykemeldt siden uke 13. Er en av de heldige med tidlig bekkenløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet vernepleier, jobber på småbarnsavd. i barnehage. Har vært sykemeldt først 50% i en mnd, men er nå 100% sykmeldt pga bekkenløsning. Utrolig kjedelig å gå hjemme hele uken, men kunne ikke gjøre pliktene mine på jobb pga smerter så da ble det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også førskolelærer, og jobber som ped leder på småbarnsavdeling. Jeg skal ta opp 4 eksamener i desember (var sykemeldt til fjorårets eksamener da min bror døde veldig brått den 18.nov...) i tillegg til at jeg skal jobbe, så kommer til å bli en heftig måned. Håper bare at jeg ikke kommer til å slite meg helt ut. Barnehagen gir meg lønnet permisjon til hver eksamen (fri eksamensdagen + to lesedager) men er jo fremdeles veldig mye å gjøre både med hensyn til jobb, lesing og takling av ettårsdagen til min brors bortgang.

Har slitt litt med tidlig bekkenløsning og en muskelknute i setemuskelen, men etter å ha gått til fysio i 6 uker føler jeg meg nå som et nytt menneske!!! Så dere som sliter med tidlige bekkenplager: kom dere til fysioterapaut så fort som mulig!!!!

 

Jeg elsker jobben min og håper jeg kan jobbe fullt fram til permisjon, selv om dette nok kommer til å holde hardt. Er forresten 19+5 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har allmennutdannelse og 2år kunstutd. bak meg, og jobber nå som assistent i bhg. Har vært hjemmeværende i 2år inntil nylig, så det har vært ganske tungt å gå 100% den første tiden. Har begynt å kjenne bekkenet for fullt de siste par ukene, så skal ta rådet ditt "Gravide!! :)" og få meg fysio time.

 

Når det er sagt digger jeg jobben min, og skal fortsette på Førskolelærer utd når permisjonstiden er over. (Ble "presset" til å avbryte studier pga terminen er midt i praksisen - møkkaskole!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg jobber 4-5 dager i uken på en Rimi-butikk. Ganske tungt, har fått tidlig bekkenproblemer. Sjefen min ble dritsur når jeg kom tilbake fra legen med papir om tilrettelegging av arbeid (bare sitte i kassen og løfte minst mulig) . Men nå har jeg fått nye vakter som gjør at jeg kan sitte i kassen. Selv om det er litt kjipt å jobbe tre kvelder i uka....

Har jobbet der i snart tre år, og er driiitlei. Tror jeg skal finne meg ny jobb etter permisjonen.

Men har omtrent ingen plager med bekkenet for tiden, så det funker:)

Ellers har jeg vært ganske så kvalm, men har ikke vært borte fra jobb en eneste dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg er utdannet omsorgsarbeider og jobber i eldre omsorgen, pleie og omsorg. Jeg har jobbet fullt fram til nå men nå er arbeidsoppgavene for tøffe - er derfor aktivt sykemeldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber og som elektrikker. Jeg jobber 20% å da er det tilrettelagt for meg. Får ikke jobbe med strøm eller i gardintrapper og i høyden, så er stort sett papirarbeid jeg gjør. Får Svangesskapspenger for de resterende 80% av NAV. Det er for gravide der ikke arbeidsgiver kan tilrettelgge arbeidet for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier student med jobb på sykehjem utenom. Har ikke hatt en eneste fraværsdag på jobben til nå til tross for ekstrem kvalme og oppkast,men ble nå sykemeldt 100% pga bekkenplager i uke 30.

Planen er å gå til eksamen som er tre uker før termin,etter den tar jeg ut permisjon ;o) Håper jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykepleier, jobber på intensiv avdeling. Er nå sykemeldt frem til permisjon pga av hyppige, kraftige kynnere og bekkenløsning.

Har to meget aktive gutter på 3 og 4 år som holder meg i vigør morgen til kveld...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier her også. Jobber på sykehjem. Er sykemeldt 40%, og synes det fungerer veldig bra. Da har jeg overskudd de dagene jeg er på jobb, så blir det å lade opp på fridagene :0) Trøtt, lite søvn om natta og generelt sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjelpepleier her. jobber ca 100% med ekstravakter i botjenesten. jobber 6 av 7 dager ofte. har aldri vært friskere enn nå. :) er 27 uker + 2 :-D

sover masse på fridager, d er jobben som gir meg energi og holder meg oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig fra mars-klubben, men har termin rett før månedskifte så kan jo hende det blir en aprilbaby:)

 

er nå 33 uker på vei og er 60% sykemeldt pga at jeg blir så fort svimmel! er også begynt å bli veldig kvalm og svimmel av farge/permanent lukt og sterkt lys.. og nå sliter jeg masse med ryggen!!

ont når jeg sitter,står,går og når jeg ligger,

så vurderer 100% sykemelding den siste tiden nå..

 

er foresten Frisør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet Dyrepleier, jobber på en dyreklinikk. Har termin 3,april.

Er aktivt sykemeldt pga mye plager med bekkenløsning. Dette er dvangerskap nr to. Hadde ingen problemer forrige gang. Da jobbet jeg til jeg fødte 3 uker +1 dag før ul-terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer og har en liten tredjeklasse. Har en sønn fra før som er 19 mnd så det er mitt andre svangerskap. Jobbet 100% fram til 10 januar. Er 40%sm og litt dårligsamvittighet, men trenger virkelig de to dagene og mer til. Det er ikke en uke enda hvor jeg har vært på jobb mer enn to dager etter 40%sm. Sykt barn som smitter meg og mannen. Slik er det første året med liten gutt i bhg har jeg skjønt. I tillegg skal det leveres i bhg før jobb og det blir endel løft selv om jeg egentlig ikke skal løfte, man må jo bare...........Skal til legen om tre dager og vi får se hva han sier men jeg tror at jeg vil bli sm i større prosent, vondt i magen oppkastm diare og generellt sliten. Går til kiropraktor hver 4 uke for låsning i rygg og bekken, har gjort det hele svangerskapet. Er i det hele tatt litt lei å være syk og sliten, har vært det helt siden 2juledag. Bra det blir lysere utendørs, så man kan glede seg til varmere og lysere tider. Har termin 16april, kjennes lenge til men det er vel strengt tatt ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...