Gå til innhold

Hva er dere utdannet som og hva jobber dere med? Sykemeldt?


@nneliten

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet lærer, men jobber som pedagogisk leder i barnehage. Trivdes ikke i skolen, men elsker ped.lederjobben!

 

Jeg 20 % sykemeldt, og er hjemme en dag i uken.

Venter nummer 3 og er egentlig lite plaget, annet enn at jeg er fryktelig trøtt og sliten... Har to gutter fra før, en som blir 2 i januar, og en som blir 4 i april. Får på en måte dårlig samvittighet for sykemeldingen, siden jeg ikke har noe fysisk vondt. Jeg vet jo likevel at jeg trenger det, og legen ville egentlig sykemelde meg fullt en tid... Uff...Hadde sikkert hatt godt av minst en fridag til i uken, men er som sagt veldig glad i jobben min, så skal prøve å jobbe 80 % så lenge som mulig i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også som ped.leder og er 50% sykemeldt. Bekkenløsning! Men er dessverre blitt mer borte pga sykt barn(som har første år i barnehage og hittil har hatt en sykdomshøst...) Har nå hodepine og må være hjemme og ta det med ro. Veldig lite tilfredstillende å være på jobb så lite, føler at man er veldig lite tilstede og får gjort lite, huff og huff. Du er heldig hvis du klarer å jobbe 80 en god stund, men ikke press deg selv for hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykepleier. Jobber 100% på sykehjem og det går fremdeles fint. Er nå 15-6 gravid, og har kynnere innimellom. Har kjent ved en anledning at det har gått over i kraftige kramper med smerter. Men legen sa det ikke var farlig, bare kroppens måte å si ifra på at man måtte roe ned. Fikk tilbudet om 1 ukes sykemelding, men følte meg for frisk rett og slett. Håper jeg kan fortsette i jobben lengst mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier og jobber ved et sykehus. Jeg jobbet 100% frem til uke 34, etter dette ble jeg 50% sykmeldt pga. sliten og tunge løft. Jobbet helt frem til permisjon startet, veldig godt å være i aktivitet. Nå er det kun få dager til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også pedagogisk leder, og ble 100% sykemeldt når jeg var 12+6 på veg ( nå er jeg 13+5). Skal foreløbig være sykmeldt frem til november. Var til legen fordi jeg var så slapp og trøtt. Da fant de ut at jeg hadde veldig høyt blodtrykk + alt for rask puls.. trolig forårsaket av stress.

Hadde selv lyst å bli sykemeldt 50% eller aktiv, men legen ga meg ikke lov.

Føler meg og helt frisk nå når jeg ikke stresser... så surrer nå rundt her hjemme og vet ikke hva jeg skal ta meg til. Har også dårlig samvh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet legesekretør, men jobber skift i resepsjonen på ett travelt hotell. Har 2 gutter fra før, en på 3 og en på 1. Nå i uke 15 med nr 3. Vært sykeleldt ett par uker tidligere i svangerskapet pga magesmerter etc. Nå er jeg aktivt sykemeldt pga div plager. Dette fungerer best for arbeidsgiver pga vaktlisten. Vanskelig å forholde seg til meg om når jeg kommer eller ei. En dag er ungene syke, så er jeg syk osv.. Fungerer fint. Jobber dagene jeg står på vakt men får gå når jeg blir sliten eller har en tøff dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kontaklærer på 2. trinn og egentlig i frisk og fin form, men er utrolig trøtt og sliten på kveldn.. Legger meg rundt ni hver dag.- Stakkars sambo! :)

Ønsker egentlig ikke å sykemelde meg fordi jeg føler at å være en dag borte egentlig gir meg emr jobb bare... mmm, må snakke med legen når jeg har time der på tirsdagen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA

Jeg arbeider som spesialpedagog på en ungdomsskole 100%. Trives helt greit, men MYE arbeid! Har ikke hatt en eneste fraværsdag enda og er 15+6 =) Vært veldig heldig med andre ord!

I tillegg til dette arbeider jeg 30% på en fritidsklubb for ungdom. Denne jobben bare ELSKER jeg! Blir jeg sykemeldt eller må gå aktivt sykemeldt er det ikke snakk om å gi slipp på jobben på fritidsklubben! =) Er alt for glad i den jobben og ungdommene. På denne arbeidsplassen er de også veldig flinke til å legge forholdene til rette for meg =)

Ellers var jeg plaget en del med bekkenet tidlig i svangerskapet - men etter å ha begynt på yoga for gravde er det stor forbedring i forhold til dette. Stortrives som gravid =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ped. leder, på småbarnsavdeling så det er veldig slitsomt. Begynner å kjenne det i bekkenet. Jobber forsatt 100%, men kommer til å be om sykmelding når jeg skal til jordmor i begynnelsen av november. Er 16+ noen dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnevernspedagog og jobber 100% på en barnevernsinstitusjon. Jeg er i uke 16 og har vært utrolig kvalm helt til nå og veldig trøtt på ettermiddagen. Nå begynner kvalmen å gi seg litt og da blir jo dagene automatisk litt bedre...Men er fortsatt veldig trøtt på ettermiddagen. Håper jeg klarer å jobbe fullt helt til permisjonen starter:) Liker meg på jobben og synes dagene blir kjedelige hvis jeg må gå hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei og hopp, jeg har bare allmenn studiekompetanse og 1,5år på kunstskole å skilte med, men går nå førskolelærer deltid på hivolda.

Siden jeg får 2 tette har jeg stort sett vært hjemmeværende siden begynnelsen av 07.. Det blir kjedelig i lengden da, så nyter å studere litt nå! Planen er å fortsette studiene uten permisjon når spiren kommer.

 

Har hatt en ganske fantastisk graviditet hittil, bortsett fra plager med bekken, hodepine og sinnsyk tretthet - heldigvis er det værste over nå - gikk inn i min 17 uke i dag i følge BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er elektrikker, 20% sjukemeldt. 17 uker på fei. trodde firmaet jeg jobber i skulle tilrettelegge litt mer for meg, men jobber fortsatt med strøm på (fikk støt her om dagen), høyt, lavt, trangt og med tunge løft.

skulle ønske det kunne lages en veiliedning/ rettningslinjer for gravide i bygg og anleggsbransjen. Kanskje jeg skulle lage en sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mastergrad i medievitenskap og jobber som kommunikasjonsrådgiver i et konsulentselskap.

 

Jeg har foreløpig ikke vært borte en eneste dag, og formen har vært veldig bra hele tiden. Mange bekymringer og litt konsentrasjonsproblemer, men fysisk har jeg vært helt fin. Satser på å fortsette sånn! Er 14 fullgåtte uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare tatt almenne fag, og fortsatt ikke funnet helt ut hva jeg vil bli, så jobber nå som assistereden butikksjef på en kiwi butikk. Er ikke sykemeldt, og håper at jeg slipper å bli det.

 

Foreløpig er sjefen flink til å tilrettelegge for meg, så jeg tar mest kontorarbeid, så jeg slipper de verste løftene. Er 15+6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange førskolelærere her da:-). Jeg er også utdannet førskolelærer og jobber som styrer i en barnehage. Jeg er egentlig i fin form nå og glad for å fungere i jobb. Får håpe det varer:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdanna lærer, jobber som kontaklærer i 9. klasse og trives godt med det! Har vært 100% sykemeldt siden uke 8, pga hjertebank og høy puls, samt uro for å miste (mista i januar). Er nå i uke 14 og fortsatt sykemeldt.

Spent på å komme tilbake i jobb, det blir MYE å ta igjen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer i 80% stilling, og det er vel og bra, problemet er at jeg pendler med ferge og biler 2 mil hver dag. Det er kjempeslitsomt, men jeg har som mål å holde på slik til jul, og så gå ned til redusert stilling/ sykemelding. Orker ikke å slite meg ut.

Har sålangt ikke hatt noen plager annet enn kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet barnepleier, men jobber nå som trivselskonsulent.

Har stort sett vært sykemeldt hele svangerskapet, i forskjellige størrelser.

 

Jobber nå 20 % fordelt på 3 dager.

Har vært mye plaget med hormoner,men virker som dette gir seg nå.Har ett multihandicapet barn på 2 år hjemme, så trenger littoverskudd til ettermiddagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og jobber ved en ungdomsskole.

 

Er i uke 17, og er i full jobb. Er trøtt, sliten og har vondt i hodet så er spent på hvordan det går nå som jeg skal igang med konferanser på kvelden i tillegg til jobben på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner, jobber 100% i en overlegestilling som utgjør ca 50 timer i uken, vakter kommer i tillegg. Ingen muligheter for avspasering. Vært trett, kvalm, generelt sliten, orker ikke trene og legger meg før 9 hver kveld. Har 2 barnehagebarn hjemme som holder meg i sving ettermiddager, kvelder og helger, og en mann som gjør mer enn meg med ungene og omtrent det samme mengde arbeid med hus, bil og hage. Heldigvis. Ikke vært sykemeldt i dette eller tidligere sv.skap (dvs 20% de siste 3 uker i forrige) til tross for tidvis elendig form -pasientene er jo stort sett sykere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jobber 75%, min faste stilling på intensiv..Håper å gjøre det så lenge som mulig, selv om jeg i dag for første gang kjenner at bekkenet begynner å krangle litt..Æsj!! Er 17+5.

Har 2 gutter hjemme på 3 og 4 år som definitivt krever sitt fra mamman sin:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jobber som optiker 100%. Har stort sett vært 100% sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme siden uke 5, er nå 16 uker og er sykemeldt60% fordi kvalmen kun er hele natten nå. Håper den snart er helt borte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...