Joikaboll@ Skrevet 16. oktober 2008 #26 Skrevet 16. oktober 2008 Åhh.... sånn julegave vil jeg også ha. Mye kosligere å få hjemmelagde gaver med sjel i, og samtidig vite at giveren har klart å betale regningene sine og gitt sine barn julegaver. Det må jo være den beste julegaven en kan få.
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. oktober 2008 #27 Skrevet 16. oktober 2008 For min del hadde jeg blitt kjempeglad for en boks med julekaker. (julemenn på sunnmørsk. De spiser vi masse av i vår familie) Brente mandler, sjokolade og sant er vi ikke så begeistret for. Men. Bare sann. Det å lage alt dette koster jo en del det også. Ei billig kurv blir jo fort 20-30kr. Så kommer ingredienser til kaker osv. ICA har feks konfekt på tilbud i desember til 50kr. Den middels Sfinx`en. Eller den gigant twisten til 35kr. Kanskje det kan være noe for noe også? Hvis du gir den til noen du vet liker twist, kan du jo kjøpe ei billig skål (evt dekorere med decopage hvis du har i hus = så godt som gratis) pakke den inn i cellofan (Er det ikke det slik blank papir heter?) knyte ei sløyfe om toppen og sette på et til og fra kort. Det var faktisk en lur ide, den tror jeg at jeg skal bruke selv i år altså. ) Jeg sier ikke at du må gjøre det. Men for min del er dette billigere, enklere og ikke minst noe jeg selv liker enda bedre
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. oktober 2008 #28 Skrevet 16. oktober 2008 Med billig skål mener jeg ei enkel glass-skål som er beregnet på is eller noe sant hos Nille el til en 10`er.
Mrs. Bouquet Skrevet 16. oktober 2008 #29 Skrevet 16. oktober 2008 Nei, for å være helt ærlig syns jeg småkaker, karameller og brente mandler er skuffefyll som ligger så lenge at det til slutt blir kastet når jeg har opprydning i skuffene. Juledikt eller dikt generelt er litt sånn fingeren i halsen for min del. Så den gaven hadde jeg følt ikke var personlig i det hele tatt. Mer en irritasjon over at du kom drassende med noe som ikke er beregnet til meg i det hele tatt. Hadde du vært min venninne og jeg visste du hadde dårlig råd hadde jeg satt mer pris på et hjemmelaget julekort (uten dikt) evt. vanlig julekort med bilde av barna. Så jeg syns du skal se ann mottageren av gaven før du bestemmer deg for innholdet.
Espoir Skrevet 16. oktober 2008 #30 Skrevet 16. oktober 2008 Ja, jeg liker hjemmelagde gaver bedre enn ferdigkjøpte. Og at dere har dårlig råd er jo en ærlig sak, men en slik gave har uansett lagt mer omtanke i enn en du kjøper, og sånn sett hadde den blitt den mest verdifulle for meg.
It's all about me Skrevet 16. oktober 2008 #31 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er kanskje litt prippen, men liker best å spise ting fra de jeg vet har en ekstremt god hygiene på kjøkkenet eller butikk kjøpt hvor produsentene jo får hyppige besøk av næringsmiddeltilsynet. Har sett såmye rart på andres kjøkken at jeg av og til kvier meg for å spise ting andre har laget. Du har sikkert en bra hygiene, men det vet jeg jo ikke sikkeret. Og psyken er rar iblant, he he.
It's all about me Skrevet 16. oktober 2008 #32 Skrevet 16. oktober 2008 Takk ano`num *29.09.07, så enkelt kan det være. der har jeg julegave til tre stk jeg alltidd sliter med som ikke skal ha noe dyrt og stort noe.
Moosh Skrevet 16. oktober 2008 #33 Skrevet 16. oktober 2008 Det høres ut som en veldig koselig gave. Blir så skuffet når jeg får gaver av de nærmeste som virker veldig lite gjennomtenkt. Det kan være ting som koster mye penger, men som ikke er meg i det hele tatt. Da blir jeg MYE gladere hvis noen har brukt litt tid og tanke på gaven. Og spesielt hvis det er noe som kan "brukes opp" og man kan dele og kose seg med.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. oktober 2008 #35 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg svarer som mange andre før meg; jeg hadde blitt glad om det var noe jeg likte =P Småkaker og brente mandler hadde nok havna i søpla til slutt. Hjemmelagde julegaver er koselig. Har alltid planer om å gjøre det, men blir sjelden noe av! Kanskje til neste år...hehe
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #37 Skrevet 16. oktober 2008 JA, hadde blirr kjempeglad for det! elsker slike gaver!
lille_Harepus Skrevet 16. oktober 2008 #38 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg har faktisk tenkt å gjøre noe det samme, som vennindegave vell og merke. Men syntes det er kjempe koselig å få noe som noen virkelig har brukt tid på. ville mye heller hatt det en f.eks et gavekort. Det er faktisk tanken som teller, og dette er virkelig en fin gave!
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #39 Skrevet 16. oktober 2008 en av de fineste gavene jeg har fått.....ei venninne fikk løveglass....gamle glass med glasslokk og en stålbøyle over slik at den ble tett av sin gamle morfar som han hadde i kjelleren...fyllt opp med pasta og på utsiden hadde hun tatt vanlig grå/brun papp og skrevet pasta og lystebrunt tau rundt pappen med en pataskrue i hver ende av tauet... kjempe lekkert. Jeg er livredd for å knuse glasset...og pasta er jo noe de fleste liker.... Saumfarer selv loppemarkeder og brukt butikker for slike glass.... Jeg gir god kaffe til de som liker det eller te til de jeg vet drikker det....
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #40 Skrevet 16. oktober 2008 Også lager jeg kort....gir bort eks 10 barnekort til de som har barn og vet går mye i bursdager. Foreldre, besteforeldre, tanter og svigerforeldre får også kort til forskjellige anledninger som de kan gi vekk i gave...veldig populært.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå