Gå til innhold

Hadde dere blitt glad for denne julegaven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har EKSTREMT dårlig råd nå, har ikke råd til å betale regninger omtrent, så vi må forsøke å tenke smart. barna skal få gaver. men til de voksne tenkte jeg på å kjøpe en billig liten kurv, og bake en liten pose småkaker, en pose karameller, og litt brente mandler! og dekorere den fint, og skrive et juledikt på et farget ark :-) og legge alt oppi kurven

hadde dere satt pris på det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Det er faktisk tanken som teller. Og en gave som det ligger så mye sjel i er en flott gave!

Skrevet

jeg hadde satt veldig stor pris på det, og jeg hadde iallfall ikke satt pris på at dere hadde kjøpt julegave til meg istedet for ungene + å betale regninger!

Skrevet

JA!! Jeg elsker hjemmelagede gaver (det er litt utgått det, av en eller annen teit grunn) - og det ligger jo så mye mer personlighet i det syns jeg. Og nesten enda mer hvis jeg i tillegg vet at den jeg får det fra ikke driter penger, for da "koster" den desto mer :o)

Skrevet

Ja, så definitivt:) Alltid mye koseligere med sånne gaver. Da syns jeg det ligger mer omtanke bak.

Skrevet

Hadde blitt kjempeglad!! Slike gaver varmer=)

Skrevet

Vet du, selv om vi har hatt grei råd de siste par julene har vi valgt å gi bort sånne gaver til mange vi kjenner, for det blir mer satt pris på enn ting man kjøper :-)

Skrevet

Jeg syns det er bedre enn en kjøpegave jeg :o)

For det viser at gaven er ilagt tid og omtanke.

Og ja, jeg vet at mange mener det samme om kjøpegaver og det kan jeg gjøre selv med av og til (for dere som vil argumentere mot meg).

Men det er noe særegent med en hjemmelaget gave, enten det er en kurv med godt, et smykke, en tegning fra barnebarna eller et maleri fra søster. Det blir gjerne de gavene en minnes.

Skrevet

Ja, det hadde jeg.

Tid og omtanke er viktigere "ingredienser" i en gave enn pengene!

Skrevet

JA,jeg hadde blitt kjempe fornøyd...god ide..

Skrevet

Åh, jaa! Hørtes kjempekoselig ut!

Skrevet

Nå er det jo selvfølgelig tanken som teller.

Ser at det er bare ja-gjengen som tør å svare her, så da velger jeg å være arlig og hoppe i det.

Nei, jeg liker ikke slike gaver. Er ikke glad i hverken småkaker eller mandler,, og at det er hjemmelaget gjør det ikke bedre for meg.

Antagelig hadde det blitt ståendes og servert til gjester.

Sorry.

Skrevet

synes hjemmebakte kjeks/kaker var en god ide!

heller det, enn noe nips man egentlig ikke trenger eller har plass til!

det ligger mye mer omtanke i det, enn noe du kjøper i en butikk!

hadde selvsagt blitt glad for det, hvem liker ikke kaker?? ;)

Skrevet

Ja, kjempe glad!! Hadde hevet meg over kurven med en gang! :)

Jeg vurderer noe liknende selv, også pga dårlig råd!!

Skrevet

Ja, hadde blitt veldig glad for en sånn gave :)

Skrevet

helt greit at du svarer nei, men jeg må bare spørre om en ting jeg synes var litt tussig.."at det er hjemmelaget gjør det ikke bedre for meg"

hva er egentlig galt med hjemmelaget?er ikke det mye bedre enn butikkkjøpt?

Skrevet

Ja, veldig glad! Det er tanken som teller, og det er ingen klisje. Sist år fikk vi beskjed av et familieliv at økonomien var dårlig, og de ikke kom til å legge store summer i gaver. På min manns side gjør de det. Vi tok det som en gyllen mulighet til å redusere gavetallet/utgiftene - og heller lage eller gi gaver med mening.

Skrevet

jeg har laget plommelikør som jeg skal helle på 1/2 l flasker. skrive en fin etikett og klistre på.

Vi har en som elsker sild i familien, så da leger jeg 2-3 forskjellige silde-salater å putter på fine glass.

Jeg setter stor pris hjemmelagede gaver !

likte spesielt klippekort på barnevakt !

Skrevet

ja, det synes jeg var kjempekoselig:)

Jeg lurer også på noe sånt, for vi har ikke råd til regningene våre engang... Har kjøpt litt til noen, men ellers så tror jeg at jeg skal ramme inn tegninger og bilder av ungene feks.

Skulle ønske jeg kunne strikke eller noe sånn at jeg kunne gi bort sånt noe... men, men...

Synes du er kjempeflink :)

Skrevet

Jepp, det hadde jeg likt vertfall. Ligger også mer bak en sånn pakke enn en kjøpt en da :)

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad!

Kjempefin gave, personlig og gjort med omtanke :)

Skrevet

Ja, kjempeglad! Koselig gave :o)

Myyye bedre enn noe tilfeldig "rat" som ofte blir kjøpt hvis man ikke vet hva man skal kjøpe...

GOD Jul ;o)

Skrevet

Jeg er veldig for slike gaver,

MEN; husk å tenke på hva forlk liker. Jeg f.eks hater brente madler, og sild (som en annen her nevnte). Ville nok blitt litt skuffa hvis jeg fikk det. da ville det jo også vært litt bortkastet også, for det ville ikke bli spist.

Hadde jeg derimot fått sjokolade og karameller hadde jeg blitt hoppende glad:)

Jeg synes det er viktig å tenke litt når man gir bor slike gaver. Tenk hva fok liker, hva de synes er artig osv. Ikke gi mort noe bare for å gi det bort.

Skrevet

ja.. jeg hadde blitt glad:) heller det en sokker som jeg har millioner av fra før:p eller senge tøy som jeg har mer enn nok av, eller noe annet jeg ikke trenger;)

men enig med kamomille, fisk litt etter hva folk liker, kjedelig visst de ikke liker noe av det, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...