Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #26 Skrevet 15. oktober 2008 Kankskje du skulle ringe politiet? i og med hann er så tynnkledd og beruset? De vurderer jo hva de skal gjøre. Og gjør de noe med det og finner han, så kanskje han tar problemene sine seriøst, enten om han er i en bar, en grøft eller hjemme hos noen. Regner jo med at hvis han hadde gått til noen så ville vel de ringt deg?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #27 Skrevet 15. oktober 2008 Kan ikke han kameraten du ringte til lete etter han?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #28 Skrevet 15. oktober 2008 Du må jo selvfølgelig ringe til flere venner av han, familie eller lignende! Noen må gå ut å lete etter han, så tynnkledd og ruset er INGEN god blanding i kaldt vær! Hvorfor kan ikke du ta tak i saker nå å se å få lett han opp? Om ingen finner han ringer du selvfølgelig politiet i og med at han er så lettkledd. Skjønner hvorfor dette skjedde, og vet at det er tungt med alkoholiserte i familien. Men ta nå fatt, og ikke bare sitt der å vent. Regner med du vil ha vanskelig for å tillgi deg selv om noe galt har skjedd, som at han fryser i hjel eller lignende i en grøft?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #29 Skrevet 15. oktober 2008 Hva skjedde med deg HI? eller har du gått for å lete? Håper det går bra og at du kommer med en positiv oppdatering. Klemmer
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #30 Skrevet 16. oktober 2008 Kompisen som jeg ringte var på hytta, men skulle selvfølgelig starte tidlig hjem om han ikke var dukket opp til daggry. Han har lite venner, de fleste vennene hans bor i bygda han bodde før. Vet derfor ikke hvem jeg skulle ringt. Gikke en tur rundt huset etter jeg logget av her i natt. Kom inn igjen, og gikk ned i senga og der lå han, har sannsynligvis kommet inn mens jeg gikk rundt huset. Selv sa han i morrest at han hadde vært utenfor huset hele tiden. Jeg gikk jo flere runder rundt huset, og ropte på han så det har jeg vanskelig for å tro, men er nå det han sier.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #31 Skrevet 16. oktober 2008 Så godt å høre at han er hjemme igjen da men har du snakket med han om episoden igår nå som han er edru? Men om han sliter med alkolisme og det er ille så syns jeg du skal komme deg derifra og ta med ungene! jeg er sekv vokst opp med en alkolisert far og sliter med dette fortsatt, det er utrolig ubehagelig for barna og ha en forelder som missbruker alkohol. Håper dere finner ut av det og hvis det ikke går så ta med deg barna og kom deg vekk for de tar noen større skade av det!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #32 Skrevet 16. oktober 2008 Joda, vi har snakket litt om episoden. Han har hatt mye større problemer med alkohol enn nå, sier det ikke for å forsvare han. Det jeg sier til er at det er helt ok å drikke, bare han forteller meg det, ikke lyver om det. Men vi har også en avtale på at sprit er ikke greit, et par øl er greit. anonyn 11.16: drakk din far hele tiden eller bare etter du hadde lagt deg? Samboern drikker bare når ungene er i seng nå, har tidligere også vært når barna var våken, men ikke ofte. Jeg kaller han alkoholiker, for min definisjon på en alkoholliker er en som drikker og lyver om det, og gjemmer sprit overalt, både ute og inne. Han har alltid, jeg spør hvor han har fått det fra og han svarer alltid, det er noe jeg hadde. Han kan jo ikke ha såå jævla mye gjemt rundt overalt. 50% av gangene han spør meg om han kan kjøpe seg 2 øl til fotballkampen har han sprit som han drikker i tillegg, enda jeg sa han kunne kjøpe kun om han kunne garantere meg at han ikke hadde sprit, noe han gjør lett som bare det.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #33 Skrevet 16. oktober 2008 Min far drakk hele tiden men mamma var flink til å skjule det for oss, han gjemmte og spriten sin overalt, i skaper i garasjen jeg absolutt overalt! Husker bare usikkerheten rundt pappa, mamma som alltid var sint og pappa som lå slått ut på sofane mens mamma sto og kjeftet på han.. veldig ubehagelig periode i livet mitt og som sagt så sliter jeg med det fortsatt i voksen alder, så det setter virkelig sine spor, og ungene får med seg og skjønner mer enn det vi tror de gjør. Bare pass på gullene dine sånn at de slippe og oppleve alt det tragiske som hører med en alkolisert far eller mor...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #34 Skrevet 16. oktober 2008 ok. Høres ikke ut som du har hatt en så bra barndom hvis dere ble boende sammen med han. Samboern min er verdens beste pappa hele tiden. Ingen ting å utsett på han der. Har hatt et par episoder da ungene har vært våkne, men dette er nå over 1 år siden, og det tror jeg ikke kommer til å sje igjen, tror ikke han forstod at det var ungene og ikke meg det gikk utover, men etter jeg prentet inn at det var ungene det gikk utover sjerpet han seg. Samboern min gjør alt for og med ungene, han er flinkere enn meg på akkurat det området. han er flink med hus arbeid, er en handyman og flink på alle områder. Men jeg vet at om jeg flytter fra han kan han ikke ha ungene på overnatting fordi jeg ikke stoler nok på han til det med tanke på alkohol. Dermed går det jo utover ungene. Ikke kan jeg ha den jobben jeg har nå heller, jobber turnus.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #35 Skrevet 16. oktober 2008 Syns du høres litt naiv ut..Han har kanskje kontroll nå, men ikke senere. Høres ut som om han er periode alkoholiker. 2 av mine onkeler er det og min bestefar. Han ene onkelen min klarer å vente til helgene, han jobber aldri i helgene. Han har ikke barn og heller ikke samboer, så er evig ungkar. Han andre onkelen min klarte kontrolere drikkingen i mange år, han mistet jobben for et år siden. Jeg har aldri sedd han full, han kan gå flere uker uten å drikke, og når han havner på fylla skjønner vi det, for da tar han ikke kontakt på et par uker og telefonen er slådd av. Vi har en ordning om at hvis vi ikke hører fra han på så lenge er det en i familien som har som oppgave å reise hjem til han for å se om han er i livet. Så var det min bestefar da, min far hadde en grusom barndom pga han. De kunne ha det fint i mange måneder, men plutselig havnet han på fylla og da slo han de og var grusom, han slo også meg engang da jeg var 13 og han dritings. Nå er han gammel og alkoholen og røyking har ødelagt han, så han virker eldre enn han er. Husker han satt på puben en gang med hjerteinfarkt og drakk, utrolig at han overlevde. Så var det min morfar da. Han døde pga alkoholen, han hadde vært drita i flere uker og skled og slo hodet sitt kraftig. Min mor er også alkoholiker. Og det er kjempe vankelig å ha det på så nært hold. Hun har klart å holde det i sjakk hele vår barndom heldigvis, kan bare huske enkelte episoder der hun kom inn på rommet mitt og fortalte hvor glad hun var i meg, hun var så drita at hun datt av sengen min. Nå er hun alene, vi ungene har flyttet ut. Så nu er hun på god vei til å få et stort alkoholproblem. Er kjempe redd for at hun skal drikke så mye at vi finner henne i en grøft eller noe sånt. Dette er noe du burde ta tak i nå. Han burde slutte helt å drikke. Vær så snill, redd han fra alkoholen... Prøv i allefall.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2008 #36 Skrevet 16. oktober 2008 Du høres ut som du har litt erfaring på området. Har foreslått flere ganger for han å kutte ut alkoholen helt, det er han da ikke helt enig i, mener han må få lov å ta seg noen øl til en fotballkamp innimellom, og å kose seg med kamerater innimellom. Hadde det bare blitt med det. Kos for han er forbundet med alkohol. Gå ut på byener for han forbundet med alkohol, og det er utelukkende for han å gå på byen uten å drikke. Noe som helst gøy for voksne er forbundet med alkohol. Jeg har sagt meg villig til å aldri røre alkohol mer i hele mitt liv om han vil slutte. Jeg har forresten ikke klart å kose meg med alkohol på 2 år nå. Vi har vært ute sammen, både privatfester og på byen, men jeg klarer ikke å drikke når han gjør det, og er der, for han blir alltid -nesten alltid for full. Han har som nevnt tidligere kuttet drastisk ned på drikkingen, fra 3-7 dager i uka da han bodde alene, til 1-3 ganger pr mnd nå, og da slik som det ble i går, at han lyver om det. Han har sagt det er ok å kutte ut spriten, noe jeg foreslo for lenge siden, men det fungerer jo ikke, han kjøper/får/skaffer jo den bak ryggen på meg. Jeg ser også at han tåler ikke spriten, er den han blir "gal" av, øl gjør ingenting, om det blir med øl. Men jeg ser og at om han får lov å ta seg øl en kveld, fører det ofte til at han drikker sprit neste dag/kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå