rima Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #26 Skrevet 27. oktober 2008 Nei, her er det snørr og tårer så det holder. Måtte holde meg hjemme fra jobb i dag og det begynner jammen å bli lenge siden sist jeg var det! Regner med at jeg er oppe og rusler igjen i morgen. Så deilig det hørtes ut å få malt ferdig noe da! Vi også pusser opp. Flyttet litt på oss i sommer og kjøpte nytt hus - eller nytt for oss hvertfall. Det har vi pusset delvis opp. Nå er vi drittlei og orker ikke mye mer oppussing nå. Likevel skal vi ta et soverom til før jul sånn at det blir fint til julegjestene! Også skal jeg begynne å tegne på et nytt kjøkken. Spennende, men frustrerende at det tar så lang tid! Du må ta de rare signalene kroppen gir på alvor. Gleder meg til å høre om du skal teste! Jeg sa til mannen min i stad at jeg må vel komme meg på apoteket og få kjøpt en test. Nei, det måtte jeg da ikke finne på - å kaste bort penger sånn. Det er jo klart du bare er sent ute og dessuten om du er sikker på om det er denne uka... Ja? Skjønner ikke hvorfor det stikker sånn. I helga når jeg har ligget og hostet og nyst har det strammet sånn at jeg har måttet krølle meg sammen i sofaen. Hmmm!? Lillegull har vært helt fortvila over at hun ikke kunne klemme meg, så jeg har fått mange klemmer på kneet. Heldig jeg da! Ha en fin kveld!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 27. oktober 2008 #27 Skrevet 27. oktober 2008 Så søt da! :-) Får jeg spørre hvordan det var når du ble gravid med førstemann? Hadde du noen symptomer? Er det litt sånn nå at du vet litt hva du venter på?? Jeg føler meg litt dum jeg da, men blir vel preget av alle her inne.. leter og sånn, vet du. Derfor orker jeg liksom ikke ramse opp alle symptomer jeg har eller tror jeg har på de andre trådene... :-)
rima Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #28 Skrevet 28. oktober 2008 Selvsagt kan du spørre! Sist sluttet jeg på p-piller i påsken og tenkte at dette nok ville ta lang tid. En venninne av meg og søstra mi slet da med å bli gravide. I juni var jeg gravid. Før "stilte jeg klokka" etter mensen, så da den ikke dukket opp til normal tid tok jeg en test på ettermiddagen dagen etter og den var positiv. Pøh tenkte jeg, og tok en morgenen etterpå og den var kjempepositiv. Hadde ikke noen symptomer. Ikke lette jeg etter de heller, så jeg ble mildt sagt overraska. Men det passet jo greit nok, bortsett fra at jeg var i innspurten på de lange studiene mine. Takkogpris var jeg ikke kvalm en dag! Eksamen ble avlagt den høsten og fornøyd med det! Nei, du er ikke det minste dum som preges av alt snakket her inne. Blir det selv også. Men jeg blir litt sånn anti-bim fordi jeg synes det blir litt hysteri. Gleder meg til å lese fra deg da! Har du flere symptomer nå? I dag fikk jeg vite at en venninne av meg er 10 uker på vei. I helga fikk jeg høre om ei som er 13 uker og for en måned siden ei som skal ha i mars. Så nå er det tre venninner på kort tid som skal ha. Håper dette er smittsomt da!!!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 28. oktober 2008 #29 Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det hadde vært fint hvis det var smittsomt! :-) Må ha vært deilig å få oppleve det på den måten som du gjorde.. å prøve, men likevel liksom ikke tenke noe på det. Utrolig fint å "prate" litt med noen som har bena litt på jorda her inne! Så tusen takk for det :-) Du står oppført med IKM i dag, gjør du ikke? Ikke merket noe spes ennå? Jeg venter i spenning!! Symptomer? tja.. fortsatt er det litt annerledes mønster enn det pleier å være. Pleier vel å få litt svak "farge" på papiret et par dager før IKM, men at jeg har det alt nå syns jeg er litt rart. Ble straks litt deppa istad da jeg oppdaget det. Hjelper vel ikke at jeg var barnevakt i ettermiddag, for lille vakre niesen min, mens min søster og mann var på ultralyd og fikk konstatert hjertelyd og alt i orden på den lille i magen. Begynte nesten å grine over middagsgrytene da vi kom hjem. *fniser* Går litt rundt for en stakker innimellom. Krysser uansett fingrene alt jeg kan for oss begge (og de andre her inne da) :-)
rima Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #30 Skrevet 29. oktober 2008 Takk det samme, du virker som ei som har et reelt syn på ting du også! Ja, det var litt ok å bare bli plums gravid, men samtidig satte det mange følelser i sving også. Vi var ikke helt forberedt på det selv om jo sjansen absolutt er tilstede ved ubeskyttet sex. Man er jo ikke helt kørka heller. Syntes det var litt rart å skulle fortelle til dem rundt meg som prøvde og ikke fikk til. Men de kom da halsende etter da! Oftest er det jo sånn da! Jeg hadde ikm på mandag. I går sa jeg til mannen min at jeg skal stikke på apoteket og kjøpe en test i dag. Jeg fikk streng beskjed om at det ikke var aktuelt å drive å ta noen test på egenhånd. Om vi ikke kunne vente til helga sånn at han får være hjemme når jeg tar den. Koselig da! Vi får se. Til da har vel tanta dukket opp, men da kan jeg gjemme testen til neste gang da! Kjipent å høre at du ser ut til å ha tante-symptomer da! Åh! Du må kose deg med tantejenta di. Bare tenk på det som god trening. For du vet, de fleste blir gravide til slutt. Men jeg skjønner absolutt at du synes det er kjipt.Jeg ble rett og slett litt sjalu i går da den tredje venninna mi fortalte at hun var ti uker på vei. Hun er den første utenom gubben og dere her inne som får vite at vi prøver. Tenkte det var greit, for hun visste det sist også da jeg slang p-pillene. Hun sier at vi som er så fruktbare (siden det bare tok to måneder sist), får det nok til i en fei. Ja, får håpe på det da. Også håper jeg masse at du også kommer etter. Hadde vært kult å følge hverandre. Du, kan jeg sette deg på vennelista mi? Er det det man må gjøre for å sende personlig melding? Aner ikke. Har ikke brukt det før... Har du? Nå skal jeg få unna en sak her før det blir lunsj. Snakkes senere!?
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 29. oktober 2008 #31 Skrevet 29. oktober 2008 begynner å ligne på tanta nå ja.. bare litt tidligere enn de andre gangene.. jeg syns liksom det har øket jevnt med en dag ekstra for hver gang, men nå plutselig 5-6 dager før.. Er vel ikke meningen at jeg skal forstå noe av det der. Er mannen din bortreist siden han vil du skal vente med testing? ellers går det vel å ta den på ettermiddag/kveld også? eller? er ikke så inne i det der jeg. Sett meg gjerne på venneliste du. Jeg aner ikke hvordan. Har ennå ikke fått med meg hvordan man sjekker ut andres profil heller jeg.. *helfjern* :-)
rima Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #32 Skrevet 30. oktober 2008 Møkkatante du har da! Nesten så jeg skulle ønske den dukka opp her og. For jeg tror jo ikke jeg får noen positiv test her, tror jeg har syklus på en snurr pga pillebruken. Grrr! Da er det bedre at heksa kommer på besøk! Mannen min står opp og kjører til jobb kl seks om morgenen. På den tiden har jo ikke jeg engang tenkt på å åpne øynene. Det er vel morgenurin som er best å teste i og som man får et best resultat i, så derfor tenkte vi vente til vi begge har en morgen sammen og det blir nok til helga. Må vel pelle meg innom apoteket... Uff, gjort det der EN gang før og da synes jeg alle kikket på meg! Aner ikke heller hvordan ting funker her inne med lister og greier, men jeg skal se om det skjer noe. Kanskje du får opp post fra meg når du går innpå din egen side da? For å sjekke andres profil er det bare å være innlogget og trykke på nicket som står nederst i alle innleggene. Noen har ikke profil... Så du et innlegg her i går om hun som hadde fått beskjed fra gynekologen sin om å holde seg unna disse sidene? Har tro på det jeg også, for maken til stress det er her inne har jeg ikke vært borti før. Kan umulig være bra. Så nå ser jeg litt på bim også ferdig med det. Men når det er sagt, så er det veldig hyggelig når det ligger noen ord fra deg her!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 30. oktober 2008 #33 Skrevet 30. oktober 2008 hehe :-) Løp inn og ut av apoteket når det er minst mulig folk der inne. Det har jeg gjort før og det funker stort sett greit :-) Også er det jo helt naturlig... så vi er vel egentlig bra dumme som blir litt småhysteriske av sånt.. Ang. disse sidene.. så skulle du hørt diskusjonene på jobben ja.. Det er veldig lite populært at folk får "ideer" inne på disse sidene. Jeg blir litt oppgitt over enkelte her inne, som tidligere nevnt, men har stort sett sluttet å bry meg. Leser noen av innleggene, men logger ganske raskt av igjen.. Som nevnt i svaret jeg sendte i "posten", så kom tanta i dag for fullt. Flere dager for tidlig. Det som er pussig er at det meste av plagene i forkant har manglet denne gangen. Hvis jeg ikke blir gravid med det første, så håper jeg ihvertfall at det fortsetter likt som det har vært denne gangen! Om jeg ikke hører fra deg i morgen, så håper jeg på en liten melding på lørdag når du/dere har testet! :-) *krysser fingrene*
rima Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #34 Skrevet 31. oktober 2008 Vi klarte ikke vente og testet da vi kom hjem fra jobb. Jepp, testen er positiv... Har sendt deg post tidligere, men sender deg sikkert noen ord senere. Nå får du se til å komme etter neste måned. I alle fall kan vi jo holde kontakt uansett. Du er ei god tøtta! klem fra nord
rima Skrevet 5. november 2008 Forfatter #35 Skrevet 5. november 2008 Heisann! Hvordan går det med deg? Har du hatt datapause? Det skjønner jeg i såfall godt! Det kan nok være lurt innimellom. Jeg har kikket innom her forå se om det er noe nytt med de som jeg kjenner igjen. Men jeg lurer jo selvsagt mest på om det er bra med deg? Hvordan går det på jobb da? Mye styr? Jeg er trøtt for tida. Luktesansen er i allerhøyestegrad intakt - kjenner alt så mye bedre, smak også. Jaja. Ellers er alt bra. Send meg gjerne en melding sånn at jeg vet hvordan du har det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå