Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ser på profilen din at du er født i 1978. Da er vi to - og sikkert mange flere her. Det høres da veldig ut som du jobber på helsestasjon eller sykehus. Eller så har du bare en skokk med gravide kolleger. Uansett så er det jo kanskje en utfordring i disse prøvetider?

Har dere prøvd lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har du helt rett i. Redd for å avsløre for mye.. man vet jo aldri om det er noen kjente her inne :-)

Ja, det er absolutt en kjempeutfordring.. Og hver gang tr kommer, så blir jeg liksom litt i tvil igjen da.. om jeg virkelig vil og tør dette her.

Er i 5. pp nå, så i forhold til mange andre her inne, så har jeg jo ikke noe å klage over..

Du virker å være ved godt mot da og det "løfter" på en måte meg litt også

:-)

Skrevet

Heia!

Godt mot ja! Hah, dette er jo spennende tider! Måtte le litt i går kveld. Mannen min pendler og har derav lange dager og er sliten til kvelden. Så da du svarte meg i går kveld var jeg på tur for å styrte i seng for å rekke han før han sovnet. Rakk det! Han følte at han var på tur til å bli voldtatt fordi jeg var så pågående... Endte med at vi sovnet på hver sin side av senga i stedet for å hoppe i høyet. Men han lovte full rulle til i kveld!

Skjønner at du er redd for å avsløre for mye. Jeg også. Det er rart det der at med en gang man har lyst på barn - eller er gravid, så tenker man at alle andre vet hva en pønsker på eller man tror alle andre også tenker baby og mage. Tror jo egentlig ikke at det er så mange kjenninger her. Men det kan jo bli etterhvert som vi blir kjent med folk her da!!! Jajaja.

Vet du, vi får løfte hverandre! Dette er en kul tid da! Det er så spennende!!!!!! Er du noe på nett i løpet av dagen eller er det bare ettermiddager og kvelder? Jeg sniker meg til sjekke her hele dagen jeg...

Skrevet

*ler*

Nei, det er ikke alltid så greit når man skal passe jobb, venner, div samtidig som man skal være opplagt og passe på når man har eggløsning.. :-)

Får håpe han ikke er sliten i dag da! :-)

I dag på jobben... En kollega kom og "hysjet" på meg.. og sa at hun ikke hadde fortalt det til noen enda, så det var fint om jeg ikke sa noe..

Hun trodde jeg hadde forstått at hun var gravid, men det hadde jeg slett ikke. Ante ingenting og trodde hun var ferdig med småbarn.. Hadde ikke hjerte til å røpe at det var hun selv som avslørte seg.. :-/

Er nok bare inne her på ettermiddag/kveld (hvis vi er hjemme). På jobben er det lite populært å være på internett, så sjekker bare overskriftene på nettavisen en gang i løpet av dagen hvis jeg får anledning..

Du syns det er spennende? hvor lenge har dere prøvd nå?

Skrevet

Nei du, i dag har han vel ikke noe valg. Han var så tøff i går kveld og lovte bot og bedring til i kveld, så han får bare være mann for sitt ord! Som jeg skrev på skravletråden 44, så har jeg akkurat servert han ostepop og cola til fotballkampen. Også har jeg selvsagt lagt tullemor. Hun ligger der inne og synger en sang for seg selv. Ganske morsomt å høre på.

Joda, foreløpig synes jeg jo at det er spennende. Har vel ikke vett til noe annet..:o) Sluttet med minipiller 1.september og fikk mensen fire uker etterpå, så jeg er vel kanskje i 1.pp nå? Eller 2.? Driter vel i om det er en eller to sånn sett...:o) Men tidlig prøver hvertfall!!

Med tullemor gikk det to måneder fra p-pilleslutt til hun var på plass, så foreløpig har jeg som sagt ikke vett til annet enn å kose meg... Sitter jeg her fortsatt om et år, så er jeg vel både sur og forbannet, så jeg skal ikke være kjepphøy nå...

Skrevet

Ja, de er kjempesøte når de pludrer og synger for seg selv.. Min vakre lille niese på 18 mnd skravler veldig etter hun er lagt.. Vanskelig å holde maska og få henne til å sove da.. :-)

Kanskje du er litt mer avslappet siden dere har en fra før?

Sluttet p-piller tidlig i mai.. og begynte prøving i juni. Var helt klar for at det skulle klaffe med en gang, selv om jeg vet at det ikke nødvendigvis er så enkelt. Så nå er jeg jo da i 5. prøvemåned..

Når det gikk så fort med førstemann, så går det kanskje like lett nå?

Det hadde jo vært fint da :-)

Skrevet

Håper du har hatt en fin dag på jobb når du leser dette!

Ja, kanskje det er noe i det du sier med at jeg er avslappet siden vi har en fra før. Men det beste vi kan gi henne er jo søsken, så vi får prøve på det.

Føler meg som en skranglekasse for tida. Er sikker på at folk må da høre at det skrangler i systemet mitt når jeg går. Kjennes ut som livmora er løsna... Håper det bare er egget.hehe

For noe over fire år siden hadde jeg en venninne som var sluttet på p-piller og hun syntes det gikk så tregt med å bli gravid. Husk det, sa hun, at det kan ta lang tid fra en slutter til en blir gravid. Javel, tenkte vi da. Får vel bare slutte, det tar nok lang tid. Søstra mi har slitt med å bli gravid, så da tenkte jeg at det ligger nok til slekta. Men skuddet satt jammen da det falt etter p-pilleslutt. Hehe, ble ei rar setning, men misforstå meg rett!!! Håper at det skal gå fort nå også, men det er jo langtifra sikkert.

Vet du ikke ville røpe for mye, men nå er vi også et stykke uti tråden vår, så det er kanskje ikke så mange andre som hiver seg inn for å lese. Er bare så nysgjerrig på hvor du bor. Nord, sør, øst, vest? Jeg tråkker rundt i nord, selv om det ikke er lengst opp da...

Skrevet

Takk for det. Dagen på jobb var bra! Jobber på et sykehus på østlandet... Kvinneklinikken..

Hehe..- skranglekasse.. .. Men det høres kjent ut da, hvis det er noen trøst :-)

Er så altfor klar over at det kan ta lang tid og at en del slett ikke får det til i det hele tatt, men.. vi har jo ikke prøvd så lenge, så har ingen grunn til å tro at det ikke skal gå.

Bare er jo så kjedelig å vente!!

Jeg så du skrev at du hadde mye å gjøre, men at du likevel skravlet her inne på skravletråden.. skulle gjerne gjort det innimellom jeg og, men som tidligere nevnt, så er det lite populært hvis det blir oppdaget at man vimser rundt på nett..

Det er virkelig god "støtte" å ha noen her inne å skravle litt med og å lese om andres erfaringer.

Også er denne linken gull verdt.. utrolig festlig syns jeg :-)

http://www.barnimagen.com/forum/thread/6029595

Skrevet

Heisann!

Ja, om du jobber der da kan jeg jo tenke meg at du ser nok av gravide rundt deg da! Og det er vel ikke det enkleste å drive å henge på bim om du har praktiske oppgaver om dagene. Sånn uansett hva det måtte være. Jobber du i helgene? Skal ikke spørre mer selv om jeg er nysgjerrig!

Jeg sitter på kontor og er saksbehandler - spenende jobb, men jeg merker at jeg har vært ukonsentrert i det siste. Må nok slutte å ha bim oppe. Fysj, tenk å bruke arbeidstida sånn! Men det er jo hyggelig da! Også veldig hyggelig å se at det ligger noe fra deg her i løpet av ettermiddagen og kvelden.

Leste på linken du kom med. Har ikke sett den før. Ut fra mye av det jeg har lest her inne, så er det nok sånn det er for mange. Jeg bare teller uker før jeg også sikkert begynner å teste og bli skikkelig utålmodig.

Hehe. Mannen min skjønte ingenting i går kveld da jeg slo av lyset og la meg til å sove. Det varte ikke lenge før han selv kom krypende. Måtte le da for han har sagt at det er jeg som er så ivrig hele tiden. Måtte bare teste han og det viste seg jo at han også er ivrig etter å få dette til. Eller så var det bare kosen han ville ha. Forsåvidt HELT greit! Bare det funker til slutt!

Skrevet

Sjelden jeg jobber helger, men det hender av og til.

I går var vi en kjapp tur hjemom bare, før vi skulle bort etter jobb, og da var vi opptatt.. hehe. Må jo bruke tiden fornuftig i helgen, ettersom egget vel skal være i farta en eller annen gang fredag-søndag..

Blir greit med en liten "pause" igjen om noen dager. Det kan jo bli vel hektisk til tider..

*ler* Disse mannfolka.. de syns kanskje det blir litt i meste laget for tiden, men samtidig, hvis det ikke skjer stort.. så er de ikke fornøyde da heller..

Jeg sa til min kjære i dag, at han får nyte det så lenge det varer.. Orker jo ikke det tempoet her lenger enn jeg "må"..

I morgen får jeg sikkert høre om graviditeten til min søster... Blir interessant å se hvordan jeg reagerer da, om jeg føler meg misunnelig, deppa eller klarer å være bare glad for dem.. Men.. niesa mi er jo også der, lille søte, så da går det vel ikke an å bli deppa.. (?)

Avslappende kveld eller full fart i kveld?

:-).

Skrevet

Ja, det er sant, når det er rette tida er det bare å sørge for eggerøre. Det er det beste. I allefall at man har sveivet såpasss med vispen at man ikke kan gjøre mer fra eller til... Hehe. Dersom jeg er nogenlunde i syklus, så burde jeg være ferdig med el, men det aner jeg egentlig ikke. Dersom den skrangle-livmora var el, så kanskje...? Jaja, får ta det som det kommer.

Mannfolk er rare - akkurat som vi. Enten er det for mye eller så er det for lite. For oss jentene i denne prøvefasen så er vi vel ivrige - og det bare for å se om det kommer noe mer ut av det - som mannen min sier. JA, selvfølgelig! Hva ellers? Hvorfor vil vi ellers hele tida nå? Hehe.

Stille og rolig kveld i heimen. Lillejenta i seng og sover søtt etter en slitsom dag. Vi slakkern på sofaen og skal se film i kveld. Håper man ikke blir for trøtt til å... ja du vet. Må holde han varm til neste periode...

Er søstera di gravid? Langt på vei? Jeg ble gravid midt i prøvinga til søstera mi. Da hadde hun prøvd leeeenge. Men hun kom etter da jeg var seks måneder på vei og ble gravid hun også, så det skjer vet du. Du følger nok etter søstera di du også.

Ha en fn kveld!

Skrevet

Neida, hun er veldig kort, men jeg ble svært overrasket og var ikke forberedt i det hele tatt. Trodde ikke de prøvde akkurat nå. Hun vet jo ikke at vi prøver da..

Rolig kveld her og, men fryktelig vondt nede i høyre sia.. så vet ikke om det blir noen forsøk i kveld :-/

Nyt filmen, freden og roen :-)

Skrevet

Morn! Tidlig oppe vi. Hun lille datter synes barne.tv var kjipent i dag, så hun ligger på gulvet ved siden av meg og tegner. Stille og rolig. Da er det vel ingen sak å stå opp med henne.

Skjønner godt at du er overrasket over at søstera di plutselig er gravid. Men tenk hvem som får seg en overraskelse når du blir det da. Var det ikke du som hadde sagt at du ikke skulle ha barn du?

Ser på forumet at det er flere som har prøvd uhorvelig lenge - ei oppi snart tre år. Brrr. Det er lenge da. Vi får satse på at vi smelles på tjukka før det er gått så lang tid. Mannen min mener at om vi ikke får det til innen et år, så får det heller være. Vi har jo ei fra før. Tja, tjo. Nei, er vel ikke helt enig, men jeg har egentlig tenkt at dette går nok bra, så kan ikke si at tanken har mer enn streifet meg på at det ikke går...

Var deilig å ligge strak ut på sofaen og se film i går - med en svær skål med smågodt. Mmmm!

I dag er den store besøksdagen. Skal til besteforeldre på middag og til et vennepar av oss med tre små. Blir koselig.

Skrevet

Hvordan har det gått i dag?

Vi er akkurat kommet hjem etter lang og koselig dag på farten. Kjipent at helga er over allerede - startet den ikke akkurat da?

Hehe, nå vet jeg hva du driver med. Du passer opp det egget som dilter rundt i helga. Supert! Håper dere fanga det!

Skrevet

hehe.. var litt anstrengende dag i går ja. Min kjære søster var litt hormonell.. men lille niesa mi var like vakker og morsom, som alltid.

Ellers var vi ganske sent hjemme, og helt korrekt, vi brukte tiden vel.. et par ganger.. ;-)

Ja, helgene går altfor fort.. Men det er vel greit nok, for da går det ihvertfall fort til neste IKM.

Så dere noen bra film på lørdag?

vi er litt trege når det gjelder kino/leie filmer..

Skrevet

Ja, det er morsomt å være tante og kos deg med det! Er hun gammel da? Det er stas. Og kos deg med å leke og kose med henne OG levere henne tilbake om hun blir sur. Den går ikke lenger når du selv får barn...:o)

Ja, i helga fikk vi sett Kautokeino-opprøret. Bra film. Før vi fikk barn så vi mye mer film. Merkelig så slitne vi er om kveldene nå de siste årene...:o)

Jobber du hele uka? Du sa du sjelden jobba helg - rregner med at det er mest ukejobbing da?

Skrevet

har hatt datapause et par dager..

Lille frøkna er ca.19 mnd og verdens skjønneste, naturligvis. Hun er kjempesnill når jeg/vi passer henne, men kanskje bittelitt mer vrang når mor og far er tilstede.. hehe.

jobber 100%.. men hvis jeg får anledning en gang, så går jeg gjerne ned til 80% så jeg får tid til hus og hage på dagtid, og ikke bare på kveldene etter slitsomme dager på jobb..

De siste par dagene har jeg brukt til å purke litt rundt her hjemme.. pleier ikke egentlig det, så gubben blir jo litt forvirret stakkar.. Vet ikke helt hva som er greia jeg... men det går vel over igjen :-)

har du full jobb?

skjedde noe annet spennende?

ikke så ulidelig lenge til ikm nå..

Skrevet

Heia!

Ja, skjønte nesten at du var på pause... Men det er jo deilig det da. Jeg også har vært sløv her inne og merker at det er egentlig litt godt. Var mest spennende i begynnelsen. Nå synes jeg folk sier mye rart. Har sett litt på anonymforum f.eks og det er utrolig hva som blir sagt!!

19 mnd er en deilig alder da! Jeg også syntes tanteungene mine var verdens skjønneste. Nå synes jeg jo selvsagt mine egen er både søtere og snillere og flinkere og alt det der.

Høres deilig ut å sulle litt hjemme da! Men er du syk eller bare sliten? Bare og bare... Trenger ikke være barebare det, det kan jo være at du er ... ja, jeg gidder ikke si det engang, men det hadde vært gøy da!

Ja, jeg har full jobb. For tida sliter vi litt med å få dagene til å gå i sammen. Mannen min pendler og er hjemmefra ti timer hver dag og følgelig veldig sliten når han først kommer hjem. Må le litt da. Vi skulle skiftet pære i utelyset denne uka til en sånn med mørkesensor, men den ligger nå der. Finnes ikke tid til å få det gjort... Men til helga må den opp!

Ellers driver jeg og planlegger julebordet på jobben. Det er mye jobb, men veldig morsomt!

JEg har IKM mandag. Nesten så jeg ønsker den skal komme, for da ser jeg at syklusene er som de skal. Men aller helst ser jeg jo at den ikke kommer og med en fornuftig grunn da! Vi får krysse fingrene for at vi er smelt på tjukka!

Skrevet

Ser at det kom litt feil ut. Jeg er vel frisk og rask, men trøtt, men det er jeg i perioder året rundt. Altså har jeg vært på jobb hele uka. Hjemme etter arb.tid jeg har "purka" rundt.. hehe.

Ellers mangler jeg et par plager (!) jeg pleier å ha etter eggløsning.. så da lurer jeg naturligvis på om den i det hele tatt har vært? Det føltes vel litt sånn i det tidsrommet jeg ventet, men er litt usikker.. :-/

Min mann har omtrent samme arbeidstid og jobber veldig nærme min jobb, så vi kan faktisk kjøre sammen nesten hver dag.

Føler med deg.. at mannen din er borte så lenge..

Ja, har sett at det skrives svært mye rart her inne. Jeg blir faktisk direkte provosert inne på noen av forum og trådene jeg har vært innom!

Jeg er nok litt mer stille observatør her inne.. leser en del, men svarer ikke veldig ofte på ting folk lurer på.. (hvis jeg vet svaret..)

Julebord ja.. Har dere stort julebord?

Ikm mandag.. noen symptomer da?

Skrevet

Uff, ja det er noe med det der å ha trøtt-perioder. Synes jeg har hatt det i over fire år nå...

Når du sier du mangler plagene etter el tenker jeg straks at det er en grunn til det. Men jeg skal ikke egle opp til noen forventninger som ryker rett i dass til uka... Men det er jo fortsatt lov å håpe?

Julebordet blir bare for min "avdeling" og det er greit nok. Morsomt å planlegge i allefall!

Jeg også blir provosert og sint og av og til forbanna på endel av det som skrives. Er jo unødvendig å være så frekk som noen er...

Vet ikke helt hva jeg har symptomer på. Synes det stikker litt nedi der på høyresida. Har jo ikke hele mitt liv hatt menssmerter, så jeg er jo litt forundret over at jeg får det nå plutselig når jeg er blitt "bansjuk". Ellers så drømte jeg at jeg hadde ømme bryst - eller så hadde jeg det ei natt uten at jeg var klar over at det var på ordentlig. Blir dessuten påvirka av alle her inne som leter etter symptomer. Nå pusser jeg kanskje tenna for hardt for å se om ikke tannkjøttet blør litt, tror jeg lukter alt bedre enn før og innbiller meg at jeg er dødstrøtt, at jeg er tørst hele tida - det meste. Hehe, men man påvirkes jo da!

Skrevet

hehe.. Det er klart vi leter etter symptomer! Vet ikke om jeg hadde gjort det like mye hvis jeg ikke hadde blitt preget av de andre her inne..

Jeg lurer selvfølgelig også på om manglende plager har en grunn.. Prøver å ikke tro noe som helst.. og å tenke minst mulig på det. :-/

aldri hatt menssmerter? heldiggris! var lite plaget da jeg brukte p-piller, men etterpå... *sukk*

hmm.. pleier tr å komme når den skal? når tenker du evt. å teste??

Er veldig spent!! :-)

Skrevet

Nei, det er sant, utrolig som man blir påvirket da... Mannen min sier at jeg bare må ta det med ro. Det som skjer det skjer. Joda. hmpfr!

Jeg sluttet på piller i beg av sept og fikk tr fire uker etterpå. Det er jo det jeg går ut fra da at jeg skal ha det fire uker etter det igjen. Før dette hadde jeg jo ikke tr pga minipiller som jaga den vekk! Så vi får se. Før i verden kom den jo akkurat som den skulle enten jeg gikk på piller eller ikke. Sist jeg ble gravid testa jeg en ettermiddag etter at tr uteble og da var jeg gravid - om enn streken var svak. Morgenen etter var den knallsynlig!

Nei, når tenker jeg å teste? Tenkte å ikke gjøre det siden jeg kanskje har ustabil syklus. Men jeg skjønner jo at det er lettere sagt enn gjort. Om tr ikke dukker opp mandag eller tirsdag blir jeg hvertfall å lete etter symptomer! Vi får se.

Du da? Du har vel en uke igjen eller noe sånt? Jeg håper for deg da!

Skrevet

Da er vi nok litt like. Jeg ser ikke noe poeng i å teste en hel uke før tr, som enkelte her inne gjør. Har ventet tålmodig alle gangene bortsett fra en, da tr valgte å drøye et par dager lenger enn måneden før. Var i sommer da vi skulle reise på ferie, sammen med flere fra familien.. Da tenkte jeg det var greit å dobbeltsjekke..

En hel uke igjen ja.. så jeg bare venter jeg.. Humøret ser ut til å ha rettet seg litt da. Nyter at det er helg :-)

God helg! Og jeg krysser fingrene for deg de kommende dager.. :-)

Skrevet

Jeg har tro på at det fixer seg for oss begge om bare litt. Men å være tålmodig er jo lettere sagt enn gjort.

Jeg er inne og rydder og steller og stuller. Sendte gubben og lillemor ut for å leke litt, med tanke på at gubben skal rydde opp i hagen og ellers ute før vinteren setter inn. Uff, den hørtes utspekulert ut, men jeg er så forkjøla og tett i pappen at jeg er ikke mye til mamma denne helga. Tullemor er helt fortvila over at hun ikke får klemme meg eller ligge inntil meg om morgenen i dobbeltsenga. Prøver å unngå at hun skal bli forkjølt hun og...

Gjør noe gøy i helga da! "Snakkes"

Skrevet

Blitt noe bedre da?

Ser på den andre tråden at du tar det helt med ro i forhold til ikm.. ihvertfall ser det sånn ut :-)

Fikk en sånn raptus i helgen, hvor jeg plutselig fikk for meg at det var lurt å male litt igjen. Har malt halve huset innvendig snart, men det gjenstår fortsatt litt. Og nå tok jeg det aller siste taket. Godt å være ferdig med det. Nå er det bare x antall vegger igjen...

Ellers føler jeg meg litt "rar" i kroppen. Den er ikke som ved de forrige syklusene.. så nå lurer jeg jo veldig da! Prøver å holde meg nede på jorda og ikke ha for store forhåpninger. Blir nok en laaaang uke dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...