(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. oktober 2008 #26 Skrevet 14. oktober 2008 tja, det må nok for de fleste av oss vare livet ut. altså lavkarbo, og ikke ketolyse. vi må finne en balansegang over hvor mye karbohydrater vi tåler, og spise grovere brød, fullkornspasta og brun ris feks. Det er jo det samme for alle slags slankekurer det. Om man går tilbake til sitt gamle kosthold så går man opp. jeg tåler svært lite karbohydrater, og kroppen min samler mengder med vann så snart jeg spiser sukker og hvitt mel. Sånn kan det gå.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 15. oktober 2008 #27 Skrevet 15. oktober 2008 Palmesus! Ikke meld deg inn i vektklubb eller Grete Rohde eller noe sånt, det er høykarbo og du kommer til å legge på meg masse, til tross for kaloritelling! Når man er ferdig med ketolyse må man legge seg på et fortsatt lavkarbo kosthold, ellers er hele ketolysen som oftest bortkasta, desverre. Her er min oppskrift på å komme videre, når det har stoppa helt opp (og det har funka, hver gang): Ta en fastedag, spis ingenting fra du står opp og til du legger deg, og nei, ikke spis i senga heller ;-) Vær altså uten fast føde i ett døgn. For meg hjelper det å gjøre det når jeg har litt å holde på med, så jeg ikke bare sitter å har lyst på mat. Det som er heldig for oss er at vi har ikke blodsukkersvingningene, så man klarer en fastedag mye lettere enn de som er på høykarbo. Så, når det matfrie døgnet (drikk vann!!) er over starter du på scratch, med kun rene produkter, ingen kunstig søtning, ingen melkeprodukter, ingenting annet enn kjøtt, fisk, grønnsaker og egg første dagene. Introduser så gradvis ost, rømme, fløte osv, men vent lengst mulig med kunstig søtning. Jeg bruker å ta en uke med bare kjøtt og grønt, deretter en uke med det pluss rømme, så neste uke med ost osv. Og som oftest løsner det to-tre kg første uka. Lykke til, dette greier du!! =))
LizzyG Skrevet 15. oktober 2008 #28 Skrevet 15. oktober 2008 Du har vært flink som har gått ned så mye, men du sier du ikke vil trene? Hva med å bare gå en tur i høyt gå- tempo hver dag? Med mindre du allerede gjør det da.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. oktober 2008 #29 Skrevet 15. oktober 2008 lisseumma jeg lurer på dette fastegreiene, kan jeg drikke kaffi? hehe. Et helt døgn uten kaffi liksom. Er det meningen jeg skal gå rundt å gjespe hele dagen da eller? hehehehe.
Alba44 Skrevet 15. oktober 2008 #30 Skrevet 15. oktober 2008 Palmesus: Vil bare si et du har vært RÅFLINK!!!! Kan ha deg som forbilde, for skal også ned masse. ;o) Hilsen fersk ketolyser.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #31 Skrevet 15. oktober 2008 Takk for god-ord! Og for tips! ) Nå skjønner jeg virkelig hvordan man har det når man "bare skal ned litt". Før skjønte jeg ikke hva andre klaga på,som ville ta av noen få kg, for jeg måtte jo ned minst 50... men nå, som jeg sitter på gjerdet og venter på at de siste skal av,så skjønner jeg frustrasjonen!
frk Nilsen Skrevet 15. oktober 2008 #32 Skrevet 15. oktober 2008 En dag uten mat.... det går ikke for denne jenta nei! Jeg spiser jevt over ganske sunt og drikker ikke brus, i helgen ble det snop og kaker, da sambo hadde bursdag. Men i det daglige er det ikke så mye snop nei. I går var jeg på ganske tøff trening, er keeper på innebandy. Måtte gjøre styrkeøvelsere mens utespillerne hadde pasningstrening. Og masse annen tøff trening til en stakkars småfeit keeper uten kondis :-P Nå skal jeg snart ut å gå en mil i marka, og skal svømme i kveld :-) Blir i allefall fastere i fisken nå, selv om vekta kanskje ikke går så mye nedover.... Prøv å beveg deg litt mere, det får ofte fart på ting og du blir fastere i fisken. En fin huske regel er å bruke mer energi enn du spiser ;-) Og ja, jeg kan alle triksene i boken, men følger jeg dem...... Lykke til! :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #33 Skrevet 15. oktober 2008 Jess, jeg vet at økt trening/bevegelse er tingen, men føler alltid at jeg ikke har tid. Og drive med noe utenomhus er desverre ikke akutellt flere ganger om dagen. Men klart, jeg har jo trimsykkel.... men den er opptatt, for der henger rockeringen min.... skjønner du eller???
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. oktober 2008 #34 Skrevet 15. oktober 2008 hehe palmesus. jeg tror kanskje du nesten bare må blåse støv av både ring og sykkel, og finne tid til å prioritere trening!
frk Nilsen Skrevet 15. oktober 2008 #35 Skrevet 15. oktober 2008 Sett sykkelen foran Tv`n og ta en økt hver dag mens du ser Cæsar, nyhetene.... eller en serie du følger med på. Skal faktisk tørke støv av trimballen min å få brukt den på kvelden
La Perla Skrevet 15. oktober 2008 #36 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg slutter meg til (S)Tinkerbell her. Det er ingen vei utenom å trene. Har du trimsykkel, bruker du den, selv om jeg selv liker best å komme meg ut i frisk luft (f.eks.etter at barna er i seng). Trening/mosjon er jo viktig uansett om man skal slanke seg eller ikke, det bør man bare prioritere. Men jeg vet at du har vært utrolig flink så langt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #37 Skrevet 15. oktober 2008 Ja,selvfølgelig må jeg prioritere litt trim! Men etter sengetid for barna er UTELUKKET! Jeg er mørkredd til tusen, og her finnes ingen gatelys! Var flink å gikk turer på kvelden når det fortsatt var lys, men nå....nei.... Japp,skal ta en runde på sykkelen etterpå! Og rocke litt! Må bare lese litt først, for det er under 2 mnd til eksamen, og jeg er ikke halvveis engang :S
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. oktober 2008 #38 Skrevet 15. oktober 2008 Skjønner at det er ei stri med eksamen, hus og barn. Også skal man få inn trening i tillegg. Du har vært kjempeflink og fortjener all mulig ros, og kanskje kroppen din synes du er i mål vettu.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #39 Skrevet 15. oktober 2008 Takk for det Stinker! Ja, kanskje kroppen syns det... men jeg veier fortsatt masse så jeg MÅ ned... men men, opp på sykkelen med meg etterpå, før jeg skal ta husvaska... bare lese litt til...igjen.... :S
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 15. oktober 2008 #40 Skrevet 15. oktober 2008 Hehe, stinker, aner ikke! Dvs jeg drikker ikke kaffe, men tenker at det er jo flytende, så why not? Og uansett ikke værre enn å prøve. =))
frk Nilsen Skrevet 15. oktober 2008 #41 Skrevet 15. oktober 2008 Palmesus: Hvor bor du? Det er faktisk deilig å jogge ute nå på høsten, men i mørket er det ikke like gøy. Bor du i Oslo så kan vi jogge sammen en kveld i uka om du vil :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #42 Skrevet 15. oktober 2008 Så utrolig koselig av deg, frk Nilsen, og det hadde jeg takka ja til, hadde det ikke vært for at jeg bor 1 time unna oslo....
Espoir Skrevet 15. oktober 2008 #43 Skrevet 15. oktober 2008 Er det ingen i nabolaget som har en stor hund du kan låne med deg? Det har jeg gjort i perioder, og jeg følte meg mye tryggere med en svær, svart riesenschnauser ved min side enn om jeg skulle ha gått alene. Og så blir både hunden og eierne kjempeglade for at du går tur også.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #44 Skrevet 15. oktober 2008 Haha, vi har hund! Men jeg går ikke tur med den for at JEG skal få noe utbytte av den. Han går som en raggsokk på vift, og det har ejg ikke tolmodighet til Kanskje låne naboens bikkje, den går pent i bånd
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2008 #45 Skrevet 15. oktober 2008 Du kan sykle rund B kirke og hjem! Det er en god tur. Og da går det kjapt. bedre enn å gå alene..
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2008 #46 Skrevet 15. oktober 2008 Ja, det er en fin tur. Synd det tar så lang tid å gå den... Har ikke sykkel men skal ut og lufte meg selv, og V nå... prøvde å nå deg på msn, men du er kanskje ikke hjemme?
meg & to små vampyrer Skrevet 15. oktober 2008 #47 Skrevet 15. oktober 2008 Nei, jeg er på jobb. Mye venting mellom ting å gjøre i dag, så slår ihjel tiden her mellom slaga.
GuttemammaX3 Skrevet 15. oktober 2008 #49 Skrevet 15. oktober 2008 Ketolyse fungerte på meg da jeg hadde mange kg å ta av, men hadde ingen effekt da jeg skulle ha en finpuss nå med fire-fem kilo minus... leste meg frem til at ketolyse ikke fungerer bra på kroppen om du skal ned mindre enn ti kilo, så jeg ville nok kanskje gått for sunn mat med lite kalorier, f eks magert kjøtt, salat og knekkebrød, spise hver tredje time, og trene mest mulig... Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå