Gå til innhold

Gammeldags med takk for maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, min nesten 4-åring sier også "Thank you for the food" når vi spiser borte. Det er det ingen andre som gjør, men den som blir takket, blir alltid gledelig overrasket!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen her i huset som går fra bordet uten å si takk for mat -inkludert den som lager den.

Jeg syntes det skulle bare mangle og det bør komme naturlig, men måtte gå nok oppdra mannen min i like stor grad som sønnen min, for han er ikke vant til dette hjemmenifra.

Litt artig når vi er hos svigers på middag, for nå gjør han det automatisk, og svigermor har gitt meg et annerkjennende klapp på skuldra for det, hehe...

Her kjører vi også etter takken "kan jeg gå fra bordet".

DET har jeg fått litt kommentarer på, men jeg syntes det er greit, for har vi besøk er det greit at de kan sitte litt lenger enn akkurat å sluke det som er på tallerken -spesielt hvis det er venner av han (altså sønnen, ikke mannen ;-) )på besøk eller ved litt spesielle anledninger.

Skrevet

Fri barneoppdragelse ja, hehe. Eller ansvarsfraskrivelse som min mor kaller det ;-)

Her takkes det for maten, og mine småttinger skal også lære det. Det er helt vanlig, normal høflighet =) Å si takk når en får noe er også en selvfølge, og jeg synes din omgangskrets er rare^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...