Gå til innhold

Dere som er overvektig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor slanker dere dere ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du som er dum, hvorfor får du deg ikke en utdannelse?

Skrevet

Som hva da om jeg tør spørre? Og bare så du vet det, så teller ikke fagbrev som frisør som en utdannelse!

Skrevet

Ingeniør. Bachlor i marin teknikk. Du da fatso?

Skrevet

Ja, særlig! Og jeg er kjærringa til julenissen!

Men å stave bachelor riktig kan du ikke.

Skrevet

Ha-ha, ynkelig forsøk på å provosere, HI! Du mangler jo fullstendig humor og ikke minst intelligens.

Skrevet

Hva har egentlig det med saken å gjøre? Jeg lurer på et spørsmål. Jeg la kraftig på meg da jeg var gravid, 30 kg. Dette er 3 md siden, og jeg hatet alt det ekstra. Bare det å se meg i speilet ga meg 100% motivasjon til å gjøre noe med det. Få det vekk. Vil ikke se slik ut. Har trent hver dag i 9 uker og forandret kostholdet mitt, og nå har jeg bare 8/10 kg igjen til jeg er meg selv igjen. Det trenger ikke å være så vanskelig. Derfor lurer jeg på hvorfor andre ikke gjør noe med det hvis de ikke er fornøyd med alt det ekstra flesket. Det gjør så utrolig godt å se vekten går ned, det også gir mer motivasjon skjønner du. Mener du at det bare er frisører og andre med fagbrev som får motivasjon til å slanke seg? Du er veldig nedlatende mot slike synes jeg. Det er vel ikke gale å være frisør eller å ha fagbrev vel? Mener du at du er mer verd enn folk med fagbrev? virker slik. Men det er vel et resultat av janteloven tenker jeg

Skrevet

Når du studerer til ing. studerer du mattematikk og fysikk. Ikke finskriving. Hvordan bachelor staves tenker jeg ikke så mye på. Tenker mer i de baner om hvordan skip skal konstrueres og beregninger som kreves med hensyn til oppdrift osv.

Skrevet

Hvorfor er det noen som ikke klarer det da?

Jeg har svaret. Jeg fikk streng beskjed om å ikke bevege meg mer enn nødvendig pga tidlig modning. Jeg satt her hjemme dag inn og dag ut uten å bevege meg noe særlig. Kroppen forbrenner da veldig lite, i tillegg til at gravide får lavere forbrenning. Jeg spiste vanlig mat, ikke usunt men heller ikke grete roede sunt. Skjønner?

Skrevet

fordi: jeg vil være feit,feit, feit,

Hovedinnlegger, er det ikke på tide at du slanker det tjukke hodet ditt??

Skrevet

Jamen hvis du vil være feit er det jo greit. Jeg snakker om de som ikke vil.

Slanke det tjukke hodet mitt? Vel, det går ikke an å punktslanke seg da dummen

Skrevet

Jeg er faktisk enig med HI. Altså IKKE MISSFORSTÅ viss du syns det er greit å være tykk så er det helt greit for meg. Men viss du driver å syter og maser så forstår ikke jeg hvorfor du ikke bare gjør noe med det. Da får du det sikkert mye bedre med deg selv. Selvtiit er viktig faktisk!!!

Skrevet

Joda, det var absolutt en veldig god unnskyldning for at jeg måtte sitte stille! Jeg satt tydligvis ikke nok stille da babyen kom ut nesten 7 uker for tidlig.

Når du er gravid jobber tarmene tregere, dvs du får tregere forbrenning. Maten tar lenger tid gjennom systemet.

Du sier du er glad i mat, hvem er ikke det? Men for all del, hvis du trives med vekten din nå er jo det flott, men de som ikke gjør det og slter pga dette kan ikke sitte der å si at de er glad i mat vel? Hvis du vel får du det til, eller?

Skrevet

Men hvor "slank" er du, da, 3 små krapyl hvis du har ti kg som skal av???

Skrevet

Etter mange år som anorektiker, der jeg lå for døden 3 ganger så utviklet jeg en avhengighet til mat. Å slanke seg for meg er vanskelig, da dette kan trigge anorexia igjen.

Svært mange overvektige lider av spiseforstyrrelser, overspising er også det. Det har vært vanskelig å få hjelp, trodde det var vanskelig å få hjelp som anorektiker. Men det er åndsvakt hvor vanskelig det er å få hjelp med matavhengighet. Det finnes ikke hjelp å få, i UAS for eks. har de Overeaters Anonymous men i Norge, nix, nada ingenting.

Det er ikke slik at de fleste overvektige sitter og klager over situasjonen, de aller fleste overvektige gjemmer seg bort i seg selv. Tenk deg selv at du har et problem, et kjempe problem, noe du fyller med mat. En kan aldri gjemme seg bort, der er hun feite hun har det ikke bra.

Det ligger mange overgrep, mobbing, og skam gjemt kiloene til mange overvektige, så vær så snill - tenk over hvem du angriper HI. Føles det bra å plage andre med dine fordommer?

Skrevet

Du var jammen seig. Feit ble jeg nå uansett. Spiste mat som vanlig.

Har selv rundt ti kilo igjen, mulig de er verre å få av, men av går de om du gjør noe. Jeg velger å få de av fordi jeg mistrives med slik jeg er nå. Jeg har heller ikke tid til å gå på treningsstudio nå som jeg har en liten, jeg går lange tunge turer med babyen hver dag, pluss styrketrening hjemme.

Skrevet

Helt enig med poenget ditt der du. Men nå er det vel ikke de fleste overvektige som er så syk vel?

Skrevet

Hva er den vekt greia inne her for tiden? fatter ingenting jeg... bryr meg fint lite om hvordan andre ser ut!!!! dere harselerer jo konstant om tykke og tynne mennesker!

burde vel kanskje ikke lese alle disse innleggene, men det er jo nesten annet hvert innlegg om vekt!

jeg ar tykke venninner og tynne venninner, tykke familiemedlemmer og tynne familiemedlemmer, hva de veier spiller ingen trille!

Skrevet

Har til dags dato ikke møtt et eneste overvektig menneske som syter og klager så fælt som HI skal ha det til! Derimot, mere selvironiske og livsglade mennesker finner du ikke! Og det sier jeg ikke for at jeg er overvektig selv, men har "normale", slanke og overvektige venner... Og tro meg, når vi står i speilet er det faktisk, tro det eller ei, de tynne og normale som klager mest: "Ååå jeg har sånn hengeræv, huff sjekk den valken da, å nei se den dobbelthaka" osv osv... Så vet ikke hvem du har møtt som er så sutrete?? De på tv show som "du er hva du spiser"? Eller andre realityshows??

Skrevet

Til dere som er undervektige: hvorfor legger dere bare ikke på dere? Like dumt spørsmål som HI spør.

Skrevet

Jeg har prøvd alt som er av kurer og dietter, trente masse!

Når jeg var 18 utviklet jeg bulimi som jeg har slitt med i flere år.. Selvom jeg ikke kaster opp lenger, er det ofte jeg tenker at "det kunne jeg gjort nå uten at mannen min hører meg" og vurderer å begynne det igjen..

Er ikke mye overvektig, men nok til at det er sjenerende for meg selv. Jeg har også klart å overbevise meg selv om at det er derfor jeg ikke blir gravid!! Er kanskje 10 kg for mye...

De kom veldig raskt når jeg fikk p-piller i en alder av 16, og jeg har har vært hardt angrepet av PCOS siden jeg var 17, som legen mener er noe av grunnen..

Så det er ikke bare å "slanke" seg - sånn at du vet det!

Og bare for å ikke virke helt fjern, så trykker jeg ikke anonym knappen!

Skrevet

Til HI:

1. Overvekt er ofte knyttet til psykiske problemer, ville du sagt til en som er deprimert at "det er bare å ta seg sammen". Blir litt samme problemstilling.

2. "Når du er gravid jobber tarmene tregere, dvs du får tregere forbrenning". Tarmen jobber tregere (dvs mindre peristaltikk), men det betyr ikke at det taes opp mer næring enn det gjøres til vanlig. Tarmen er fantastisk effektiv også hos ikke-gravide og tar opp nesten alt som tilføres (med mindre du til vanlig lider av tarmsykdom som gir deg diaré). Forbrenning har å gjøre med hva som skjer etter at tarmen har tatt opp næring og har ingenting med at tarmen jobber tregere.

Du er sikkert dyktig til å konstruere båter, men ikke uttal deg for mye om ernæring/tarmfysiologi det er du tydeligvis ikke kompetent til.

Vil ellers ønske deg lykke til med å gå ned de siste kiloene etter svangerskapet! Det er kjempebra at du gjør noe (og klarer det) med det du er misfornøyd med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...