Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Og det gikk veldig bra=) jeg tok innvendig ultralyd og der var alt bra, jeg hadde masse egg=)=) Jeg har hatt veldig uregelmessig sykluss(tror jeg er på dag 60 eller noe sånt nå) og derfor fikk jeg tabeletter som skulle få igang tr og deretter el. Så fra og med idag skal jeg begynne på den ene kuren hvor jeg skal sette igang tr og den kuren varer i 5 dager, tror den heter Provera og første dagen som tr kommer er dag nr 1 og på dag 4 skal jeg gå på en ny kur som heter pergotime og der skal jeg ta 2 tabletter 1 gang om dagen til dag 8. Så¨dette her blir spennende=) håper dette hjelper..... =)=)=)=)=)=)=)=)==) er veldig glad for at det ikke var så alvolig.=)=)
blirjegsnartmamma Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 å, jeg har også vært idag!! Fikk akkurat det sammen Men jeg skulle vente litt å se om jeg får TR snart, for hun mente det så sånn ut Spennende dette altså
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Spennende!!! Vet dere forresten noe om potensielle bivirkninger?
blirjegsnartmamma Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 nei.. det har jeg ikke tenkt over.. bare lei av å ha sånne ville sykluser som ikke er godt for noe.. Vet du?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Sa hun det til deg også??? det sa hun til meg å at tr var på vei snart, men fikk tabletter for at jeg skal få tr om bare noen dager.... hvem tabletter lurte du på var hvilke bivirkninger da??? Provera så var det vel ømme bryster, vektøkning, hodepine, feber, væskeopphopning i kroppen og redusert glukosetoleranse. Pergotime så er det hodepine, svimmelhet, hetetokter, kvalme/oppkast, buksmerter, anspenthet, søvnproblemer, forstørrelse eller cyster på ovariene, ømme bryster, synsforstyrrelser. dette er de vanlige symptomene.....
blirjegsnartmamma Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Hei igjen elskerbarn! Hadde vært kos å følge litt med hverandre kanskje? Vi er jo ganske likt nå ser det ut til.. Jeg er på dag 20 i syklusen nå, så skal vente litt for å se om det kanskje kommer noe av seg selv. Hvor i landet holder du til - hvor var du hos gynekolog? Prøvd lenge?
Musemor med tre søte små Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Lykke til begge to. Krysse fingrene for at det virker og at bivirkningene blir få.
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, det hadde vert kjempe artig=)=)=) Syklussen min er litt rar, vet ikke helt hvor jeg er.... tror det er dag 60 eller noe nå jeg...... Men da kommer vel tr snart tenker jeg=) Jeg bor i fredrikstad og var på volvat medesinske senter i byen=) de skal vist være kjempe flinke har jeg hørt=) Vi har prøvd i ca 11 mnd nå. Hvor høre dere til da???? Har dere prøvd lenge??? Hvor gamle er dere foresten??? Legger deg til som venn???
blirjegsnartmamma Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 hei igjen! Ja, bare legg til som venn Vi har også prøvd i ca 11 mnd - for noen sammentreff da Jeg er 22 og mannen min blir 29 i januar. Vi bor i i Nes i Akershus, var hos en gyno i Oslo. Hvor gamle er dere da?
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 vi er 21 vi....... ok, da skal jeg gjøre det=)=) har dere noen barn fra før???
blirjegsnartmamma Skrevet 15. oktober 2008 #11 Skrevet 15. oktober 2008 Godmorgen! Nei, vi har ingen fra før.. Dette blir vår første - håper vi da Dere da?
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 God Morgen ja!!!!=)=) nei, vi har heller ingen fra før og det tror jeg gjør sånn at det blir ekstra spennende for de andre har liksom gjort det før, men vi vet jo egentlig ikke hva vi går til hvis du skjønner hva jeg mente med det???? forklarer litt feil, men..... Nå skal jeg ta den tredje pillen min=) det nermer seg mot tr nå sånn at vi kan liksom prøve på ordentlig=) har hørt at det er mange som blir gravide etter bare den første kuren så håper på det beste vettu=)=) Ha en super dag!!!!!
blirjegsnartmamma Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 Da ligger du noen dager foran meg i løypa Prøver å vente på naturlig tr først. Men er vi heldige så kanskje vi kan ta følge hele veien snart! Skjønner godt hva du mener, vi har jo ikke prøvd det før, så må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter og hva som er normalt.. hehe kommer sikkert ikke til å merke noenting når jeg blir gravid Ha en super dag du også!
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Ok, men har du merket noe om tr er på vei da??? det hadde vert artig om vi hadde klart å fått det til sånn at vi kan følge hverandre da=) regner med at jeg får tr på søndag eller på mandag........ håper du har fått det til da=) Men har du fått pergotime du også???? Hehe ja, enten at du ikke merker noe sånn særlig før det har gått en mnd eller to, det tror jeg...... håper jeg får mage fort jeg=)=) håper også de første 3 mnd går fort, det gjør de sikkert for da skal vi se på hus og bil og baby utstyr og masse familie besøk=) hele familien vet at vi prøver og alle spør hele tiden hehe=)=) det er så koslig=)=)
blirjegsnartmamma Skrevet 15. oktober 2008 #15 Skrevet 15. oktober 2008 Nei, har ikke merket noenting til det.. Men pleier egentlig ikke å merke noe heller.. Har fått pergotime jeg også ja.. Tenker at jeg "jukser" litt iforhold til hva gyno sa, venter nok ikke 6 uker, men hvis jeg ikke har fått mensen til 23\10 tror jeg nok at jeg prøver provera.. Håper også at de første 3 går fort Her har familiene visst om det fra første uke, og nå har det blitt litt mye mas syns vi.. Så vi har bestemt oss for at vi ikke skal si det til noen før vi er helt sikre, ha hemmeligheten litt for oss selv Men gjenstår å se om vi klarer det da! hehe Har du merket noe til tr eller?
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 ja, det syntes jeg du skal, men hvor lenge er det siden du hadde tr sist da??? Må du vente i 6 uker???? Jeg skulle ta 5 tabletter altså provera, for å få igang tr og etter 2 dager med opphold på provera så skulle tr komme og da er 1 dag med tr dag 1 og da skulle jeg telle til dag 4 og begynne med pergotime og deretter skulle jeg ta det til dag 8 så skulle jeg til henne på dag 10,11 eller 12 og ta innvendig ul for å se om noen egg er på vei, så da slipper jeg el test=) så her skal det gå fort i svingene......=)=)=)=)=) trenger det nå etter 11 mnd, blir litt lei.... ja, her har min familie visst det hele tiden og jeg kommer til å fortelle det med en gang hvis jeg er gravid for jeg klarer ikke å holde munn=)=) hehe ja, kjenner det litt.... er liksom litt vondt og litt humørsving hehe=)=)
blirjegsnartmamma Skrevet 15. oktober 2008 #17 Skrevet 15. oktober 2008 hun syns jeg burde det, siden syklusene er så ujevne, men den 23 så er det akkurat 1 mnd siden.. så tror jeg gjør det! Jeg skal ta provera i 10 dager for å få mensen, også skal jeg begynne på pergo på dag 5 av mens.. Også skal jeg ta blodprøver i uke 3, 4 og 5 etter 1 dag i mens.. Også sa hun at når jeg tok pergo så måtte vi ha sex hvertfall annenhver dag hehe Også skal jeg tilbake til henne etter siste blodprøve i uke 5, for å få resultatet, se om jeg har hatt eggløsning.. Blir spennende! Forhåpentligvis slipper jeg inn til Oslo for å sjekke det, men er gravid isteden Må ringe imorgen og bestille time, er jo 2 mnd ventetid der! Er jo koselig at familien vet det, da får man liksom litt mer støtte, men morfar er utrolig nysgjerrig, hehe. Og mamma tar liksom alle symptomer super alvorlig, enten hun tror det er eggløsning eller at jeg er gravid.. Sier liksom at "nå har du eggløsning, se å kom dere hjem!" litt pinlig iblant..
Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #18 Skrevet 15. oktober 2008 okay, jeg kom inn når jeg ville, kunne komme på dagen hvis jeg ville også, men det syntes jeg var litt voldsomt er jo ikke akkurat akkutt heller..... Men nå håper jeg det ordner seg. Vet det er flere som blir gravide med pergotime, tante hadde det samme problemet som meg og fikk en kur på 5 dager og hun ble gravide med en gang=)=) Håper det skjer her også=) Mamma er i 100 hun også...... og spesielt bestemor og bestefar=) de sier hele tiden at vi må være kaniner og bare kose oss hele tiden osv=) De på jobb er jo enda verre, de spør hver dag om tr har kommet og hva slags utstyr jeg vill ha osv... hehe Det er jo bare KJEMPE koslig=)=) Du må ha en kjempe flott kveld videre=) god natt=)
blirjegsnartmamma Skrevet 16. oktober 2008 #19 Skrevet 16. oktober 2008 Nei nei nei.. Nå har jeg begynt symptomjakten.. sukk.. Våknet idag og ble brått uvell.. Kastet opp og greier. Hittil idag har jeg hatt sånne kvalme runder, vært varm osv. Er helt sikkert bare litt omgangsyke, men tenker jo "hva om?" Har jo hørt om de som roer seg fordi de får pergo, og DA sitter den.. Før de rekker å prøve.. Uff, hehe.. må ikke sette griller i hodet på meg selv
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #20 Skrevet 16. oktober 2008 ja, det kan jo skje selv om man ikke har hatt EL også...... Kanskje du skulle ta en test???? Men det er sånn omgangssyke som er "ute å går" nå atså...... ikke deilig med kvalme altså... huff.... ville bare titte innom før jeg kveldet og sa god natt=)=) God bedring da shnuppa=)=)
blirjegsnartmamma Skrevet 17. oktober 2008 #21 Skrevet 17. oktober 2008 Nå er jeg jammen øm bak ved bekkenet også.. Enten får jeg mensen, eller så begynner jeg å bli skikkelig sjuk.. Hadde litt stikk/murringer i høyre side diagonalt med hoftekammen/lysken igår kveld. Håper mensen kommer av seg selv så jeg kan begynne på pergo! Har funnet ut at jeg må ta en test til uka, før jeg begynner på provera. Tusen takk
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #22 Skrevet 17. oktober 2008 Hei=) Ja, det er i noe deilig og ha sånn smerter og kvalme osv..... Høres jo egentlig ut som tr smerter da, og hvis du hadde vert gavid så hadde hun sett det på innvendig ul...... Hun sa jo at tr er på vei sa hun ikke det da????? Håper det er tr som kommer , kanskje den kommer på likt hos oss for jeg tok den siste pilla nå og da skal det gå en eller to dager så skal jeg få tr, og jeg har kjent at jeg har tr smerter så jeg håper min kommer i morgen eller på søndag tror jeg..... hadde vert kult om vi fikk den likt for da begynner vi på likt på pergo=) Skulle du begynne på den 4. dagen???? Jeg har lagt inn innlegg i 1.trimester, oss over 35,oss over 30 og bli gravid forumet om det er mange som har blitt gravide på første kur med pergo og da svarer de enten at de ikke har gått på pergo og ikke har noen erfaring eller så svarer de flesete at de ble gravide på første kur=)=) Det er jo kjempe bra for oss for da er det jo store muligheter=)=) Ha en kjempe flott helg=) Jeg skal på hytta i helgen så jeg kommer nok ikke innom her før på søndag eller mandag..... håper tr kommer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ha en super helg=)=)
blirjegsnartmamma Skrevet 17. oktober 2008 #23 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg skal begynne på dag 5.. Ja, hadde vært supert om vi begynte ganske likt da Håper hun hadde rett med at tr kommer, krysser fingrene for det - og at det klaffer for oss begge på første Ha en super helg på hyttetur! Jeg skal i surpriseparty for et vennepar som giftet seg langt vekke for 2 uker siden God helg!!
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #24 Skrevet 19. oktober 2008 Hei hei=) Har du hatt en fin hleg??? Hvordan gikk supriseparty??? Nå ble det mange spm her, men har du fått tr enda??? Jeg har hatt en kjempe helg på hytta hvor jeg har kost meg kjempe masse=) Tr kom igår med helt utrolige smerter som jeg sjeldent har sett maken til!!!! Men det går bedre idag da=)=) Nå er det jo bare 2 dager til jeg skal begynne på pergo så dette kommer til å gå bra=)=)
blirjegsnartmamma Skrevet 20. oktober 2008 #25 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Hatt det fint, selvom jeg har jobbet mesteparten av den Festen gikk kjempebra - de ble skikkelig overrasket! Men jeg og mannen måtte hjem tidlig, jobbet igår også. Har ikke fått tr enda, er litt tidlig hvis jeg skal regne 28 dager syklus også så.. Men tenker jeg begynner på provera på torsdag/fredag.. Så da ligger du litt foran meg i løypa Kjempebra at det virket og at tr kom hos deg da Da er det nok ikke mange dagene igjen før det sitter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå