Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #1 Skrevet 10. oktober 2008 Lurer på 1 liten ting. Jeg har aldri kjøpt noe fra nøstebarn, men jeg ser jo noen tusen unger i løpet av 1 år hehehehe og mange har nøstebarndresser o.l. Utrolig mange av disse er blitt så utrolig stygge. Ser skikkelig nuppete og ødelagt av vask ut. Er det fakta eller har jeg bare sett uheldige nøstebarn kunder?
Odine! Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Har ingen erfaring selv, men ei venninne klaga på ei sparkebukse derfra, som var blitt nuppete etter en eller to vask. Fikk vite at det ikke var kvalitet man betalte for, men for at det var ubehandla ull. (med forbehold om noe feilsitering)
--arkin-- Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 ikke si sånn da, har nettopp bestillt det til snuppa;o)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 forløbig er jeg veldig fornøyd ( nå bruker vi ribbestrikka ullbukse, body og str.bukse) ser det har kommet en del nupper på str.buksa, men det må man vel regne med. resten holder seg fint, men jeg har forresten bare vasket det for hånd så langt.. så se åssen det går utover vinteren
Den lille prinsesse Skrevet 10. oktober 2008 #5 Skrevet 10. oktober 2008 Du har nok sett dressene til de som vasker dem feil. Altfor mange putter dem i maskin med feil vaskemiddel (milo). Selv har jeg bare vasket snuppa sin ullfleece en gang, ellers bare luftet den. Den er kanskje blitt litt nuppete, men ikke stygg. Det er fordi ullfleecen er så skjør i stoffet.
Den lille prinsesse Skrevet 10. oktober 2008 #6 Skrevet 10. oktober 2008 Synes forøvrig ullbodyene har holdt seg kjempefine, ikke nuppete i det hele tatt. Kjøpte dem altfor store i fjor så de passet i år også. Kan ikke si det samme om janusen jeg kjøpte i fjor, den er slafsete og stygg.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 10. oktober 2008 #7 Skrevet 10. oktober 2008 jo, kjøpte forresten en kjole til henne derfra, samme stoff som de buksene osv, og de er vel ullfleece, om jeg ikke husker helt feil? så da blir det vel lettere nupper om det hadde vært ren ull??
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #8 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg er SKIKKELIG misfornøyd med nøstebarn! Hadde noen bodyer til frøkna i fjor og de ble så stygge i fasongen (vide i halsen) og skikkelig nuppete ja, selvom de ble vasket for hånd.. Ble ordentlig skuffet!
du og jeg og vi to Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Nå måtte jeg tenke etter her;) Noe av det vi har er kanskje litt nuppete, ullfleecedressen og en jakke muligens... men ikke sånn at jeg har tenkt over det som du skjønner. Dersom du har sett plagg som ser ødelaget ut av vask, så er de sannsynligvis det. Jeg synes det fine med plaggene er at de ikke trenger å vaskes så ofte, henger dem opp etter bruk, og vasker så lite som mulig. Jeg har ei venninne som vasket Nøstebarnplaggene til ungen etter en dags bruk - og de så ikke veldig pene ut etterhvert for å si det sånn. Men de som jobber der spør alle kundene om de har vaskeanvisning, så de fleste burde klare å få det med seg.
du og jeg og vi to Skrevet 10. oktober 2008 #10 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, og sikkert en og annen nuppete strømpebukse, men det synes jeg er litt av sjarmen;)
Tigerjenta_ Skrevet 10. oktober 2008 #11 Skrevet 10. oktober 2008 Min mening: bodyene og longsene mister fort fasong og blir slaskete i halsområdet og rundt midjen! Men ullribbestrikket er FANTASTISK!!!! Det holder seg kjempe fint selv etter vask (om du vasker på riktig måte! Bank i bordet!) Ullfleecedressen er også like fin, myk og deilig!
Den lille prinsesse Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 Formet du dem etter vask, rullet dem i håndkle og tørket dem flatt?
Shabby Cheap Chic Skrevet 10. oktober 2008 #13 Skrevet 10. oktober 2008 Nå har jeg aldri prøvd Nøstebarn sine, syns de er veldig dyre.. Men Janus er like fine vask etter vask..
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #14 Skrevet 10. oktober 2008 Tørket dem ikke i håndkle men de fikk drypptørke liggende over et tørkestativ
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #15 Skrevet 10. oktober 2008 Er skikkelig skuffet over nøstebarn jeg. Kjempedyre produkter, usedvanlig små i størrelsene ( måtte kjøpe 110 til ei på 1 1/2 år, (hu brukte da 86 i alt annet) klærne skal "luftrenses" eller HÅNDvaskes i et spesialvaskemiddel du må kjøpe der.. Og klærne skal helst bare vaskes en gang i mnd eller så, funker kjempbra til småbarn det...jadda...klærne krymper og nupper... har kjøpt tre ulltøyer der, dypt skuffet.. i tillegg har jeg fått flere av de overprisete hjemmestrikk-produktene som ser ut som de ble klekka ut tidlig på 70-tallet, altfor tjukkt garn, og dårlig kvalitet på garnet. Klærne kan maks brukes av et barn. Jeg bruker heller pengene mine på klær jeg kan vaske i maskin, til en pris jeg kan forstå, og med en kvalitet som henger sammen med prisen...
Den lille prinsesse Skrevet 10. oktober 2008 #16 Skrevet 10. oktober 2008 For jeg pleier å forme dem og rulle i håndkle så godt som det går å få bort mest mulig vann. Skal jo ikke drypptørke, ingen klær skal egentlig det ; ) Synes også de med knapper på siden av halsen holder seg bedre enn de med konvoluttåpning til eldre barn. Har puttet dem i maskin ett par ganger og de overlevde det også = )
Den lille prinsesse Skrevet 10. oktober 2008 #17 Skrevet 10. oktober 2008 Ikke rart de ikke holder når du gir utrykk for at du vasker dem feil...
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #18 Skrevet 10. oktober 2008 Er sånn jeg også tenker fisefjert`n Er kjempe fan av janus jeg, de kan maskinvaskes, holder fasongen og er behagelige på. Kjempe enkelt å bare luftrense en body som en toåring har hatt på seg hehehe, har vel skjedd to ganger iløpet av hennes liv at noe ikke har trengt vask etter at jeg har tatt det av
Shabby Cheap Chic Skrevet 10. oktober 2008 #19 Skrevet 10. oktober 2008 Kjempefornøyd med Janus jeg å...
Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #20 Skrevet 10. oktober 2008 Er akkurat det! To-åring i barnehagen som spiser selv... ..er bare å lufttørke -jaja hu drakk melk selv, og søla endel, men det er bare å la gensern henge en måneds tid, så sluttern å lukte surt... hehe
alvamamma Skrevet 10. oktober 2008 #21 Skrevet 10. oktober 2008 Ble litt forundra jeg nå. Har vært veldig fornøyd! Vi har hatt flere bodyer og de har da vært like fine i fasongen etter en sesongs bruk. Vasker de på ullprogram med Milo jeg. Eneste jeg kan komme på er at ullpysjen kanskje ikke var like fin etter å ha vært brukt nesten hver natt i hele fjor høst/vinter/vår og vasket mange ganger... Det er det eneste jeg kan komme på og vi har hatt mange plagg derfra.. De har rettet opp str. sine nå.
--arkin-- Skrevet 10. oktober 2008 #22 Skrevet 10. oktober 2008 har janus heldresser, som går litt opp i str?? må nok ha 104
--arkin-- Skrevet 10. oktober 2008 #25 Skrevet 10. oktober 2008 er det de som ligger inne, får opp at de er bare opp til 98.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå