Gå til innhold

forlovelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes det er på tide å gi jenta mi noe hu ønsker seg, nemlig en forlovelses ring! noe selvfølgelig jeg også ønsker:)

Men trenger noen ideer! noen som har forslag til noe romantisk?eller bare gjøre det? hvordan likere dere det?

hva liker dere jenter, hvitt gull eller noe annet?

:):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hva hun bruker fra før også da.. Om hun har ringer fra før, i gult gull, ville jeg gitt gult, har hun i hvitt, så gi hvitt. Om hun ikke har ringer, så kommer det jo litt an på hva hun ønsker.. Jeg liker gult best, men smaken er som baken.

Her bare bestemte vi oss for å forlove oss, så begge viste det.

Men om jeg skulle blitt overrasket så hadde jeg ønsket at han f.ek sto opp tidligere enn meg en morgen, lagde frokost til meg, og kom med frokost på senga, og en bukett røde roser, også gått ned på kne og fridd/gitt meg ringen.

Eller laget en god kosemiddag, med god drikke, levende lys, røde roser, og ringen på talerkenen hennes eller gå ned på kne etter at hun har satt seg. Evnt ta henne med ut på en fin restaurant.. :)

Tror det viktigste uansett blir deg og ringen. :)

Skrevet

Hvitt gull. Kunne tenkt meg et frieri via stortskjerm under en kamp mellom Toronto og Colorado, men jeg er nok neppe representativ for de fleste kvinner.

Skrevet

Og lykke til forresten. :)

Skrevet

Se på ringene hun har fra før, velg farge ut fra det.

Gjør noe romantisk ut av det - send henne ut på shopping (eller få ei venninne til å holde henne borte fra huset), ordne barnevakt, vask huset, lag en herlig middag med rødvin, sett på romantisk musikk, tenn MENGDER av stearinlys etc...gå ned på kne...

Lykke til :-)

Skrevet

personlig liker jeg best hvit gull og det er vel vanligst også om du skal fri med en enstens diamantring. (det syns jeg er mest romantisk) alternativet er at dere begge har ring og er vel begge deler like vanlig.

hm.. det er sååå mye du kan gjøre. i grunn tror jeg ikke det er så viktig akkurat hva du gjør, bare du viser at du har tenkt på henne når du har planlagt det. kanskje ta henne med på stedet der dere først møttes? eller fri til sangen deres etter en god middag?

lykke til!

Skrevet

takk for fint svar:) får håpe det blir bra...

Skrevet

Jeg liker gult gull best, med diamant :-) :-)

Jeg har sett for meg frieri på morgenen på julaften. Men nå er jeg veeeeeldig glad i jula da :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Egentlig så tror jeg nok hun blir like glad uansett hvordan du gjør det. :)

Men en dæsj romantikk gjør jo ikke akkurat skade... ;)

Skrevet

takk så mye:) men om vi begge skal ha ring?hvordan fungerer det?hehe... skal jeg kjøpe begge eller hva hadde dere villt? hu har mest hvitt gull i ting fra før av.

Skrevet

Oj, så herlig! Tenker jenta di blir glad nå! ;)

Mannen min og jeg bestemte oss for å forlove oss og satte på oss ringer under en romantisk, god middag hjemme i stua mens vi hørte på sangen vår. Mannen min gikk ned på kne og stilte det klassiske spørsmålet og jeg gråt som bare det. ;) Det var perfekt for oss. Jeg tror jeg hadde blitt litt beklemt om det det ble gjort en svær greie ut av det. Det hadde ikke passet meg.

Hva tror du kjæresten din hadde likt? Har hun fortalt om noen frierier hos kjente med stjerner i øynene? Kanskje du kan fiske litt hos noen venninner av henne?

Det viktigste er uansett at dere forlover dere og ikke så mye rammen rundt mener nå jeg. Det blir nok romantisk uansett (med mindre du frir i reklamepausen mellom første og andre omgang på fotballkampen).

Når det gjelder ringer så er det nok mange forkjellige meninger om det. Men min mening er at det bør være en klassisk ring i og med at man gjerne vil bruke den resten av livet. Vi satte på oss gullringer som vi også brukte som gifteringer. Hvis dere skal ha ringer begge to så finnes det eventuelt jenteringer med en liten sten på. Dersom hun skal få en egen forlovelsesring så bør den kanskje passe litt til gifteringen når den kommer på plass. Allianseringer med tre stener (jeg - elsker - deg) blir ofte brukt. Tenk litt på hva slags jobb hun har når du velger ring også. I noen yrker er det veldig upraktisk med mye krimskrams og stener. Se hva slags farge hun helst bruker på smykkene sine og velg farge på ringen deretter.

Skrevet

Det at dere begge har ringer er et symbol på at dere har inngått forlovelse og derfor vil jeg tenke at du kjøper begge ringene og setter på (eller får hun til å sette på) din ring når du har fått det svaret du ønsker! ;)

Skrevet

Du kan jo fri med noen røde roser, også tar du henne med på gullsmeden etterpå og plukker ut ringer sammen med henne. :)

Skrevet

så koselig!!! :)

selv liker jeg hvitt gull, men smaken er som baken....

noen likre å finne en "festlig" dato, andre liker å finne "rare" steder /på rare tidspunkter.. som på fjelltur e.l. eller tenne masse lys på stua etter hun har lagt seg og få henne til å stå opp osv...

lykke til!! :)

Skrevet

ååååååååååååååååååååå jeg vil å ha en =) og da ville jeg harr hvitt gull med hjerteformet diamant i=) det syns jeg er veldig fint... ikke de dyreste for man "oppgraderer" jo som regel ringene når man gifter seg uansett=)

lykke masse til =)

Skrevet

om dere begge skal ha kan du velge mellom og kjøpe til dere begge (de kommer som sett) og da kan du be dem sette in en diamt eller to til henne om du vil. eller så kan du fri til henne med en vannlig ring også kan du si at dere kan gå og kjøpe forlovelsesringene sammen etter på.

nr en er vel kanskje mest romantisk? ihvertfall syns jeg det.. liker jo at det er gjort litt insatts på forhånd. tanken på at den man elsker har gått å kjøpt ringene man skal bære sammen er jo ganske pirrende syns jeg.

http://www.lykkeringene.no/ kan du lage dine egene ringer :-)

Skrevet

ja du kjøper til dere begge... men ikke diamant i din ring da:p

Skrevet

så koselig at du tok deg tid til å skrive så mye da:)

trenger litt hjelp, er redd for ikke å gjøre nok. men ho blir nok fornøyd uansett...

jeg skal ikke fri offentlig eller noe sånt, ho er litt flau, og det er jeg også.. men det blir heller ikke i reklamen av en fotball kamp

så vi får satse på det blir bra=)

Skrevet

Nei nei nei er du gal? Hehe... Ringen må være klar, og den må passe! Hadde min mann fridd uten ring hadde han fått nei..! Ordentlig skal være ordentlig!

I mine øyne skal et frieri være romantisk, uten barn. God middag, vin, gjerne blomster, og ikke minst en ring! Og jeg mener at hun jenta skal ha ring, egen forlovelsesring.

Skrevet

er rimelig sikker på at jeg ikke skal ha noe diamant i min, hehe:)

vært sammen i 4 år, har to barn, så er vel på tide jeg går fra gutt til mann nå:)) hehe....

Skrevet

er litt motsatt jeg, da...Siden du er pappa til to synes jeg de skal være med på frieriet, jeg :-) Gjør ettellerannet der de kanskje kan hente ringene, være med på å lage overraskelsen - iallefall være tilstede.?? Gå en tur, ha med ringene, ta med barna dine "på do", gi de en ring vær, gå ned på kne --og få hjelp av ringbærerne...SÅ kand ere få barenfri

Skrevet

Bare hyggelig. Har altfor få venner som får ut fingeren og forlover seg så jeg når noen snakker om frieri (spes menn) så blir jeg helt mo! ;)

Du kjenner henne best så gjør det du tror hun vil trives med. Stearinlys og roser er nok ganske safe. I hodet mitt kom det plutselig et bilde nå: Få henne ut av huset og lag en sti av roser fra inngangsdøra inn i stua. Tenn masse stearinlys (kanskje lage et hjerte av lys på gulvet) og sett på noe romantisk musikk. Så venter du bare der til hun kommer hjem. ;) Forbered deg på at det blir et sterkt øyeblikk. Selv om vi hadde blitt enige om dette så lå det en syk spenning i luften og vi ble begge veldig rørt da han gikk ned på kne og fridde. ;)

Skrevet

Der kan man se hvor forskjellige vi er. Vanskelig å gi råd om hvordan man skal fri da man ikke kjenner noen.

Skrevet

sjiraffkliss..Hehe

Blir FOR romantisk for meg..hehe

her holdt det i massevis at han gikk på kne totalt overrakende med en flott diamantring - ute for mye dilldall rundt selve 2semonien"

hehe

Skrevet

Kan du la oss få vite hva du kommer fram til og hvordan det gikk??

*Spent* :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...