Gå til innhold

har dere sparepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 100 000. Er det "mye" eller "lite"? Føler kanskje vi burde hatt mer i disse finansielle urolige tider..

Men hva er vanlig,da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 200 000. Kjekt å ha.

Skrevet

Har noen kroner og øre godt gjemt mellom valkene, ja.

Skrevet

Vi har 300 000, må ha såpass ellers sover jeg ikke godt om natta!

Skrevet

blir du ikke nervøs av å ikke ha noe?

Skrevet

Blir det nå for ille kan vi vel selge huset da, da har vi masse penger til overs, så vi sparer vel i huset da, om man kan si det sånn. Vi prioriterer å betale unna gjeld.

Skrevet

ja, sånn sett har vi også en million i tillegg. (lån på to mill på et hus verdt 3,2 mill..)..

HI

Skrevet

Du sitter jammen fint i det HI:). Har du /dere gode jobber eller? Hvor mye må man ha i inntekt for å ha et hus verdt 3,2 mill??

Skrevet

hadde mye "gevinst" på salg av hus fra før.. hadde en million i egenkapital da vi kjøpte det vi eier nå.. Vi har "vanlige" jobber.

Skrevet

Da har dere vært kjempeheldige!! Jeg tror dere klarer dere lenge med 100 000 i sparepenger.

Skrevet

Nå har vi ca. 50 000 men håper å øke den sakte men sikkert. Vi holder på med oppussing så ikke så mye å sette til side akkurat nå.

Skrevet

Spørs hva du mener med spare penger, har ingenting på sparekonto, men ca 50000 i bsu og fond.

Ellers så har jeg jo ca 400000 i kapital i huset. Om det skulle bli krise.

Føler meg nå trygg jeg..

Skrevet

Vi har vel et sted mellom 80.000 og 100.000. Er fra da mannen min hadde en bra betalt jobb, men nå studerer han deltid og jobber kun 50 %, så blir dårlig med sparing... :( Men vi lever av det vi tjener og er gjeldfrie, så de pengene er kun for krisesituasjoner.

Skrevet

Vi er nok heldige,ja.. når jeg bare får tenkt meg om;-)..men ingen vil jo selge med mindre man må, hvertfall ikke i disse dager, verdien på huset kan jo fort forsvinne...Men man blir jo litt svett når renten bare øker og øker og man har 15500 i avdrag på lån pr mnd.. Vi klarer det godt, det er ikke det... men det er jo en syk sum,egentlig...

Skrevet

Har ca 800 000 til 1 000 000 bundet i huset, og har så lite lån at jeg merker lite til renteendring.

Ellers så er det vel sagt at en bør ha til å klare seg i 3 mnd uten lønn, men det har jeg ikke i kontanter, pga huset:)

Skrevet

Jeg hadde, men.... Pleier å opparbeide meg et beløp på rundt 50-70000

Skrevet

Nok ett av disse meningsløse "skryte" innleggene som hvor mye tjener du, hvor stort hus har du, bla bla bla....

Skrevet

150 000 vi da, skal hives inn på huslånet på slutten av året!

Skrevet

Skjønner at endel av dere ikke er økonomiske genier... man skal da ikke ha så mye penger i banken bare stående der ( 200.000 eller 500.000)......de må investeres eller syltes ned i gjeld.

Maks 100.000 tusen i sparekonto resten må ivisteres i ei hytte el liknende.......

Skrevet

Vi pusser opp/bygger på nå, så det spises sakte men sikkert av sparepengene..

Har vel ca 30 000,- nå, det er 3 mnd med avdrag på lånet..

Skrevet

Ja, 9000,- haha!

Har hus også, men om vi selger det så går bare pengene til å betale tilbake lånet.

Skrevet

Hva er egentlig vitsen med å ha 200-300 000 stående i banken?

Hvilken nytte/ glede har man av det?

Mener ikke å være frekk eller noe, jeg bare lurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...