*-* Skrevet 14. oktober 2008 #26 Skrevet 14. oktober 2008 Ja ja... Hvem er det som er sta og vrien nå... Det man kanskje kan mene er at man blir lettere misforstått når man skriver mange innlegg kun som anonym og at det ikke akkurat letter debatten. Når man i tillegg blir uttalt sår og sur for at man blir misforstått er det nærliggende å foreslå noen enkle grep som vil gjøre det lettere for folk å forstå og følge deg. Jeg sier som som i sted at jeg syns du har mange fine poeng. Men jeg ble også forvirra, og jeg tror ikke jeg orker å lese alt om igjen for å forsøke å analysere hver anonym for å se om det er deg. Det er rett og slett litt vanskelig å skjønne hvem som mener hva og hva man skal svare på. Men at biologiske foreldre bør være de som står i bresjen for å innføre og overholde felles regler for egne barn tror jeg mange her inne vil være enige om at er både smart og rimelig. Neste gang du skal skrive flere innlegg på samme tråd, kan du ikke bare skrive Q eller noe nederst på innlegget ditt da, så vi klarer å følge med. Det er i alle fall ikke noe poeng i å bli sur på andre fordi de ikke vet hva du har skrevet. Det går jo ikke an å følge resonnementet i flere innlegg når man ikke vet hvilke innlegg som hører sammen! Det er ikke noe særlig givende å diskutere med deg når man ikke vet om man diskuterer med samme person eller anonym 5 eller 6. Det du skriver kan ha en betydning for deg fordi det henger sammen med hva du har skrevet før, men det kan også oppfattet feil fordi som ikke har skjønt at du har skrevet innlegg x og y tidligere. Det sier seg jo selv. Det er ikke så enkelt å forstå hverandre riktig på nettet. Hvis du skriver fordi du tenker at du kan tilføre noe - hvilket du sikkert kan - så kan du jo forsøke å gjøre det enklest mulig å forstå for dem som du henvender deg til? At det er noen som alltid vil misforstå er en annen ting, det er ikke det vi snakker om her.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #27 Skrevet 14. oktober 2008 Nei nei.. Jeg er ikke sur for at dere ikke vet hvilke innlegg som kommer fra meg. Det skjønner jeg. Var litt ironi i den at jeg signerer fortsatt ikke:-) Jeg ser at det er veldig mange som bruker "angrep er beste forsvar" og derfor misforstår med vilje. Der det står at det bør leses igjen er heller ikke rettet mot deg, lindsay, eller Helene, men mot de som heller vrenger et innlegg til å bli noe de ikke er til å fremstille meg som en som sier imot de, hvilket jeg ikke gjør. Faktisk har jeg ventet på kommentaren "du er nok en av de sjalu biomødrene" fra en av de anonyme oppi her. Mens saken er at jeg faktisk er stemor, ikke biomor. Samtidig er det litt moro å se hva folk klarer å få direkte setninger til å bli, sp jeg har da også humret litt ila denne debatten:-) Like Sta Og Signerer Ikke:-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #28 Skrevet 14. oktober 2008 Hi her: Jøss, her skjedde det plutselig litt. Jeg mener heller ikke at man som steforeldre bare skal være tilskuere i sitt eget hjem, og la stebarna gjøre som de vil. Men en stefamilie vil være vanskelig å få ordnet best mulig, og jeg tror mange kan gjøre barna en stor tjeneste dersom man som voksen prøver å sette seg litt inn i barnas nye situasjon.
*-* Skrevet 15. oktober 2008 #29 Skrevet 15. oktober 2008 Aha, nå skjønte jeg plutselig. Jeg klarte å tro at HI og anonym var den samme, bare at HI moret seg med å være anonym uten HI innimellom og så ble oppgitt når andre ikke skjønte det, Skal ikke være lett dette Og jeg som ikke trodde jeg var spesielt nettdum, hehe
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #30 Skrevet 15. oktober 2008 Hehe.. Vi er nok to forskjellige:-) Håper jeg har klart å forklare hva jeg ble irritert over. (de som ikke vil lese som det står).. Jeg burde vel ha signert, men i enasjementets regi gikk ikke det, så der har du meg da:-) Anonym, Ikke HI:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå