Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #26 Skrevet 11. oktober 2008 Da jeg gikk på ungdomsskolen var jeg ganske tynn. ikke anorektisk i det hele tatt, men var vel 1,70 cm og 50 kg. Fikk alltid kommentarer på at jeg var alt for tynn. Det var helst de som var litt overvektige som kom med kommentarene. Hele ungdomsskolen var mitt store ønske å få skikkelig stor rumpe og brede hofter... Nedsettende kommentarer om utseendet sårer uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #27 Skrevet 11. oktober 2008 He, he, har alltid vært en skinnmager person. Da jeg var yngre syntes jeg alltid at jeg så så pen ut, når jeg speilte meg i bilruter o.l., for da ble jeg både lavere og mere lubben. Nå, når jeg har blitt eldre, gir jeg mere blaffen, jeg har mitt særegene utseende og min egen stil, og er stort sett fornøyd. At folk har lettere for å kommentere at de synes noen er VEL tynne, er kanskje prisen vi må betale, for at det blir tatt tak i spiseforstyrrelser o.s.v. Kjedelig for oss "uskyldige", men vi får bare prøve å riste det av oss.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #28 Skrevet 11. oktober 2008 Vet du Aliena, da vi gikk på ungdomsskolen hadde vi ei virkelig TYNN jente i klassen, og hun fikk alltid kommentarer på dette. "så TYNN du er!" "du som er så tynn..." "...for du er jo så tynn!", og jeg tror de fleste jentene som sa det (dessverre?) hadde dårlig skjule misunnelse i stemmen, så det var ikke nedsettende ment. Ikke tror jeg noen tenkte over at det var noe negativt å være tynn heller, husker jeg skulle gitt hele høyre-armen, muligens foten og, for å få være like tynn som henne. Iallfall husker jeg at hun en dag, når en eller annen kommenterte at "du er jo så tynn", eksploderte og lekset opp at det neimen var så greit å være tynn heller! - det ble helt slutt på det ihvertfall. Men ingen har rett til å kommentere andre som "for tynn", faktisk synes jeg ikke noen har rett til å kommentere andres kropp uansett hva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå