Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #26 Skrevet 9. oktober 2008 Joda, jeg har vært på både Ullevålsseter, Sognsvann, på øyene og vandret Akerselva opp/og ned gjenntatte ganger. Men jeg blir jo ikke kjent med nye folk på disse stedene heller. Uansett hvor jeg beveger meg i byen, treffer man ikke folk som vil ha kontakt. Etter 12 år i ensomhet er jeg lei. Det er sikkert lettere for dere som er født her, å elske byen. For meg er Oslo bare en kald by der folk ikke lever, kun eksisterer i et evig statusjag på jakt etter enda mer karriere.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #27 Skrevet 9. oktober 2008 Én ting er å gå løs på byen, det er en smakssak, men etter å ha lest innleggene dine Anonym 14:50, er det pokker ikke rart du ikke har møtt folk. Sippeunge. Jeg har flyttet til Oslo fra et mindre sted, og har blitt kjent med masse folk. Én av mine beste venninner var en nabo som jeg tilfeldig kom i snakk med, her jeg bor nå har vi et kjempekoselig nabolag og de aller, aller fleste hilser selv om vi ikke kjenner hverandre alle sammen. Dra hjem til der du kom fra. Sånne som deg gjør denne byen kald ja, det har du helt rett i. Good riddance.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 9. oktober 2008 #28 Skrevet 9. oktober 2008 Ho-ho, og dine holdninger gjør liksom byen bedre, anonym 14:59??? Jøssameg så sinna du er da. Godt å ha anonymknappen når man slenger dritt?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #29 Skrevet 9. oktober 2008 Bare for å nevne det vil jeg komme med en liten opplysning som kanskje alle vet: LOFOTEN er Norges perle, ingen plasser i Norge kan måles med Lofoten/Svolvær.
Pappalille Skrevet 9. oktober 2008 #30 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg bor selv i Oslo på 12 året nå, og det er områder av byen som ikke er spesielt pene, det er jeg helt enig i. Men så er det også deler som er direkte sjarmerende og som gjør meg glad. Det er opp- og nedturer med å bo i Oslo, men jeg synes oppturene er flest. Og slik er det vel i de fleste byer egentlig? Alle har de sine mørke og møkkete sider, og det finnes sjarmerende steder også. For meg er Marka helt klart en stor del av Oslo, og jeg synes ikke folk her er så uvennlige som andre her inne synes. Det kommer vel an på hvor man møter folk, i hvilken situasjon de er og hvor god dagen deres har vært. Det er ikke alltid jeg hilser tilbake når folk smiler til meg heller, ofte fordi jeg innser litt for sent at de faktisk smilte til meg. Litt treg i nøtta av og til =p Men så er det sånn at alle kan ikke like det jeg liker, og jeg vet om byer jeg ikke ville bodd i om jeg fikk betalt for det. Men hvorfor skal jeg lage nedsettende innlegg her på BiM om det? Jeg fortrekker å trekke frem positive ting jeg. Så blir jeg litt mindre surmaga óg. Når det gjelder å bruke anonymknappen for å slenge dritt; når ble dét nytt her inne da ;-)?
winneboo Skrevet 9. oktober 2008 #31 Skrevet 9. oktober 2008 Ja du er vel en av de mange turister som tror Oslo kun består av Karl Johan og Oslo City. Flau på dine vegne at du uttaler deg om en by du kun har sett 1\100 del av.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 9. oktober 2008 #32 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tror du undervurderer turistene, Charlie (dessuten trenger Oslo dem!).
winneboo Skrevet 9. oktober 2008 #33 Skrevet 9. oktober 2008 Sikkert mange turister som reiser rundt i Oslo ja, men de er hvertfall ikke fra Norge. Nordmenn som kommer til Oslo reiser sjeldent utenfor sentrum. Kanskje de beveger seg mot Grunerløkka, Majorstua og Holmenkollen men der stopper det.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 9. oktober 2008 #34 Skrevet 9. oktober 2008 Tss,Svolvær meg langt inni ******
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 9. oktober 2008 #35 Skrevet 9. oktober 2008 Noen observasjoner på alt for nært hold (dessverre): sjekk Karl Johan med sidegater i helgene. Folk pisser oppetter veggene og spyr i gata. Der har du sjarmen sin... Kanskje ikke Oslo sin skyld, men visse deler av norsk "kultur" generelt?....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #36 Skrevet 9. oktober 2008 oslo e den styggaste byen eg har vært i, narkomana strødd rondt, blei tilogmed tilbydd hasj og piller av to forskjellige! ser eg ut så ein narkoman? NEJ!! fy faen asså, låg ein mann dritings midt på karl johan ein heilt vanlig mandag og drakk rødsprit.. godt eg bur på landet på andra sio av norge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå