Gå til innhold

Oslo e en helvettes rotat drittby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æ har vært hær nån gannga å den har fan mæ ingen sjel! Et hællvettes rot me trasige folk. Det einaste dåkker har e Operahuset, men det ser jo fan ikkje ut.

FLAU på dåkkers vægna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så sint nå da..

Jeg savner å bo i Oslo :)

Savner den fine leiligheta vår i toppetasjen uten heis, der vi slet oss opp trappene tilogmed!

Skrevet

Enig i at Oslo sentrum er helles usjarmerende. Men så er ikke jeg så mye der nede i gryta :)

Skrevet

Dra på Scotsman eller Lille Tromsø, der hadde du sikkert funnet plenty av det du definerer som sjel.

Skrevet

Enig! Oslo er en veldig trist og stygg by.

Operahuset er like trasig som resten av byen!

Skrevet

tror det er litt sånn at enten er en veldig glad i oslo eller så klarer man bare ikke byen.. jeg har nesten vokst opp der pga besteforeldre å jeg klarer ikke byen..

er fra kr.sand så jeg er litt ihjelgrodd her da hehe..

min bror derimot flyttet til oslo da han var 18år å følte seg veldig hjemme der. bodde der til han var 21år så ville han flytte på seg igjen..

men oslo er fremdeles hjem for han.

Skrevet

Noen som har litt komplekser her?

Oslo har masse sjel, men det er klart, ikke så lett å oppdage det når man valser opp og ned Karl Johan, drikker øl på Scotsman eller 3 Brødre og shopper på Aker Brygge.

;o)

Skrevet

Kommer ikke fra Oslo selv, men har nå bodd her i syv år - og jeg ELSKER byen:) Ja - nedi Oslogryta er det jo ikke spesielt vakkert *ler* Men for meg har den SJEL - men klart - Karl Johan(bortsett fra på 17.mai) og Aker Brygge har jo pent lite sjel da;) Elsker parkene, elsker at jeg kan gå ti minutter så er jeg på Bygdøy - fredelig og rolig med kuer og hester, elsker at jeg kan sette meg på en bane og tråkke i marka:) Jeg oppvokst på Vestlandet og det er faktisk lettere å komme seg ut i naturen her enn hjemme pga kollektivtrafikk:) Og jeg elsker alle kafeene og at det alltid er noe som skjer i byen! Det tok meg tre år før jeg følte meg hjemme... men ooooh jeg er blitt glad i Oslo ja:)

Skrevet

Oslo er en STYGG by, ja.

Finnes bydeler med sjarm, men det veier ikke opp for helhetsinntrykket.

Byplanlegging har inntil helt nylig vært et fremmedord for Oslo.

Man har f.eks revet det fine og bygget masse billig-bygg. Langtidsplaner har ikke eksistert, og det graves digre hull i sentrumsgatene mesteparten av tiden (som regel oppdager man at man har gjort feil arbeid og må begynne på nytt med gravemaskiner hver gang man liksom er ferdig å grave).

All skitten er et kapittel for seg selv. Gater og bygninger vaskes nesten aldri. Søppelet flyter. Sistnevnte sier jo også sitt om innbyggerne.

Hovedgaten oppviser rene Svinesund-stilen fra Egertorget og ned til Jernbanetorget med horer og doptryner som pynter "paradegaten".

Forstå det den som kan. Utenlandske turister ser jo med en gang at her gir alle faen!

Skrevet

Oslo er langt mer enn Karl Johan og Aker Brygge, Grünerløkka og Alexander Kiellands plass.

Skrevet

Opplyste mennesker er fullstendig klare over det! Og det hjelper ikke på Oslos dårlige fremtreden totalt sett at noen bydeler er ok.

Skrevet

Tjukkebolla,

Er du klar over at det som er av doptryner, horer osv. ikke er fra Oslo`??!?! De fleste av disse kommer jo fra bygda, og trekker inn til storbyen for å finne likesinnede. Horene er her fordi det er her det er mest business.

Oslo har sjarm, men det er ikke alle som ser det, for noen ser bare overfladisk sjarm.

Skrevet

Kristiansand er nå vel den styggeste byen i landet.

Det blide sørland er oppskrytt synes nå jeg.

Skrevet

Synes det er kjempegreit å være på "ferie" i Oslo,men kunne ikke tenkt meg å bo der.

Skrevet

Etter å ha bodd her som innflytter i 12 år, må jeg dessverre si meg enig. Oslo er en by uten sjarm.

Jeg har bodd flere steder i byen, men ennå ikke funnet et sted som er "meg". I tillegg er de fleste som bor her, usosiale og har så nok med seg selv. Dette har sikkert en sammenheng med at de fleste er innflyttere som alle drømmer om å flytte hjem til bygda så snart de har fått utdannelsen sin og jobbet noen år osv.

Her er det helt vanlig å ikke hilse på naboen selv om man går ut av leilighetene sine og ned trappen likt. Folk er redde for å hilse og involvere seg i frykt for at du skal bli for innpåsliten, derfor distanserer de seg. I stedet for å prate med hverandre, går folk og prater i mobilene sine og later som om de er veldig opptatt. I begynnelsen prøvde jeg å være sosial og bli kjent med folk. Men jeg har gitt opp, og går vel nå rundt som resten av steamen her - gidder knapt å hilse til andre foreldre i barnehagen.

Selve sentrum av byen er tragisk. En fæl blanding av stygge bygninger, byggeplasser, horer og narkomane. Søppel og tiggere overalt. Drømmer om å komme meg vekk her, men pga mann og barn, jobb og leilighet sitter jeg klistret i elendigheten, og ser ingen mulighet til å komme meg vekk.

Skrevet

Heisan anonym 131:15!

Jada, fullstendig klar over at de ikke er fra Oslo alle sammen. Men jeg forstår overhodet ikke hva det faktum har med denne saken å gjøre? Kan du opplyse meg der?

Den siste setningen din skjønte jeg dessverre heller ikke mye av (jeg svarte ærlig og uten å ville yppe altså). Mulig den var myntet på noe annet enn mine innlegg.

Liten sluttkommentar: Kanskje jeg er fra Oslo??? Ikke alle fra Oslo

som er så fornøyde med byen selv om de er derfra...

Skrevet

elsker Oslo :) født og oppvokst og kommer aldri til å flytte herfra!

er sjelden nede i gryta

Skrevet

Litt personlig synsing fra meg: Det beste med Oslo er det som strengt tatt ikke er Oslo. Nemlig de fine marka-områdene rundt byen! Ikke alle hovedsteder har slike muligheter til naturopplevelser rett utenfor stuedøra. Men marka er jo ikke Oslo da...

Skrevet

Operahuset er nydelig. Gleder meg til å få se det på ordentlig en dag.

Skrevet

Fort deg før hele Operaen er pissegul. Om noen år må de bytte ut all marmoren som går i oppløsning. Enda en brøler av de med nisselua godt nedover nesa.

Skrevet

Åh jeg ELSKER Oslo!

Jeg er født og oppvokst der, og snart flytter jeg tilbake! <3

Alle de sjarmerende små butikkene og cafeene på Løkka!

Alle de flotte parkene man kan kose seg i om sommeren!

For ikke å glemme festningen, hvor det er fantastisk å sitte å skue utover byen, sommer som vinter!

<3

Skrevet

Ja, eller før en flodbølge skyller hele greia bort. Skal ikke så mye til før det kan skje.

Skrevet

Ha-ha, ler meg ihjel og ser for meg operaen flyte utover og synke som en stein. La den ligge sammen med all den "ufarlige" dritten ved Malmøya!

Skrevet

En liten kuriøsitet og et, etter sigende, særnorsk fenomen er PØLSEBUA! Men den er i fred med å forsvinne fra bybildet i Oslo. Redd-pølsebua-aksjonen, hadde vært noe. Lederen av redningsaksjonen må selvsagt være veggis -og kanskje hore og narkoman også (=den nye politiske korrektheten for de som har fulgt med)!

Skrevet

Oslo er faktisk en veldig mangesidig by, til å være så liten.

Marka er en del av Oslo, så her har dere nok misforstått. Se på kartet, så ser dere at store deler av marka ligger i Oslo kommune. Oslo sentrum er veldig stygg, men ingen ekte oslofolk ferdes i det gamle sentrum. Oslo S, Oslo City, Karl Johan og Aker brygge er for bønder, turister og narkiser.

Jeg kjenner masse innflyttere som har bodd flere år i Oslo, og aldri har vært på Ullevålsseter, Frysja eller ute på øyene (som også hører til Oslo, ja!). Ikke rart de er drittlei byen... Det blir som å bo i Lofoten og sitte inne i stua og klage over at det er så langt til nærmeste kaffebar, og så har man aldri tatt seg bryet med å utforske naturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...