Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #26 Skrevet 9. oktober 2008 Ja. Hadde det. hadde ikke vært særlig godt planlagt eller noe sånt. For vi har tenkt å gi oss med nr 3, som nå er 2 år:) Men skulle "uhellet" vært ute, så hadde også den ungen vært like kjærkommen:) Selv om økonomien og plassen hadde nådd ett nytt lavmål.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #27 Skrevet 9. oktober 2008 Nei tror faktisk ikke det selv om abort alltid har vært uaktuelt for meg. Men med to fødsler på to år så tror jeg kroppen min har fått nok og jeg er sliten. Men derfor venter jeg med sex fram til neste legebesøk for skal ikke gjøre samme tabbe som sist. Og med tabbe mener jeg å ha sex, ikke resultatet som er en vakker og herlig baby.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #31 Skrevet 9. oktober 2008 Ja!! Jeg har en 6mnd gammel baby i hus. Men jeg har i mange å år angret på at jeg og mannen min ikke beholdt vår første spire. Det gjør vondt ennå! Så jeg kunne aldri ha tatt den utveien igjen. Klarer ikke engang å skrive ordet...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. oktober 2008 #32 Skrevet 9. oktober 2008 nei det hadde jeg ikke. jeg tror ikke det ville vært noe som helst bra for denne familien. og jeg vet ikke om jeg hadde orket å gå igjenom det første levåret med ett barn alene en gang til, spesielt ikke med skole og en på gutt på 2 år.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #33 Skrevet 9. oktober 2008 Ja...selv om det hadde passa innihelvetes dårlig...ordner seg uansett...men gjør det vi kan for å unngå det..hehe,,,
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #34 Skrevet 9. oktober 2008 Det hadde blitt veldig rart, i og med at jeg er 11 uker på vei med min nåværende. Har hørt om folk som har blitt gravide mens de var gravide, for å si det sånn, men da har det nok vært litt tidligere...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #35 Skrevet 9. oktober 2008 det spurte jeg nettopp samboeren min om, og jeg ganske sikkert vi hadde beholdt barnet! Det hadde blitt utrolig tøft, siden vi har en liten på 3 mnd. nå. men jeg hadde ikke klart abort(dømmer ikke andre som velger det fordet, jeg bare greier det ikke.) Har hormonspiral, så tror det skal myyye til før jeg blir gravid. Dessuten har vi ikke hatt sex enda uten kondom pga blødning etter fødsel og spiral, så da skal det være en sleip og smidig svømmer hvertfall
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #36 Skrevet 9. oktober 2008 Nå er jeg gravid, og har tre uker til termin. Men kan jo tenke hvis jeg skulle bli gravid rett etter dette svangerskapet. Da hadde jeg fått panikk og grått mine modige tårer. etter bekkenløsning i månedsvis, frister det ikke akkurat... Likevel ville jeg følt at jeg ikke hadde noe annet valg enn å akseptere at det ble en til så snart. Jeg har opplevd en spontanabort, og vil derfor aldri utsette meg selv for en abort. I tillegg har jeg nære familiemedlemmer som ikke kan få barn. Derfor tar jeg det ikke for gitt at vi kan få barn når det måtte passe for oss neste gang, og kunne ikke tatt abort, vel vitende om at det faktisk kunne vært siste sjanse.
mizz25 Skrevet 9. oktober 2008 #37 Skrevet 9. oktober 2008 Nei... Dette har vært ett heftig år med to tette pluss ei i 2 klasse som krev sitt med fotball iddrettskole osv... Da hadde isåfall æ å barnefaren gått ifra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #38 Skrevet 9. oktober 2008 Nei. Jeg har to, jeg har planer og et liv og jeg bruker prevensjon. Skulle det svikte ville jeg ikke beholdt.
Grillet kylling Skrevet 9. oktober 2008 #39 Skrevet 9. oktober 2008 Har nettopp fått en liten for få måneder siden,men hadde nok beholdt:)
Nonsense Skrevet 9. oktober 2008 #40 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er gravid i syvende uke, så svaret er vel tydeligvis ja
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #41 Skrevet 9. oktober 2008 Nei. Selv om det ikke hadde vært lett. Det passer faktisk ikke nå.
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #42 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg hadde ikke beholdt. Er 25 år, har 3 barn hvor minste er 4 mnd'er. Jeg har ENDEIG funnet ut hva jeg vil bli og tenker å sette meg tilbake igjen på skolebenken. Vi har et hus med 4 soverom, så 3 barn passer perfekt. Bilen vår tar 3 bilseter i baksetet osv. Vi venter på at mannen skal få kappet strengen, 3 er nok for oss )
susemor-3 små Skrevet 9. oktober 2008 #43 Skrevet 9. oktober 2008 vi ble uplanlagt gravide med nr 3, og behold han. Abort var aldri et tema. Samboer vet at jeg er krystallklar på mitt standpunkt i forhold til abort, og prøvde aldri å overtale eller true meg til å ta det vekk. Det ville vært krise om vi fikk en nr 4. Jeg tror jeg ville falt ned i en depresjon så dyp at jeg ikke vil tenke på det. Men hadde nok ikke tatt vekk den heller. Jeg har for stor respekt til livet til å klare å ta abort på et tilsynelatende friskt foster. I tillegg slet vi med å bli gravide med både barn nr 1 og 2, så jeg vet at det ikke er en selvfølge å skape et liv liksom.
AS3* Skrevet 9. oktober 2008 #44 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg hadde beholdt. Tok abort for en god stund siden - og det skal jeg aldri gjøre igjen. Dessuten er jeg nå i et forhold og har livet på plass. Føler ikke jeg hadde hatt god nok grunn til å ta abort.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. oktober 2008 #45 Skrevet 9. oktober 2008 Ja. Hadde da overhodet ikke vært planlagt, vi tenker vi har gitt oss, men noen ganger går jeg og håper litt på å bli uplanlagt gravid, bruker prevensjon, så det kommer sannsynligvis ikke til å sje.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #47 Skrevet 9. oktober 2008 Vet ikke kanskje/ kanskje ikke. Grunnen er at jeg hadde veldig bekkenløsning og ryggsmerter i hele det siste svangerskapet. Vet ikke om jeg vil de barna jeg har så vondt med å ha en sur sengeliggende mamma som ikke orker noen ting i sju åtte mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #48 Skrevet 9. oktober 2008 Nei. Grunn: Ren egoisme. Jeg har to tette barn fra før og er under utdanning (= har ikke all verdens med penger). Skal heller ikke legge skjul på at jeg vil ha kroppen min for meg selv nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå