Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Hadde beholdt ja, selv om det ville blitt to (VELDIG) tette!! Men jeg tar imot det som kommer egentlig.. ønsker meg gjerne en til, men kan fint vente litt til Har spiral, så forhåpentligvis blir jeg ikke gravid riiiiktig ennå.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 fordi jeg bare er 22 år, har ei jente på 8 mnd. så hadde passet dårlig ja. vil ikke ha flere barn med det første. elsker jenta mi, men føler jeg var for ung.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 JA, JA og JA!! Men nå har vi prøvd i 1 år også da..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Ja, for da hadde det vært en nesten-jomfru fødsel, så det hadde jo bare betydd at jeg hadde blitt Jesus den andres mor og kommet med i det Nyeste testementet!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Abort er ikke noe alternativ for meg uansett, er stor motstander, så om nr fire hadde vært på vei nå så hadde h*n vært hjertelig velkommen!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er jo prøver da, så ja, definitivt. Men hadde beholdt selv om jeg ikke var prøver. Har ingen grunner til hvorfor et barn skulle være uønsket hos meg. Og situasjonen skulle vært veldig annerledes om jeg ikke skulle beholdt det. Da måtte det nærmest ha vært et voldtektsbarn, og selv da ville det blitt vanskelig, tror jeg. Den følelsen kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg har opplevd å miste en gang... Et uplanlagt barn, men så hjertelig velkomment! Jeg forstår derimot at andre kan føle det annerledes en meg. Vi er jo alle forskjellige!
OsloMor Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Ja, hadde beholdt, men det hadde vel ikke akkurat blitt de beste årene i våre liv mtp.økonomi og tid til hvert enkelt barn.. (Har en på 2 og en på 3.5 år fra før, hoppet av studiet mitt og startet på helt nytt studie. Så her ble det 3 år til på HIO, men hadde beholdt uansett:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 nei. er midt i studie, og føler jeg må bruke det overskudde jeg har til barnet jeg allerede har. økonomisk ville det vert vanskelig, og egentlig ønsker jeg meg ikke flere barn...
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Om jeg hadde blitt gravid nå,kunne det aldri passet dårligere.Er alene og har begynt på utdannelse som skal vare i 5 år,men jeg hadde nok beholdt..Jeg personlig kunne ikke tatt livet av(for meg min baby) fordi jeg var dum på et dumt tidspunkt..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg hadde beholdt barnet ja, men vi får krysse fingra for at jeg slipper å komme i den situasjonen for øyeblikket, for planen er å komme oss på beina følelsesmessig og økonomisk før det er klart for nummer to.
Let's hear it for the boys! Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg hadde helt klart beholdt. Det hadde ikke vært planlagt, men en liten del av meg har lyst på et barn til allerede. Men veldig beleilig hadde det jo ikke vært! Abort er uansett ikke et alternativ for meg, hverken nå eller senere.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #13 Skrevet 8. oktober 2008 Hmm.. vanskelig spm.. Nå har jeg tre tette fra før av, og det frister lite med 4 tette, for å si det sånn... Men.. hadde jeg blitt gravid til tross for spiralen, så hadde jeg nok beholdt babyen for så å fjernet livmora.. hehe.. Hadde nok slitt mer med en abort enn jeg hadde gjort som mor til 4 små..
Banshee Skrevet 8. oktober 2008 #14 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg hadde beholdt ja! Har lyst på en til jeg nå )
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #15 Skrevet 8. oktober 2008 Nei, og jeg har fryktelig lyst på.. Men mannen min har akkurat innrømt utroskap, blir trolig brudd og vi har allerede baby på 4 mnd
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #16 Skrevet 8. oktober 2008 Ja, jeg hadde uten tvil beholdt. Føler at abort ikke er et valg for meg. Vi har tenkt å prøve igjen til våren (da gutten vår er 20mnd), så da hadde de ihvertfall blitt dumt og ta abort nå, bare for å bli gravid igjen om 6mnd. Hvis jeg hadde blitt gravid nå, hadde det passet dårlig med tanke på studie og økonomi, men vi måtte bare prøvd og gjøre det beste ut av det. Vi hadde fått det til uansett. Og så det er sagt, så kommer jeg nok aldri til å ta abort, så lenge det ikke går negativt utover mine egne barn om jeg beholder. Vet jeg kan forandre syn etterhvert, men det er iallfall slik jeg ser det nå
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #17 Skrevet 8. oktober 2008 Nei da hadde jeg blitt livredd! For jeg er jo allerede gravid og har termin om 3 uker. Hvordan skulle det ha gått med to stk inni der som ikke skulle ut samtidig?!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #18 Skrevet 8. oktober 2008 Hmmm... vi har egentlig en meget nøyaktig plan for når nestemann skal både unnfanges og fødes. Og det er ikke før neste år. Men om jeg hadde blitt gravid nå (helst om en måndestid, ift skoleåret;ungen blir da født i sommerferien og jeg går ikke glipp av studiene) så hadde jeg beholdt :-)
mamma-til-4 Skrevet 8. oktober 2008 #19 Skrevet 8. oktober 2008 Ja jeg hadde beholdt barnet:) Fordi: hvordan i all verden skal jeg klare å velge bort et barn når jeg allerede har barn fra før? "nei dette barnet vil vi ikke ha,vi ser om det passer bedre med neste"???? Funker ikke for meg ivertfall. Mannen hadde fått annfall og fnatt,det vet jeg,men han hadde mest sansynlig tenkt det samme som meg når han hadde fått summet seg:) Håper jeg;)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #20 Skrevet 8. oktober 2008 Ville gjerne beholdt, men hadde ikke kunnet av tungtveiende medisinske grunner.
Mom2Two Skrevet 8. oktober 2008 #22 Skrevet 8. oktober 2008 Ja. Greier ikke tanken på alternativet når man er i et forhold med den man vil dele livet med.
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #23 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg hadde beholdt, men grått noen modige tårer.. :-D Var gal hormonkjærring i svangerskapet + bekkenløsningssmerter fra uke 12 ca. Abort er uaktuelt for min del! Ville nok elsket det barnet også :-)
Gidder ikke! Skrevet 9. oktober 2008 #24 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg hadde beholdt fordi jeg vet at jeg ikke hadde klart å gjennomføre en abort. Men det er stor fare for at jeg hadde blitt sengeliggende og ikke klart å ta vare på det barnet vi har fra før og vi hadde slitt vanvittig økonomisk pga at jeg ikke har kunnet jobbet siden jeg var i begynnelsen av forrige svangerskap. Så her skal ingen bli gravide på en GOD stund!! *skyndte seg inn på badet og svelge pillen*
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #25 Skrevet 9. oktober 2008 Nei. Har ikke hatt mulighet til å ta meg av 3 innmari tette.Hadde jeg blitt gravid nå hadde det blitt 2 år og 6mnd mellom nr 1 og 3.Og ikke ville jeg utsatt kroppen min for det heller. Prevensjon er en fin ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå