Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 leste den andre tråden, og fikk med meg at det ikke er greit å kalle de som jobber i barnehagen for tante, hva skal en kalle dem da?
Gjest -<<- Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Voksne i barnehagen? Ansatte? Per og Kari? Ped.leder? Assistent? Æ'kke måte på mengde alternativer du har. Vi sier stort sett de voksne om vi skal omtale dem hele gjengen under ett.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Synes barnehagetante sier mest om hva de gjør i barnehagen. Tror jeg vil fortsette å kalle dem det!
Snupi27 Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 vi er jo ikke tanter til barna.. kan jo kalle oss ansatte, voksne eller bruke navnene våre =) jeg bruker navnene på de ansatte i bhg til emilie..
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 er jo litt greit å ha respekt for dem som jobber der da.. så visst du er renholdsansvarlig. da kan man kalle deg for vaskekone eller vaskekjerring da? har ingenting med hva du syns er greit. har noe med å akseptere at de ikke er tanta te ungen din.. for det de fleste legger i det ordet er noen som kjemmer ungen bort.. disse menneskene er med på å oppdra barnet ditt. om ikke å være størstedelen av oppdragelsen så mange timer som de er der om dagen..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 så hva gjør vi "tantene" i barnehagen da? hva tror du egentlig vår hverdag består av?du skjønner sikkert at det du sier nå er veldig nedsettende og at du ikke setter pris på det vi gjør for barna dine og alle andres. du er vel sikkert ett eller annet udugelig,uutdannet, udannet nek som sitter hjemme og suger penger fra staten uten å løfte på den feite ræva di for å jobbe for fellesskapet. herregud så uvitende og patetisk du er!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Kan like godt kalle en spade for en spade. Du kan godt ha leppestift på en gris, men det er fortsatt en gris!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Så du er mer vitende og upatetisk? Neppe... assistent i en barnehage. Finnes ikke en jobb man får lettere enn det. Trenger faktisk ingen kvalifikasjoner. Er folk der på åtten år som passer på barna. Om de heter tante eller assistent er et fett! Det er dårlig betalt og da får ungene våre det vi betaler for.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 hehe, men de er jo ikke barnehagetanter, de er førskolelærere, barne og ungdomsarbeidere, assistenter. så å kalle de barnehagetante er jo ikke å kalle en spade for en spade.....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 det du sier der er faktisk ikke sant.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Neivel? Kameraten til min sønn jobber i barnehage. Han er 19 år. Ingen arbeidserfaring.... så det er sant ja!
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 hva med de som er utdannet da? førskolelærere og pedagoger? så visst du ser på de ansatte i b.hagen som uutdannede tiltak. hva sier det da om deg og din dømmekraft for valg av hvem som skal ta vare på avkommet ditt flere timer daglig? hva du verdsetter.. trodde da at en mor ville vært mer kresen enn å bare sette bort barnet sitt til en som en overhode ikke respekterte..
Snupi27 Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 "UNGENE FÅR DET VI BETALER FOR?????" unnskyld meg men nå syns jeg du faktisk gikk litt for langt.. mener du at vi som jobber i barnehage har så lite betalt at vi lar det gå utover ungene i barnehagen??? jeg begynte faktisk å jobbe i barnehage da jeg var 17 år som lærling og må si jeg syns jeg gjorde en veldig bra jobb. det var et helt unødvendig svar å skrive. at det GÅR an!!!!! om du selv har barn i barnehage så får du ta ut de jævla unga dine fra barnehagen om du mener vi gjør så dårlig jobb med barna
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 oioioi anonym 20.32, er det VIRKELIG unger på 8 år som passer barna dine?ja DA synes jeg du har en virkelig drittbarnehage! (ironiskiIRONISK!) jeg er ikke assistent da,men jeg vil ha meg frabedt å bli kalt tante til noen jeg ikke er tante for. jeg har faktisk en 3års høyere utdanning som jeg setter stor pris på, for stor til å bli degradert til noe så simpelt jeg er veldig enig i at det er dårlig betalt,alt for dårlig faktisk.hadde vi hatt høyere lønn og regler om at alle skal ha utdanning for å jobbe med noe så viktig som barn,ja da hadde du sluppet alle 8-åringene som jobber i barnehagen til barnet ditt.men vi er ca tusen år fra det nå... en vær så snill å ikke kall oss tante!vi gjør en utrolig viktig jobb,for er ikke barnet ditt det viktigste du har?(kanskje ikke for deg som er så jævla uvitende og udannet...)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg kalte mine barnehagetanter for tante, og gud for noen gode minner jeg har av disse tantene! Da jeg blei eldre og møtte disse tantene, snakket jeg til dem som tante! Jeg er nå tante til to jenter, og jeg oppdrar da de innimellom! -til tross for at jeg er tante?? Heia tantene i barnehagen!! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 en kan jo se det som et løft for de ufaglerte i barnhagen å bli omtalt på samme måte som utdannede førskolelærere. føler tante er et koselig navn på de som yter omsorg for barna våre en stor part av dagen. jeg vet jo om hvilken utdanningsbakgrunn de ulike tantene og onkel i barnehagen har, var bare ikke klar over at det var så fryktelig dårlig gjort å snakke om dem som tanter. men får vel slutte med det nå da, vil jo gjerne være politisk korrekt. hi :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #17 Skrevet 7. oktober 2008 Ærlig talt, folkens, disse innleggene syntes jeg faktisk var langt under beltestedet! Blir helt flau på vegne av "foreldregruppen". Jeg er ikke førskolelærer, men er så heldig at jeg har barnet mitt i en helt fantastisk flott barnehage med dyktige, profesjonelle førskolelærere og assistenter i skjønn forening. Jeg er så glad for jobben de gjør, de klarer å balansere omsorg og innholdsrike dager med turer, konfliktløsning, aktiviteteter som både barna lærer av og har moro av - de er trygge, rolige og utrolig glad i alle barna og interessert i hvem disse små menneskene er, hva de liker og hva de ikke liker - og jeg får et inntrykk av at de er skikkelig glad i akkurat mitt barn:)! (og det er de, sier de til meg:)) Ja, dere fortjener også mer lønn, men jamen fortjener dere vår respekt også! Dere har i alle fall min.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #18 Skrevet 7. oktober 2008 anonym 20:42 håper endelig ikke at du tror vi sitter bare og gir omsorg til barna dine i barnehagehverdagen! vi oppdrar de,vi har pedagogiske planer vi følger, vi utdanner de, vi sørger for at de blir oppegående små mennesker som har det de trenger i sekken sin for å gå ut i den store vide verden... derfor er vi ikke simple tanter,vi er pedagoger, utdannet eller ikke! håper du aldri kaller oss tanter igjen!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #20 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er tante til to jenter som jeg skreiv over her, OG jeg er pedagog!! Om jeg bruker mine pedagogiske kunnskaper sammen med niesene mine?? JA det gjør jeg!! Hvorfor er du så sår på "tante"-begrepet?? Skjønner jeg ikke!! Og herreminhatt, dere som jobber i barnehage gjør en sinnsykt god jobb, og burde tjent mye mer enn dere gjør!! Uten tvil, og jeg ser fram til å sende barnet mitt i barnehage når den tid kommer!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #21 Skrevet 7. oktober 2008 anonym 21:00 fordi tante er negraderende og ikke rett betegnelse på yrket mitt. fordi jeg er ikke tante til disse barna,jeg er pedagogen deres fordi "barnehagetante" hører fortiden ut og minner meg om halvgamle damer som sitter og koser med barn 8 timer hver dag fordi vi som jobber i barnehage har krav på mere respekt fordi man ikke skal blande kos(les :tante) og barnehage,det er MYE mere enn det gode nok grunner?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #22 Skrevet 7. oktober 2008 negraderende?? De kaller deg vel ikke assisten/pedagog heller? De kaller deg vel med navnet da? Du ER ikke "Gunda" (hvis det er f.eks det du heter), du ER pedagogen deres. Synes ikke det hører fortiden til, det gir meg gode minner fra barndommen min. Og gud og jeg RESPEKTERTE disse damene (var bare damer der), ikke bare da jeg var liten og gikk i barnehage, men i hele oppveksten min! Mine barnehagetanter satt ikke å dulla med meg i fanget i åtte time. Skjønner fortsatt ikke at dette er feil jeg... Barnehage er MYE mer en kos - det er mye læring som skjer, og dere gjør en sinnsykt god jobb. Nå avslutter jeg som i stad kjenner jeg!! Dere er dyktige!!!! -og for meg er ikke tante et tegn på at jeg ikke respekterer det dere gjør!!! Flinkinger:-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #23 Skrevet 7. oktober 2008 anonym 21.13 takker og bukker og neier, kjempefint å høre positive ting om yrket sitt,men liker ikke og kommer aldri til å like å bli kalt "tante" i barnehagesammenheng. tror det minner meg om at vi blir liksom "bare" omsorgspersoner,at vi ikke gjør noe annet enn å være "tantete" til alle barna,dvs kos og klem uten noen form for pedagogiske tanker bak. så desverre,vil ikke bli kalt tante!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #24 Skrevet 7. oktober 2008 anonym 21.13 her. Veit du hva, du var så saklig og fin i argumentene dine!! Jeg skal ta det til etterrettning, og skal ikke kalle dere for tante når ungen min begynner i barnehagen!! Fortsett å stå på og gjør en kjempejobb for unga våre!!:-)
birrisj05.02.09 Skrevet 8. oktober 2008 #25 Skrevet 8. oktober 2008 Er helt sykt at man som nybegynner-assistent i bhg tjener ca det samme som å sitte bak kassa på Rema.. med ansvar for små MENNESKER! Dessuten setter man ikke hvem som helst til å jobbe med barn, er jo ikke bare snakk om utdanning eller ikke utdanning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå