Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #26 Skrevet 7. oktober 2008 Helighet! Om du har flere barn så burde du vite at barn reagerer forskjellig på div. ting? Man kan jo ikke sammenligne søsken sånn! Barnet kan ta bhg. start helt fint, for så å få en reaksjon senere.. SOm å gråte når foreldrene drar.. Helt NORMALT!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #27 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg tror du driver gjøn med oss. Du kan da ikke beskylde en stakkars ansatt på det "tynne" grunnlaget. Du må selvsagt levere barnet og kanskje hente henne litt tidligere etc. for å gjøre overgangen mykere. Men dette virker jo bare litt sprøtt. Driver du gjøn med oss?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #28 Skrevet 7. oktober 2008 Anonym 20:24.. skjønner det bleie greiene..men samme merker på armen.. Jeg skal prøve å stille meg helt fri for fordommer når jeg leverer i morgen. Skal si til meg selv: magefølelsen er feil magefølelsen er feil magefølelsen er feil... Så håper jeg det beste. HI
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 7. oktober 2008 #29 Skrevet 7. oktober 2008 Å gråte når man er stuptrøtt og nekte å legge seg kommer av to ting: Unger på et år har funnet ut at de kan holde øynene åpne selv om de er trøtte, og fordi man er overtrøtt. Merkene har jeg ikke noe svar på..det kan jo være hva som helst
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 7. oktober 2008 #30 Skrevet 7. oktober 2008 Dette er egentlig en klassisk situasjon når en unge har begynt i bhg. de blir overtrøtte av alle impulsene. Men de røde merkene er nok mest sannsynlig de andre ungene som har vært løs. Er enig med de andre over her..du er nok litt hønemor
birrisj05.02.09 Skrevet 8. oktober 2008 #31 Skrevet 8. oktober 2008 Heh, det du beskriver er HELT normalt! En ettåring er jo sikkert å dulter borti mye i løpet av en dag, så blåmerker kan da komme av hva som helst! Og han skal jo tross alt forholde seg til maaange andre barn også, og de sitter ikke akkurat stille i hver sin stol hele dagen.. Og det med at barn blir trøtte og sure når de nettopp har begynt i barnehage er helt normalt, og betyr absolutt ikke at de ikke trives i barnehagen eller at de ikke vil være der. Det er jo selvfølgelig en KJEMPESTOR overgang for et så lite barn, fra den trygge rolige tilværelsen hjemme, til en bråkete (ja for det er bråkete i forhold til hjemme) plass med veldig mange barn. Det er helt normalt at de ikke får sove, for det er HELT nye rutiner og HELT nye ting å forholde seg til. Så blir de selvfølgelig slitne, for det er så mange inntrykk, hele dagen.. og så mye å forholde seg til.. mye nytt og mye spennende.. klart man blir sliten av det, helt til kroppen har vent seg til det.. Og det er også helt normalt at foreldre blir bekymra, tro meg! Så du er ikke alene! Men det går over om ei stund, bare barnet kommer i rutiner og får vent seg til sin nye situasjon.. barnet kommer til å få sove bedre, og være mindre sur og mer opplagt når ting får lagt seg litt.. og når barnet har vent seg til alle basillene og baseluskene i en bhg, så kommer han til å ha det kjempefint, det er jeg helt sikker på
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #32 Skrevet 8. oktober 2008 I fylket jeg jobber heter det barneveiledere og ikke assistenter;-)
marte har fått mage! Skrevet 15. oktober 2008 #33 Skrevet 15. oktober 2008 Oioioi, kjenner jeg blir litt matt av diskusjoner som denne. Men det burde vel ikke være overraskende at endel av de som slapp for lett igjennom utdanningen, eller ikke har den i det hele tatt, er de som har alle piggene ute med en gang. Ei heller at det finnes en god del overbekymrede foreldre... Er selv førskolelærer, og dette er mitt råd til deg: Finn ut hvem som er ped.leder på deres avdeling, og ta det opp med denne. Syns ikke du skal si at du mistenker mishandling, da dette er en MEGET alvorlig anklage, men spør om de vet hvor merkene kommer fra, og om de kan følge litt med. Vi liker godt at foreldre rett og slett spør oss, da det er viktig for oss og ha et åpent og trygt forholdt til dere, for å best mulig kunne ivareta barna deres. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #34 Skrevet 15. oktober 2008 Han har ikke klødd seg da. Sønnen her hadde masse kloremerker øverst på baken, og det var fordi han hadde trødd handa si nedi og klødd seg. Har ikke spurt noen, men det er eneste forklaringa. Kanskje han var overtrøtt og derfor han ikke ville sove?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå