Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Minsten er ett år. Har så smått begynt i barnehage. Men det er ei tante der som virker rimelig drittlei jobben sin. Da jeg badet han på kvelden hadde han røde merker øverst på stumpen..på siden. Så hadde han et rødt merke på overarmen. Synes dette var merkelig. Da kvelden kom ville han ikke legge seg. Ble helt hysterisk. Gråt enda han var stuptrøtt. Det samme skjedde i dag, men i dag har vi vært hjemme fra barnehagen. Nå har han ingen merker på kroppen og jeg håper han ikke har det etter barnehagen i morgen heller. Men jeg sliter med at jeg mistenker tanten for å være slem med han. Gruer meg til å levere i barnehagen i morgen.....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Si fra til barnehagen om de rød flekkene, kan kanskje hende han har vært i en liten slosskamp men ett av de ander barna! Syntes ikke du skal anta at denne barnehage tanta har vært slem mot sønnen din!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Han er minst der. De andre er et halvt år og mer eldre. Så han leker mest for seg selv. Hvordan får man røde store flekker under bleia når de ikke er utslett men ser ut som klaps eller kyp?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Nevn det i barnehagen som et undrende spørsmål. Hva kan det være? Men det er vel tidlig å tro at en ansatt har gjort det. Min unge er både gul og blå innimellom. Røde flekker har han også hatt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Ja så du blir ikke provosert av at "personen" kan ha skadet et barn? Tror du alle barnehageansatte er snille, ordentlige folk? I beste fall er du naiv. I værste fall er du dum! HI: synes du skal ta det opp med lederen hvis du finner flere merker, eller barnet blir urolig.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Da får du ta det utdanning og et annet yrke hvis du skammer deg over å bli kaldt tante. Men jeg skulle kanskje heller sagt ASSISTENT? Noe som betyr en person uten kvalifisert utdanning?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Hadde vært fint å få gode råd i stedet for at dere krangler om at jeg kalte den barnehageansatte tante. Var ikke vondt ment fra min side. De blir jo tross alt omsorgspersoner for barnet siden det er barnas andre hjem. Ikke meningen å fornærme noen. Men sønnen min hadde merker på seg, noe jeg synes var rart siden han hadde sovet mesteparten av tiden han var der den dagen. Siden han er yngst sitter han og leker på gulvet, mens de andre løper rundt. Hun ansatte har ikke vært noe hyggelig heller. Virker som hun er drittlei jobben og har et falskt smil om munnen når hun "smiler" til barna. Når hun skulle bytte bleie på han. Tok hun av bleia og alle klærne hans før hun satte på bleie igjen. Pleier å sette på bleie først jeg da, så han ikke skal tisse eller fryse, så kommer klærne på til slutte. Mulig at jeg er hønemor, men når ungen har røde merker og plutselig ikke vil legge seg om kvelden..begynner jeg å lure.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 jeg skammer da meg ikke over å jobbe i barnehage!!skulle jeg det?og dessuten er jeg utdannet førskolelærer,så ikke skjær alle over en kam her. det må da være lov til å få anerkjennelse for yrket sitt uten å bli kalt tante?hadde du likt å bli kalt noe så gammeldags og lite moderne kanskje i sammenheng med jobb? og ja,de som ikke har utdaning i en barnehage heter assistenter,så nå vet dere ignoranter det også!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Overalt i alle norges barnehager jobber det dyktige og meget kvalifiserte personer som ikke er utdannet barne og ungdomsarbeidere, førskolelærere eller barnepleiere. Det er pedagogisk leder på avdelingen OG ASSISSTENTER!!! Har selv jobbet mange år i barnehage , og vi er flere (uten utdanning men med ERFARING) og det heter ASSISSTENT.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 skjønner at du er litt skeptisk,men ikke knytt sovinga (eller ikke sovinga)til dette som kanskje skjer i barnehagen.det er en million grunner til at barna plutselig ikke vil legge seg en dag. og husk også at det er mange måter å skifte bleier på.om du synes din mpte er best så synes andre sin måte er best,selv om det ikke er best for barna (noen kan ikke dette med empati og skjønner ikke at sine handlinger går ut over andre...) men har han røde merker så hadde jeg villet spurt avdelingsleder om han har slått seg fordi han har hatt så mange røde merker der og der i det siste,om hun kanskje kan holde et ekstra godt øye med han. du MÅ si ifra,det skylder du sønnen din.han kan ikke si ifra selv... en ting til:selv om denne assistenten er drittlei jobben sin, så er det ikke sikkert hun lardet gå fysisk ut over barna..?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Får ikke røde flekker på armen av bleieutslett? eller øverst på siden av rumpa/korsryggen?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Da spør du dagen etter når du kommer med han i barnehagen om hva som er hendt siden han har merker. Ta det opp! Og barn får merker og sår, det er normalt, og det er også slik at det kan gå røfft for seg . Til og med kan det være at noen barn klyper, slår og biter....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Nå har han ingen flekker når jeg leverer han i morgen. Hvis jeg finner noen sånne flekker i morgen, da må jeg ta det opp med leder... tenker jeg. Bare at jeg gruer meg. Håper selvfølgelig at det ikke skjer igjen. Takk for støtte anonym 20:00
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 Ja kanskje jeg kan gjøre det? Si til henne at han hadde noen merker og spørre om det hadde skjedd noe? Da viser man i alle fall at man er oppmerksom på hele barnet på en måte... lurt!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Å men jeg er glad jeg ikke er ansatt i en barnehage! Når foreldre etter en dag begynner å lure om du har mishandlet barna deres på grunn av røde merker? Halleluja..... Jeg kan trøste deg med at det skal komme mange flere merker. Gule og blå, røde..... neller og alslags styggedom. Mitt barn er til og med blitt bitt i barnehagen. Slike ting skjer faktisk! Det er helt greit at du tar opp saker og ting og spør, men etter en dag å mistro en ansatt? Er du gal?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 ikke gru deg, for du skal jo ikke akkurat beskylde noen for noe? bare si at han har hatt noen merker i det siste og lurer på hva det er,om han har slått seg\noen barn har fått til å slått han etc dette klarer du! hilsen anonym 20.00
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #17 Skrevet 7. oktober 2008 visst de andre barna er eldre så kan det jo godt være at de har vært litt hardhente med han . vanlig det. skal du ha en unge i b.hage eller en unge som ikke bor i en boble må du regne med noen heavy blåmerker og sår.. vet om en som fløy på trynet ned fra en benk (han ble holdt, men ålte seg ut) han var så gul og blå at en skulle tro noen hadde jult han opp..han var omtrent 10mnd hør med b.hagen hva det kan være, men jeg kan forstå frustrasjonen til de som jobber der. for det kan bli ganske mye visst en skal rope ut om alt.. men føler du at de røde merkene er alvorlig så sier du ifra. men en må virkelig passe seg for å dømme mennesker for fort.. du kjenner ikke hun som jobber der. det kan være at hun hadde en dårlig dag da.. men når det er sagt så skal en ikke kimse av morsinsiktet gjør det du føler er riktig, men ikke ta alle små ting som at det er pga misshandling på b.hagen. en ting til. det er faktisk ikke lov å si "tante" eller "onkel" lengre. leste det i magasinet i sommer.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #18 Skrevet 7. oktober 2008 Det var ikke første dagen hans i barnehage. Det var første dagen hans hvor vi foreldre ikke var til stede. Han var der fra 7 til 13 og sov fra 9.30 til 11.30 og fra 12.20 til 13.00... han er minst der. Klarer ikke å gå. Hvordan skal han havne i et basketak med et større barn når det er voksne til stede?
... <3 ... Skrevet 7. oktober 2008 #19 Skrevet 7. oktober 2008 Tenk å beskylde noen som jobber i barnehage for noe slikt med de elendige "bevisene" der!! Er du klar over hva det kan gjøre med et menneske å få slike beskyldninger om det galt?? Jeg synes du skal ta med barnet ditt til lege SNAREST så får legen bekrefte/avkrefte om det er hematom eller et bleieutslett ungen har... Rødt merke på overarm kan barnet ha laget selv også! Min hadde iallefall krefter i klypa i den alderen!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #20 Skrevet 7. oktober 2008 Min har ikke hatt sånne merker før...derfor jeg lurer da. Hvis han begynner å grine når han ser henne igjen... hva skal jeg gjøre da?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #21 Skrevet 7. oktober 2008 Syns også det var tidlig å tenke den tanken.. Å barnet kan bli vanskelig å legge etter bhg. start. Det skjer en stor forandring i hverdagen til et lite barn som er vant med å bare være hjemme med mor/far. Klart det kan få utløp på kvelden! Mitt barn er også blitt vanskelig å legge etter bhg. start. Men ejg vet han trives godt der. Men det er jo en stor omveltning for han. Å selv om barnet ditt sitter mest for seg selv å leker, så kan andre barn komme bort til det.. Andre barn løper og herjer rundt.. Uhell kan skje.. Det er greit å være oppmerksom. Selvfølgelig! Men det er litt tidlig å mistenkte en person for mishandlig etter dette... Kanskje den ansatte bare hadde en dårlig dag?
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #22 Skrevet 7. oktober 2008 nei, men det kan være at de andre barna har gjort det.. falt over han eller klypt han visst han har hatt en leke de vil ha.. sånn er det bare.. å om han griner hver gang han ser henne???? det er hvertfall normalt.. visst du er så redd så syns jeg du skal ta han med deg hjem å pakke han inn i bobleplast.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #23 Skrevet 7. oktober 2008 Har hatt to barn i barnehagen før og ingen av dem har grått når de kommer i barnehagen. Nå var de ett år eldre, en dog. Han har ikke grått fram til nå da. Så jeg håper han ikke begynner med det nå.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #24 Skrevet 7. oktober 2008 Kanskje barnet gråter fordi det skjønner at du skal dra? Ikke fordi h*n ser denne personen! Syns det virker som du allerede har dømt denne personen jeg.. Greit at man ikke skal være naiv, men man skal ikke tro det værste om folk med en gang, spesielt siden dette kan ha (mest sannsynelig også) en helt naturlig forklaring!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #25 Skrevet 7. oktober 2008 kan jo hende han reagerer på våtdervietten, eller såpen de bruker??! dattra mi kan blirød på de rareste steder fordi huden er litt tynnere der og når da noen vasker henne med våtserviett eller noe som hun ikke tåler blir hun rød og ser ganske fælt ut. noen vasker jo litt mer, eller avføringen er vridd utover eller noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå