Gå til innhold

Bestilte time hos spes.gynekolog idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, nå har vi prøvd å bli gravide i et år, og fekk nr til spesial gynekologen i april. Tenkte at jeg ville prøve litt til på egenhand i sommer med store forhåpninger, men uten hell.

Så nå får eg ta en skikkelig sjekk å se til at alt er slik det skal der nede.

Er det noen som har erfaringer med hva som vil skje videre nå? Pergo?

Eller andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring, men ville bare ønske deg lykke til.

Vi har ganske likt hendelsesforløp du og jeg :)

Jeg skal til privat gyno på mandag.. Gruer meg veldig!

Når har du fått time da? Hvor i landet?

Skrevet

Tusen takk :)

Jeg fikk time den 10 november, så det blir en mnd til.

Blir spennende og så klart skremmende, men greit å ha noen å snakke med som kan hjelpe meg litt mere. Sliter litt med eggløsningen min. For to sykluser siden gikk den ned fra 42-28 dager, men nå i helga som var så fikk jeg ikkje utslag på eggløsnings test, så har ikke peiling på syklusen min lengre.

Har du fått utslag på eggløsningstester?

Jeg bor på vestlandet, og du?

Lykke til til deg og :)

Skrevet

Jeg har helt ville sykluser.. første var 65, så 162 og den siste 80... Og nå er jeg på dag 14.

Har gitt opp å bruke eggløsnings-tester for lenge siden, får aldri utslag..

Og fastlegen min målte meg til å ikke ha noen forandring i progesteronet, det som fikser eggløsning, så han mener jeg ikke har det i det hele tatt!

Det var 2 mnd ventetid på gynotimen, så nå har jeg ventet lenge synes jeg da :)

Det er hun jeg har gått til før også, så kjenner henne liksom litt fra før da.

Så blir spennende å se hva hun sier..

Jeg bor på østlandet jeg.

Skrevet

Heia.

jeg var selv hos sp. gyn. for 2 uker siden. mistet to ganger etter hverandre. Men de vet hva de holder på med og har utstyret i orden. Det var for min del veldig greit å vite at alt er som det skal være så det er bare til å krysse fingrene neste gang.

For min del skal jeg tilbake å ta blodprøve 4 dag i menstrasjonen for å se om jeg produserer de rette stoffene for å så gå tilbake for UL når jeg kommer til 6+3 etter at jeg blir gravid igjenn. Mistet i uke 7 begge gangene.....

Skrevet

Hei

de spesialist-timene dere snakker om - er det privat eller offentlig? Kunne også tenke meg å ta en ordentlig undersøkelse, men virker ikke som jeg får det til gjennom sykehuset...

Skrevet

Til "blirjegsnartmamma":

Får håpe at du vil få eggløsningen tilbake nå da. Kan ikke være kjekt å få den nyheten. Men du skal vel kansje begynne på pergo nå da?

Gi en tilbake mld om hvordan det gikk dersom du får tid :) Lykke til :)

Til "detspirer"

Må være tøft og miste hver gang, men skal krysse fingrene for deg jeg at de går bra denne gangen (alle gode ting er tre) ;)

Skrevet

Hei

Han jeg skal til tror jeg er privat. Fikk henvendele av min fast-lege. Du kan jo høre med legen din om han kan sende deg til spes gyn?

Skrevet

Jeg fikk hendvisning via fastlegen. Ho jeg skal til i morgen er privat. gyn. gruer meg skikkelig! :(

Skrevet

Takk for svar, jenter! Da skal jeg ta kontakt med fastlegen min! Hvis man får henvisning fra legen, er det kanskjer litt rimeligere enn å gå til en gyn uten tilskudd kanskje...?

Lykke til alle sammen!!! Alltid kjipt å gå til gynekolog... Men bedre enn å ikke vite hva som skjer da....

Skrevet

hei lillemor30

Fastlegen min sendte henvisning til Ahus, men de ville ikke ta meg inn.. Fikk han til å purre, men likevel ville de ikke,

Så jeg har bestilt meg time selv, hos privat gyno - Åsle Marit Ullern, siden jeg ikke har hørt noe fra Ahus siden juni..

Skrevet

Hei igjen Elva

Jeg håper at jeg får pergo eller noe ja..

Gyno jeg skal til, er den samme som gav meg PCOS diagnosen for 5 år siden.

Så håper hun kan hjelpe meg.. Hun har et veldig godt rykte, gir ekspertsvar her inne osv, så føler selv at jeg har hatt litt flaks med legen min :)

Skal helt klart inn her og oppdatere når jeg har vært der på mandag.

I mellomtiden skal jeg til en alternativmedisiner, som "lovte" at jeg ville være gravid innen oktober når jeg kom tilbake.. Det er jeg jo ikke, så blir spennende å se hva han sier..

Skrevet

masse lykke til ch_88 *2pp*

Det ordner seg nok hos gyno, selvom det ikke er noe gøy i den stolen.

Skrevet

Takk blirjegsnartmamma... Jeg tror nok ikke de vil ta meg inn på Ullevål, da jeg nettopp har vært der med graviditet utenfor livmoren, og er akkurat "friskmeldt" derfra. Og de vil ikke gi meg noen utredning for infertilitet siden jeg jo faktisk var gravid. Men jeg ønsker meg en ekstra sjekk nå i ettertid for å finne ut at alt er OK med tanke på en mulig ny graviditet... Tenkte kanskje man kunne få henvisning fra fastlegen til en privat gynekolog... ? Synes uansett det er verdt et forsøk, skal ta en prat med ham, så får jeg ta det derfra..

Skrevet

Ja, det er nok ikke noe problem Lillemor!

De fleste skjønner at man gjerne vil sjekke opp da, så time til vanlig sjekk får du helt sikkert :)

Er som regel litt mindre ventetid også hvis du får henvisning.

Skrevet

dytter denne litt opp jeg :)

Skrevet

Til "blirjegsnartmamma"

Hørtes spennende ut det med altarnativ medisin. Hva går det ut på?

Hehe, jeg ble spådd av ei kjempe flink ei på tlf at det kom til å skje noe i 2009 hos meg. Men om det var då jeg ville bli gravid eller få barn kunne hun ikke si noe om :( Er blitt veldig lei nå.

Var det i ett år dere og har prøvd?

Er litt spent nå da. Er litt usikker på om jeg hadde eggløsning forgje helg, men alikevell så leter jeg etter symptomer. Var til og med på do i natt :/ Lurer meg selv til og tro noe her, men prøver mitt beste til å la være..

Kan tenke meg du gleder der til å event begynne på pergotime.

Er det ca 2 uker det tar før at eggløsningen din da vil begynne å sette igang. Krysser virkelig fingrene for deg :)

Skrevet

Hei igjen Elva!

Ja, har prøvd i nesten 1 år nå...

Alternativ ja, jeg var med mamma til en som "leser" blodet..

Tar en bloddråpe som han ser på gjennom microskop også ser han hva som feiler deg..

I utgangspunktet var det ikke pga jeg ikke blir gravid, men han så masse som lå der også, cyster og endometriose, som han mente at han kunne fikse..

Jeg visste jo om mye av det fra før, så spennende at han kunne se det, uten at noen hadde sagt noe til han..

Så jeg følger en diett (blodtype basert) og har endel naturmedisiner.

Det har hjulpet på andre ting jeg var der for, så håper jo det kan hjelpe på dette også..

Og hvis han fremdeles mener jeg har endo, skal jeg få gyno til å sjekke det på mandag når jeg er der. Sånn sett veldig greit å være hos begge to så tett.

Har hørt at man skal begynne på Pergo etter neste blødning.. Så det kan jo ta en halv evighet med meg siden det er bare 4 ganger i året ca.. Men vi får se :)

Spennende om det klaffet for deg nå da :) Kanskje skuldrene er senket litt etter at du har bestilt time? Har hørt flere av de historiene.

Skrevet

Blir helt fasinert jeg av personer med slike kunnskaper. Hvordan i all verden kunne han vite om systene dine osv.

Hun som spådde meg også kunne si mye om meg som jeg ikke har fortalt til noen!

Vi får vell bare vente å se videre nå.

Vi får snakkes etter helgen å oppdatere meg hvordan det gikk hos legen.

God helg :)

Skrevet

Ja det må vi :)

God helg til deg også!!

Skrevet

Har selv opplevd det å prøve i lang tid uten at det skjedde noe... Så tenkte jeg at jeg måtte få sjekket "utstyret" og bestilte time til spes.gynekolog. Var ganske lang ventetid, og mellomtiden der skjedde det ting som gjorde at timen ble endret til min første svangerskapsundersøkelse... :) Tror bare jeg var for stressa, og når jeg først hadde bestemt meg for å avklare ting, roet kroppen seg ned og jeg "glemte" at vi prøvde å lage barn... Og vips, så kom hun :):)

Skrevet

Så herligt!

Bestilte time etter EL nå da, men kan jo være at festingen hendte etter. Har nåkk mye å sei hvordan en stresser med det!

Skal heller bare se det an nå og håpe at alt ser bra ut hos legen :)

God helg til deg og Julia_umuliga :)

Skrevet

For de som lurer på henvisning til sykehuset via fastlegen.

For utredning der trenger du 3 aborter med samme partner for å komme til så jeg anbefale at du blir henvist til privat prasis som er tilknyttet folketrygden. Jeg gjorde det via legen, kom inn på 2 uker med 2 aborter bak meg og betalte en egenandel på 370 kr som jeg absolutt synes er å leve med. Jeg får nå tett oppfølging med blodprøver og UL når jeg en gang kommer til 6+3. Hvis dere over all formodning kommer inn på sykehuset er det veldig lang vente tid, og regner med alle dere sitter med samme følelse som meg: " skulle ha skjedd igår" vi er vell tålmodige mennesker, men når det kommer til der vi har bestemt oss for å bli mor så har ihvertfall jeg det mer travelt enn å vente på en henvisning som kan ta over 6 mnd å komme til på..... tror dere jenter mener det samme.

Ta den kostanden. Det er en innvestering i seg selv....

Lykke til dere

Skrevet

Takk for tips, det spirer.. Jeg skal ta en tur til fastlegen og forsøke å få meg en henvisning til privat praksis. Egenandel på 370 synes jeg er helt greit!! hvis du går uten henvisning koster det jo fort en tusenlapp per gang tror jeg. Og det er jo faktisk litt dyrt. Får heller ikke utredning på sykehuset, har hatt en sa og en exu, dvs at jeg trenger 2 aborter til før jeg i det hele tatt blir vurdert for utredning for habituell abort. og utredning for barnløshet kan jeg jo bare glemme, i og med at jeg jo faktisk har blitt gravid 2 ganger.. Det skal ikke være lett.....

uansett, tror nok også at det handler litt om å ikke stresse for mye, selv om jeg virkelig ikke synes det er så veldig enkelt... Mne skal gjøre mitt beste og skal også prøve så godt jeg kan å være positiv.. det ka jo ihvertfall ikke skade. Og ja, så har jeg fått varmt anbefalt å prøve akupunktur med tanke på syklus, EL, osv. Så det har jeg faktisk også tenkt å vurdere...

men først er det helg. nå skjer det ingenting. Vi har prøvepause denne måneden pga exu for 2 uker siden...

God helg alle sammen. og takk for tips og innspill! Håper vi alle blir kvalme og tjukke om veldig kort tid... ;o)

Skrevet

Da har jeg vært hos lege nr1 - den alternative..

Kom frem endel jeg ikke kunne tenke at feilte meg engang, men som likevel passer når jeg får roet meg litt.

Når det gjelder det med graviditet fikk jeg wild jam, og noe som skal stimulere hypofysen til å sende rette signaler til eggstokkene igjen.

Så får vi se hva gyno sier på mandag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...