Gå til innhold

Hva er mindre verdt i dine øyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

REMA!! Uten tvil :) småsnakke litt med kunder osv høres SÅ mye bedre ut enn å skifte bleier på eldre for eks :-S det hadde jeg bare ikke klart..

Har ingenting med hvor mye de forskjellige yrkene er "verdt", jeg ville valgt rema over lege også jeg, rett og slett fordi jeg ikke hadde passet til sånne jobber som har med helse og andres kropper å gjøre *usj*..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er utdanna hjelpepleier og har også vært ansatt i en matbutikk. Ville ALDRI i livet ha byttet ut en hjelpepleier jobb mot å sitte i kassa på Rema. Det gir meg litt mere mening å hjelpe mennesker enn å sitte å ta i mot penger eller rydde i hyller!

Dessuten vil jeg understreke at å jobbe som hjelpepleier betyr IKKE å bytte bleier eller å tørke gamle folk i ræva som mange sier. Man kan faktisk jobbe med myyye annet også!

Skrevet

Overrasket over at mange tror at å jobbe på Rema er ensbetydende med å sitte i ei kasse i 8-9 timer pr dag;-)

Å begynne å jobbe i matvarebutikk kan være springbrett til videre karriere hvis man er villig til å jobbe og satse.

Opparbeide seg ansvarsområder,bli butikksjef og gjennom Rema's egen kjøpmannsskole få egen butikk.Og der er det penger å hente.Noe som er mitt mål.

Men det kommer jo ann på hva man gjør det til selv selvfølgelig.

Har jobbet på eldrehjem og det er dessverre ikke noe for meg,og all ære til de som gjør det.

Ang lønn,butikkjobb er faktisk ikke så dårlig betalt lenger;-)

Skrevet

Hjelpepleier. Jeg jobbet som hjelpepleier før jeg ble sykepleier. masse gode erfaringer og en fordel vil jeg si. Man "ser" og skjønner hverandre bedre i en travel hverdag:)

Skrevet

Hmmmm, si det... Jeg er sykepleier, og kan absolutt IKKE tenke meg å gå tilbake som det etter permisjon, og det jeg har sagt at jeg ikke kan tenke meg som et alternativ er barnehageassistent og kassen på rema :-) Men jeg hadde nok kanskje foretrukket kassen på rema.

Jeg syns ikke jeg får så mye igjen for jobben som sykepleier jeg. Med den lave lønna i forhold til ansvar, arbeidsoppgaver og ubekvemme arbeidstider, så føler jeg jammen ikke at vi blir satt pris på. Syns også at det er så mange utakknemlige og kravstore pårørende og pasienter, at jeg blir helt demotivert. Selvfølgelig finnes det de som er veldig takknemlige også men de syns jeg er i mindretall etterhvert. Folk har som regel en kritisk innstillt holdning til helsevesenet generellt. Men det er de takknemlige sjelene som gjør jobben verdifull.

Skrevet

Vil bare svare på dette med at hjelpepleiere gjør mer enn å vaske gamle skrukkete rumper.

Selvfølgelig gjør de det, men jeg har jobbet i Pleie og Omsorg noen år og der er en stor del av jobben å hjelpe med persolig hygiene.

Derfor ville jeg heller jobbet på Rema.

Har som sagt fått nok av tiss og bæsj i alle fasonger.

Skrevet

Hva er mindre verdt? Jeg skjønte ikke helt spørsmålet.

Jeg hadde foretrukket å jobbe som hjelpepleier- det er mer i min gate.

Gjest Nydelige Christina+FØDEKLAR!
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt spm jeg heller..

Mindre verdt da tenker jeg automatisk på dyremisshandling, barnemisshandling osv osv....

Men av de 2 yrkene ville jeg valgt å sitte i kassen på rimi fordi jeg ikke kunne tenkt meg og være hjelpepleier, har prøvd meg på ett sykehjem..det var ikke noe for meg, men ser ikke på noen yrker som mindre verdt iallefall...synes faktisk en hjelpepleier gjør ett verdifullt arbeid som med mange andre yrker!

Skrevet

hargjort begge deler, og jeg velger hjelpepleier uten å nøle.

mye mer givede jobb.

men nå har jo eg litt mer intresse for det faget enn for butikk arbeid.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Jobber for tiden med begge deler (ikke rema da, men jobber i en annen butikk. Riktignok som faglært, men i perioder blir det mye kassearbeid). Trives absolutt best som pleieassistent!

Butikkjobb er for meg til tider veldig meningsløst - man har ikke muligheten til virkelig å gjøre noe for mennesker.

På sykehjemmet kan jeg få gjøre en forskjell. Ja, det er mye hjelp til personlig hygiene, men det er også mye annet. Man snakker med mennesker som har utrolig mye interessant å fortelle, man kan trøste dem når de er lei seg, man kan dele gleder med dem, man kan hjelpe dem med ting de ikke klarer selv - og hvis man gjør det på en måte som ikke virker nedverdigende (f.eks bleieskift/personlig hygiene) ser man at de setter pris på måten du gjør det på.

Selvfølgelig er det tunge dager på sykehjemmet også, med få folk på jobb og mange ting som skjer på en gang, men jeg har aldri et sekund kjedet meg på jobb, sett på klokka, håpet vakten snart ville være over eller gruet meg til å gå på jobb. Jeg elsker jobben min!

Skrevet

Har gjort begge delene.. Og jeg dømmer ingen av yrkene eller noen yrker i det hele tatt for den saks skyld.. Jeg har jobbet på bensinstasjon fulltid i 5 år.. Og startet etter det som assistent på sykehjem .. Jobber fortsatt på sykehjem. Likte yrket såpass bra at jeg nå tar ny utdanning ( er tidligere utdannet hudpleier og makeupartist) som helsefagarbeider.

Jeg dømmer ingen som jobber i butikker.., men at de orker i mange mange år skjønner jeg ikke.. Det er klart det passer bedre for noen en andre.. Men jeg for min del var dritt lei etter 8 år i den bransjen som det ble totalt.. På sykehjemmet får jeg mere utfordring på fysisk og psykisk. Og det er stadig ny læring man skal sette seg inn i. Ny problemstilling. Ja dagen og gjøremålene er aldri like.. Og det liker jeg. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...