Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #26 Skrevet 3. oktober 2008 Du kan jo med stor sannsynlighet finne ut hvem som er faren hvertfall, ut i fra når du hadde sex med dem. Du hadde vel ikke sex med alle 3 i løpet av et par dager går jeg ut i fra?? Her kan du sjekke eggløsningskalkulatoren for når du var fruktbar den mnd. og da finne ut hvem som mest sannsynlig er faren: http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Ovulation____348.aspx Det er selvfølgelig ikke helt sikkert, man KAN jo bli gravid gjennom hele perioden, men det er hvertfall mest sannsynlig at du ble gravid innenfor når du hadde eggløsning.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #27 Skrevet 3. oktober 2008 Til folk som spurte ville jeg sagt at det var ikke planlagt å bli gravid, men nå som du er det så gleder du deg masse. Siden det ikke var planlagt var ikke faren forberedt og trenger tid til å fordøye det,dere vil bli enige om hvilken rolle han skal ha før han blir tittelert far. Hvem det er er ikke viktig,det viktige er at dette er et barn du ser frem mot å få. Til faren ville jeg kanskje sagt at du er gravid,det har seg slik at det er enten han eller en annen en(og det er jo sant) ville kanskje ikke sagt at det står mellom 3. hvis de får høre om det fra andre da som vet det? Folk er dømmende.Hvis du greier å holde den første forklaringen helt til du vet hvem som er faren vil du nok få minst pepper. Ville kanskje ikke sagt at det står om 3. om du vil fortelle det til de potensielle fedrene nå eller vente til fødselen bestemmer du selv da.men kanskje en fordel å bli forberedt litt først? men mindre bygdasnakk om det blir avklart med en gang ungen blir født og ingen vet om det før den tid. lykke til:) og gratulere med barnet:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #28 Skrevet 3. oktober 2008 Synes anonym 15:22 hadde en god løsning. Si at faren er litt usikker på hva han vil ennå, så dere har blitt enige om å ikke si hvem han er. Lykke til! Dette klarer du fint ; )
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #29 Skrevet 3. oktober 2008 Skjønner ikke poenget med å henge seg opp i kjønnsykdommer her??? Det er jo ikke det hun har fått..... Hun er gravid og er usikker på hvem som er far! Og dere pripne damer her inne... ro dere ned da!! Aldri opplevd slik forhåndsdømming! Hun har da ikke gjort noe galt! Du har fått noen gode svar! Ta vare på de. Defor ønsker jeg deg bare lykke til:) Og bare overse de tåpelige svarene!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #30 Skrevet 3. oktober 2008 Hei. Jeg har vært i samme situasjon med to potensielle fedre. Etter første sjokket la seg fikk jeg hjelp av en venninne til å informere en av de,han andre snakket jeg med selv.Abort var uaktuelt,det er ikke det ufødte barnets skyld at jeg hadde rotet det til. Jeg valgte å være ærlig for jeg kom fram til at det er det jeg kan leve videre med både ovenfor fedrene og barnet. Dette er nå ti år siden og jeg bor sammen med barnefaren i dag,vi har også fått et barn til. Jeg syns det var vanskelig når folk spurte hvem bf var,men svarte så lite som mulig og sa at det var en de ikke kjente.På den tiden måtte man vente lenge for svar på dna, men tror den prosessen går ganske raskt i dag. Jeg ventet i 4mnd,det var grusomt.Ene bf ønsket kontakt med barnet fra fødsel,han andre ventet. Jeg måtte respektere begges ønsker.Viktig å huske at de også går igjennom mye som det er vanskelig å sette seg inn i.Jeg forventet ingenting etter at farskapet ble kjent og det tok lang tid for faren og bygge opp et forhold til meg og barnet,men historien fikk en lykkelig slutt. Vær ærlig,forståelsesfull for bf og vær tolmodig,det kommer du lengst med. Min beste venninne sa til meg at det er verre ting som kan skje i livet og det er sant.Du skal kunne se barnet ditt i øynene og vite at du har gjot det du kan. Lykke til : )
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #31 Skrevet 3. oktober 2008 Hvem har sagt at det var tilfeldig sex?Jeg sa ingenting om det,heller ikke antall sexpartnere. Poenget mitt var at dere faktisk ikke vet noe av historien til HI,og at dere oppfører dere som hyener etter et kadaver.
Kosel Skrevet 3. oktober 2008 #32 Skrevet 3. oktober 2008 Gratulerer med nurk i magen! c",) Jeg er absolutt enige med de fornuftige svarene du har fått her. Vet ikke om du kommer fra en liten plass og de potensielle fedrene det samme. For da er jo odsen stor for at de finner ut av det på egnehånd. Tror det lønner seg å være ærlig å fortelle det til de potensielle og si at farskapstest må taes etter fødsel. Ingen vil være bidragspliktige før resultatet foreligger, så å være grettne for å kanskje måtte betale bidrag og ikke vite sikkert om de er far eller ikke er det ingen av de som skal. Når det gjelder hva folk tror og mener så må du bare prøve å gi blaffen - vet det er vanskelig, jeg var ikke sammen med bf da vi ble gravide, hadde akkurat flyttet langt unna han og tilbake til hjembygda. Syntes ideen om at du kan si dere vil definere hans rolle noe mere da dette ikke var planlagt (men nå som det er skjedd veldig velkoment feks) før dere deler dette. (dette kan jo også være noe vanskeligere å skjule om du bor i ei alle kjenner alle bygd og en har blitt observert med den eller den også er ryktene igang--- elsker bygda, men skjønner at folk mistrives pga sånne ting...) Jeg vil også anbefale deg å ikke legge altfor mye press på bf. Fortell ham at ting er sånn og slik, vær åpen for at han vil være deltakende, men samtidig klar over at sjokket kan være stort og at hans umiddelbare reaksjon vil være å trekke seg fullstendig unna. Jeg krevde ingenting av bf, (utover at han selv sa han kom til å stille opp økonomisk) og at han måtte fortelle det til familien sin. om han valgte å ikke ha kontakt med sitt barn ville være et enormt tap for de begge sa jeg, men om det ble slik skulle hverfall tanter/onkler og besteforeldre få lov til å bestemme for sin del om de ville ha noe med oss å gjøre. I dag har vi mye kontakt alle sammen, og jeg regnet egentlig med at det kom til å bli slik. Vi hadde tross alt en historie sammen før vi fikk barn og jeg kjente han såpass at jeg ikke trodde han ville klare å ikke ha omgang med barnet sitt. Men må inrømme at jeg var litt nervøs en periode fordi han ikke helt selv visste, han var blitt skremt av tanken, men kom sterkere tilbake. Tror også det kan være viktig å være åpen for at han kommer inn seinere i bildet når han har fått tenkt gjennom ting og skjønner hva barnet og han går glipp av ved at han ikke er tilstede. Har stor forståelse for at dette kan være veldig vanskelig for mange kvinner, men her må en prøve å se det fra barnets side! Bf har i ettertid fortalt meg at det var utrolig flott at jeg ikke presset noe nedover hodet på ham. Han visste nok innerst inne selv også at han kom til å bli gla i dette barnet og at det her ikke var noe krise. Men siden det kom veldig overraskende på oss (vi brukte også prevensjon-og ja jeg vet at man kan bli gravid da også, men oddsen er jo betraktelig mindre...) trengte han litt tid på å fordøye, sortere tanker og følelser. Jeg tror du kommer til å klare dette her helt fint! og jeg ønsker deg all lykke videre!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #33 Skrevet 3. oktober 2008 Hei. Anonym med allergi her... Skjønner at du ikke vet hvor plagsomt det kan være å ha sex med kondom hvis man er allergisk. Det at man på under et minutt får så jævlige brannsår i skjeden at man ikke klarer å sitte på flere dager, enkelte ganger opp til flere uker. Nå skal det sies at jeg har prøvd alle kondomene på markedet. Alt er like ille da jeg faktisk ikke bare har latex allergi, men heller ikke tåler glidemiddelet + tydeligvis sammensetningen av stoffer i et kondom. Det er ikke bare snakk om "LITT kløe eller svie" her. Jeg har heller ikke sagt at jeg har tilfeldig sex, men at jeg faktisk venter til vi er blitt bedre kjent. Har bestandig vært ærlig mot mine sex-partnere om dette, og har i flere tilfeller faktisk vist helse attest selv. De fleste mannfolka har også gjort det. Og ALLE (og det er ikke mange det er snakk om heller) jeg har hatt sex med har visst om alt på forhånd. Det har vært snakk om mer langvarige forhold også. Mener du fortsatt jeg er uansvarlig? Jeg har tross alt gjort det eneste jeg kan gjøre i en slik situasjon... Til HI. Ta til deg de gode rådene du har fått her av seriøse folk. Glem de andre negative innleggene. Du har ikke gjort noe galt. Mann er to om å ha sex og man er dermed to om ansvaret for å sørge for prevansjon.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #34 Skrevet 3. oktober 2008 Hvordan skal man tørre å gå inn i et forhold da? Ber dere om at vedkommende tester seg før dere blir sammen eller har sex uten kondom når dere er i et forhold??? Er jo like farlig når man går inn i et forhold som ved et one night stand er det ikke? Risikoen er jo fortsatt der. Hvem her inne kan med hånda på hjertet si at de ikke har hatt sex uten kondom med en person de er glade i uten å vite om de har kjønnsykdommer? I øyeblikkets hete er det jo lett å glippe...
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #35 Skrevet 3. oktober 2008 Kan jeg spørre hvorfor folk hisser seg så sinnsykt opp ang kondombruk eller ikke?! Hun har vel ikke smittet dere med noen kjønssykdommer og dere bruker jo tydligvis kondom og har aldri tilfeldig sex så da går det vel ikke utover dere? Uansett, om jeg hadde vært i en slik situasjon ville jeg nok vært ærlig med alle 3. Så får vi håpe at den som viser seg å være far til barnet når h*n kommer til verden gleder seg over det og tar sitt ansvar som pappa. (som faktisk ikke brukte kondom og har 50% av ansvaret han også!!) Masse lykke til ) Håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #36 Skrevet 3. oktober 2008 ja, vi gjorde det. Er 8 år siden, og begge hadde hatt ons før vi traff hverandre. Syns begge det var greit å gjøre det på denne måten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå